Gå til innhold

å 'lære unger sunne verdier'


Sør

Anbefalte innlegg

jeg forstår ikke heelt hva du eegentlig mener.. litt vagt men.

moralpekefinger med øl i handa..ler

hehe...

sist jeg sjekka så vakke øl det største problemet i landet, men ja kanskje du har så rett.. jeg har drukke siden jeg var 13 år, og er nå 19..så d så..d gjør vel meg til en dårligere person, eller.. at alt d som har skjedd meg er miin feil..

nei har ikke hørt den før nei...

om det er d du mener da?

jeg har selv opplevd alt for mye skitt for hele livet,overgrep i mange former siden jeg var lita, spiseforstyrrelser og rus problemer.. og det er bare toppen av isfjellet..

dette kunne vært ungått hadde jeg vist mer om overgrep av samfunn, i hjem og i dine vennekretser..

hadde jeg vist at jeg var verdt noe, hadde de voksne lært oss til å vise respekt og empati, og ikke minst SELVRESPEKT!!!

da kunne min historie vært anderledes ja..

for grenser viste jeg ikke va var,

heller ikke om samfunnets hjernevasking og stygge holdninger til kvinner, enda jeg fikk kjenne det på huden konstant, og gjør det fremdeles!!

miin feil, miitt ansvar, jeg la opp til aalt!!

jeg gjorde ikke nok ditt og datt, jeg..som alle jenter er slik og slik, og vi skal være pene rene hjemme, mens konkubiner og slaver for menn og sammfund..

hjemmet er heller ikke trygt, overgrep er en ting vi bare må forvente oss.. vi slemme jenter som legger opp til slikt!!!!!!

DET er holdningene jeg har blitt møtt med!!

slik er livet til de ikke troende! så hva kan vel jeg gjøre med det! Moral har de ikke! hvis det ikke er din skyld, dine foreldre sin skyld hvem sin skyld er det da? at du drikker deg dritings, knuller og tar abort må du stå for sjøl! du er jo 19 år nå! Foreldre er ikke noe man velger! men du er stor nok til å ta dine valg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Tenkende

    20

  • Sør

    13

  • xena

    9

  • puma

    4

Mest aktive i denne tråden

slik er livet til de ikke troende! så hva kan vel jeg gjøre med det! Moral har de ikke! hvis det ikke er din skyld, dine foreldre sin skyld hvem sin skyld er det da? at du drikker deg dritings, knuller og tar abort må du stå for sjøl! du er jo 19 år nå! Foreldre er ikke noe man velger! men du er stor nok til å ta dine valg nå!

fy faen..så ditt oppdrag var å få meg til å gråte, d takla du fiiiiiinttttt

jeg har aldri knulla og tatt abort... jeg har blitt voldtatt og misshandla og missbrukt av flere!!!

både edru og full!!

vi jenter har like stor rett til å drikke som gutta!!!!!!!!

ja miin feil, jeg føler det, og du støtter det..

hva gjør du her egentlig

? vil du gjøre livet surt for de som har blitt utsatt for overgrep???

der ser du....!!

holdningene til jenter!!!!

du som er mor.... er d slik du vil si til datteren din om hun blir voldtatt!!

ikke drikk deg full og knulle og ta abort ..d er din feil at du ble voldtatt !!?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen..så ditt oppdrag var å få meg til å gråte, d takla du fiiiiiinttttt

jeg har aldri knulla og tatt abort... jeg har blitt voldtatt og misshandla og missbrukt av flere!!!

både edru og full!!

vi jenter har like stor rett til å drikke som gutta!!!!!!!!

ja miin feil, jeg føler det, og du støtter det..

hva gjør du her egentlig

? vil du gjøre livet surt for de som har blitt utsatt for overgrep???

der ser du....!!

holdningene til jenter!!!!

du som er mor.... er d slik du vil si til datteren din om hun blir voldtatt!!

ikke drikk deg full og knulle og ta abort ..d er din feil at du ble voldtatt !!?????????????

Hva gråter du for? sannheten er hard kanskje? At du drikker å blir voltatt, ja, hvem sin skyld er det? gutta som må se du bare sår i mini mini skjørt å leker med dem? de har sine behov, og hvorfor spiller du på det?

Missbrukt som mindre er jo ikke din skyld! men som voksen er dine handlinger ditt ansvar! Du må bruke hue, og slutte å leke! det er mange stygge fæle mennesker rundt om kring! hvorfor utfordre skjebnen? Mange gale er der oxo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

slik er livet til de ikke troende! så hva kan vel jeg gjøre med det! Moral har de ikke! hvis det ikke er din skyld, dine foreldre sin skyld hvem sin skyld er det da? at du drikker deg dritings, knuller og tar abort må du stå for sjøl! du er jo 19 år nå! Foreldre er ikke noe man velger! men du er stor nok til å ta dine valg nå!

Innlegget ditt tyder på ufølsomhet og mangel på forståelse for andres situasjon.

Hva med å sette deg litt inn i temaet overgrep og ettervikrninger før du fortsetter å skrive her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gråter du for? sannheten er hard kanskje? At du drikker å blir voltatt, ja, hvem sin skyld er det? gutta som må se du bare sår i mini mini skjørt å leker med dem? de har sine behov, og hvorfor spiller du på det?

Missbrukt som mindre er jo ikke din skyld! men som voksen er dine handlinger ditt ansvar! Du må bruke hue, og slutte å leke! det er mange stygge fæle mennesker rundt om kring! hvorfor utfordre skjebnen? Mange gale er der oxo!

Det er ALDRI offerets feil at hun (evt. han) blir voldtatt. Det er like ulovlig å voldta noen om de så ligger naken, og bevisstløs fra alkohol, på Karl Johan.

Vær vennlig IKKE å skrive her hvis det eneste du har til hensikt å gjøre er å legge skylden for overgrep på offeret!

Legg heller inn innlegg på Livssyn - dette er IKKE et sted for å bebreide offerene for at de ble voldtatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen..så ditt oppdrag var å få meg til å gråte, d takla du fiiiiiinttttt

jeg har aldri knulla og tatt abort... jeg har blitt voldtatt og misshandla og missbrukt av flere!!!

både edru og full!!

vi jenter har like stor rett til å drikke som gutta!!!!!!!!

ja miin feil, jeg føler det, og du støtter det..

hva gjør du her egentlig

? vil du gjøre livet surt for de som har blitt utsatt for overgrep???

der ser du....!!

holdningene til jenter!!!!

du som er mor.... er d slik du vil si til datteren din om hun blir voldtatt!!

ikke drikk deg full og knulle og ta abort ..d er din feil at du ble voldtatt !!?????????????

Kjære Xena,

Det er ALDRI offerets skyld at hun ble voldtatt. Ikke din, og ikke andres.

Og det er IKKE lov å voldta noen som har drukket for mye, mer enn man har rett til å bryte seg inn på et sykehus og voldta bevisstløse pasienter. Faktisk er det en skjerpende omstendighet i loven hvis man har skjenket offeret full.

Videre er det ingen menn/gutter som bare "må", eller "ikke kan styre seg". Hvis de påstår det, så kan du påpeke at de nok ville klare å stoppe hvis mammaen dere kom inn!

Sender deg masse styrke! Og ikke glem at du er et FLOTT menneske!

*klem*

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gråter du for? sannheten er hard kanskje? At du drikker å blir voltatt, ja, hvem sin skyld er det? gutta som må se du bare sår i mini mini skjørt å leker med dem? de har sine behov, og hvorfor spiller du på det?

Missbrukt som mindre er jo ikke din skyld! men som voksen er dine handlinger ditt ansvar! Du må bruke hue, og slutte å leke! det er mange stygge fæle mennesker rundt om kring! hvorfor utfordre skjebnen? Mange gale er der oxo!

jeg ståår faaaeeen ikke i miniskjørt og leker med gutta, d har jeg aldri vært typen til!!!!!!

jeg ble voldtatt da jeg var 16, ble missbrukt før d av andre, men det vil jeg ikke si noe til deg om... du skrur alt på offrene uansett.

jeg ble voldtatt for ikke så lenge siden nå oxo.. og jeg sto ikke å lekte med miniskjørt..

uansett om jeg brukte å gå med miniskjørt,, hva i faen er d du hentyder... at jenter må gå med muslimske klær, for hvis ikke er d deres feil at de blir voldtatt!!??

har vi ikke rett til å gå med de klærne vi ønsker..!!????

det har jo menn!

voldtekt... er ikke behov til sex.. det er maktsyke menn som liker å ødelegge, ta kontrollen og missbruke kvinner og jenter!!!!!!!

du sier andre er syke...

hva er du som tenker slikt da??

at det er offrenes feil?

du har iingenting å gjøre her med slike holdninger!!

du aaner ikke hvor mye slike holdninger og utsagn ødelegger...

menn har ingen rett til å voldta uansett!!

det blir som sør sier...

vi har ikke rett til å rane og slå ned en gammel mann på gata bare fordi vi har muligheten!!!!!!

hvis du bare viste hvor et jævlig helvette det er å bli utsatt for overgrep.. av flere sider, først overgriperen, så samfunnets skyldkastelse og moralpreiker om at det er vårt ansvar..

det er overgriperen som er syk, og det er han som må ta ansvar!!!

holdningene dine er farlige, meget farlige..

hva ville du sagt om du hadde en datter, og noe slikt hente med henne??????????

menn har behov..huh,, en gammel oldtids myte, et utsagn fra en ikke tenkende person..!!!!

kvinner har behov oxo!!

iingen har rett til å ta friheten og viljen og makten fra en annen person, ingen har rett til å ta kroppen og sinnet, til å ta valget, til å ta livet... for d er d de gjør!!!

de tar, og tramper på og knuser og misbruker noe som ikke tilhører dem!!!

oss!!!!!!!!!!!!!!

tenk litt over saker du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Xena,

Det er ALDRI offerets skyld at hun ble voldtatt. Ikke din, og ikke andres.

Og det er IKKE lov å voldta noen som har drukket for mye, mer enn man har rett til å bryte seg inn på et sykehus og voldta bevisstløse pasienter. Faktisk er det en skjerpende omstendighet i loven hvis man har skjenket offeret full.

Videre er det ingen menn/gutter som bare "må", eller "ikke kan styre seg". Hvis de påstår det, så kan du påpeke at de nok ville klare å stoppe hvis mammaen dere kom inn!

Sender deg masse styrke! Og ikke glem at du er et FLOTT menneske!

*klem*

[email protected]

tusen takk sør.. du er en flott mann med mye forståelse!!

jeg får så vondt i meg når jeg blir gang på gang møtt med fordommer og anklagelser.. d gjorde virkelig vondt de kommentarene tenkende gjorde til meg, jeg forstår ikke, jeg fårstår ikke.

jeg har så alt for ofte tenkt de tankene hun slenger, at det er min feil, at jeg la opp til det

-men ser jeg på kalde fakta, og ser bort i fra skammen skyldfølelsen og forvirringa så ser jeg jo at det ikke var meg, men de som er syke og gjorde noe galt!

men når jeg så møter på en som har slike holdninger blir jeg kvalm, føler meg skitten og ekkel og ond og skjemmes!!

vet ikke om jeg takler dette mere, har så lyst til å gjøre noe jeg ikke får pratre om her..

er i ubalanse, og kroppen og psyken er helt fjern og forvirra.

heldigvis skal jeg begynne på en ny medisin.. antieleptika eller noe sånt eller lithium eller en svak nevroleptika.

vet ikke om jeg holder ut til da, det surrer så fælt, min verden er rar og ond og uvirkelig.

tusen takk for støtten kjære sør.. det betyr så mye at en mann forstår slikt og"kjemper" med offrene!!

du er en flott person.. stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ståår faaaeeen ikke i miniskjørt og leker med gutta, d har jeg aldri vært typen til!!!!!!

jeg ble voldtatt da jeg var 16, ble missbrukt før d av andre, men det vil jeg ikke si noe til deg om... du skrur alt på offrene uansett.

jeg ble voldtatt for ikke så lenge siden nå oxo.. og jeg sto ikke å lekte med miniskjørt..

uansett om jeg brukte å gå med miniskjørt,, hva i faen er d du hentyder... at jenter må gå med muslimske klær, for hvis ikke er d deres feil at de blir voldtatt!!??

har vi ikke rett til å gå med de klærne vi ønsker..!!????

det har jo menn!

voldtekt... er ikke behov til sex.. det er maktsyke menn som liker å ødelegge, ta kontrollen og missbruke kvinner og jenter!!!!!!!

du sier andre er syke...

hva er du som tenker slikt da??

at det er offrenes feil?

du har iingenting å gjøre her med slike holdninger!!

du aaner ikke hvor mye slike holdninger og utsagn ødelegger...

menn har ingen rett til å voldta uansett!!

det blir som sør sier...

vi har ikke rett til å rane og slå ned en gammel mann på gata bare fordi vi har muligheten!!!!!!

hvis du bare viste hvor et jævlig helvette det er å bli utsatt for overgrep.. av flere sider, først overgriperen, så samfunnets skyldkastelse og moralpreiker om at det er vårt ansvar..

det er overgriperen som er syk, og det er han som må ta ansvar!!!

holdningene dine er farlige, meget farlige..

hva ville du sagt om du hadde en datter, og noe slikt hente med henne??????????

menn har behov..huh,, en gammel oldtids myte, et utsagn fra en ikke tenkende person..!!!!

kvinner har behov oxo!!

iingen har rett til å ta friheten og viljen og makten fra en annen person, ingen har rett til å ta kroppen og sinnet, til å ta valget, til å ta livet... for d er d de gjør!!!

de tar, og tramper på og knuser og misbruker noe som ikke tilhører dem!!!

oss!!!!!!!!!!!!!!

tenk litt over saker du...

Hvis jeg har så feil, hvorfor er du da sint?

Hvorfor gråt du? sannheten svir!

Syntes du så synt på deg selv? Jeg har faktisk opplevd mye grusomt selv, og jeg vet hva som er selvforskylt og hva som ikke er det! Jeg hentydet ikke at faktis du har gjort det slik eller slik! metafor! men du tok det til deg! hvorfor? følte du deg truffet? fant du en som ikke syntes synt på deg når du fortalte at du gråt! jeg syntes ikke synt på mennesker som gråter av selvmedlidenhet! Hvis jeg hadde helt feil, og du ikke var enig, så hadde du ikke blitt sint! sinne kommer når man føler seg truffet! Ikke alle er skyld i voldtekt, men ja, de som provoserer, vet jo at der finnes gerninger! eller er de dumme? Når man lokker fisken med agn, vet man jo at fisken biter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALDRI offerets feil at hun (evt. han) blir voldtatt. Det er like ulovlig å voldta noen om de så ligger naken, og bevisstløs fra alkohol, på Karl Johan.

Vær vennlig IKKE å skrive her hvis det eneste du har til hensikt å gjøre er å legge skylden for overgrep på offeret!

Legg heller inn innlegg på Livssyn - dette er IKKE et sted for å bebreide offerene for at de ble voldtatt!

da må de heller ikke stille disse spørsmålene, for jeg svarer med mine meninger! og det får dere tåle! diskuterer gjerne heller livssyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt tyder på ufølsomhet og mangel på forståelse for andres situasjon.

Hva med å sette deg litt inn i temaet overgrep og ettervikrninger før du fortsetter å skrive her ?

takk for støtten singularity..

jeg trodde pluttselig at d var d alle mente, uff ble skikkelig redd..føler meg skitten og kvalm..forstår bare ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må de heller ikke stille disse spørsmålene, for jeg svarer med mine meninger! og det får dere tåle! diskuterer gjerne heller livssyn

Dette er en STØTTESIDE for folk som har vært utsatt for Overgrep. Vis litt respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt tyder på ufølsomhet og mangel på forståelse for andres situasjon.

Hva med å sette deg litt inn i temaet overgrep og ettervikrninger før du fortsetter å skrive her ?

Hva vet du om hva jeg vet eller har opplevd? og hvem og når kom du inn i diskusjonen? dette var ikke temaet, men blir jeg spurt om min mening, så svarer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en STØTTESIDE for folk som har vært utsatt for Overgrep. Vis litt respekt!

Sorry! trodde jeg var inne på Livssyn! Beklager! har fått så mange brev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har så feil, hvorfor er du da sint?

Hvorfor gråt du? sannheten svir!

Syntes du så synt på deg selv? Jeg har faktisk opplevd mye grusomt selv, og jeg vet hva som er selvforskylt og hva som ikke er det! Jeg hentydet ikke at faktis du har gjort det slik eller slik! metafor! men du tok det til deg! hvorfor? følte du deg truffet? fant du en som ikke syntes synt på deg når du fortalte at du gråt! jeg syntes ikke synt på mennesker som gråter av selvmedlidenhet! Hvis jeg hadde helt feil, og du ikke var enig, så hadde du ikke blitt sint! sinne kommer når man føler seg truffet! Ikke alle er skyld i voldtekt, men ja, de som provoserer, vet jo at der finnes gerninger! eller er de dumme? Når man lokker fisken med agn, vet man jo at fisken biter!

Dette er en STØTTESIDE, og ikke noen side hvor man skal "bruke agn" for å få offer til å bli overbevist at det var DERES feil!

Det er kategorisk ALDRI offerets feil at de blir voldtatt.

Hvis du vil diskutere dette videre, gjør det på livssyn - vær så snill.

Det handler om å respektere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har så feil, hvorfor er du da sint?

Hvorfor gråt du? sannheten svir!

Syntes du så synt på deg selv? Jeg har faktisk opplevd mye grusomt selv, og jeg vet hva som er selvforskylt og hva som ikke er det! Jeg hentydet ikke at faktis du har gjort det slik eller slik! metafor! men du tok det til deg! hvorfor? følte du deg truffet? fant du en som ikke syntes synt på deg når du fortalte at du gråt! jeg syntes ikke synt på mennesker som gråter av selvmedlidenhet! Hvis jeg hadde helt feil, og du ikke var enig, så hadde du ikke blitt sint! sinne kommer når man føler seg truffet! Ikke alle er skyld i voldtekt, men ja, de som provoserer, vet jo at der finnes gerninger! eller er de dumme? Når man lokker fisken med agn, vet man jo at fisken biter!

vær så snill slutt vær så snill...

ja kanskje jeg er selvmedliden..unskyld hele verden

unskyld jeg lever, jeg burde ikke leve

jeg provoserer ikke, skulle ønske du viste hvordan d er

ettervirkninger..ettervirkninger

de vennene jeg har vet jeg ikke provoserer...!!!!!!!!!!

uansett, et nei er et nei!!!!!!!!!

NEI NEIU NEI

ENI NEI

NEI

NEI

ENI

ENOIE'

UIWS-NHGSFJKSRHGGHWSROØGDHASLGØDFJASKGFS

slik mye forstår du...ikke mitt språk, ikke mitt hode

jeg klarer ikke mer, stikk av stopp stopp stopp

stopp

stopp

denne gang er tilegnet deg, denne gang jeg følger d jeg må...

sorry

du vet ikke

er syk, nå takle ikke mer

HVORDPFR

HVORFPOR

HVORFOR

?????????????

SIER DU SÅNT

???

HVORFOR

DU ER DEM DU

JE DA ER DU, DU ER DEM,, FORKLEDD SOM EN MOR...TULL

DU ER DEM

SLUUUUTTTTTTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en STØTTESIDE, og ikke noen side hvor man skal "bruke agn" for å få offer til å bli overbevist at det var DERES feil!

Det er kategorisk ALDRI offerets feil at de blir voldtatt.

Hvis du vil diskutere dette videre, gjør det på livssyn - vær så snill.

Det handler om å respektere andre.

Du er onskapsfull SØR! Vi har diskutert hele tiden på Livssyn, og så har du lakt det inn her. Eller du skrev det samme her slik at jeg skulle bli forvirret! Du er jaggu onskapsfull! du står i ledetog med fanden sjøl! det hersker ingen tvil! Sleip som ålen! Diskuterer ikke med deg mere!!! Hell is all yours

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill slutt vær så snill...

ja kanskje jeg er selvmedliden..unskyld hele verden

unskyld jeg lever, jeg burde ikke leve

jeg provoserer ikke, skulle ønske du viste hvordan d er

ettervirkninger..ettervirkninger

de vennene jeg har vet jeg ikke provoserer...!!!!!!!!!!

uansett, et nei er et nei!!!!!!!!!

NEI NEIU NEI

ENI NEI

NEI

NEI

ENI

ENOIE'

UIWS-NHGSFJKSRHGGHWSROØGDHASLGØDFJASKGFS

slik mye forstår du...ikke mitt språk, ikke mitt hode

jeg klarer ikke mer, stikk av stopp stopp stopp

stopp

stopp

denne gang er tilegnet deg, denne gang jeg følger d jeg må...

sorry

du vet ikke

er syk, nå takle ikke mer

HVORDPFR

HVORFPOR

HVORFOR

?????????????

SIER DU SÅNT

???

HVORFOR

DU ER DEM DU

JE DA ER DU, DU ER DEM,, FORKLEDD SOM EN MOR...TULL

DU ER DEM

SLUUUUTTTTTTT

Beklager vennen! men vi hadde en diskusjon pågang under livssyn, og Sør har begynt å skrive her i fra uten at jeg merket det, fordi jeg har MSN. Så jeg forvekslet en samtale med en annen og deg!

Er jeg tigitt? Noen er så ondskapsfulle at de skal provosere andre til å gjøre noe dumt! Og jeg falt for den! Unskyld! det var en helt annen vinkling vi hadde og snakket ikke om overgrep, så jeg ble forvirret da det kom opp!

Kan du tilgi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Dette er en STØTTESIDE, og ikke noen side hvor man skal "bruke agn" for å få offer til å bli overbevist at det var DERES feil!

Det er kategorisk ALDRI offerets feil at de blir voldtatt.

Hvis du vil diskutere dette videre, gjør det på livssyn - vær så snill.

Det handler om å respektere andre.

Ser dessverre ikke ut til at Tenkende bryr seg så mye om å respektere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er onskapsfull SØR! Vi har diskutert hele tiden på Livssyn, og så har du lakt det inn her. Eller du skrev det samme her slik at jeg skulle bli forvirret! Du er jaggu onskapsfull! du står i ledetog med fanden sjøl! det hersker ingen tvil! Sleip som ålen! Diskuterer ikke med deg mere!!! Hell is all yours

Jeg har ikke gjort annet enn å poengtere at du skrev på Overgreps forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...