Gå til innhold

Legen i dag... :)


Gjest AnnJeanette

Anbefalte innlegg

Gjest AnnJeanette

I dag var jeg hos legen og tok en GU for å sjekke om det var normalt. Hun tok celleprøve og kjente etter om det var noe galt. Alt så helt fint ut, men jeg blir henvist til GU på sykehuset for å se om jeg kan ha PCOS ettersom jeg har uregelmessig mens (4 ganger i løpet av et år) og ikke blitt gravid enda, etter ett års prøving. Skal bli godt å finne ut hva det kan være. Håper det isåfall ikke er verre enn at de kun "åpner" egglederen min (hvis tett) så jeg får EL igjen og kan bli gravid :) DA går mitt største øsnke i oppfyllelse.

Ble så glad på en måte at jeg måtte få skrivi om det her inne, kanskje noen i samme situasjon??

*trying to be a parent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt du er glad. Det er så godt når noe endelig skjer.

Jeg har PCOS og vet hvor frustrerende det kan være å prøve og vente. Men det er verdt det!

Nå er jeg snart ferdig gravid med mitt 3. barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Skjønner godt du er glad. Det er så godt når noe endelig skjer.

Jeg har PCOS og vet hvor frustrerende det kan være å prøve og vente. Men det er verdt det!

Nå er jeg snart ferdig gravid med mitt 3. barn!

Hva var dine symptomer på PCOS? Mine symptomer er uregelmessig mens, blitt overvektig utrolig fort (uten noe særlig matrelatert grunn), mer kviser (noe som også kan ha kommet fordi jeg slutta på Diane p-pille for ett år siden), kan ha vondt under samleie. Jeg har ikke økt behåring.

Tror du sjansene mine er store for at jeg blir gravid?? Hva gjorde du for da å bli gravid?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du i hvertfall ikke har cyster da. Og veldig bra at du blir fulgt opp videre likevel og ikke bare fikk et 'lykke til videre'.

Skal snart ta HSG-røntgen jeg også, som en liten kjekk ekstrasjekk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta røntgenbilde av egglederne dine mens de sprøyter kontrastvæske gjennom?

AU, det gjør vondt! Men det går heldigvis fort over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Flott at du i hvertfall ikke har cyster da. Og veldig bra at du blir fulgt opp videre likevel og ikke bare fikk et 'lykke til videre'.

Skal snart ta HSG-røntgen jeg også, som en liten kjekk ekstrasjekk ;o)

Legen jeg var hos i dag sa ikke noe om cyster. Hun kjnte etter og så etter, men hun får ikke sett om jeg har cyster lenger "inn". Derfor jeg skal på sykehuset. Men håper ikke at jeg har det, men det er mye som tyder på at jeg har det ;( Men kan gå bra for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnJeanette

Skal du ta røntgenbilde av egglederne dine mens de sprøyter kontrastvæske gjennom?

AU, det gjør vondt! Men det går heldigvis fort over...

Vet du hva, jeg aner rett og slett ikke hva de skal gjøre. Jeg vet jeg skal ha en GU time der, hva de gjør ut av den timen er jeg usikker på, men det finner jeg fort ut :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta røntgenbilde av egglederne dine mens de sprøyter kontrastvæske gjennom?

AU, det gjør vondt! Men det går heldigvis fort over...

IKKE si det nå da! skal gjennom det der i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen jeg var hos i dag sa ikke noe om cyster. Hun kjnte etter og så etter, men hun får ikke sett om jeg har cyster lenger "inn". Derfor jeg skal på sykehuset. Men håper ikke at jeg har det, men det er mye som tyder på at jeg har det ;( Men kan gå bra for det :)

Aha, fastlegen ja. De har jo normalt ikke ultralyd. Det er det som må til, innvendig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen jeg var hos i dag sa ikke noe om cyster. Hun kjnte etter og så etter, men hun får ikke sett om jeg har cyster lenger "inn". Derfor jeg skal på sykehuset. Men håper ikke at jeg har det, men det er mye som tyder på at jeg har det ;( Men kan gå bra for det :)

Ikke for å trøkke deg ned her, men fastlegen min sa også at alt kjnetes veldig fint ut.

Da jeg kom til gynekologen derimot, tok det ham ti sekunder å konstantere at begge eggstokkene var polycystiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE si det nå da! skal gjennom det der i neste uke.

*Trøster*

Det er bedre at du er forberedt! Jeg tror at noe av grunnen til at jeg syntes det gjorde så vondt var at det kom totalt overraskende på meg!

Husk å slappe godt av, som sagt går det fort over.

Den ene egglederen min var potte-tett (og den andre veldig innsnevret), mulig det ikke hadde gjort vondt om begge var åpne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trøster*

Det er bedre at du er forberedt! Jeg tror at noe av grunnen til at jeg syntes det gjorde så vondt var at det kom totalt overraskende på meg!

Husk å slappe godt av, som sagt går det fort over.

Den ene egglederen min var potte-tett (og den andre veldig innsnevret), mulig det ikke hadde gjort vondt om begge var åpne?

Satser på at begge mine er perfekte og at det ikke gjør vondt i det hele tatt. Tok det lang tid?

Hva skjer fra start til ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Ikke for å trøkke deg ned her, men fastlegen min sa også at alt kjnetes veldig fint ut.

Da jeg kom til gynekologen derimot, tok det ham ti sekunder å konstantere at begge eggstokkene var polycystiske.

Nei, nå drar du meg langt ned i søla... neida, tuller :) Jeg er fullstendig klar over at en fullverdig svar vil bli gitt på sykehuset, så jeg gleder meg ikke altfor mye før den tid, men tenker jeg noe mer negativt og pessismistisk ang hele denne situasjonen nå så ender jeg opp med å lage barn med meg selv, for å si det slik. He he, skjønner gutta når det blir mye babymas og mas om alt en gutt ikke skjønner. Litt gøy og se en frustrende ungutt :)

Hva skulle du hos legen sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå drar du meg langt ned i søla... neida, tuller :) Jeg er fullstendig klar over at en fullverdig svar vil bli gitt på sykehuset, så jeg gleder meg ikke altfor mye før den tid, men tenker jeg noe mer negativt og pessismistisk ang hele denne situasjonen nå så ender jeg opp med å lage barn med meg selv, for å si det slik. He he, skjønner gutta når det blir mye babymas og mas om alt en gutt ikke skjønner. Litt gøy og se en frustrende ungutt :)

Hva skulle du hos legen sa du?

HSG-røntgenen mente du?

Spyle kontrastvæske gjennom egglederne for å se om det er åpne eller tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at begge mine er perfekte og at det ikke gjør vondt i det hele tatt. Tok det lang tid?

Hva skjer fra start til ferdig?

Det begynner å bli noen år siden...

Det tok ikke så lang tid. Jeg måtte legge meg på et bord med gynekolog-holdere. Så satte de røntgenapparatet over magen min.

Jeg fikk innført i skjeden (og livmoren? *husker ikke helt*) en plastslange som var festet til en ballong med kontrastveske. Bildene ble tatt samtidig som han presset på ballongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli noen år siden...

Det tok ikke så lang tid. Jeg måtte legge meg på et bord med gynekolog-holdere. Så satte de røntgenapparatet over magen min.

Jeg fikk innført i skjeden (og livmoren? *husker ikke helt*) en plastslange som var festet til en ballong med kontrastveske. Bildene ble tatt samtidig som han presset på ballongen.

*gåsehud*

Urk! Gu-er altså. Er det en gynekolog/lege eller en 'vanlig' radiolog som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

HSG-røntgenen mente du?

Spyle kontrastvæske gjennom egglederne for å se om det er åpne eller tette.

Nå datt jeg litt ut jeg, du skal til legen neste uke på HSG undersøkelse?

Kan jeg bare spørre etter hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gåsehud*

Urk! Gu-er altså. Er det en gynekolog/lege eller en 'vanlig' radiolog som gjør dette?

Det husker jeg ikke, men jeg fikk det utført på et sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å trøkke deg ned her, men fastlegen min sa også at alt kjnetes veldig fint ut.

Da jeg kom til gynekologen derimot, tok det ham ti sekunder å konstantere at begge eggstokkene var polycystiske.

Hej, kära syster.

Jeg har også cyster i søkk og kav. Men de har aldri plaget meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...