Gå til innhold

Legen i dag... :)


Gjest AnnJeanette

Anbefalte innlegg

Gjest AnnJeanette

Ja og ja.

Var det et ja, på at jeg fikk lov til å spørre etter det, eller et "ja, hemmelig" ??

Isåfall, hvor gammel er du? Greit å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej, kära syster.

Jeg har også cyster i søkk og kav. Men de har aldri plaget meg.

Har du?

Det eneste som plager meg med dem er i grunn at det er så vanskelig å bli smelt på tjukken når de er der ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det et ja, på at jeg fikk lov til å spørre etter det, eller et "ja, hemmelig" ??

Isåfall, hvor gammel er du? Greit å vite...

Hehe, et forsøk på å være morsom, serru.

Jeg er 25 ganske straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du?

Det eneste som plager meg med dem er i grunn at det er så vanskelig å bli smelt på tjukken når de er der ;o)

Jeg visste faktisk ikke at cystene hadde noe med den saken å gjøre. Men det har du sikkert bedre greie på enn jeg.

Siden jeg har hatt egglederbetennelse ca. 11 millioner ganger, har jeg gått ut fra at egglederne mine er kaputte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Hehe, et forsøk på å være morsom, serru.

Jeg er 25 ganske straks.

Hehe, jasså ja :)

Jeg er akkurat halvveis til 40, og må si det er en både morsom og kjedelig alder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste faktisk ikke at cystene hadde noe med den saken å gjøre. Men det har du sikkert bedre greie på enn jeg.

Siden jeg har hatt egglederbetennelse ca. 11 millioner ganger, har jeg gått ut fra at egglederne mine er kaputte.

Nei, det er vel ikke de som er problemet i grunn, du har rett i det.

Cystene blir til pga av problemet, nemlig de dumme hormonene. Så det ikke cystene i seg selv som er dumme, det er resten av kroppen som er det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jasså ja :)

Jeg er akkurat halvveis til 40, og må si det er en både morsom og kjedelig alder... ;)

Der måtte jeg jammen tenke meg om, du. hehe.

Ikke alt kommer enkelt her i verden. Håper ikke du får høre at du er ung og har goooooood tid. Den avfeide jeg med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel ikke de som er problemet i grunn, du har rett i det.

Cystene blir til pga av problemet, nemlig de dumme hormonene. Så det ikke cystene i seg selv som er dumme, det er resten av kroppen som er det, hehe.

Jeg trodde det var vanlig å ha cyster, og at det ikke er tegn på noe galt over hodet.

Da jeg var på UL. fortalte legen bare i en bisetning at jeg hadde cyster.

Har det noe med hormonbalansen å gjøre, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Der måtte jeg jammen tenke meg om, du. hehe.

Ikke alt kommer enkelt her i verden. Håper ikke du får høre at du er ung og har goooooood tid. Den avfeide jeg med en gang.

Den har jeg allerede avfeid opptil flere ganger. Familien til min kjære samboer er kjempepositive til det hele, mens min famile heller mer over på det å få se utdannelse og div. før man får seg barn. Men de aner virkelig ikke hvor mye jeg ønsker meg et lite sjamtroll. Jeg jobber, har bra nok økonomi, stor familie på begge sider som bare har å støtte oss når den tid kommer. Det eneste lille minuset er den utdannelsen, men den kan jeg ta ETTER at jeg har fått et barn. Ingen fare med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Jeg trodde det var vanlig å ha cyster, og at det ikke er tegn på noe galt over hodet.

Da jeg var på UL. fortalte legen bare i en bisetning at jeg hadde cyster.

Har det noe med hormonbalansen å gjøre, altså?

http://www.lommelegen.no/art/art2856.asp

Sjekk denne siden så ser du hva cyster er, hva det går ut på og risikofaktorer vedrørende cyster på eggstokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var vanlig å ha cyster, og at det ikke er tegn på noe galt over hodet.

Da jeg var på UL. fortalte legen bare i en bisetning at jeg hadde cyster.

Har det noe med hormonbalansen å gjøre, altså?

Det vet jeg faktisk ikke. Alt jeg vet er at de cystene jeg har, ikke er greie og snille. De blir nemlig til når hormonene i min kropp ikke klarer å bestemme seg for om det modnende egget skal slippes løs eller ikke. Resultatet blir en cyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg allerede avfeid opptil flere ganger. Familien til min kjære samboer er kjempepositive til det hele, mens min famile heller mer over på det å få se utdannelse og div. før man får seg barn. Men de aner virkelig ikke hvor mye jeg ønsker meg et lite sjamtroll. Jeg jobber, har bra nok økonomi, stor familie på begge sider som bare har å støtte oss når den tid kommer. Det eneste lille minuset er den utdannelsen, men den kan jeg ta ETTER at jeg har fått et barn. Ingen fare med det.

Min familie aner ikke hva som foregår, ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnJeanette

Takk skla du ha! Sjokoladecyster høres godt ut.

Kan godt si jeg lot være og spise sjokolade den dagen jeg leste om sjokoladecyster 1. gangen. Tror jeg holder meg til Endometrie cyster jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine symptomer på PCOS? Mine symptomer er uregelmessig mens, blitt overvektig utrolig fort (uten noe særlig matrelatert grunn), mer kviser (noe som også kan ha kommet fordi jeg slutta på Diane p-pille for ett år siden), kan ha vondt under samleie. Jeg har ikke økt behåring.

Tror du sjansene mine er store for at jeg blir gravid?? Hva gjorde du for da å bli gravid?

Takk for svar :)

JEg hadde veldig uregelmessig menstruasjon - kunne gå 1,5 år mellom mensene. Økt kroppsbehåring og plutselig overvekt. Dette kom etter at jeg sluttet med p-pillen som jeg hadde brukt i 3 år.

Jeg har vært heldig og sluppet kvisene.

Det er vanskelig for meg å bedømme sjansene dine for å bli gravid. Da vi startet å prøve aktivt hadde vi først et par år uten prevensjon. Så prøvde vi 2 kurer med Pergotime (medisin for å stimulere til eggløsning), det funket dårlig.

Men i november 1998 ble jeg operert. Laparoskopisk ble det brent hull på eggstokkene mine slik at eggene lettere skulle slippe ut, i stedet for å cyste seg inn.

Jeg hadde etter det 4 mnd med ganske stabil syklus - ca 30-32 dager. Og 1. mai 1999 tok jeg min første positive graviditetstest. Resultatet er storesøster som ble født i desember 99.

Siden vi slet slik, brukte vi ikke prevensjon etter fødselen. Resultatet er lillesøster som er født i februar 01.

Klok av "skade" brukte vi prevensjon etter den fødselen. Jeg ønsket ikke å rote til hormonene mine, så jeg valgte kobberspiral. Det fungerte kjempegreit. Syklusene var ikke 100% regelmessige, men sammenlignet med før operasjonen var de kjempegreie.

Da vi bestemte oss for å prøve på nr. 3 antok jeg at vi måtte prøve en stund. Men det slapp vi. Spiralen ut 7.januar, mens 13.januar og positiv test 9. februar. Og nå venter jeg bare på at vårt 3. mirakel skal komme til verden.

Så sjansene er definitivt tilstede!

Den operasjonen jeg fikk har vist seg å ha effekt på 80% av PCO'ere i løpet av det første året etter operasjonen. 70% av de som er overvektige, og 90% hos de som er normalvektige.

Og hos oss funket det supert! DU kan jo ha den i bakhodet hvis det ikke fungerer med medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnJeanette

Jeg burde viss tatt copyright på den artikkelen der ;o)

hehe

c",)

Hehe, på den artikkelen jeg skrev ??

det er så fint at man finner info. om såpass viktige ting på nettet.

www.lommelegen.no

www.helsenytt.no

www.kvinnelegen.no

www.fertilitetsklinikken.no

Og sist men ikke minst www.doktoronline.no

c")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...