Gå til innhold

¨Hvorfor så mye fokus på kjønn?


fresh air

Anbefalte innlegg

Jeg er glad for at adopsjonsforeningene sier at man ikke kan velge kjønn, og synes helt ærlig at de som på død og liv MÅ ha barn av et spesielt kjønn bør vurdere om de i det hele tatt bør få barn. Kanskje en hund hadde vært tingen....

Altså, det er helt ok å drømme om å få en liten jente eller en liten gutt. Men det er et godt stykke derfra til å fortelle det til Gud og hverman, og skrive det ned i søknaden. Og bli seriøst skuffet om man får det man ikke ønsket seg.

Vi har ei lita jente, og for meg spiller det overhode ingenting trille hvilket kjønn nestemann har. Det hadde selvfølgelig vært kjekt med en gutt. Men like kjekt med jente nr to :-) Hva jeg hadde valgt om jeg kunne velge? Jeg har overhode ingen ide, jeg er bare fryktelig glad for at jeg ikke har anledning til å gjøre det!

Beste hilsen fra

Ja, folk er forskjellige.

Jeg er en av dem som ønsker meg veldig ei lita tulle. Skulle vært mer som deg da, siden dette med enten gutt eller jente ikke er noe ønske fra din side. Har ønsket meg ei lita tulle fra da jeg var lita jente selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen da skulle det bli overvekt av jenter da. Når de fleste land har enten 50/50 eller jenter (Kina). De østeuropeiske landene kommer det veldig få barn fra.

Har du i det hele tatt giddet å se på statisitisk sentralbyrå sine sider, eller har du bare noen formeninger om hvordan ståa er?

På ssb.no kan man med letthet se at det i 2004 var temmelig likelig fordelt mellom gutter og jenter som ble adoptert, hvis man trekker ut barna fra Kina. Inn med teskje:

Totalt 791 barn adoptert, 298 gutter og 493 jenter.

Trekker man fra barna som kom fra Kina, som var 4 gutter og 265 jenter, står man igjen med 294 gutter og 228 jenter. Ikke eksakt like mange av hvert kjønn, men ikke så altfor langt ifra heller...!

http://www.ssb.no/emner/02/02/10/adopsjon/tab-2005-06-16-04.html

Digresjon: Av alle de adopterte barna i 2004, er bare 124 barn fra innenlandsadopsjon (sannsynligvis flest gjennom stebarnsadopsjon), men også de temmelig jevnlig fordelt på kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adoptivmortilenjente

Har du i det hele tatt giddet å se på statisitisk sentralbyrå sine sider, eller har du bare noen formeninger om hvordan ståa er?

På ssb.no kan man med letthet se at det i 2004 var temmelig likelig fordelt mellom gutter og jenter som ble adoptert, hvis man trekker ut barna fra Kina. Inn med teskje:

Totalt 791 barn adoptert, 298 gutter og 493 jenter.

Trekker man fra barna som kom fra Kina, som var 4 gutter og 265 jenter, står man igjen med 294 gutter og 228 jenter. Ikke eksakt like mange av hvert kjønn, men ikke så altfor langt ifra heller...!

http://www.ssb.no/emner/02/02/10/adopsjon/tab-2005-06-16-04.html

Digresjon: Av alle de adopterte barna i 2004, er bare 124 barn fra innenlandsadopsjon (sannsynligvis flest gjennom stebarnsadopsjon), men også de temmelig jevnlig fordelt på kjønn.

Skjønner ikke hvorfor du skal trekke fra Kina?

Med Kina, som jeg regner med fordi det er et viktig adopsjonsland, så er det altså flest jenter som kommer hit for adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk er forskjellige.

Jeg er en av dem som ønsker meg veldig ei lita tulle. Skulle vært mer som deg da, siden dette med enten gutt eller jente ikke er noe ønske fra din side. Har ønsket meg ei lita tulle fra da jeg var lita jente selv jeg.

Ja men jeg synes som sagt det er helt ok å ønske seg det ene eller det andre. Det er når man så desperat ønsker seg en jente (eller gutt) at man ikke klarer å glede seg over det om man får det motsatte, at man bør tenke over ting en gang til.

At feks de som adopterer fra Kina ser for seg en søt lita jente har jeg overhode ikke problemer med. Men derfra til å bli så skuffa hvis man får en gutt, at man ikke klarer å bli glad i dette barnet... Det er det jeg reagerer på.

Får vi jente nr to nå, så kommer jeg helt sikkert til å håpe at en eventuell nr tre blir en gutt. Men om nr tre blir en jente, så kommer jeg til å bli kjempeglad og ikke skuffa. Om du forstår hva jeg mener.

Jeg kritiserer ikke din drøm om å få en jente. Jeg kritiserer det å være så opphengt i den drømmen at man ikke kan fungere om den ikke går i oppfyllelse.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du skal trekke fra Kina?

Med Kina, som jeg regner med fordi det er et viktig adopsjonsland, så er det altså flest jenter som kommer hit for adopsjon.

Hvis du - under denne overskriften - ikke skjønner hvorfor jeg trekker fra Kina, så sier jeg bare

I rest my case...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adoptivmortilenjente

Hvis du - under denne overskriften - ikke skjønner hvorfor jeg trekker fra Kina, så sier jeg bare

I rest my case...!

Hehe.

Ja da skjønner jeg mer. Problemet her er at doktoronline er så trangt at man ser ikke hele overskrifta når den er så lang.

SÅ jeg leste bare første del av overskrifta og verså resten.

Jeg tenkte altså hele tida at Kina måtte være med, og skjønte ikke bæret da alle insisterte på at på SSB så sto det at det ble adoptert flest gutter.

Jaja, jeg gir opp jeg også. Ser at de sletter for livet i denne tråden, så de likte nok ikke krangelen vår.

Det blir nok slettet dette også tenker jeg.

Ha en fortsatt fin dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad for at adopsjonsforeningene sier at man ikke kan velge kjønn, og synes helt ærlig at de som på død og liv MÅ ha barn av et spesielt kjønn bør vurdere om de i det hele tatt bør få barn. Kanskje en hund hadde vært tingen....

Altså, det er helt ok å drømme om å få en liten jente eller en liten gutt. Men det er et godt stykke derfra til å fortelle det til Gud og hverman, og skrive det ned i søknaden. Og bli seriøst skuffet om man får det man ikke ønsket seg.

Vi har ei lita jente, og for meg spiller det overhode ingenting trille hvilket kjønn nestemann har. Det hadde selvfølgelig vært kjekt med en gutt. Men like kjekt med jente nr to :-) Hva jeg hadde valgt om jeg kunne velge? Jeg har overhode ingen ide, jeg er bare fryktelig glad for at jeg ikke har anledning til å gjøre det!

Beste hilsen fra

Ja, folk er forskjellige.

Jeg er en av dem som ønsker meg veldig ei lita tulle. Skulle vært mer som deg da, siden dette med enten gutt eller jente ikke er noe ønske fra din side. Har ønsket meg ei lita tulle fra da jeg var lita jente selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at adopsjonsforeningene sier at man ikke kan velge kjønn, og synes helt ærlig at de som på død og liv MÅ ha barn av et spesielt kjønn bør vurdere om de i det hele tatt bør få barn. Kanskje en hund hadde vært tingen....

Altså, det er helt ok å drømme om å få en liten jente eller en liten gutt. Men det er et godt stykke derfra til å fortelle det til Gud og hverman, og skrive det ned i søknaden. Og bli seriøst skuffet om man får det man ikke ønsket seg.

Vi har ei lita jente, og for meg spiller det overhode ingenting trille hvilket kjønn nestemann har. Det hadde selvfølgelig vært kjekt med en gutt. Men like kjekt med jente nr to :-) Hva jeg hadde valgt om jeg kunne velge? Jeg har overhode ingen ide, jeg er bare fryktelig glad for at jeg ikke har anledning til å gjøre det!

Beste hilsen fra

Ja, folk er forskjellige.

Jeg er en av dem som ønsker meg veldig ei lita tulle. Skulle vært mer som deg da, siden dette med enten gutt eller jente ikke er noe ønske fra din side. Har ønsket meg ei lita tulle fra da jeg var lita jente selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cebuline

Jeg er glad for at adopsjonsforeningene sier at man ikke kan velge kjønn, og synes helt ærlig at de som på død og liv MÅ ha barn av et spesielt kjønn bør vurdere om de i det hele tatt bør få barn. Kanskje en hund hadde vært tingen....

Altså, det er helt ok å drømme om å få en liten jente eller en liten gutt. Men det er et godt stykke derfra til å fortelle det til Gud og hverman, og skrive det ned i søknaden. Og bli seriøst skuffet om man får det man ikke ønsket seg.

Vi har ei lita jente, og for meg spiller det overhode ingenting trille hvilket kjønn nestemann har. Det hadde selvfølgelig vært kjekt med en gutt. Men like kjekt med jente nr to :-) Hva jeg hadde valgt om jeg kunne velge? Jeg har overhode ingen ide, jeg er bare fryktelig glad for at jeg ikke har anledning til å gjøre det!

Beste hilsen fra

Er hjertens enig med deg! Vi fikk gutt først og ønsket oss en jente, men det var i vårt stille sinn. Vi fikk en gutt til og kunne aldri ønsket oss noen andre enn akkurat ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...