Gå til innhold

Hull i øra? Hull i hodet?


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Ja, det har jeg også reagert på. Selv ble jeg sparket ut av huset på morgenen og fikk komme innom for mat noen ganger i løpet av dagen ;) Og av og til, når det var lyst lenge og vi ikke fikk sove, så fikk vi leke ute til klokka 11. Gisp! Unger som ikke er i seng innen klokka åtte, blir helt klart mishandlet!

Våre unger får i grun lov til mer enn de fleste - om det ikke er direkte farlig - men hull i ørene får de ikke mens de er små. Med mine allergier er de også enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    37

  • laguna1365380434

    31

  • Freya

    20

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Sånn helt alvorlig så synes jeg det er mange vettuge folk på foreldre-småbarn, masse gode råd å få dersom man lurer på noe!

Helt enig. Lurer på om vi skulle lage en "mobbe-tråd" om de snålingene på åpent i dag, Siden de er så ekle! Hrmf!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg Telemark her???? Kom på at jeg kanskje har merket meg det før....

Du har så rett, så rett. Gudskjelov bor jeg ikke der lenger og kommer nok heller ikke til å gjøre det igjen. Jeg hadde en gjesteopptrenden på et par år der nå nylig og jeg syns det var grusomt, desverre (?) trives barna der og vil gjerne tilbake..

Er du også telemarking kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som meg det der! :)

Men min eldste har ikke hørt etter og tok hull i nesa på seg sjøl da hun var 14......nå har hun ringer og kuler nær sagt overalt - - - og betennelser og arr. Men hun er voksen og bestemmer sjøl.

de andre to har ikke fått lov av meg å ta hull.

Jeg så ditt første innlegg. Heldigvis var jeg eldre enn deg (14 tror jeg), men likevel... Det kjipeste var jeansknappen. I dag er det problemfritt. Men smykker går altså ikke fullt så greit.

Heldigvis nr 2: Her har jenta skuttet på seg av jevnaldrende som har tatt hull - men det har hun ikke fra meg, det har aldri vært tema.

Stå på ditt. Trasig med din eldste, men som du sier... hun er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, så rett. Gudskjelov bor jeg ikke der lenger og kommer nok heller ikke til å gjøre det igjen. Jeg hadde en gjesteopptrenden på et par år der nå nylig og jeg syns det var grusomt, desverre (?) trives barna der og vil gjerne tilbake..

Er du også telemarking kanskje?

Skjønner at du ikke vil ned i det hullet ja... Vi har reist dit og badet noen ganger. Vi bor også i Telemark, men i litt mer urbane blues-strøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil ned i det hullet ja... Vi har reist dit og badet noen ganger. Vi bor også i Telemark, men i litt mer urbane blues-strøk!

Aha! Da skal jo vi egentlig være bitre fiender, om vi skulle fulgt tradisjonen, men det gidder vi ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke involvert i tråden, så jeg er muligens litt på gyngende grunn her. Men sålenge ungen ikke BER om hull i ørene selv (hvilket 3-åringer sjelden gjør) synts jeg det er idioti at mammaene skal ta det på barna fordi MAMMAENE vil at ungene skal ha det!??!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen at nesedobbe på 3-åringer er kanonsøtt. Gjerne sammen med en aldri så liten ring i navlen. Hull i ørene - hull i nesen - hva er forskjellen?

;o)

Jeg synes det er helt ok å være forfengelig på sine barns vegne, men synes at man bør velge varianter som ikke kan skade dem. Krøll håret, kjøp søte klær og doll dem opp. Men drøy ørepynten til de er store nok til at du kan si "hva sa jeg??" når de får nikkelallergi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også hull i ørene på vesla da ho var 3 1/2. I sommer (da ho var 6) fikk ho atopisk eksem. Ikke mye, men litt. Hudlegen fortalte da at mange av barna med atopisk eksem også får nikkelallergi. Han antydet 50%. Og da må jeg innrømme at jeg også fikk litt kalde føtter.

Og dette til tross for at ingen i familien har verken eksem eller allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Folk gjør jo selvfølgelig hva de vil, men man må jo få lov å svare ærlig når noen spør om vi syns det er lurt å ta hull i ørene på en 2-3 åring.

Selv tok jeg hull i ørene når jeg var 7 år. Jeg har utviklet alvorlig nikkelallergi og kan ikke engang ha gull i ørene. Jeg tror nesten ikke en eneste av venninnene mine kan bruke noe særlig øredobber i dag pga. allergi. Vi brukte selvfølgelig masse "billig" øredobber som sikkert inneholdt masse nikkel og det gjør man kanskje ikke i dag.

Jeg tror ikke barnet kommer av seg selv og ønsker hull i ørene i 2-3 års alder, da er det "mor" som ønsker det. Jeg syns hull i ørene på små barn er like "teit" som sexy tøy og høyhelte sko som også noen mødre ifører barna sine.

Det innlegget du sikter til var vel en oppfølging fra et innlegg på hva "dolerne" syns om hull i ørene på en 2-3 åring og da var vel veldig mange negative. Når hun da hadde fått mange negative svar og også svar om allergier pga. dette så måtte hun fortelle at hun hadde "trosset" rådene og tatt hull i ørene på datteren sin og at det hadde gått sååå bra. Det er jo bare det at det vises ikke i løpet av noen dager om barnet utvikler allergier.

Men "inngrepet" var vel så gjennomtenkt at hun passer på at barnet kun bruker gull i ørene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg sikkert skjelt ut av hønemødrene der inne, men en del av foreldrene her på dol er soleklare bevis på at enkelte burde tenke seg om flere ganger før de velger å dytte ut unger.

Enhver idiot klarer å bli foreldre, men de er levende beviser på at enhver idiot ikke burde.

Jeg stiftet først mitt bekjentskap med dem for en del år siden da jeg hadde kjørt litt fort med bil, skrev et frustrasjonsinnlegg her på Åpent fordi politiet var frekke nok til å ta førekortet mitt fra meg, og ble skjelt ut av en bunch kvinner som fikk det for seg at jeg kunne kjørt ihjel noen unger.

Det var det eneste de leste ut av mitt frustrasjonsinnlegg. Unger. De tenker ikke på annet. Alt de tenker på har med unger å gjøre.

De er klin gærne.

Helt enig - det er bare flott at enkelte her inne ikke reproduserer seg selv! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Når det finnes veldig mange som har så store problemer med metall at de nesten ikke kan holde penger engang..da forstår jeg godt at folk reagerer. Spesielt siden nikkelallergi ikke trigges av utvendig kontakt med nikkel..

I de fleste tilfeller vil det jo gå bra, men det samme kan man si om å dele sprøyter med narkomane. Sjansene er små, men definitivt til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mest sannsynlig så er det vel sånn at overbeskyttende og overnervøse foreldre oftere søker råd, ergo skriver inn på slike her forum.

hehe I denne tråden var det mange veloverveide argumenter og påstander. Dette var et godt eksempel

Ironisk hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

hehe I denne tråden var det mange veloverveide argumenter og påstander. Dette var et godt eksempel

Ironisk hilsen

Jaja...men det er nå engang fakta.

Hull i ørene utsetter barnet for et allergen som kan utvikle seg til alvorlig allergi.

Hva om jeg sammenlikner det med å fore ungene med mat som kan fremkalle allergi? Fortsatt like positiv? Det går jo som regel bra :)

Når folk gambler med ting som er kjent for å gi negative bivirkninger, det være seg hull i ørene, alkohol under svangerskap etc..så reagerer folk. Heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...men det er nå engang fakta.

Hull i ørene utsetter barnet for et allergen som kan utvikle seg til alvorlig allergi.

Hva om jeg sammenlikner det med å fore ungene med mat som kan fremkalle allergi? Fortsatt like positiv? Det går jo som regel bra :)

Når folk gambler med ting som er kjent for å gi negative bivirkninger, det være seg hull i ørene, alkohol under svangerskap etc..så reagerer folk. Heldigvis..

psst...: det var sitat "mest sannsynlig så er det vel sånn at overbeskyttende og overnervøse foreldre oftere søker råd, ergo skriver inn på slike her forum." jeg kommenterte...

samt en del andre morsomme hypoteser som er strødd ut nedover her. Mange av dem har ikke noe med temaet "hull i ørene" å gjøre. Ungene våre får ta hull i ørene når de er ti år, om de vil, så skjønner du vel omtrent hvor jeg står i den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og _du_ bør holde deg for god til å skrive under falsk nick. Tenk om den og den og det og det leser det og ditt og datt og trallallallala. Makan til egoisme! Vet du hvor mye psykisk lidelse skriving under falsk nick skaper? Du er skyld i halvparten av innleggelsene på psykiatrisk avdeling.

"..........................................."

Gotcha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det litt om du vet at du ikke var alene...?

Moren min sydde klær til meg, og etter at jeg omsider fikk henne til å slutte med det, så kjøpte hun stygge fæle klær isteden, dessuten mente hun at jeg var SÅ fin med kort hår. Yeah right!

Ikke var det noen klesbutikk med skikkelig utvalg i rimelig omkrets heller, så det tok tid før jeg kom så langt som til å få kjøpt klær på egenhånd... Selv den dag i dag hender det at hun kommer drassendes med noe stygt hun har sett i en butikk, som hun tror må passe meg... Og jeg er nå i 30-årene, og har sagt siden tenårene at jeg faktisk foretrekker å kjøpe klærne mine selv... Og det er vel først de siste par årene hun har sluttet å kommenteret det lange håret mitt (mest fordi vi sjelden treffes...). Mormoren min har vel kommentert det i løpet av det siste året eller så. Greit at jeg sikkert kunne vært kulere på håret, men det er ikke det de vil, det skulle vært KORT, verken mer eller mindre.

Vet du, det hjalp litt =)

Men jeg har aldri hørt at familien vil at noen skal klippe seg kort, har bare hørt omvendt. Jeg er den eneste jenta igjen på mamma sin side med langt hår, og derfor er jeg yndlingsjenta til morfar =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...