Gå til innhold

stakkars


Gjest pekka

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Feil, igjen...

Min husbond er akkurat like mye fra troms som du, og han kaller seg ikke nordlending, nei.

Ingen andre jeg har vært borte i fra hjemstedet hans, heller.

Kaller han seg "tromsværing"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 363
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    51

  • PieLill

    32

  • mumitrollet

    29

  • nanna

    14

Mest aktive i denne tråden

mumitrollet

Språket utvikler seg, skjønner du. Det skjønner språkrådet, men siden du tydeligvis er historiker, er det ikke å vente at du skjønner det. Og min mann som er fra Troms, og har bodd der hele sitt liv, bortsett fra de siste årene, kaller seg og har alltid kalt seg Tromsværing, aldri nordlending. Skal gi deg rett i at han stort sett sier han er "fra Troms", sjelden tromsvværing, men det har hendt. Og at det ikke gir mening er tull og tøys, like mye mening som osloenser gir, eller søring. Jeg har aldri kalt meg søring, jeg er Østlending, overhodet ikke komfortabel med søring. Og det er bare folk nordfra som kaller østlendinger det. Det betyr ikke at det ikke gir mening - i alle fall for de som benytter seg av "termen".

Fiffig den lille maktdemonstrasjonen du forsøkte med å banke "kompetansen" din i bordet. Så du er historiker, altså - forklarer hvorfor du ikke har peil på økonomi.

Har hovedfag i historie ja, men har også en annen utdannelse og jobber med noe helt annet i dag, ser du!

Du er virkelig ute etter meg i dag, siden du har svart på ørten av mine gamle innlegg. Må ha gjort inntrykk, tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Du motsier jo deg selv. Du skrev jo nettopp over at søring blir brukt "humoristisk". Nå er det vel sånn her også, at om det oppfattes som humoristisk eller som et skjeldsord kommer an på mottaker, ikke på avsender. Så hvis du mener det brukes "humoristisk", kan du ikke samtidig mene at det ikke er/kan oppfattes som skjeldsord.

har jammen nok å gjøre hvis man skal korrigere deg på alt du tar feil på... ;)

As much fun as this was...

Hilsen kalendria, østlending, bodd 7 år i Troms, begge foreldre fra nordland og har tilbrakt alle ferier der siden jeg var lita, og blant annet utkjempet kamper med søskenbarn som bruker søring som geografisk begrep, gift med kalendriamannen som har bodd hele sitt 45-årige liv unntatt de 7 siste i Troms.

Men det er naturligvis bare du som har rett, likevel....

Du er virkelig på bærtur... Om du leser innleggene dine så ser du kanskje hvorfor. Hvis ikke kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Men vet du hva? Jeg gidder ikke mer! Ha en fortreffelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...