Gå til innhold

hvor varmt er for varmt?


konradkaffe

Anbefalte innlegg

har en pågående diskusjon med min samboer om varmen i leiligheten.

jeg påstår at vi alltid har det for varmt, at det ikke er godt for kroppen og at det er like farlig å ha det for varmt som for kaldt.

videre har vi en avgrening av diskusjonen som går på vindustrekk / frisk luft. jeg påstår at vi siden vi har det så varmt må vi i allefall ha frisk luft. mens hun repliserer med stor tyngde om at denne vindustrekken er jo så farlig. er det farligere å ha frisk luft inne enn det er å ha det ute?

er denne trekken så farlig eller er det bare noe mødre, svigermødre og bestemødre bare har bestemt seg for SKAL være et tabu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • mil1365380270

    9

  • Klara Q

    5

  • Babette

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

25-26 grader er fin romstemperatur om vinteren. Såpass må man ha for at kroppen skal fungere! Ute er det frisk luft i bøtter og spann, for de som er opptatt av det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om dette med trekk er så farlig som tanter etc vil ha det til, men jeg vet at fra et miljømessig og økonomisk perspektiv, så er det lurere med "sjokkutluftning" enn at man har et vindu litt på gløtt nesten hele tiden.

Jeg synes at det er bedre at den som er litt varmekjær venner seg til å ha på seg f eks en strikkajakke inne, enn at den som ikke er så varmekjær ender opp med å gå rundt i bare trusa inne midt på vinteren for ikke å forgå av varme!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LucySky

25-26 grader er fin romstemperatur om vinteren. Såpass må man ha for at kroppen skal fungere! Ute er det frisk luft i bøtter og spann, for de som er opptatt av det ;-)

Kommer an på hva slags husvære dere bor i da. Er det en "tett" leilighet med mye tepper, hadde jeg dødd om temperaturen i hodehøyde var over 20.

Er det trekkfullt (ved føttene), og temp. kan variere mye i et stort rom, liker jeg at måleren på veggen viser 21-22. Da er det 16 ved beina hos oss!

Skikkelig gjennomlufting av og til i løpet av dagen er bra (for alle, også de som ikke liker det), men trekk hele dagen ække noe særlig.

Hos oss er det mannen som er frossen og ikke jeg. Når jeg ikke er hjemme (om natta) har jeg oppdaget at han ikke setter opp vinduet, ikke før det blir veldig utevarmt.

:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg aner ikke om dette med trekk er så farlig som tanter etc vil ha det til, men jeg vet at fra et miljømessig og økonomisk perspektiv, så er det lurere med "sjokkutluftning" enn at man har et vindu litt på gløtt nesten hele tiden.

Jeg synes at det er bedre at den som er litt varmekjær venner seg til å ha på seg f eks en strikkajakke inne, enn at den som ikke er så varmekjær ender opp med å gå rundt i bare trusa inne midt på vinteren for ikke å forgå av varme!! ;-)

Pøh! Det er bedre at den varme kler av seg, enn at den kalde sitter der med tøfler og strikkejakke og vurderer å begynne med nesevarmer og vanter inne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Kommer an på hva slags husvære dere bor i da. Er det en "tett" leilighet med mye tepper, hadde jeg dødd om temperaturen i hodehøyde var over 20.

Er det trekkfullt (ved føttene), og temp. kan variere mye i et stort rom, liker jeg at måleren på veggen viser 21-22. Da er det 16 ved beina hos oss!

Skikkelig gjennomlufting av og til i løpet av dagen er bra (for alle, også de som ikke liker det), men trekk hele dagen ække noe særlig.

Hos oss er det mannen som er frossen og ikke jeg. Når jeg ikke er hjemme (om natta) har jeg oppdaget at han ikke setter opp vinduet, ikke før det blir veldig utevarmt.

:0

Jeg er selvfølgelig helt uenig, i motsetning til han du hadde tenkt til å svare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om dette med trekk er så farlig som tanter etc vil ha det til, men jeg vet at fra et miljømessig og økonomisk perspektiv, så er det lurere med "sjokkutluftning" enn at man har et vindu litt på gløtt nesten hele tiden.

Jeg synes at det er bedre at den som er litt varmekjær venner seg til å ha på seg f eks en strikkajakke inne, enn at den som ikke er så varmekjær ender opp med å gå rundt i bare trusa inne midt på vinteren for ikke å forgå av varme!! ;-)

Mye bedre for sexlivet at den ene går i truse enn at den andre pakker seg inn i lusekofter og saueskinn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Det er bedre at den varme kler av seg, enn at den kalde sitter der med tøfler og strikkejakke og vurderer å begynne med nesevarmer og vanter inne ;-)

Heldigvis har jeg en mann som er helt enig i at en innetemperatur på 25-26 garder er til å dåne av! ;-)

En venninne er enda "verre" enn deg - hun vil helst ha 28-30 garder inne!!! Og så om vinteren, da, når folk gjerne har på seg mer og varmere tøy enn en varm sommerdag!! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre for sexlivet at den ene går i truse enn at den andre pakker seg inn i lusekofter og saueskinn :D

Spørs det, da! ;-) Kanskje er det mer spennende å pakke opp en forudnringspakke enn et alt ligger der i synet på deg hele tiden! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre for sexlivet at den ene går i truse enn at den andre pakker seg inn i lusekofter og saueskinn :D

Spørs det, da! ;-) Kanskje er det mer spennende å pakke opp en forudnringspakke enn et alt ligger der i synet på deg hele tiden! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre for sexlivet at den ene går i truse enn at den andre pakker seg inn i lusekofter og saueskinn :D

Spørs det, da! ;-) Kanskje er det mer spennende å pakke opp en forudnringspakke enn et alt ligger der i synet på deg hele tiden! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs det, da! ;-) Kanskje er det mer spennende å pakke opp en forudnringspakke enn et alt ligger der i synet på deg hele tiden! ;-)

Opsann!! Her drøsset det på med innlegg, gitt!

Ja, jeg må bare beklage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Heldigvis har jeg en mann som er helt enig i at en innetemperatur på 25-26 garder er til å dåne av! ;-)

En venninne er enda "verre" enn deg - hun vil helst ha 28-30 garder inne!!! Og så om vinteren, da, når folk gjerne har på seg mer og varmere tøy enn en varm sommerdag!! *grøss*

Man må kle av seg når man kommer inn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs det, da! ;-) Kanskje er det mer spennende å pakke opp en forudnringspakke enn et alt ligger der i synet på deg hele tiden! ;-)

Tilgjengelighet versus spenningsmomentet.. Hm. Du har et poeng, morsan.

*veie for og imot*

(Gjør ingenting at du svarer tre ganger, for da føler jeg meg bare veldig populær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgjengelighet versus spenningsmomentet.. Hm. Du har et poeng, morsan.

*veie for og imot*

(Gjør ingenting at du svarer tre ganger, for da føler jeg meg bare veldig populær)

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

25-26 grader er fin romstemperatur om vinteren. Såpass må man ha for at kroppen skal fungere! Ute er det frisk luft i bøtter og spann, for de som er opptatt av det ;-)

Skal du ha det så varmt inne kan du jo ikke gjøre annet enn å sitte der pent og pyntelig på en stol/sofa. Begynner man å gjøre noe i en slik innevarme, vil du jo bli så varm at du nesten renner bort.

Og det mener jeg som liker å ha det varmt inn, men jeg liker at tempen inne er mellom 21-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Mye bedre for sexlivet at den ene går i truse enn at den andre pakker seg inn i lusekofter og saueskinn :D

Det er det eneste argumentet jeg har fått gjennomslag for i denne saken, sexen blir bedre når jeg ikke fryser ihjel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg en mann som er helt enig i at en innetemperatur på 25-26 garder er til å dåne av! ;-)

En venninne er enda "verre" enn deg - hun vil helst ha 28-30 garder inne!!! Og så om vinteren, da, når folk gjerne har på seg mer og varmere tøy enn en varm sommerdag!! *grøss*

"En venninne er enda "verre" enn deg - hun vil helst ha 28-30 garder inne!!!"

Ser for meg 30 utsendte fra den kongelige garde plassert rundt om i huset til venninna di.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...