Gå til innhold

Kvalm etter bare to øl! Hva er galt?


Fellitia

Anbefalte innlegg

Hei hei:-)

Jeg er en jente på 18 år.

Jeg har tidligere kunnet drikke ganske mye alkohol og sprit uten å bli fort kvalm og jeg ble veldig sjeldent fyllesyk.

Men i et par måneder nå virker det som om jeg ikke tåler noe som helst. Jeg blir ikke raskt full, men det har hendt at jeg har kastet opp etter å ha drukket 2-3 øl. Jeg føler at det brenner i magen selv om jeg har spist mye mat og drikker vann samtidig som jeg drikker. Jeg blir også unormalt fyllesyk. Det er ikke sjangs at jeg klarer å drikke to dager på rad slik som jeg har kunnet tidligere. Noen ganger blir jeg kvalm av nesten bare å tenke på alkohol.

Jeg synes dette er veldig synd ettersom jeg er veldig glad i å feste og dra på byen, og som de aller fleste vil kunne drikke meg brisen eller full uten å måtte kaste opp av den grunn.

(Det samme er det med røyken. Jeg festrøyket tidligere, men nå blir jeg kvalm om noen røyker i nærheten av meg. Dette gjør meg ingenting, men tenkte kanskje at det hadde en sammenheng med kvalmen alkoholen gir meg.)

Hadde virkelig satt pris på om noen visste hva dette kunne komme av eller om noen har råd til meg!! Jeg vil helst slippe å dra til lege dersom det viser seg å ikke være noen løsning på problemet eller om det forbigående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo hende magen er litt overfølsom for tida?

For mye magesyre kanskje.

Det kan du få noe for på apoteket.

Bestill en time hos fastlegen og hør med han for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Det første som slo meg da jeg leste overskriften var at du er gravid. Ser at flere tenker samme tanken. Uansett gå til legen. Du kan med fordel la være å drikke to dager på rad:), men dette høres ikke helt greit ut. Ta graviditetstest for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke er gravid?

Gravid var det første som slo meg! Akkurat slik var det med meg når jeg var gravid, men det trenger selvfølgelig ikke være det.

For et par år siden slet jeg litt med noe lignende. Ble ofte en fest eller to hver helg, og jeg ble alltid kjempedårlig. Etter en stund fikk jeg magekatarr og ble behandlet for det. Etter det har jeg ikke merket noe av det utenom da jeg var gravid.. :) Kan være magen som sier stopp. Alkohol i store mengder og ofte er ikke bra for magesekken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo hende magen er litt overfølsom for tida?

For mye magesyre kanskje.

Det kan du få noe for på apoteket.

Bestill en time hos fastlegen og hør med han for sikkerhets skyld.

Tusen takk for svar. Ser at flere mistenker at jeg kan være gravid. Jeg kan med sikkerhet si at det er jeg ikke. Er det ingen andre muligheter? Er det mulig at det bare er en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...