Gå til innhold

Utesteder på 80-tallet


Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Det var så morsomt å mimre, at jeg får ikke lagt meg.

Hva slags utesteder gikk dere på på 80-tallet?

I 86, bodde jeg i Trondheim, og jeg husker spesielt Strossa på Samfunnet.Og så var det et stort sted som jeg ikke husker navnet på.

I 87, kom jeg til Oslo, og fikk så vidt med meg Ridderhallen og Jegerhallen. Tror Ridderhallen ble nedlagt først.

Husker alltid at det ble en diskusjon om hvor vi skulle gå.

Noen venninner ville på Scotsman og Broadway, men jeg synes det var så stygge gutter der. Jeg ville helst på Loftet, for der var guttene penere og musikken kulere.

Jeg var visst litt jålete synes dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    62

  • morsan

    20

  • mil1365380270

    17

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg er så gammel at jeg vanket på Club 7 jeg :o) Det var der alle de kuuuule folka gikk. Men jeg har vært alle de stedene du nevner også.

Men da jeg giftet meg, ville mannen min bare gå på Pingvinen i Akersgata. Så vi pleide å gå og danse der hver lørdag og tok siste bussen hjem for den gangen strengte det klokka halv ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kristiansand var det et ungdomsdiskotek som hette silius, med rulleskjøytebaner, dansegulv og pizza/brus servering hver lørdag ettermiddag:-)

stamgjest jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg vanket på Club 7 jeg :o) Det var der alle de kuuuule folka gikk. Men jeg har vært alle de stedene du nevner også.

Men da jeg giftet meg, ville mannen min bare gå på Pingvinen i Akersgata. Så vi pleide å gå og danse der hver lørdag og tok siste bussen hjem for den gangen strengte det klokka halv ett.

Og jeg henger meg på denne aldersklassen så blir vel heller 70-årene enn 80-årene:-)

Var mye på Sjølyst, der var det dans flere ganger i uka.

Noen få ganger i Lærerinnelagets hus og også et sted i Universitetsgaten eller Rosenkrantzgaten, i 2. etg. husker jeg.

Ellers et godt og koselig spisested var La Brochette nedenfor Vika. Dit husker jeg vi gikk et par ganger i året for å spise en bedre middag og da følte jeg meg som ei dronning. Veldig god service.

Alle stedene over var i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg vanket på Club 7 jeg :o) Det var der alle de kuuuule folka gikk. Men jeg har vært alle de stedene du nevner også.

Men da jeg giftet meg, ville mannen min bare gå på Pingvinen i Akersgata. Så vi pleide å gå og danse der hver lørdag og tok siste bussen hjem for den gangen strengte det klokka halv ett.

Club 7 har jeg kun vært en gang, husker ikke hvordan det så ut der lenger. Når ble det borte? Mener jeg var der på 80-tallet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jegerhallen og Ridderhallen husker jeg, var der på 70-tallet og på 80 tallet, men det var ikke mange gangene jeg var der.

Jeg er ikke i fra Oslo, men jobbet der i en periode.

Var også på ett sted i Trondheim, men husker ikke lenger hva det stedet heter lenger. Det er sikkert nedlagt, lå i sentrum. Det tror jeg var i 79.

Ellers har jeg vært mye på Hitra og festet.....ikke bare festet da men...

Utover det har jeg spilt på fest på uttallige steder på østlandet i slutten av 70-tallet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegerhallen og Ridderhallen husker jeg, var der på 70-tallet og på 80 tallet, men det var ikke mange gangene jeg var der.

Jeg er ikke i fra Oslo, men jobbet der i en periode.

Var også på ett sted i Trondheim, men husker ikke lenger hva det stedet heter lenger. Det er sikkert nedlagt, lå i sentrum. Det tror jeg var i 79.

Ellers har jeg vært mye på Hitra og festet.....ikke bare festet da men...

Utover det har jeg spilt på fest på uttallige steder på østlandet i slutten av 70-tallet:-)

Har du spillt i band? Var dere kjente, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spillt i band? Var dere kjente, eller?

Har spilt i band ja. Spilte på østlandet, men også blant annet i Trøndelag, Røros, Tynset, og i Sverige en tur.

Nja, vi var vel relativt kjente der vi spilte endel, men ikke utover det. Men vi var store forbilder til ei meget kjent gruppe, som hadde sin storhetstid på 80-tallet, men som fortsatt spiller av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks-hallingen

Walhall på Bardøla (Geilo) + bygdefestene, spesielt på Ål :o). Noen av Hellbilleys gutta spilte da i et band som hette Shag :o).

Det er veldig morro å mimre ja KariKruskakli :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt i band ja. Spilte på østlandet, men også blant annet i Trøndelag, Røros, Tynset, og i Sverige en tur.

Nja, vi var vel relativt kjente der vi spilte endel, men ikke utover det. Men vi var store forbilder til ei meget kjent gruppe, som hadde sin storhetstid på 80-tallet, men som fortsatt spiller av og til.

"Men vi var store forbilder til ei meget kjent gruppe, som hadde sin storhetstid på 80-tallet, men som fortsatt spiller av og til."

Vaselina Bilopphøggers? Jeg hadde først tenkt å spørre om du var den første vokalisten deres, men fikk det ikke til å stemme med tidsperioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt i band ja. Spilte på østlandet, men også blant annet i Trøndelag, Røros, Tynset, og i Sverige en tur.

Nja, vi var vel relativt kjente der vi spilte endel, men ikke utover det. Men vi var store forbilder til ei meget kjent gruppe, som hadde sin storhetstid på 80-tallet, men som fortsatt spiller av og til.

Si mer da....? Return?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men vi var store forbilder til ei meget kjent gruppe, som hadde sin storhetstid på 80-tallet, men som fortsatt spiller av og til."

Vaselina Bilopphøggers? Jeg hadde først tenkt å spørre om du var den første vokalisten deres, men fikk det ikke til å stemme med tidsperioden :)

Hehe, nei det var nok ikke dem gitt. Det var nok ei rockegruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si mer da....? Return?

Hehe, tror ikke jeg vil si så mye mer her på åpent om hvilken gruppe det var:-)...nå kan du lure nå.

Men jeg har faktisk såvidt spilt sammen med den gruppa, fordi de hadde en stor drøm om å få gjøre det en gang. Det fikk de lov til, 15 år etter at vi ga oss....ett lite comeback, hvor de arrangerte det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest si det da ;o)

Hehe, tror ikke jeg vil si så mye mer her på åpent om hvilken gruppe det var:-)...nå kan du lure nå.

Men jeg har faktisk såvidt spilt sammen med den gruppa, fordi de hadde en stor drøm om å få gjøre det en gang. Det fikk de lov til, 15 år etter at vi ga oss....ett lite comeback, hvor de arrangerte det meste.

New Jordal ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror ikke jeg vil si så mye mer her på åpent om hvilken gruppe det var:-)...nå kan du lure nå.

Men jeg har faktisk såvidt spilt sammen med den gruppa, fordi de hadde en stor drøm om å få gjøre det en gang. Det fikk de lov til, 15 år etter at vi ga oss....ett lite comeback, hvor de arrangerte det meste.

Du gjør det vanskelig for en forkjølet hjerne... Men du er kanskje trønder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New Jordal ??

Hehe, altså jeg sier ikke hvem det er her på åpent.

Men jeg hilste endel på den gruppen den gangen, traff dem av og til når vi var på spillejobber. Ble ikke noe kjent med dem, men hilste når vi møtte dem på veien eller i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver jeg

Hehe, altså jeg sier ikke hvem det er her på åpent.

Men jeg hilste endel på den gruppen den gangen, traff dem av og til når vi var på spillejobber. Ble ikke noe kjent med dem, men hilste når vi møtte dem på veien eller i andre sammenhenger.

Nordre Swing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...