Gå til innhold

Buk plastikk operasjon


mayk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tok bukplastikk operasjon (mageplastikk) for 11 dager siden. Alt har egentlig gått kjempe fint! Å vært i fin form hele tiden! Idag tok jeg frem bukser for å se hvordan de passet.....og de passet IKKE!!!!!Er kjempe skuffa og skikkelig lei meg!! Mannen min sier at det sikkert er pga hevelse. Noen som har erfaring fra dette?? Å når er all hevelse borte?? Hilsen en utålmodig pasient!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mayk

    33

  • fant

    32

  • pepsi6

    2

Mest aktive i denne tråden

Hei

Jeg tok bukplastikk for 10 dager siden, og har fremdeles hevelse ja.

Fikk beskjed o mat jeg ville ha hevelse i en 14 dagers tid. Men jeg tror nok det tar noe lengre tid. Muligens opp til 3 uker.

Du skal nok se magen bli mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tok bukplastikk for 10 dager siden, og har fremdeles hevelse ja.

Fikk beskjed o mat jeg ville ha hevelse i en 14 dagers tid. Men jeg tror nok det tar noe lengre tid. Muligens opp til 3 uker.

Du skal nok se magen bli mindre. :)

Tusen takk for svar! var skikkelig nedtur idag liksom. Er du fornøyd da? Har du hatt mye vondt/ubehag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! var skikkelig nedtur idag liksom. Er du fornøyd da? Har du hatt mye vondt/ubehag?

Ja, det var nok nedtur.

Men jeg har også hørt at det kan ta opp til flere uker med den hevelsen. Spesiellt hvis de har fettsug på magen også. Det har de på meg.

Jo, jeg har hatt, og har fremdeles ubehag. Men det er rundt ved navelen det er værst i grunn. Klarer fremdeles ikke å gå rett, gjøre du?

Tror jeg afnt ut at jeg har gått like lenge soim deg. Operert 11 oktober?

Hvordan har det hvert og er med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! var skikkelig nedtur idag liksom. Er du fornøyd da? Har du hatt mye vondt/ubehag?

Fant forresten dette inne på fornebuklinikken:

klippet og lim: Pga. hevelse tar det av og til lang tid - noen ganger flere måneder, før du ser det endelige resultatet etter kosmetiske operasjoner på magen.

Så da behøver du ikke engste deg enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok nedtur.

Men jeg har også hørt at det kan ta opp til flere uker med den hevelsen. Spesiellt hvis de har fettsug på magen også. Det har de på meg.

Jo, jeg har hatt, og har fremdeles ubehag. Men det er rundt ved navelen det er værst i grunn. Klarer fremdeles ikke å gå rett, gjøre du?

Tror jeg afnt ut at jeg har gått like lenge soim deg. Operert 11 oktober?

Hvordan har det hvert og er med deg da?

Hei igjen ja!! Jeg ble også operert den 11/10! Hadde forventet at det skulle være MYE værre. så jeg syntes det har gått kjempe fint! Litt ekkelt med den navlen ja.. har litt sår der, og liker ikke å ordne å grave der selv!! Klarer ikke å rette meg helt opp ennå nei. Har 2 gutter 1 på 6 og 1 på 2år, og de ble forkjøla dagen etter operasjonen, og det ble jeg også!! Ikke godt å hoste og nyse nå!!:-)

Jeg ble fett sygd, men har fått en sånn liten klump på magen, rett over navelen, liker ikke den helt!! Måtte de rette på musklene dine eller? Kjempe koselig at du svarer! Syntes det er fint å kunne snakke med noen som vet hvordan det er!!! Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen ja!! Jeg ble også operert den 11/10! Hadde forventet at det skulle være MYE værre. så jeg syntes det har gått kjempe fint! Litt ekkelt med den navlen ja.. har litt sår der, og liker ikke å ordne å grave der selv!! Klarer ikke å rette meg helt opp ennå nei. Har 2 gutter 1 på 6 og 1 på 2år, og de ble forkjøla dagen etter operasjonen, og det ble jeg også!! Ikke godt å hoste og nyse nå!!:-)

Jeg ble fett sygd, men har fått en sånn liten klump på magen, rett over navelen, liker ikke den helt!! Måtte de rette på musklene dine eller? Kjempe koselig at du svarer! Syntes det er fint å kunne snakke med noen som vet hvordan det er!!! Klem:-)

Uffda, ikke godt med hosting å nysing nei.

Den kulen du forteller om, ville jeg ringt med sykehuset på høre. Greit å få svar på slike spørsmål.

Ja de sydde sammen vevet over musklene, for de var slappe.

Jeg har fettsugd magen, og litt på hoftene.

Er litt redd for å få eselører da. Hølrt litt om de. Men , de retter vel ioo i det i såfall håper jeg.

Bytter du teipen ofte? Jeg fikk beskjed av legen å bytte teipen bare når den løsnet, ikek ellers.

Hva har du fått beskjed om, og hva gjør du?

Er veldig kjekkt å kunne høre med andre som har gjort det samme selv ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke godt med hosting å nysing nei.

Den kulen du forteller om, ville jeg ringt med sykehuset på høre. Greit å få svar på slike spørsmål.

Ja de sydde sammen vevet over musklene, for de var slappe.

Jeg har fettsugd magen, og litt på hoftene.

Er litt redd for å få eselører da. Hølrt litt om de. Men , de retter vel ioo i det i såfall håper jeg.

Bytter du teipen ofte? Jeg fikk beskjed av legen å bytte teipen bare når den løsnet, ikek ellers.

Hva har du fått beskjed om, og hva gjør du?

Er veldig kjekkt å kunne høre med andre som har gjort det samme selv ja. :)

Selve arret (fra hoft-til-hoft) prøver jeg å ta etter dusj, annen hver dag. da er den våt og lettere å få av! Arret mitt er snart tørt, og da skel jeg begynne å masere det! Fikk beskjed om at det var viktig å bytte teipen når det tydelig var kommet noe på den. Så det ikke skal bli infeksjon der! Å vær gang jeg bytter teip vasker jeg godt med klorexidin. De måtte sy sammen musklene på meg også, og jeg ringte inn der jeg ble operert på fredag og spurte om den klumpen..og da sa de at de "ofte" måtte re operere å ta noen justeringer etter så store inngrep!! Håper jeg slipper det asså!!! Jeg ble også fett sugd på mage og litt på begge hofter! Klør det mye på deg??? Er så lei den boddyn jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve arret (fra hoft-til-hoft) prøver jeg å ta etter dusj, annen hver dag. da er den våt og lettere å få av! Arret mitt er snart tørt, og da skel jeg begynne å masere det! Fikk beskjed om at det var viktig å bytte teipen når det tydelig var kommet noe på den. Så det ikke skal bli infeksjon der! Å vær gang jeg bytter teip vasker jeg godt med klorexidin. De måtte sy sammen musklene på meg også, og jeg ringte inn der jeg ble operert på fredag og spurte om den klumpen..og da sa de at de "ofte" måtte re operere å ta noen justeringer etter så store inngrep!! Håper jeg slipper det asså!!! Jeg ble også fett sugd på mage og litt på begge hofter! Klør det mye på deg??? Er så lei den boddyn jeg!!

Oki, da skal jeg bytte teip neste gang jeg dusjer. Men gruer for navelen. SYnes det er sååå pyton.

Jeg fikk den beskjede for det var viktig å holde arret mest mulig i ro. Men skjønner at det er litt forskjeller ute å går. ;)

Har ikek hørt noe om det med etterjusteringer jeg, men jeg har gjort det på offentlig sykehus da.

Skal til kontroll etter 3 mnd.

Synes bodyen er greit jeg. For det er litt ekkelt med magen nå jeg tar den av. Men det er sikkert litt psykisk også. Ingenting som holder magen inne lengre. :P

HVor mye fjernet de på deg totalt da? Hos meg ca 1100gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da skal jeg bytte teip neste gang jeg dusjer. Men gruer for navelen. SYnes det er sååå pyton.

Jeg fikk den beskjede for det var viktig å holde arret mest mulig i ro. Men skjønner at det er litt forskjeller ute å går. ;)

Har ikek hørt noe om det med etterjusteringer jeg, men jeg har gjort det på offentlig sykehus da.

Skal til kontroll etter 3 mnd.

Synes bodyen er greit jeg. For det er litt ekkelt med magen nå jeg tar den av. Men det er sikkert litt psykisk også. Ingenting som holder magen inne lengre. :P

HVor mye fjernet de på deg totalt da? Hos meg ca 1100gram.

Fikk beskjed om å la det hvile jeg også, men i førsten var det viktig å få bort blod og skorper, og å lufte det nesten hver dag!! Jeg gjorde det også på offentlig sykehus og skal tilbake etter 3 mnd.

Alle sier forskjellig.. Hvor lenge skal du ha på den boddyen da? det var kjempe ekkelt å ta den av første gang! Følte at ingen ting holdt meg oppe liksom:-) Har du fortsatt sting i navelen?? De tok bort 1500 på meg! Må du og får du mye hjelp til ting hjemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å la det hvile jeg også, men i førsten var det viktig å få bort blod og skorper, og å lufte det nesten hver dag!! Jeg gjorde det også på offentlig sykehus og skal tilbake etter 3 mnd.

Alle sier forskjellig.. Hvor lenge skal du ha på den boddyen da? det var kjempe ekkelt å ta den av første gang! Følte at ingen ting holdt meg oppe liksom:-) Har du fortsatt sting i navelen?? De tok bort 1500 på meg! Må du og får du mye hjelp til ting hjemme??

Boddyen skal jeg ha på døgnet rundt i 1 mnd, og på dagtid i 2 mnd etter det.

Skal ha hjelp hjemme ja. Men gjør en hel del. Litt for mye er jeg redd for. :(

Prøver å slappe av innimellom da.

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boddyen skal jeg ha på døgnet rundt i 1 mnd, og på dagtid i 2 mnd etter det.

Skal ha hjelp hjemme ja. Men gjør en hel del. Litt for mye er jeg redd for. :(

Prøver å slappe av innimellom da.

Du da?

skal ha den på dag og natt i 3 uker og bare dag/kveld i 3 uker.. men de sier så forskjellig.. gjør nok litt for mye her hjemme jeg også. Blir fort sliten, og må liksom ha en hvil inni mellom da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha den på dag og natt i 3 uker og bare dag/kveld i 3 uker.. men de sier så forskjellig.. gjør nok litt for mye her hjemme jeg også. Blir fort sliten, og må liksom ha en hvil inni mellom da!

Jeg vet ikk eom jeg har sting i navelen. Jeg har bare indre sting, så jeg kan ikke se dem. På utsiden var det stripset.

Har du sting som går av seg selv? Er du sydd "utenpå"?

God bedring til deg. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikk eom jeg har sting i navelen. Jeg har bare indre sting, så jeg kan ikke se dem. På utsiden var det stripset.

Har du sting som går av seg selv? Er du sydd "utenpå"?

God bedring til deg. klem

jeg har sting i navelen ja. fjerna noen for en uke siden og skal ta bort resten på tirsdag, men selve arret på magen er bare sydd innvendig, så der skal jeg ikke ta bort noe.

Riktig god bedring til deg også!! Er det lov å spørre hvor gammel du er??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sting i navelen ja. fjerna noen for en uke siden og skal ta bort resten på tirsdag, men selve arret på magen er bare sydd innvendig, så der skal jeg ikke ta bort noe.

Riktig god bedring til deg også!! Er det lov å spørre hvor gammel du er??:-)

Er lov til det. :)

Jeg er 31. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov til det. :)

Jeg er 31. Du da?

he..he...:-) Jeg er 28. Hadde skikkelig stygg mage etter 2 svangerskap! det var skikkelig ekkelt. Hadde brystreduksjon for 4 år siden! Å det syntes jeg var MYE værre enn dette egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he..he...:-) Jeg er 28. Hadde skikkelig stygg mage etter 2 svangerskap! det var skikkelig ekkelt. Hadde brystreduksjon for 4 år siden! Å det syntes jeg var MYE værre enn dette egentlig!

Oki.

Ja, det kunne ha hvert mye værre. De første dagene var ikke noe særlig da.

Jeg har 3 barn, og magen så ikke ut.Ekkelt var den. Til nå har jeg ikek sett noen som har hvert like ille eller værre enn meg. :(

Så mitt motto her nå er, at det må bli bedre uansett liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.

Ja, det kunne ha hvert mye værre. De første dagene var ikke noe særlig da.

Jeg har 3 barn, og magen så ikke ut.Ekkelt var den. Til nå har jeg ikek sett noen som har hvert like ille eller værre enn meg. :(

Så mitt motto her nå er, at det må bli bedre uansett liksom. ;)

Enig i det ja!! Min var også helt grusom!! Hadde vel ikke fått det dekket av det offentlige hvis det var pent eller!! Så enig med deg!! Alt er bedre enn utgangspunktet!! Å magen har jo blitt flat iallefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVor lang tid tok operasjonen din?

Min tok 4 timer. Og jeg var veldig skravlesyk når jeh våkna fr anarkosa. Nesten litt morsomt det. :)

Hvor mange dager lå du på sykehuset?

Kom inn på mandag, og hjem på lørdag.

Hvor mange adger hadde du dren? Jeg hadde de 3, og jeg hadde 2.

Må jo spørre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det ja!! Min var også helt grusom!! Hadde vel ikke fått det dekket av det offentlige hvis det var pent eller!! Så enig med deg!! Alt er bedre enn utgangspunktet!! Å magen har jo blitt flat iallefall!!!

HVor lang tid tok operasjonen din? Min tok 4 timer. Og jeg var veldig skravlesyk når jeh våkna fr anarkosa. Nesten litt morsomt det. :)

Hvor mange dager lå du på sykehuset? Kom inn på mandag, og hjem på lørdag. Hvor mange adger hadde du dren? Jeg hadde de 3, og jeg hadde 2.

Må jo spørre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...