Gå til innhold

Marit Bjørgen dopa?


musikeren

Anbefalte innlegg

Har du noensinne sett en kvinnelig svømmer med antydning til samme type musklatur som Bjørgan?

Det har ikke jeg.

Marit Bjørgan har brystmusklatur på nivå med norske bodybuilderkvinner, og det er overhodet ikke normalt. For som du sier kan ikke kvinner bli like muskuløse som menn, men Marit Bjørgan er langt på vei.

Jeg synes dama har fin kropp, men hvis det kvinnfolket var fra et østblokkland ville selv norske aviser og utøvere spekulert i doping, for jeg har aldri sett noe i nærheten av Bjørgans ekstreme musklatur innen annen idrett enn bodybuilding.

Når du kaller henne Bjørgan, må jeg tenke på Mari Bjørgan. Hun er ikke akkurat noen muskelbunt.

Marit heter altså Bjørgen.

For øvrig er jeg enig i at svømmernes muskler ikke er så store som Marits.

Men hun er som hun er, delvis på grunn av trening/muskelbygging og delvis fordi hun er skapt slik.

Hun doper seg ikke.

Men du: I ett av helgemagasinene forrige helg var det ei som spurte om hjelp til å bli kvitt bilringer. Hun ble da anbefalt å trene med rokkering. (Eller heter det rockering?)

Hvordan blir dette rådet i forhold til "tesen" om at man ikke kan punktforbrenne fett? Er det noen vits i å gå løs på fettet og prøve å kna det bort der det er?

Nå ble jeg litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    9

  • musikeren

    8

  • morsan

    4

  • DarkPink

    4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Når du kaller henne Bjørgan, må jeg tenke på Mari Bjørgan. Hun er ikke akkurat noen muskelbunt.

Marit heter altså Bjørgen.

For øvrig er jeg enig i at svømmernes muskler ikke er så store som Marits.

Men hun er som hun er, delvis på grunn av trening/muskelbygging og delvis fordi hun er skapt slik.

Hun doper seg ikke.

Men du: I ett av helgemagasinene forrige helg var det ei som spurte om hjelp til å bli kvitt bilringer. Hun ble da anbefalt å trene med rokkering. (Eller heter det rockering?)

Hvordan blir dette rådet i forhold til "tesen" om at man ikke kan punktforbrenne fett? Er det noen vits i å gå løs på fettet og prøve å kna det bort der det er?

Nå ble jeg litt forvirret.

Hadde det fantes en pålitelig dopingtest, som med 100 % sikkerhet viste om en person bruker noe, eller tidligere har brukt noe, så finnes det knapt en utøver i verden jeg heller ville satt penga mine på at ikke var rein, enn Marit Bjørgen.

Nei, nå roter jeg fælt her. Hun er jo norsk. Nordmenn gjør ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg synes ikke musklene hennes ser ut som typiske "dopingmuskler". Tvert imot ser hun ekstremt atletisk ut, selv om musklene nok er i overkant av hva som er vanlig for kvinner. Men det er i seg selv ikke unormalt.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hun er like flott i kjole som i treningstøy. Det er nydelig med muskuløse overarmer i ermeløs kjole.

Hvorfor skal muskelstyrke assosieres med maskulinitet?

"Hvorfor skal muskelstyrke assosieres med maskulinitet?"

Logisk nok, fordi menn genetisk sett har større muskelmasse enn kvinner (p.g.a testosteronet). Men det er jo ikke dermed sagt at det er galt med kvinner som er litt mer muskuløse enn gjennomsnittet.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kaller henne Bjørgan, må jeg tenke på Mari Bjørgan. Hun er ikke akkurat noen muskelbunt.

Marit heter altså Bjørgen.

For øvrig er jeg enig i at svømmernes muskler ikke er så store som Marits.

Men hun er som hun er, delvis på grunn av trening/muskelbygging og delvis fordi hun er skapt slik.

Hun doper seg ikke.

Men du: I ett av helgemagasinene forrige helg var det ei som spurte om hjelp til å bli kvitt bilringer. Hun ble da anbefalt å trene med rokkering. (Eller heter det rockering?)

Hvordan blir dette rådet i forhold til "tesen" om at man ikke kan punktforbrenne fett? Er det noen vits i å gå løs på fettet og prøve å kna det bort der det er?

Nå ble jeg litt forvirret.

"Hvordan blir dette rådet i forhold til "tesen" om at man ikke kan punktforbrenne fett? Er det noen vits i å gå løs på fettet og prøve å kna det bort der det er?"

Du kan uansett ikke punktforbrenne fett. MEN - det finnes en nyere form for massasjeterapi, som ved å kna og klemme og dra etc. skal kunne hjelpe kroppen med å rette opp "ujevnheter" selv. Dette er altså ikke forbrenning, men noe annet. Jeg leste om det for en tid siden, og resultatene som var registert virket absolutt interessante. Men det var fortsatt nytt, og det finnes vel bare et par stykker her til lands som driver med det. Ganske smertefullt var det visst også.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er en kraftig type, ja.

Men det er så synd at folk har et fastlagt bilde inni seg av hva det er å være feminin.

En annen sak er at en kvinne godt kan være flott selv om hun ikke er så dødsens feminin, på samme måte som Jan Werner kan være flott selv om han ikke er så maskulin.

Likevel: Jeg fastholder at Marit er feminin, både i utseende og væremåte.

"Likevel: Jeg fastholder at Marit er feminin, både i utseende og væremåte."

Feminin _nok_, ihvertfall. Jeg hadde garantert ikke tuppet henne ut av sengen.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Muscle

Men.... Kan du eller hvem som helst andre gi meg en rimelig og fornuftig forklaring på hvor hun har de musklene fra?

type II-muskulatur. Medfødt.

Regelmessig og bra trening fra ung alder. Sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hun har ikke så spesiellt store muskler men hun har lite kropsfett og det fremhever musklen. Deffa som byggere sier. Det finnes mange kvinner som har større muskler som driver med styrkeidretter rent. Men det synes ikke så godt fordi det musklene skjules bak kvinnlige former som er skapt av strategis plassert kropsfett.

Det er ikke noen fordel med for stort muskelvolum i utholdenhetsidretter. Se forskjellen på en sprinter og en marathonløper. Mer muskelmasse krever mer oksygen

Men de kan ha godt av tung stryketrening med få reps for å bli mer eksplosiv. 1-5 rep 6-12 repp bygger mere masse.

Muskelne er ikke noen indikasjon på doping hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...