Gå til innhold

Luftproblemmer i Spiserør


aktivmann40

Anbefalte innlegg

Hei,Jeg har et spørsmål som sikkert virker rart, men som allikevel volder meg en god del problemmer. Jeg har vanskelig for uttrykke hva problemmet er, men må prøve å gi en beskrivelse: Problemmet synes å være luft opp og ned i spiserøret. Det føles ofte som om det er en rap som sitterfast et sted mellom magen og halsen. Jeg må ofte jobbe for å få den opp og ut. Jobben består ofte i at jeg må presse brystet opp og frem samt at jeg strekker på halsen slik at haken peker i været.(Ikke ulikt en orhane i leik :-) , høres av og til ut slik også). Da kommer ofte en lang rap !Når rapen sitter fast virker det som et ubehagelig press i brystet/spiserøret/nedre hals. Når jeg har fått ut rappen letter trykket noe, men trykket kommer ganske raskt tilbake.Hele dette problemmet startet for tre månedr siden da jeg fikk et astmatisk anfall og ble tetti brystet.Hva kan dette skyldes ? Problemmet føles mest som det sitter i overgangen spiserør hals !Er det mulig å få sjekket hva denne dysfunksjonen har sin årsak i ?Jeg har vært til gastroskopi, men de kunne ikke finne at det var noen obstruksjon i spiserøret. Det ble konstatert letter spiserørskatarr, men jeg tror ikke dette er årsaken ?

aktivmann40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Spiserørskatarr kan gi luft i spiserøret, likeledes om lukkemuskelen mellom mage og spiserør ikke er helt tett. Ofte vil en kur med syreblokkerende medisiner hjelpe. Forhør deg med fastlegen din om dette. Litt luft i spiserøret kan være normalt, men kjennes bedre dersom slimhinnen er sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...