Gå til innhold

Hull i øra? Hull i hodet?


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Hvis du knapt nok ser en unge ute, så har det kanskje sammenheng med at du er mest våken om natta..*s*?

Her jeg bor er motbølgen for lengst slått inn. Foreldrene har kun nrk og tv2 som tv-kanaler, ungene får ikke benytte pc mer enn maks en time daglig, og de er ute og hyler og skriker mesteparten av helgen og hele sommeren.

Kanskje du ikke lenger er helt oppdatert?

Jo, jeg er oppdatert.

Det er 10 blokker rundt meg her jeg bor. Det er en stor lekeplass rett utenfor. Det er grøntareal, fotballballbaner, 3 skoler i nærområdet, 3 barnehager i nærheten.

Unga er ikke her. De er vekk. De eneste gangene man ser dem er når de går til eller fra skolen og når man passerer barnehagene, så jeg vet de finnes.

Ute er de definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    37

  • laguna1365380434

    31

  • Freya

    20

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Hun liker jo å høre på gregoriansk sang når hun skal sove, så noe burde vel falle i smak :)

Hvor lenge varer den? Om det skjærer seg får vi heller gå, men jeg tror egentlig det. Prisen er det ihvertfall ikke noe å si på...

På jobb? Dakar... Du får trøste deg med at jeg ikke er på vinsmaking i dag, jeg heller. Kvalm :(

Ennå?? *vantro* Trodde du øyna en bedre hverdag, jeg?

Julekonserten pleier å var en snau time, litt avhengig av konferansieren. og jeg tror virkelig hun kommer til å like den, altså. :) Så skal jeg sørge for at du og Dorthe får sagt hei. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er oppdatert.

Det er 10 blokker rundt meg her jeg bor. Det er en stor lekeplass rett utenfor. Det er grøntareal, fotballballbaner, 3 skoler i nærområdet, 3 barnehager i nærheten.

Unga er ikke her. De er vekk. De eneste gangene man ser dem er når de går til eller fra skolen og når man passerer barnehagene, så jeg vet de finnes.

Ute er de definitivt ikke.

Døh, da bor du på feil plass, ass! Her jeg bor er unga ute hele tida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Døh, da bor du på feil plass, ass! Her jeg bor er unga ute hele tida. :)

Tror ikke noe på at de er i nærheten av like mye ute og leker som det du var da du var barn.

Det er bevist at unger blir feitere og feitere nettopp fordi de beveger seg mye, mye mindre enn tidligere, så det her er ikke bare noe jeg innbiller meg, men noe som til og med er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noe på at de er i nærheten av like mye ute og leker som det du var da du var barn.

Det er bevist at unger blir feitere og feitere nettopp fordi de beveger seg mye, mye mindre enn tidligere, så det her er ikke bare noe jeg innbiller meg, men noe som til og med er bevist.

Ok, jeg var mye ute da jeg var barn. Men Lillemann og hans likesinnede er faktisk MYE ute de også. Nå om dagen er det dritstas å være ute på lekeplassen og mellom husa her med lommelykter på kvelden. :) Men jeg skal gladelig innrømme at de ser mer på tv enn jeg gjorde. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå?? *vantro* Trodde du øyna en bedre hverdag, jeg?

Julekonserten pleier å var en snau time, litt avhengig av konferansieren. og jeg tror virkelig hun kommer til å like den, altså. :) Så skal jeg sørge for at du og Dorthe får sagt hei. :D

Jeg har lange perioder der jeg ikke er kvalm - men har ennå til gode å ikke være kvalm en hel dag. En klar forbedring, men allikevel... En uke på overtid i forhold til hvor lenge jeg var kvalm med jentungen.

Men har du eller Dorthe fiksa billetter, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Ok, jeg var mye ute da jeg var barn. Men Lillemann og hans likesinnede er faktisk MYE ute de også. Nå om dagen er det dritstas å være ute på lekeplassen og mellom husa her med lommelykter på kvelden. :) Men jeg skal gladelig innrømme at de ser mer på tv enn jeg gjorde. ;)

Det er mulig du er et noe mer fornuftig menneske enn mange andre, og tør å sende unga ut uten at du går i konstant frykt for deres liv og helse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er oppdatert.

Det er 10 blokker rundt meg her jeg bor. Det er en stor lekeplass rett utenfor. Det er grøntareal, fotballballbaner, 3 skoler i nærområdet, 3 barnehager i nærheten.

Unga er ikke her. De er vekk. De eneste gangene man ser dem er når de går til eller fra skolen og når man passerer barnehagene, så jeg vet de finnes.

Ute er de definitivt ikke.

Tydeligvis store lokale forskjeller. Her er det som sagt stor aktivitet i helgene og i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Moren min tok hull i ørene først i voksen alder og plages av litt nikkelallergi (som ikke skyldes hullene). Vi tre døtrene hennes fikk hull når vi var 6, 10 og 12 år gamle og ingen av oss har noen form for hudallergier.

Jeg har faktisk til gode å kjenne noen som har fått nikkelallergi som følge av hull i ørene....

Dette kan sikkert gjelde noen få, men at det er så vanlig at man helst bør unngå hull i ørene har jeg litt problemer med å ta forstå.

Du trenger bare å lese noen svar i denne tråden for å finne noen.

Eventuelt lese noen forskningsartikler om piercinger og metallallergi..

Ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, for det gjør det. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt for dolmamma.... selv om jeg skriver på småbarnsforumet.

Det er så mye du vil ha deg frabedt at man kan ikke vektlegge det....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange perioder der jeg ikke er kvalm - men har ennå til gode å ikke være kvalm en hel dag. En klar forbedring, men allikevel... En uke på overtid i forhold til hvor lenge jeg var kvalm med jentungen.

Men har du eller Dorthe fiksa billetter, da?

Dorthe er bankers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du er et noe mer fornuftig menneske enn mange andre, og tør å sende unga ut uten at du går i konstant frykt for deres liv og helse. :)

Ja, men han går da selvsagt ikke ut noe sted uten hjelm, refleksvest, redningsvest, reimatecdress, tannbeskytter og varme ullsokker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, men han går da selvsagt ikke ut noe sted uten hjelm, refleksvest, redningsvest, reimatecdress, tannbeskytter og varme ullsokker. :)

Hehe, very good. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, det hjalp litt =)

Men jeg har aldri hørt at familien vil at noen skal klippe seg kort, har bare hørt omvendt. Jeg er den eneste jenta igjen på mamma sin side med langt hår, og derfor er jeg yndlingsjenta til morfar =p

Ja, du kan tenke deg hvor "populær" jeg er blant enkelte i familien, som har hatt langt hår siden videregående-skole-tiden i alle fall... Ikke har jeg hørt på så mye av det andre de forventer av meg heller... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å lese noen svar i denne tråden for å finne noen.

Eventuelt lese noen forskningsartikler om piercinger og metallallergi..

Ditt valg.

Jeg var nok ikke helt oppdatert ser jeg nå når jeg leser nedover her...

Valget er uansett tatt, så jeg satser på at ungene overlever uten varige mén :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Når det finnes veldig mange som har så store problemer med metall at de nesten ikke kan holde penger engang..da forstår jeg godt at folk reagerer. Spesielt siden nikkelallergi ikke trigges av utvendig kontakt med nikkel..

I de fleste tilfeller vil det jo gå bra, men det samme kan man si om å dele sprøyter med narkomane. Sjansene er små, men definitivt til stede.

Er det MANGE som har så store allergier at de ikke kan ta på penger?! Jeg har knapt hørt om noen!

Selvfølgelig skal en prøve å skåne barn for skadelige ting, men intrykket mitt av småbarnsforumet er at INGEN farer blir oversett, uansett marginalitets grad..

Jeg mener, hva annet er en forsiktig med da? Blir det noe igjen å ha det gøy med..?

Ikke skal en få sukker (selv ikke til jul og påske!), ikke skal en få hull i ørene før en er 30 (uansett materiale), alle lekeapparater skal være polstrede ( mora mi jobber i en barnehage..de måtte ta bort en BÅT ungene elsket å leke i fordi båten hadde SKARPE KANTER..Etter pålegg fra foreldrene..Båten hadde stått der i femten år, uten at noen hadde klart å skade seg på den..)

Er risikovurdering det eneste som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg må jaggu si meg enig med deg i dette her. Siden jeg begynte å vanke på dol tror jeg at jeg har begynt å bli litt mer snerpete enn godt er. Prøver å stå imot så godt jeg kan ;-)

Fortsett med det! :-) Synes du klarer deg bra jeg. Du er da ikke snerpete, bare grei.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...