Gå til innhold

Marit Bjørgen dopa?


musikeren

Anbefalte innlegg

Madanna har flotte, muskuløse og kvinnelige overarmer.

Når jeg ser en mannerygg i kjole, med ingen pupper på fremsiden, så synes jeg derimot det er mandig og ikke pent.

Mener du at Marit ikke har pupper? Det har hun da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    9

  • musikeren

    8

  • Prozak

    4

  • ShitDiddelyDo

    4

hun kan godt ha ermeløs kjole, men jeg synes ikke det er så flott dersom hun bruker halterneck-topp. Da blir skulderbredden alt for fremhevet.

Det samme tenkte jeg om Frøydis i Top Model - i finalen fikk hun utdelt en designerkjole med halerneck-overdel.

Jeg vet ikke hva halterneck er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig ang topp. Vanligvis synes jeg det er pent med muskler og at folk viser dem, men det blir rett og slett kræsj mellom feminin topp og maskulin muskulatur. Når man har så mye og kompakt muskulatur i overarmer synes jeg det er penest med armer som går ned til bicepsen.

.."penest med armer som går ned til bicepsen"

Utvilsomt :-)

(På klær heter det ermer, armer er det man har på kroppen.)

For ikke å starte en ny språkdebatt: I alle fall høres det slik ut i mine ører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at Marit ikke har pupper? Det har hun da!

Jeg så henne i en kjole elelr feminin topp på den store klassefesten, og da så jeg bare en mannekropp i kvinneklær, uten at jeg helt husker detaljer.

Muskler er veldig fint på begge kjønn, men man bør se ut som man tilhører det kjønnet man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så henne i en kjole elelr feminin topp på den store klassefesten, og da så jeg bare en mannekropp i kvinneklær, uten at jeg helt husker detaljer.

Muskler er veldig fint på begge kjønn, men man bør se ut som man tilhører det kjønnet man er.

Det er bare vanetenkning at muskler betyr mannskropp. Jenter får uansett ikke så store muskler som gutta.

Kvinnelige svømmere har til alle tider hatt flotte muskler i overkroppen. Har aldri hørt at noen har reagert på det eller kalt dem maskuline.

Men blant langrennsjentene er det ikke så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare vanetenkning at muskler betyr mannskropp. Jenter får uansett ikke så store muskler som gutta.

Kvinnelige svømmere har til alle tider hatt flotte muskler i overkroppen. Har aldri hørt at noen har reagert på det eller kalt dem maskuline.

Men blant langrennsjentene er det ikke så vanlig.

Jeg må innrømme at jeg syns hun kanskje er i overkant "stor", men jeg syns det er deilig at det blir litt fokus på at jenter også kan ha litt "kraftige" muskler. Har nemlig alltid hatt det selv og vært veldig flau over at jeg ikke har vært smal og feminin.

Nå trener jeg styrke og syns faktisk det er litt flott med muskler :).

Og jeg tror hun er født med sånne muskler jeg, i tillegg til at hun har trent kraftig selvfølgelig. Jeg er nemlig også født med sånne muskler og det er min ene sønn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva halterneck er.

eksempler:

http://comparestoreprices.co.uk/images/st/star-by-julien-macdonald-black-jersey-halter-neck-dress.jpg

http://www.newyorkmetro.com/images/shopping/weddings/weddinggowns/michelleroth/8.jpg

Og her er hun Frøydis, dog ikke et bilde som til fulle viser hvorfor halterneck ikke er tingen for såpass bredskuldrete jenter! *S*

http://www.topmodel.tv3.no/images/contentimages/2714_teaser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klining? Er det lefseklining du snakker om? :-)

Er det gardsgutten på Evenstad som snakker? Kanskje du helst vil ha bakkels? *er skikkelig internkryptisk her*

:-)

...Om ikke flystripa tok den, så gjorde ihvertfall jeg det! :-)

Harald Heide Steen junior som barn, var det ikke? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg syns hun kanskje er i overkant "stor", men jeg syns det er deilig at det blir litt fokus på at jenter også kan ha litt "kraftige" muskler. Har nemlig alltid hatt det selv og vært veldig flau over at jeg ikke har vært smal og feminin.

Nå trener jeg styrke og syns faktisk det er litt flott med muskler :).

Og jeg tror hun er født med sånne muskler jeg, i tillegg til at hun har trent kraftig selvfølgelig. Jeg er nemlig også født med sånne muskler og det er min ene sønn også.

Hun er en kraftig type, ja.

Men det er så synd at folk har et fastlagt bilde inni seg av hva det er å være feminin.

En annen sak er at en kvinne godt kan være flott selv om hun ikke er så dødsens feminin, på samme måte som Jan Werner kan være flott selv om han ikke er så maskulin.

Likevel: Jeg fastholder at Marit er feminin, både i utseende og væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Frøydis, vil jeg heller si at det ikke er pent på henne med kjoler som avslører så utstående kragebein.

Skulderbredden reagerer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Om ikke flystripa tok den, så gjorde ihvertfall jeg det! :-)

Harald Heide Steen junior som barn, var det ikke? ;-)

En riktig ufordragelig liten bortskjemt odelsgutt. Det var visst hans første rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halterneck er så peeeent! Jeg synes det er flott på de fleste jeg, untatt de som har veldig store muskler i ryggen og rundt nakken og på overarmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig ufordragelig liten bortskjemt odelsgutt. Det var visst hans første rolle.

"En lyt vær' god med han Ola"

Hvis jeg ikke husker helt feil, da! :-)

Husker jeg så filmen da jeg kanskje var ca 10 år gammel, og kunne ikke forstå hvorfor tjenestefolka lot den drittungen komme unna med slik oppførsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men.... Kan du eller hvem som helst andre gi meg en rimelig og fornuftig forklaring på hvor hun har de musklene fra?

Nei, det har jeg virkelig ingen peiling på. Men det er jo slik at hvis man trener noe jævli mye, så vil musklene vokse...i varierende grad. Derfor er det vel ikke utenkelig at MB kan utvikle slike muskler via hard trening og tilhørende kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Om ikke flystripa tok den, så gjorde ihvertfall jeg det! :-)

Harald Heide Steen junior som barn, var det ikke? ;-)

Jepp! Gardsgutten på Evenstad:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannhaftig? Det synes jeg absolutt ikke.

Hun ser råsterk og kraftig og flott OG feminin ut.

Og aldri i verden om hun er dopa.

Jeg synes hun ser ut som den sterke, muskuløse tvillingbroren til Harald Rønneberg på noen bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun ser ut som den sterke, muskuløse tvillingbroren til Harald Rønneberg på noen bilder...

Det var ufint sagt. Jeg tar det tilbake.

Jeg synes hun ser mer maskulin ut enn jenter flest gjør, men jeg får meg ikke til å tro at hun er dopa. Går det i det hele tatt an å dope seg i dag uten å bli tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Ja, og hun er like flott i kjole som i treningstøy. Det er nydelig med muskuløse overarmer i ermeløs kjole.

Hvorfor skal muskelstyrke assosieres med maskulinitet?

Jeg er enig med deg. Jeg er mann og synes hun er snacksy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Har du hørt om gener? Hun må ha ekstremt gode slike. For jeg kan fortelle deg at hun går slett ikke teknisk perfekt på ski, spesielt ikke i fri teknikk, hvor hun ennå har mye å hente. Hun har et ekstremt fysisk talent, og hun har funnet det. Det finnes med stor sannsynlighet flere slike i Norges land, men de fleste har ikke trent strukturert og målretta over lang tid, noe som må til for å bli god.

Når det gjelder styrke, trener hun som de fleste andre langrennsløpere i 2005. Tidligere dreiv skiløperne og trente med titalls av repetisjoner, men i dag har de heldigvis lært, og trener etter prinsippet om "nervøs tilpasning", dvs. 3-4 x 4-6 reps med 85 % av 1RM.

Så kan man jo spørre seg, hvorfor i all verden skulle hun dope seg for å få større muskler? Bedra maksstyrke vil i langrenn føre til bedre arbeidsøkonomi, man bruker en lavere prosentandel av maksstyrken for hvert tak og fraspark, men større muskulatur vil gi et økt oksygenBEHOV og mer å få opphopning av laktat i. Det er nettopp derfor de trener for "nervøs tilpasning", hvor maksstyrken skal øke mest mulig uten at musklene vokser noe særlig i volum. Derfor trener de med maks. 6 reps, og ikke 8-12. At dette slår noe annerledes ut på Bjørgen enn på de andre, trenger ikke nødvendigvis indikere doping...

Hvis hun hadde dopa seg, ville jeg heller anta at hun tok noe for utholdenheten. Hun har i en alder av 24/25 (?) VO2max på 73 (kvinner har generelt lavere enn menn), og har fortsatt et forbedringspotensiale på den fronten. Jeg vil anta at hun får økt det igjen til neste sesong, hvis hun fortsetter med såpass mye O2-intervaller som hun hittil har kjørt i kapasitetsperiodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er bare vanetenkning at muskler betyr mannskropp. Jenter får uansett ikke så store muskler som gutta.

Kvinnelige svømmere har til alle tider hatt flotte muskler i overkroppen. Har aldri hørt at noen har reagert på det eller kalt dem maskuline.

Men blant langrennsjentene er det ikke så vanlig.

Har du noensinne sett en kvinnelig svømmer med antydning til samme type musklatur som Bjørgan?

Det har ikke jeg.

Marit Bjørgan har brystmusklatur på nivå med norske bodybuilderkvinner, og det er overhodet ikke normalt. For som du sier kan ikke kvinner bli like muskuløse som menn, men Marit Bjørgan er langt på vei.

Jeg synes dama har fin kropp, men hvis det kvinnfolket var fra et østblokkland ville selv norske aviser og utøvere spekulert i doping, for jeg har aldri sett noe i nærheten av Bjørgans ekstreme musklatur innen annen idrett enn bodybuilding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...