Gå til innhold

Tips til dere som snart skal føde


Gjest akupunktur kan sette igang fødselen

Anbefalte innlegg

Nei, dette synes jeg hørtes helt høl i hue ut! Og det fra en som gikk 18 dager over termin : )

18 dager over? Det var lenge, men da var du sikker under oppsikt. Det er vel noe med at vannet kan begynne å grumse seg eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, da skjønner jeg. Forbehandling kan lette fødselen. Jeg brukte 3 timer fra ingen modning til barnet var ute. Men jeg ble satt i gang. Ikke med akup. Kan tenke meg å unngå igangsetting igjen. Kanskje akup. er et alternativ, da.

ja det kan godt være mulig :-). Selv gikk jeg en uke på overtid, men var inne på kontroll samme dagen og hadde nesten ikke fostervann igjen så jeg hadde blitt igangsatt om det ikke startet av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akupunktur kan sette igang fødselen

Du skrev "Når de fødende nærmer seg fullgått svangerskap, barnet er stort nok så setter de akupunktur på de gravide."

Men nå vet du altså ikke sikkert om det er medisinske eller fysiske grunner til det i tillegg?

Det er jo det som er det interessante.

Man blir jo uansett igangsatt når det ikke er forsvarlig å gå gravid lenger.

Men å sette i gang alle som har store nok barn har aldri vært noe man praktiserer i Norge, tror jeg.

Kjære vene da.

Det er ikke alt jeg spør de gravide om, utad har ingen av de noen medisinske grunner til det, men hva vet jeg ..... jeg har ikke vært med noen av de på kontrollene de har hatt, så hva jordmor har sagt til de vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene da.

Det er ikke alt jeg spør de gravide om, utad har ingen av de noen medisinske grunner til det, men hva vet jeg ..... jeg har ikke vært med noen av de på kontrollene de har hatt, så hva jordmor har sagt til de vet ikke jeg.

Jeg krangler ikke, men er veldig interessert. Er det som du sier så er det jo svært kontroversielt i Norge. Hvilke sykehus gjelder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 dager over? Det var lenge, men da var du sikker under oppsikt. Det er vel noe med at vannet kan begynne å grumse seg eller noe slikt?

Jeg synes jeg hadde litt dårlig oppfølging mtp helt sikker termin også. Synes de birde tatt ultralyd noe oftere. Men jeg hadde mye fostervann og morkake fungerte optimalt, så det var ingen fare for noen av oss. Men en psykisk påkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg hadde litt dårlig oppfølging mtp helt sikker termin også. Synes de birde tatt ultralyd noe oftere. Men jeg hadde mye fostervann og morkake fungerte optimalt, så det var ingen fare for noen av oss. Men en psykisk påkjenning.

Det siste tror jeg på. Selv om man vet at ingen blir igjen der inne, kan det jammen meg virke slik.

Med min første var jeg sikker på at tre uker før termin, måtte bare barnet komme. Det var ikke mulig at jeg kunne vokse mer... Men så gikk jeg altså omtrent to uker over. Det var fem lange nå-uker.

For øvrig ble jeg kanskje ikke sååå diger (16 kg), men det føltes slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste tror jeg på. Selv om man vet at ingen blir igjen der inne, kan det jammen meg virke slik.

Med min første var jeg sikker på at tre uker før termin, måtte bare barnet komme. Det var ikke mulig at jeg kunne vokse mer... Men så gikk jeg altså omtrent to uker over. Det var fem lange nå-uker.

For øvrig ble jeg kanskje ikke sååå diger (16 kg), men det føltes slik :)

35 kg her... Ingen blir der inne, men jeg fryktet at det skulle ende opp i et dødt barn og en utslitt mor som ikke blir mor likevel. Men alt gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 kg her... Ingen blir der inne, men jeg fryktet at det skulle ende opp i et dødt barn og en utslitt mor som ikke blir mor likevel. Men alt gikk bra.

Ååå, det var endel ja. Uff, du må ha vært dødssliten.

Overflødig å si det, men... godt at det gikk bra. Premien var i alle fall fantastisk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akupunktur kan sette igang fødselen

Jeg krangler ikke, men er veldig interessert. Er det som du sier så er det jo svært kontroversielt i Norge. Hvilke sykehus gjelder dette?

Det har jeg ikke lyst til å røpe her, da vi bor på en liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det var endel ja. Uff, du må ha vært dødssliten.

Overflødig å si det, men... godt at det gikk bra. Premien var i alle fall fantastisk!

:)

jepp. Og lærepengen: ikke spis hele tiden selv om du er gravid og sulten : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke lyst til å røpe her, da vi bor på en liten plass.

Ok. Det skjønenr jeg. Kan du si landsdel, fylke, et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 - 15 mil

Hm... Det er ikke langt unna kanskje. Høres interessant ut. Har vurdert Kongsvinger selv, mulig jeg får ringe og spørre om det er de : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...