Gå til innhold

før maling - salmiakk-vask


tiliti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kakki1365380609

tja, alt jeg gjorde sist var vel å tørke av med en "tørr" klut. Spørs vel litt hva du skal male.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Ja! Men jeg har ikke vasket veldig nøye etterpå, og det har gått bra. Kommer an på hvor sterkt salmiakkvann du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama putra

Salmiakk er rent vann tilsatt en gass: ammoniakk.

Både vannet og gassen fordamper. Ingenting igjen, trenger ikke skylle.

Dritten med det er at du må bruke ganske sterk blanding, og ammoniakk er sterkt etsende (basisk) og ikke videre sunt. Heldigvis svir det friskt og uutholdelig i nesa lenge før det blir farlig.

På flaska står det hvilken blandig som skal brukes til matting, tror det er en liter til 9 liter vann. Er det sterkt nok, får kluten farge av malingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Salmiakk er rent vann tilsatt en gass: ammoniakk.

Både vannet og gassen fordamper. Ingenting igjen, trenger ikke skylle.

Dritten med det er at du må bruke ganske sterk blanding, og ammoniakk er sterkt etsende (basisk) og ikke videre sunt. Heldigvis svir det friskt og uutholdelig i nesa lenge før det blir farlig.

På flaska står det hvilken blandig som skal brukes til matting, tror det er en liter til 9 liter vann. Er det sterkt nok, får kluten farge av malingen.

Malemannen sa jeg skulle vaske med rent vann etterpå. Så det så! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama putra

Malemannen sa jeg skulle vaske med rent vann etterpå. Så det så! ;-)

Det må du gjerne, men som sagt er Salmi rent vann og en gass, ikkeno annet. Både gassen og vannet fordamper.

Hvis du f eks bruker Kraftvask, inneholder det f eks tensider og annet guff som må skylles vekk.

Begge produkter kan du bruke, Krafvasken lukter ikke, men må skylles vekk.

Husk å bruke tykke gummihansker og helst vernebriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille rosinen

De "fagmennene" vi har vært i kontakt med sier at man skal vaske med vann etter å ha vasket med salmiakkvann.

Vi var litt slepphendte med å vaske over med vann, men det var nok fordi vi pusset opp for å selge i hui og hast. Lurer på om malingen kanskje slipper fortere hvis man ikke vasker med vann etterpå. Som andre sier her, så kommer det vel litt an på hvor sterk blanding du bruker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "fagmennene" vi har vært i kontakt med sier at man skal vaske med vann etter å ha vasket med salmiakkvann.

Vi var litt slepphendte med å vaske over med vann, men det var nok fordi vi pusset opp for å selge i hui og hast. Lurer på om malingen kanskje slipper fortere hvis man ikke vasker med vann etterpå. Som andre sier her, så kommer det vel litt an på hvor sterk blanding du bruker også...

Jeg vasket med vann :-)

Nå er alle strøk malt og jeg er *skutt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...