Gå til innhold

useriøs webmaster.


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nuh

Jeg lurer bare på om det er mulig å se i DOL-galleriet uten å være der selv. Det skal jo ikke gå an.

Det er ikke bare en adresse. Du må ha utdelt brukernavn og passord fra bassisten (som gir deg det idet du sender ham et bilde av deg selv). På det grunnlaget må det være lov å spørre.

(Men dersom det er øyegalleriet du mener, så er det jo noe annet. - Men der er forresten ikke M.Angelica ...)

Andres brukernavn og passord har blitt delt ut. Noen faste og "seriøse" brukere her, viser seg å være det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 470
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    48

  • morsan

    35

  • ShitDiddelyDo

    35

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Nei jeg er ikke alltid like snill å det har jeg ingen problemer med å si høyt heller.

Det at du ikke tar taushetsplikten alvorlig bekymrer meg ettersom du jobber i en taushetsbelagt jobb å selv er sjefen.

Det jeg er redd for er at sensitive opplysninger om meg og min familie skal lekke ut mellom "klanen" jeg vet av dolere som kjenner meg og jeg har ikke peiling på om de også er medlem av "klanen"

"klanen"= en gjeng dolere som har msn kontakt med webmaster.

"Det at du ikke tar taushetsplikten alvorlig bekymrer meg ettersom du jobber i en taushetsbelagt jobb å selv er sjefen."

Hva??? Det har jeg da aldri (!!!) sagt? Jeg har tilogmed skrevet til KK lenger opp her at jeg anser det som integritetssak - og at personer som innehar yrker med tausthetsplikt ikke kan tillate seg å bli skravlete i fylla slik hun insinuerer!

"Det jeg er redd for er at sensitive opplysninger om meg og min familie skal lekke ut mellom "klanen" jeg vet av dolere som kjenner meg og jeg har ikke peiling på om de også er medlem av "klanen""

Men det er da jeg spør deg - hva slags konsekvens har dette for deg? Spiller det egentlig noen rolle om noen vet at du har hemoroider? Eller at du har misbrukt egenmeldinger? Eller at ungen din har astma? (Bare oppdiktet alt sammen). Det er jo ikke noe farlig som kan skje av det?

""klanen"= en gjeng dolere som har msn kontakt med webmaster."

Dette vet du jo ikke noe om - og har flere ganger blitt dementert. Du har heller ikke skrevet noe om hvem dette evnt. er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker kanskje på øyegalleriet?

Eller er det selve dol-galleriet??

Hvis det er det siste, må jeg si jeg er skuffet over de faste dolerne!

Hun hadde bilde der før. Hvis det er midia du snakker med, altså. Jeg greier ikke å følge med her lenger....

Forøvrig er det mange som mer enn gjerne lar andre ta en titt. Jeg vet om flere som sender rundt bilder, og kanskje passord også, for alt jeg vet.

Jeg ville aldri satt inn et bilde der jeg var lett gjenkjennelig. Passe uskarpt og litt fra siden er tingen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg jobber i et yrke med tausetsplikt, og den bryter jeg ikke.

I motsetning til DEG har jeg ALDRI EN ENESTE GANG tatt sjangsen på å skrive noe om jobben min inne på dol en gang.

Nå er det derimot lett og tenke seg at at en webmaster som har venner her inne som han drikker pils sammen med kan slumpe til å si ting.

Jeg vet ikke, jeg bare sier at det er lett å tro at det kan være slik.

Noen grunn til at du angriper meg nå?

Og er det noen grunn til å tro at Webmaster er mindre seriøs eller har mindre integritet enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei?

Så da betyr det enten at du operer med flere nick eller du har fått sett siden gjennom venner.

Da er du/dere jo like ille som det du påstår om webmaster da!

Jeg sa nettopp til Gyda at jeg ikke orket å ta den diskusjonen nå.

pga tvil som ble sådd nå så skal jeg være ærlig å si at jeg har kontaktet bassisten for å få bildet av meg fjernet og jeg har derfor ingen adgang til siden lengre.

Jeg gjorde det pga at jeg føler meg ikke trygg på dol lengre for de som har kontakt med webmaster (kanskje en venn av meg) som ikke vet at jeg er doler.

Hvis denne personen da ser bilde og nicket mitt og samtidig fått høre sensitive ting om meg så kan lekkasjen gå langt.

Så derfor til min egen sikkerhet valgte jeg å få fjernet bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo forsåvidt sant..

Men jeg synes webmastere burde være spesielt varsomme på Psykiatri-forumet, der mange brukere åpenlyst er i en sårbar situasjon. Har sett nokså horrible eksempler på webmaster-idioti der.

Jeg er helt enig med deg, og jeg er mildt sagt sjokkert over webmasters opptreden i trådene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det er ingen grunn til å tro at de fleste med taushetsplikt går rundt og bryter den til daglig. Det jeg har erfart at yrker som leger, lærere eller psykologer for å nevne noe går ikke ut med sine pasienter/elever/klienter i fritiden. Det ville vært rart for meg å sitte sammen med legen min på puben eller se henne sitte sammen med naboene mine. Det handler ikke om at jeg tror at hun bryter taushetsplikten, jeg er storfornøyd med legen min og har vært i alle år. Jeg møter henne noen ganger uten hvit frakk og jeg er godt klar over at hun har sitt eget liv. Det er likevel best for oss begge to å ikke tråkke på hverandre hele tiden. De som bor på små steder drar gjerne til andre steder for å oppsøke fagfolk netopp av denne grunn. Ikke fordi de tror at noen går rundt og plaprer i vei om yrket sitt.

Nei, men sjefer går ofte ut med ansatte f.eks. Og jeg har tilgode å møte en sjef som plaprer om andre ansatte i fylla...

Det er nok av folk med taushetsplikt som omgås privat - og som kan sitte på informasjon som KAN være av interesse for andre. Men da må vi jo tro at de overholder plikten sin? Og at de respekterer den og oss? Og at de har litt integritet og yrkesstolthet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skulle de gjøre det?

Har du interesse av å diskutere hva jeg gjør eller sier - og hvem jeg er, på private fester?

Hvis ikke du har det - hvorfor skulle noen andre ha det?

Hvor mye interesse jeg har av det er irrelevant, men min erfaring er at det snakkes om andre mennesker overalt på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sdd, det er viktig at en leser hele tråden først.

Jeg har blitt beskyldt mange ganger inne i den tråden at jeg har beskyldt webbis for baksnakking. Tatt ut av løse luften. Jeg har hele tiden skrevet at folk har lov å bli usikre når de får servert en slik nyhet. Det er helt naturlig.

Jeg har og hele tiden skrevet at jeg har trodd at webbis var inne her (selv om jeg kanskje trodde det var med skiftende nick) Grunnen til at det hele tok litt av var at det hele ble delt inn i to, svart hvitt: De som var "gale og paranoide" og de som "forsvarte" webbis. Det er blitt mer krangling enn diskusjon

"Grunnen til at det hele tok litt av var at det hele ble delt inn i to, svart hvitt: De som var "gale og paranoide" og de som "forsvarte" webbis. Det er blitt mer krangling enn diskusjon"

Helt enig - det var enten slik at man måtte tilhøre kategorien "Herregud så tullete og paranoide og komplett gale dere er som virkelig kan tro på noe sånt" eller "webmaster slarver med mange dolere om alle mulig hemmeligheter som folk har fortalt ved bruk av hemmelige nick".

Hvis noen bare forsiktig prøvde å antyde at man var usikker, kunne man straks få hånlige kommentarer om at man var både dum og paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Hun kan vel ha en meget god grunn til å bruke flere nick. Det er kanskje ikke uten grunn at hun er urolig?

Å si at hun er like ille som webmaster er helt dustete. Webmaster skal gjøre en jobb.

Han skal ikke blande seg inn i diskusjoner med vanlige brukere, etter min mening.

Hvis hun bruker flere nick, så vet vel ikke Webmaster dette?

Hun må jo ha to forskjellige e-mail også.

Tror neppe webmaster sitter hjemme og analyserer alle innlegg for å finne ut hvem som har skrevet hva.

Og hva i all verden får h*n ut av å snakke om dette på msn??

"Altså, hun M.Angelica, hun sliter ass. Hemorider nå igjen. Hva skjer liksom?"

De kjenner jo bare nickene uansett, de vet jo ikke hvem vi er som privatperson..

Uansett, ha litt tillitt til folk. Det er helt vanlig at folk som jobber som webmaster/moderator er på forumet som privatperson. Trodde dette var noe alle viste.

Jeg er helt sikker på at de som jobber på dol holder taushetsplikten sin og er profesjonelle. Hvorfor skulle de ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et yrke med tausetsplikt, og den bryter jeg ikke.

I motsetning til DEG har jeg ALDRI EN ENESTE GANG tatt sjangsen på å skrive noe om jobben min inne på dol en gang.

Nå er det derimot lett og tenke seg at at en webmaster som har venner her inne som han drikker pils sammen med kan slumpe til å si ting.

Jeg vet ikke, jeg bare sier at det er lett å tro at det kan være slik.

Hvorfor synes du det er bedre å skrive i vei om privatlivet sitt enn jobben sin? Jeg har aldri sett noen skrive på dol om jobben sin på en uetisk måte slik at taushetsplikten står i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke mer morro enn man lager sjøl.

Det var utrolig deilig å se en slik usakelig, lang, krangletråd som troll på dol igjenn, det er alt for lenge siden sist.

Selvføglelig er webmastere brukere av forum. En webmaster som ikke er bruker av et forum er en elendig webmaster, for han eller hun har ikke peiling på hva som foregår, og har ingen varme følelser for stedet.

De fleste små forum har ikke anonyme webastere, den eneste grunnen til at DOL har det, er drapstrusler og trakkasering. Det skjer på de fleste fora, men fordi DOL er så stort, så må webbbis være anonym for sin egen sikkerhet og sitt eget privatlivs skyld.

Om noen tror at webbmastere er maskiner som sitter på sitt kontor, leser alle innlegg og bare overvåker, så er de naive. Både når det kommer til hvordan et forum fungerer, og at et menneske skulle orke en slik jobb.

Men selvfølgelig kan en webmasterjobb misbrukes! Det er jo derfor vi alle bør vise sunt nettvett. Om noen ikke var klar over det tidligere, så var det jammen på tide dere fikk opp øynene for det.

Forøvrig ga webmaster deg et helt fint svar. Det du viser til er ikke å bryte regler som fører til bortvisning. Det er en oppfordring om å oppføre seg skikkelig. Noe alle her inne bryter i tide og utide. Noen mer enn andre.

Hvorfor dette til meg?

Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke visste at webmaster har et liv utenfor jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andres brukernavn og passord har blitt delt ut. Noen faste og "seriøse" brukere her, viser seg å være det stikk motsatte.

*puster lettet ut* over at jeg aldri har blitt med på det der! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sdd, det er viktig at en leser hele tråden først.

Jeg har blitt beskyldt mange ganger inne i den tråden at jeg har beskyldt webbis for baksnakking. Tatt ut av løse luften. Jeg har hele tiden skrevet at folk har lov å bli usikre når de får servert en slik nyhet. Det er helt naturlig.

Jeg har og hele tiden skrevet at jeg har trodd at webbis var inne her (selv om jeg kanskje trodde det var med skiftende nick) Grunnen til at det hele tok litt av var at det hele ble delt inn i to, svart hvitt: De som var "gale og paranoide" og de som "forsvarte" webbis. Det er blitt mer krangling enn diskusjon

Jeg leste hundrevis av innlegg fram til klokken 14:00 i dag, så jeg tror jeg har sett nok.

Og både du og midia har kommet med en del påstander det sier seg selv at dere får svar på.

Jeg ser ingen problemer med at jeg kalte dere paranoide. En spade bør kunne kalles for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer så veldig på hvem denne gjengen er? Finnes det noen mulighet for at du lar deg overtale til å liste opp?

Jeg innser at jeg ikke er medlem (siden jeg ikke vet hvem det er) men det hadde jo vært greit å vite hvem det var i så fall?

Jeg vet identiteten til tre andre brukere på DOL - det er fordi jeg har gitt dem min mailadresse, og spurt om litt mer intrikate ting enn jeg kan publisere her. Det betyr jo ikke at vi er en gjeng for det? Eller? Jeg trodde hvertfall ikke det...

Nei nå har jeg gitt ut så mye og det har gått langt over streken her.

Jeg er helt utkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Hvis hun bruker flere nick, så vet vel ikke Webmaster dette?

Hun må jo ha to forskjellige e-mail også.

Tror neppe webmaster sitter hjemme og analyserer alle innlegg for å finne ut hvem som har skrevet hva.

Og hva i all verden får h*n ut av å snakke om dette på msn??

"Altså, hun M.Angelica, hun sliter ass. Hemorider nå igjen. Hva skjer liksom?"

De kjenner jo bare nickene uansett, de vet jo ikke hvem vi er som privatperson..

Uansett, ha litt tillitt til folk. Det er helt vanlig at folk som jobber som webmaster/moderator er på forumet som privatperson. Trodde dette var noe alle viste.

Jeg er helt sikker på at de som jobber på dol holder taushetsplikten sin og er profesjonelle. Hvorfor skulle de ikke det?

Det er det jeg mener også - hvorfor skulle de ikke det? Hvilken interesse har de av å omtale oss privat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nei nå har jeg gitt ut så mye og det har gått langt over streken her.

Jeg er helt utkjørt.

Jeg har ikke sett at du eneste gang har begrunnet gjengteorien din med å liste nick...

Og jeg lurer av ren nysgjerrighet - ikke noe annet.

Kunne vært moro å vite hvem som ble listet i denne kategorien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har urettmessig tilgang til galleriet - så er du like ille som du påstår Webmaster er.

Du trenger ikke gå inn i noen ny diskusjon - det er bare realiteten.

Har gitt forklaring på dette til M.Angelica les der du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Hun hadde bilde der før. Hvis det er midia du snakker med, altså. Jeg greier ikke å følge med her lenger....

Forøvrig er det mange som mer enn gjerne lar andre ta en titt. Jeg vet om flere som sender rundt bilder, og kanskje passord også, for alt jeg vet.

Jeg ville aldri satt inn et bilde der jeg var lett gjenkjennelig. Passe uskarpt og litt fra siden er tingen;-)

Okei..jeg har heller ikke oversikt over hvem som er/har vørt på dol-galleriet :)

"Forøvrig er det mange som mer enn gjerne lar andre ta en titt. Jeg vet om flere som sender rundt bilder, og kanskje passord også, for alt jeg vet. "

Det visste jeg faktisk ikke. Hva er vitsen med det egentlig? :/

"Jeg ville aldri satt inn et bilde der jeg var lett gjenkjennelig. Passe uskarpt og litt fra siden er tingen;-)"

Jaja..jeg har et der sikkert de som vet hvem jeg er ville ha kjent meg igjen. Men men..jeg har ikke så mye å skjule at det gjør noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...