Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Gjest Marres

Fint at du morer deg, men jeg skrev det først og fremst for å få frem tåpeligheten i det Thekla skrev.

fullstendig klar over det, og jeg lo av tåpeligheten selv. Må få lov til å ha litt humør opp i all rasediskrimineringen :) Ikke meningen å fornærme deg, tvert imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest LikerIranere

Hva har tildekket/ikke tildekket med saken å gjøre?? Uansett om man går naken så er ikke dette akseptabel oppførsel fra menn (eller kvinner)! Og til opplysning...på vei hjem var jeg kledd i joggeklær, lue og votter - så det å antyde at det at jeg kanskje hadde lite klær på meg, gjør meg hvertfall irritert!

Ja, selvfølgelig! Men hun sier at kvinnene i Iran og Irak må gå tildekket for å ikke kåte opp menn. Ville bare påpeke at det ikke er tilfellet og at i Iran så går mange av kvinnene tildekket, fordi de kan bli arrestert hvis de ikke gjør det. Her i Norge går de ikke tildekket.

Jeg er også helt enig i at jeg skulle kunne gått naken nedover Karl Johan uten å bli voldtatt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bomber&granater

Vil bare si at i Iran, så er det forbudt å gå ute uten å være tildekket, men de aller fleste som bor i Iran er i mot dette og er veldig vestlige. Jeg kjenner mange iranske familier og er samboer med en fra Iran og de i hvert fall ikke slik som du sier. Ikke skjær alle over en kam..

Mener du at Iranere ikke kjenner kvinnene på fileen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

ja sånn er irriterende. Utrolig mange jenter som kan fortelle lignende historier , endel menn av utenlandsk opprinnelse viser ikke respekt og klår og oppfører seg ekkelt. Forøvrig har jeg skjønt at ting som jeg pleier å si til norske gutter når jeg vil avvise de ikke funker på gutter med utenlandsk opprinnelse. Det nytter ikke å bare høflig smile og si at unnskyld jeg må gå nå ,eller jeg er opptatt eller kan du være så vennlig å kutte ut det der.. Man må fortelle de rett ut hvor landet ligger , aller helst bør man nesten ha en mannlig venn som kan holde disse krypene unna deg. her om dagen ble jeg stoppet av en eller annen afrikaner som spurte hva jeg het..jeg svarte høflig og prøvde å komme meg ut av situasjonen. hele greia førte til at han regelrett begynt å følge etter meg. til slutt hoppet jeg bare i en drosje. seksuell trakassering er noe dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LikerIranere, liker alle- En drittsekk er en drittsekk, uansett

Mener du at Iranere ikke kjenner kvinnene på fileen?

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

fullstendig klar over det, og jeg lo av tåpeligheten selv. Må få lov til å ha litt humør opp i all rasediskrimineringen :) Ikke meningen å fornærme deg, tvert imot!

Neida, jeg er slett ikke fornærmet. Måtte bare understreke poenget. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vioola

Hadde dette vært snakk om en full mann, hadde jeg nå gitt faen. Har vært full selv, jeg og går ikke god for alt jeg har foretatt meg (ikke noe i nærheten av å klå uoppfordra på ukjente mennesker, da selvfølgelig). Men poenget er jo nettopp at dette ikke skjedde en lørdagskveld på byen, men kl 14 på en torsdag!!

Men uansett, hadde det vært en norsk mann - hadde blitt forbanna da og (selv om jeg aldri har hørt om noen som har opplevd dette med norske edru menn midt på lyse dagen). Men blir jo så provosert at jeg ikke klarer å la være å tenke at når vi først har latt deg få bo i landet vårt, så ka du hvertfall oppføre deg som folk!!

faktisk fikk jeg en mail fra en som arbeider nettopp med integrering og islam i en kjent organisasjon og hun sa at hun var redd seksuell trakassering bare vil øke.

Forøvrig har jeg vært i finnmark på ferie , og mange av gutta der var litt på samme harry måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig med deg

ja sånn er irriterende. Utrolig mange jenter som kan fortelle lignende historier , endel menn av utenlandsk opprinnelse viser ikke respekt og klår og oppfører seg ekkelt. Forøvrig har jeg skjønt at ting som jeg pleier å si til norske gutter når jeg vil avvise de ikke funker på gutter med utenlandsk opprinnelse. Det nytter ikke å bare høflig smile og si at unnskyld jeg må gå nå ,eller jeg er opptatt eller kan du være så vennlig å kutte ut det der.. Man må fortelle de rett ut hvor landet ligger , aller helst bør man nesten ha en mannlig venn som kan holde disse krypene unna deg. her om dagen ble jeg stoppet av en eller annen afrikaner som spurte hva jeg het..jeg svarte høflig og prøvde å komme meg ut av situasjonen. hele greia førte til at han regelrett begynt å følge etter meg. til slutt hoppet jeg bare i en drosje. seksuell trakassering er noe dritt

Ja, og så prøver liksom folk her inne å si at norske menn gjør dette og?!?!Yeah right!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlig

faktisk fikk jeg en mail fra en som arbeider nettopp med integrering og islam i en kjent organisasjon og hun sa at hun var redd seksuell trakassering bare vil øke.

Forøvrig har jeg vært i finnmark på ferie , og mange av gutta der var litt på samme harry måte.

Ja, men de forblir som regel i Finnmark. Har skjønt de dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

La oss stappe alle grafsete mannsgriser i en sekk og hive dem på havet.

Men tror du meg når jeg sier at jeg har truffet kvinnelige slike også?

Jeg tror deg!

Jeg kjenner en marokkaner som er norsk som noen. Han jobber som kelner og får stadig slibrige forslag fra norske damer. Kan nesten begynne å lure på om de tror han er fritt vilt bare fordi han er mørk i huden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Hadde dette vært snakk om en full mann, hadde jeg nå gitt faen. Har vært full selv, jeg og går ikke god for alt jeg har foretatt meg (ikke noe i nærheten av å klå uoppfordra på ukjente mennesker, da selvfølgelig). Men poenget er jo nettopp at dette ikke skjedde en lørdagskveld på byen, men kl 14 på en torsdag!!

Men uansett, hadde det vært en norsk mann - hadde blitt forbanna da og (selv om jeg aldri har hørt om noen som har opplevd dette med norske edru menn midt på lyse dagen). Men blir jo så provosert at jeg ikke klarer å la være å tenke at når vi først har latt deg få bo i landet vårt, så ka du hvertfall oppføre deg som folk!!

Jeg skjønner ikke hva som har gjort at enkelte tror de kan gjøre slikt med norske damer. Syns de vi ser mer løsslupne ut enn damer fra deres land, og tror utifra det, at de kan gjøre slikt? Jeg vet ikke, men noen bør fortelle de at dette ikke er OK å gjøre og at norske damer ikke liker slikt til tross for at vi sikkert kler oss "lettere" enn damer fra deres land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Hva har tildekket/ikke tildekket med saken å gjøre?? Uansett om man går naken så er ikke dette akseptabel oppførsel fra menn (eller kvinner)! Og til opplysning...på vei hjem var jeg kledd i joggeklær, lue og votter - så det å antyde at det at jeg kanskje hadde lite klær på meg, gjør meg hvertfall irritert!

De er vant til at kvinnene er HELT tildekket. De får ikke engang vise frem håret sitt. Dersom du ikke vet såpass om kulturforskjeller , ja da sliter du litt. Prøv å lære litt om andre kulturer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vioola

Jeg skjønner ikke hva som har gjort at enkelte tror de kan gjøre slikt med norske damer. Syns de vi ser mer løsslupne ut enn damer fra deres land, og tror utifra det, at de kan gjøre slikt? Jeg vet ikke, men noen bør fortelle de at dette ikke er OK å gjøre og at norske damer ikke liker slikt til tross for at vi sikkert kler oss "lettere" enn damer fra deres land.

leste en artikkel hvor de har forsket blant ungdom på østkanten. Mange av jentene der utrykte irritasjon over at etniske norske jenter var greie nok å ha som kjærester til (sex) . men ikke som en jente man gifter seg med eller presenterer for foreldrene sine. Er ikke tilfeldig at omtrent 90% av norsk ungdom med innvandrerbakgrunn gifter seg med en fra foreldrenes hjemland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oh my god

De er vant til at kvinnene er HELT tildekket. De får ikke engang vise frem håret sitt. Dersom du ikke vet såpass om kulturforskjeller , ja da sliter du litt. Prøv å lære litt om andre kulturer du.

Er jo nettopp dette som er poenget...at utenlandske menn ofte er vant til andre kulturer og nettopp derfor behandler norske kvinner anderledes.,...Men kommer de til norge så får de faen meg ta kulturen til følge og begynne å oppføre seg norsk. Hva de er vant til er INGEN unnskyldning. Ikke rart kvinner blir forbannet hvis du driver på å unnskyder slik oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din reaksjon veldig godt.

Og du er ikke den første jeg hører om som har hatt den type problemer med menn som har fremmedkulturell bakgrunn; for å si det slik.

Og tror nok man må vente noen generasjoner før likestillingen har kommet såpass langt i disse miljøene at denne type oppførsel blir sett på som upassende innad i de samme miljøer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er vel heller at du trekker frem et trekk ved personen og tillegger alle andre personer med samme trekket (mann og mørkhudet) samme egenskapene (sleske, kåte og snart voldtektsmann).

Liker du selv å bli skåret over samme kam som andre sånn helt uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...det er _ingen_ norske gutter som gjør sånt...*ler*

Jeg husker ei dame fra stavanger som var så utrolig dum. Da blir jeg så sint, og tenker: Kan ikke dere helvetes stavangerjæver holde dere i stavanger, med de små hjerneløse hodene deres? Skal dere komme hit til oslo, så bør dere faen meg være litt smart - ellers kan dere bare dra tilbake dit dere kom fra!

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så prøver liksom folk her inne å si at norske menn gjør dette og?!?!Yeah right!

*LOL*

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gata i Oslo: jeg kom mot tre unge fyrer. Akkurat i det jeg passerte, smalt han nærmest meg en åpen hånd rett i skrittet på meg og så flirte de alle tre.

For tretti år siden, tenker jeg. Norske.

Men ellers har det hendt meg på tube'n i London, og i Italia: blitt tatt skikkelig på rumpa. Man blir forferdelig rasende.

Hæ!? Norske?! Du tuller! De var sikkert påvirket av islamsk kultur - noen anne forklaring finnes jo ikke, så veloppdragne som alle norske unge menn/gutter er.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...