Gå til innhold

Flørting på DOL


Gjest merkelige greier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    68

  • amber sun

    18

  • IngenLurerDenneGutten

    14

  • Goliath

    9

Hvilken eder og galle? Hvis man begynner å syte om at folk ikke snakker rom det en selv vil lese og snakke om, og klager over alt en ikke liker men ikke gider å ignorere - sorry, men da burde man dra ut hodet. Beklager hvis du er så fintfølende at du ikke tåler slikt. Det er stor forskjell på å uttrykke sin mening og å syte som en lite unge.

".........................................."

"Hvilken eder og galle?"

Tja, nå skal vi lete litt her.... *S* ikke akkurat vanskelig å finne, er det vel? *S*

Her kommer det:

"Noe annet er at dette er en feig liten mark, som ikke tør å skrive en slik tråd med sitt egentlige nick, og i tillegg har huet så langt opp i ræva at håpene om å få dratt det ut er mikroskopiske :-)"

Vedkommende person blir ikke akkurat fristet til å benytte nicket sitt i fremtiden etter den salva der! ;-)

- - -

"Det er stor forskjell på å uttrykke sin mening og å syte som en lite unge."

Ja, det er jeg enig i, og hovedinnlegget kunne ha vært litt mer spørrende kanskje enn å bare be dem holde opp.

Men hvor er egentlig den _prinsippielle_ forskjellen mellom innlegg som sier at "dette er et diskusjonsforum og påvirkes derfor av dem som er her, også om disse velger å småprate off topic i en tråd" og et innlegg som sier "jeg synes ikke innleggene bør inneholde småprat"?

Jeg er mest enig med det første, men begge innleggene debatterer jo hva som man mener bør være innhold/form i dette forumet.

Mange her inne mener jo at det er selvsagt at man forsvarer sin rett til å påvirke forumet og forumets innhold, og da burde man vel også tillate "motparten" å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt dette. Prozzie er svær i kjeften (og skal ha honnør for det), men får apoplektisk anfall hvis noen svarer med tilnærmet samme mynt :-)

Heh-heh. Hvor i all verden har jeg fått noe anfall osm du beskriver? Jeg applauderer andre som er svære i kjeften :-)

Men i motsetning til deg så er jeg ikke en liten gnom i RL som må bruke et internettforum for å hyle ut sine politiske ekstremiteter. Jeg sier det samme i RL som her :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh-heh. Hvor i all verden har jeg fått noe anfall osm du beskriver? Jeg applauderer andre som er svære i kjeften :-)

Men i motsetning til deg så er jeg ikke en liten gnom i RL som må bruke et internettforum for å hyle ut sine politiske ekstremiteter. Jeg sier det samme i RL som her :-)

"............................................"

Det er ikke slik at alle som er uenig med deg i sak, nødvendigvis er ekstremister, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvilken eder og galle?"

Tja, nå skal vi lete litt her.... *S* ikke akkurat vanskelig å finne, er det vel? *S*

Her kommer det:

"Noe annet er at dette er en feig liten mark, som ikke tør å skrive en slik tråd med sitt egentlige nick, og i tillegg har huet så langt opp i ræva at håpene om å få dratt det ut er mikroskopiske :-)"

Vedkommende person blir ikke akkurat fristet til å benytte nicket sitt i fremtiden etter den salva der! ;-)

- - -

"Det er stor forskjell på å uttrykke sin mening og å syte som en lite unge."

Ja, det er jeg enig i, og hovedinnlegget kunne ha vært litt mer spørrende kanskje enn å bare be dem holde opp.

Men hvor er egentlig den _prinsippielle_ forskjellen mellom innlegg som sier at "dette er et diskusjonsforum og påvirkes derfor av dem som er her, også om disse velger å småprate off topic i en tråd" og et innlegg som sier "jeg synes ikke innleggene bør inneholde småprat"?

Jeg er mest enig med det første, men begge innleggene debatterer jo hva som man mener bør være innhold/form i dette forumet.

Mange her inne mener jo at det er selvsagt at man forsvarer sin rett til å påvirke forumet og forumets innhold, og da burde man vel også tillate "motparten" å gjøre det samme?

Javisst. Det med den feige lille marken som ikke tør å angripe folk uten å skjule det fast nicket står jeg helt og holdent for. Jeg har blitt truet av folk som har sagt de skal oppsøke meg i RL og "ta" meg her inne før, og til slikt sier jeg bare "velkommen".

"Mange her inne mener jo at det er selvsagt at man forsvarer sin rett til å påvirke forumet og forumets innhold, og da burde man vel også tillate "motparten" å gjøre det samme?"

Javisst. Men å skrive sytete innlegg hvor man begynner å legge ut om hvor dumme den og den er fordi de ikke snakker slik som en selv mener de bør, er ikke det samme som å selv aktivt forsøke å forme hvordan forumet er. Skal man gjøre det siste, så kan man ikke gjøre annet enn å tviholde på den bruken man selv mener er den riktige, og å håpe på at flere og flere gjør det samme. Syting fungerer mot sin hensikt.

Dette er ikke et faglig forum, det er mer et "community". Det sier seg dermed selv at det ikke er noen sensur hva som er tillatt å skrive - om eller til hverandre. Jeg synes kanskje denne flørtingen blir litt teit innimellom, jeg også. Men da hopper jeg over de innleggene - de er fryktelig lette å plukke ut i en tråd.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at alle som er uenig med deg i sak, nødvendigvis er ekstremister, skjønner du.

Selvfølgelig ikke. Og du er ikke "alle".

Men - skal du ikke svare på spørsmålet mitt? Tenkte ikke det, nei :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst. Det med den feige lille marken som ikke tør å angripe folk uten å skjule det fast nicket står jeg helt og holdent for. Jeg har blitt truet av folk som har sagt de skal oppsøke meg i RL og "ta" meg her inne før, og til slikt sier jeg bare "velkommen".

"Mange her inne mener jo at det er selvsagt at man forsvarer sin rett til å påvirke forumet og forumets innhold, og da burde man vel også tillate "motparten" å gjøre det samme?"

Javisst. Men å skrive sytete innlegg hvor man begynner å legge ut om hvor dumme den og den er fordi de ikke snakker slik som en selv mener de bør, er ikke det samme som å selv aktivt forsøke å forme hvordan forumet er. Skal man gjøre det siste, så kan man ikke gjøre annet enn å tviholde på den bruken man selv mener er den riktige, og å håpe på at flere og flere gjør det samme. Syting fungerer mot sin hensikt.

Dette er ikke et faglig forum, det er mer et "community". Det sier seg dermed selv at det ikke er noen sensur hva som er tillatt å skrive - om eller til hverandre. Jeg synes kanskje denne flørtingen blir litt teit innimellom, jeg også. Men da hopper jeg over de innleggene - de er fryktelig lette å plukke ut i en tråd.

"........................................."

"Dette er ikke et faglig forum, det er mer et "community"."

Det er jeg helt enig med deg i. Og derfor har også jeg noen ganger påpekt nettop det til enkelte som mener at småpratet bør ut av "åpent" og inn i "meldinger". Men svaret har vært sivilisert! ;-)

"Det sier seg dermed selv at det ikke er noen sensur hva som er tillatt å skrive - om eller til hverandre."

Tja...det er vel en sannhet med modifikasjoner. Webbis sletter en del provokatører, og der det noen som slenger med veldig med leppa mot kjente nick så får vedkommende som oftest så hatten passer av andre.

Det er greit nok å spy ut eder og galle når du selv har blitt angrepepet direkte, men her synes jeg at du var litt vel tidlig på'n, men det er nå min mening, og jeg håper og tror at du mener jeg fortsatt har rett til å si hva jeg mener, også om dine angrep på ukjente! *S*

"Jeg synes kanskje denne flørtingen blir litt teit innimellom, jeg også. Men da hopper jeg over de innleggene - de er fryktelig lette å plukke ut i en tråd."

Ja, det er jeg enig med deg i, men når de dukker opp i en tråd som jeg allerede har "klikket" på så står jo dette som uleste innlegg i en lest tråd (du skjønner vel hva jeg mener) på 100 nyeste. Jeg skulle ønske det var en knapp hvor jeg kunne få "se tråd" til å bli blå igjen! ;-) (Uten å slette hele loggen så klart! *S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå engang slik i et diskusjonsforum at innlegg fra andre tråder kan inspirere til en ny tråd.

Leser man langt nede i en tråd som startet om noe annet at noen f eks vasker tøyet sitt på en bestemt måte, så kan det kanskje dukke opp en ny tråd: "inspirert av tråden nedenfor - hvordan vasker du tøyet ditt".

I et debattforum må man vel få lov til å debattere i hvilken grad folk bedriver denslags nettflørting, om partneren synes det er ok etc.

Joda - også troll må få lov til å kverulere på DOL...:-)

Men ikke uten at jeg "tar igjen"....he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Plystre, plystre*

"kuk er kuk, og kroppen krev" - sånn er det med den saken!

Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet

begge deler dårlig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er ikke et faglig forum, det er mer et "community"."

Det er jeg helt enig med deg i. Og derfor har også jeg noen ganger påpekt nettop det til enkelte som mener at småpratet bør ut av "åpent" og inn i "meldinger". Men svaret har vært sivilisert! ;-)

"Det sier seg dermed selv at det ikke er noen sensur hva som er tillatt å skrive - om eller til hverandre."

Tja...det er vel en sannhet med modifikasjoner. Webbis sletter en del provokatører, og der det noen som slenger med veldig med leppa mot kjente nick så får vedkommende som oftest så hatten passer av andre.

Det er greit nok å spy ut eder og galle når du selv har blitt angrepepet direkte, men her synes jeg at du var litt vel tidlig på'n, men det er nå min mening, og jeg håper og tror at du mener jeg fortsatt har rett til å si hva jeg mener, også om dine angrep på ukjente! *S*

"Jeg synes kanskje denne flørtingen blir litt teit innimellom, jeg også. Men da hopper jeg over de innleggene - de er fryktelig lette å plukke ut i en tråd."

Ja, det er jeg enig med deg i, men når de dukker opp i en tråd som jeg allerede har "klikket" på så står jo dette som uleste innlegg i en lest tråd (du skjønner vel hva jeg mener) på 100 nyeste. Jeg skulle ønske det var en knapp hvor jeg kunne få "se tråd" til å bli blå igjen! ;-) (Uten å slette hele loggen så klart! *S*)

Selvfølgelig bestrider jeg ikke din rett til å uttalel deg om det jeg sier :-)

Og med "uten sensur" mente jeg selvfølgelig innlegg innenfor rimelighetens grenser - ikke de innleggende som slettes av webmaster.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er ikke et faglig forum, det er mer et "community"."

Det er jeg helt enig med deg i. Og derfor har også jeg noen ganger påpekt nettop det til enkelte som mener at småpratet bør ut av "åpent" og inn i "meldinger". Men svaret har vært sivilisert! ;-)

"Det sier seg dermed selv at det ikke er noen sensur hva som er tillatt å skrive - om eller til hverandre."

Tja...det er vel en sannhet med modifikasjoner. Webbis sletter en del provokatører, og der det noen som slenger med veldig med leppa mot kjente nick så får vedkommende som oftest så hatten passer av andre.

Det er greit nok å spy ut eder og galle når du selv har blitt angrepepet direkte, men her synes jeg at du var litt vel tidlig på'n, men det er nå min mening, og jeg håper og tror at du mener jeg fortsatt har rett til å si hva jeg mener, også om dine angrep på ukjente! *S*

"Jeg synes kanskje denne flørtingen blir litt teit innimellom, jeg også. Men da hopper jeg over de innleggene - de er fryktelig lette å plukke ut i en tråd."

Ja, det er jeg enig med deg i, men når de dukker opp i en tråd som jeg allerede har "klikket" på så står jo dette som uleste innlegg i en lest tråd (du skjønner vel hva jeg mener) på 100 nyeste. Jeg skulle ønske det var en knapp hvor jeg kunne få "se tråd" til å bli blå igjen! ;-) (Uten å slette hele loggen så klart! *S*)

Heter det ikke edder og galle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kuk er kuk, og kroppen krev" - sånn er det med den saken!

Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet

begge deler dårlig...:-)

Dette var ord i rette tid.

Kroppen krever sitt, det er sikkert og visst. Og flørting er helsebringende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det er ikke mere det at folk ikke flørter med DEG som er problemet da? ;-)

Ellers er da virkelig ikke noe farlig,kjipt eller truende i at noen flørter litt her og der, enten det nå er på computeren eller i butikken.

Det får da være måte på hva gidder å problematisere! Jeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Selv synes jeg alle som ikke flørter med meg burde utestenges.

Men på den annen side blir det jo ikke så jævla mange nye utestengelser av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det først, dropp å lese tråder du ikke liker.

Og når du er igang og kritiserer, tør du ikke stå fram med eget nick engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det underlige er at du plages av hva andre snakker sammen om og at du ser ut til å grunne meget på hvilke liv forumets medlemmer har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelige greier

Her er alle individualister, og har forskjellig smak når det gjelder det meste - heldigvis.

Alt som står i alle tråder vil derfor nødvendigvis ikke være like interessant eller "ok" for alle.

Ergo er løsningen så ENKEL som at man unnlater å lese innlegg man vet at man ikke liker....eller slutte å lese så snart man får "misstanke" om det.

For hvorfor leser du da disse?

For å ha noe å ergre deg over?

For å kunne kritisere andre her?

Eller?

Hvordan skal man kunne vite når flørtingen begynner da? Holde seg unna alle innlegg av de som pleier holde på? De holder jo på i mange ulike tråder. Det burde da ikke være vanskelig å ta det på meldigner evt privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelige greier

Er det noen grunn til at du ikke kan benytte ett nick i det minste i den samme tråden?

Hvis jeg har brukt to her er det en glipp, men det er vel ikke lov å være menneskelig å gjøre feil her inne?

Du er jammen ikke særlig god. Hvordan i all verden har du kunne fått en jobb i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelige greier

Og vi andre her aner ikke en gang hvor mange nick du opererer med her - også i denne ene tråden.....

Jeg var ikke klar over at jeg har brukt mer enn et, men det er vel ikke lov å gjøre feil. på DOL er vel alle perfekte... *hyler av latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...