Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Hæ!? Norske?! Du tuller! De var sikkert påvirket av islamsk kultur - noen anne forklaring finnes jo ikke, så veloppdragne som alle norske unge menn/gutter er.

"............................................."

typisk , må gå ann å si at man har erfaringer at endel mennesker med innvandrerbakgrunn synes man kan oppøre seg respektløst mot norske jenter. Det betyr ikke at man tror alle unge med innvandrerbakgrunn er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

Ja, og så prøver liksom folk her inne å si at norske menn gjør dette og?!?!Yeah right!

Ja, løgn og fanteri! Norske menn er jo så noble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk , må gå ann å si at man har erfaringer at endel mennesker med innvandrerbakgrunn synes man kan oppøre seg respektløst mot norske jenter. Det betyr ikke at man tror alle unge med innvandrerbakgrunn er sånn.

:-)

Helt klart. Og hadde det vært noen som snakket om gjentatte erfaringer, så hadde man kanskje kunnet tatt det som det. Men det var det ikke her.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

:-)

Helt klart. Og hadde det vært noen som snakket om gjentatte erfaringer, så hadde man kanskje kunnet tatt det som det. Men det var det ikke her.

"......................................"

selv om trådstarter ikke nevnte at det hadde skjedd gjentatte ganger kom det da fram at flere har negative opplevelser med seksuell trakassering fra menn med utenlandsk bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om trådstarter ikke nevnte at det hadde skjedd gjentatte ganger kom det da fram at flere har negative opplevelser med seksuell trakassering fra menn med utenlandsk bakgrunn.

Og det stemmer nok. Det er en av de kulturelle berikelsene :-/

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg får ikke bare lyst å tegne karikaturer av Muhammad - jeg får lyst å brenne bilder av ham på gaten .-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Og det stemmer nok. Det er en av de kulturelle berikelsene :-/

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg får ikke bare lyst å tegne karikaturer av Muhammad - jeg får lyst å brenne bilder av ham på gaten .-)

"............................................."

på anker møtte jeg noen gutter som var fra singapore. aldri sett så sjenerte og høflige gutter før , også møtte jeg en gutt fra brasil som flørtet veldig med jentene, men ikke på en påtrengende måte at man førte det var slibrig eller ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjonner hvordan du tenker, og jeg kunne kanskje gjort det samme selv i sinne. Jeg har opplevd mange lignende tilfeller, og kun av utenlandske gutter.

Samtidig saa husker jeg en gang jeg gikk hjem fra bussen med kjempemye bagasje. Paa strekningen maatte jeg gaa gjennom en helt ubelyst vei, og akkurat da jeg svingte inn dit, saa jeg at en morkhudet mann fulgte etter meg. Han kom naermere og naermere, fortere og fortere, og jeg skulle til aa skrike, jeg var _helt_sikker paa at jeg skulle bli voldtatt.

Saa sier han "Please miss, let me help you". Saa baerer han den tyngste sekken min opp hele bakken, sier hoeflig godnatt, og gaar ned igjen.

Det hadde _hvertfall_ aldri en norsk gutt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme en kveld ifjor høst, men da var det to pakistanske (?) småunger på 6-8 år, og "gjerningsmannen" krafset til i skrittet, bakfra (hadde på meg olabukser). Snudde meg instinktivt rundt og siktet på dem med handleposen, og ropte noe passe rasistisk. De holdt på å le seg ihjel (sånn "hahaha jeg turte det, hahaha"). Jeg hater sånne unger. HATER dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme en kveld ifjor høst, men da var det to pakistanske (?) småunger på 6-8 år, og "gjerningsmannen" krafset til i skrittet, bakfra (hadde på meg olabukser). Snudde meg instinktivt rundt og siktet på dem med handleposen, og ropte noe passe rasistisk. De holdt på å le seg ihjel (sånn "hahaha jeg turte det, hahaha"). Jeg hater sånne unger. HATER dem.

Må legge til at jeg har fått snøballer i huet av "norske" krapyl, og ropte noe særdeles lite passende da også. Og jeg er overhodet ikke "rasist", men jeg er "kulturist" - og noe sier meg at småungene som var ute i 21-tiden alene på Løkka neppe ble oppdratt med noe spesielt sosialdemokratisk, vestlig kvinnesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg har det samme problemet. Disse burkababsene lar ikke rumpa mi være i fred. Men jeg kan jo ikke klandre dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

De er vant til at kvinnene er HELT tildekket. De får ikke engang vise frem håret sitt. Dersom du ikke vet såpass om kulturforskjeller , ja da sliter du litt. Prøv å lære litt om andre kulturer du.

Jeg har vært i Iran og skautene henger såvidt i nakkehårene på mange av dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?

Greit nok at du er forbannet, men bruk riktige begreper her. Det å snakke om nordmenn og utlendinge i slike sammenhenger er ikke bare rasistisk, det er noe mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?

Greit nok at du er forbannet, men bruk riktige begreper her. Det å snakke om nordmenn og utlendinge i slike sammenhenger er ikke bare rasistisk, det er noe mye mer enn det.

"Man skal ikke skjære alle over en kam", det er vel greia her....

samtidig kjenner jeg endel muslimer, og de forklarer det sånn at "vestlige" kvinner er horer etter muslimsk tro, men for all del, langt fra alle muslimer tenker sånn.. uansett rase er slik oppførsel uakseptabel....hvorfor er det så vanskelig å leve sammen uansett religion?

ikke lett dette her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?

Greit nok at du er forbannet, men bruk riktige begreper her. Det å snakke om nordmenn og utlendinge i slike sammenhenger er ikke bare rasistisk, det er noe mye mer enn det.

"Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?"

Jeg vet jeg tar opp et veldig sårt tema her på dol nå, og normalt pleier jeg ikke si noe men jeg klarer ikke dy meg; ser du virkelig på en f.eks kølsvart mann fra Kongo, som så og si ikke snakker et ord av norsk og som ikke kan en dritt om norsk kultur, på som norsk? fordi han har norskt pass?

Du spør om vedkommende definerer en persom som norsk utifra hudtonen, og vet du hva? jeg ville sagt, til en viss grad ja! Man har selvfølgelig de utlendinger som har kommet hit i ung alder eller adoptert (såklart) som er helt norske, og er fullstendig integrerte i det norsk samfunn (mao hyler ikke om hallal kjøtt i norsk fengsler, eller om retten til moskeer som roper ut bønn 5 ganger om dagen osv), men samtidig har man de som overhodet ikke er integrerte i vårt samfunn, som nekter å lære seg norsk, som vil iføre konene sine i burka og det som er. Disse er IKKE norske etter min mening.

Et pass definerer for pokker ikke hva slags nasjonalitet en er! Iallefall ikke her i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?

Greit nok at du er forbannet, men bruk riktige begreper her. Det å snakke om nordmenn og utlendinge i slike sammenhenger er ikke bare rasistisk, det er noe mye mer enn det.

Hmm jeg vet ikke helt hva som skjedde meg tittelen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ja, og så prøver liksom folk her inne å si at norske menn gjør dette og?!?!Yeah right!

I full tilstand så kan nok norske gutter/menn sikkert gjøre dette de også, men i edru tilstand? no way hosé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang at en hvit norsk mann gjorde det samme, men jeg vet ikke hvor han skal dra tilbake til, dessverre.

Det burde vært en egen planet eller et eget land hvor vi kunne dumpe slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

"Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?"

Jeg vet jeg tar opp et veldig sårt tema her på dol nå, og normalt pleier jeg ikke si noe men jeg klarer ikke dy meg; ser du virkelig på en f.eks kølsvart mann fra Kongo, som så og si ikke snakker et ord av norsk og som ikke kan en dritt om norsk kultur, på som norsk? fordi han har norskt pass?

Du spør om vedkommende definerer en persom som norsk utifra hudtonen, og vet du hva? jeg ville sagt, til en viss grad ja! Man har selvfølgelig de utlendinger som har kommet hit i ung alder eller adoptert (såklart) som er helt norske, og er fullstendig integrerte i det norsk samfunn (mao hyler ikke om hallal kjøtt i norsk fengsler, eller om retten til moskeer som roper ut bønn 5 ganger om dagen osv), men samtidig har man de som overhodet ikke er integrerte i vårt samfunn, som nekter å lære seg norsk, som vil iføre konene sine i burka og det som er. Disse er IKKE norske etter min mening.

Et pass definerer for pokker ikke hva slags nasjonalitet en er! Iallefall ikke her i Norge!

Det jeg leser fra svaret ditt er at muslimer er ikke norske, men kristne er det.

Jeg har aldri møtt en svart mann fra Kongo som ikke har snakket norsk, men vist meg sitt norske pass. Men jamen er jeg skremt av dine definisjoner. Hyle om halal kjøtt, da er man ikke norsk. Ja ja naboen min som er halvt uføretrygda og hyler om blomster og trappevask når hun er på storbyferier med venninnene sine, hun er veldig norsk. Dama greide til og med å råde meg til å søke halv uføretrygd da jeg var langtidssykemeldt. Det er veldig norsk.

Lærere i skolen, som er veldig norske, hyler over "ikke norske" barn. Sjefen min i Norge har såkalt "ikke norsk" utseende, men har hatt norsk pass siden han ble født. Hm er han norsk, og hva med hans barn med svart hår og skjeve øyne?

Slutt nå å blande sammen diskusjon om Muhammed tegninger, muslimer og halal kjøtt i fengsler med hvem som er norsk eller ikke.

Jeg har ikke glemt den gangen jeg hadde en kjæreste som er tamil fra Sri Lanka og de "såkalte norske" skrek etter meg på Karl Johan om jeg hadde tenkt å la han drepe meg.

Jeg kunne jamen ikke dy meg nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

"Man skal ikke skjære alle over en kam", det er vel greia her....

samtidig kjenner jeg endel muslimer, og de forklarer det sånn at "vestlige" kvinner er horer etter muslimsk tro, men for all del, langt fra alle muslimer tenker sånn.. uansett rase er slik oppførsel uakseptabel....hvorfor er det så vanskelig å leve sammen uansett religion?

ikke lett dette her:-)

Det er en skremmende utvikling i Norge i det siste. Hvis det er snakk om "ikke norsk" så er det muslimer. Jeg har blitt mer og mer overbevist om at det blir tredje verdenskrig snart med det rasehatret som nå stiger, og "vi" har like mye ansvar som "de".

Skulle ønske at vi kunne si vi om oss alle sammen, og ikke kategorisere til de grader hele tiden.

I morgen er jeg invitert til jødiske venner og blir der til søndag. I morgen kveld skal jeg spise sabbat måltid sammen med dem og feire sabbaten til mørket kommer på lørdag. Da skal jeg og venninna mi gå ut, og hun skal prøve å finne en mann til meg;)(hennes ide, ikke min)

Jeg har sittet i hele dag og lest om rasedefinisjoner og en del om Midtøsten. Jeg er ikke særlig stolt over min rases del i den konflikten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

Jeg opplevde en gang at en hvit norsk mann gjorde det samme, men jeg vet ikke hvor han skal dra tilbake til, dessverre.

Det burde vært en egen planet eller et eget land hvor vi kunne dumpe slike.

Norge betyr veien til nord, fordi menneskene engang kom gående fra den sørlige delen av Europa. Kanskje vi kunne bedt de hvite, norske som gjør slikt å dra tilbake sørover;) Det spørs hvor mange hundre generasjoner de må bevise at de har vært i Norge. Takk til Dronning Sonja og Kronprinsesse Mette-Marit så er kongefamilien blitt "norsk".

Ups jeg glemte at de døper barna i kirken og har på seg fine hodeplagg, det er helt sikkert norsk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...