Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

amerikafareren

Er jo nettopp dette som er poenget...at utenlandske menn ofte er vant til andre kulturer og nettopp derfor behandler norske kvinner anderledes.,...Men kommer de til norge så får de faen meg ta kulturen til følge og begynne å oppføre seg norsk. Hva de er vant til er INGEN unnskyldning. Ikke rart kvinner blir forbannet hvis du driver på å unnskyder slik oppførsel!

De kan gjerne for min del la være å drikke seg fulle og begynne da å oppføre som apekatter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren

Hadde dette vært snakk om en full mann, hadde jeg nå gitt faen. Har vært full selv, jeg og går ikke god for alt jeg har foretatt meg (ikke noe i nærheten av å klå uoppfordra på ukjente mennesker, da selvfølgelig). Men poenget er jo nettopp at dette ikke skjedde en lørdagskveld på byen, men kl 14 på en torsdag!!

Men uansett, hadde det vært en norsk mann - hadde blitt forbanna da og (selv om jeg aldri har hørt om noen som har opplevd dette med norske edru menn midt på lyse dagen). Men blir jo så provosert at jeg ikke klarer å la være å tenke at når vi først har latt deg få bo i landet vårt, så ka du hvertfall oppføre deg som folk!!

Nå må jeg le godt;) Jeg ser for meg noen av de kulturelle reglene som de som flytter til Norge må lære seg.

Det er greit å klå på jenter på lørdagskvelder, men aldri kl. 14.00 på torsdager.

Før du klår på norske jenter så bør du drikke en viss mengde alkohol, ellers har du ikke unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

Ja, selvfølgelig! Men hun sier at kvinnene i Iran og Irak må gå tildekket for å ikke kåte opp menn. Ville bare påpeke at det ikke er tilfellet og at i Iran så går mange av kvinnene tildekket, fordi de kan bli arrestert hvis de ikke gjør det. Her i Norge går de ikke tildekket.

Jeg er også helt enig i at jeg skulle kunne gått naken nedover Karl Johan uten å bli voldtatt av den grunn.

Kvinner går tildekket i Iran fordi de er tvunget til det. Jeg må si at det provoserte meg voldsomt da jeg kom på den iranske grensen fra Tyrkia og måtte sette på meg de greiene. Jeg var mektig provosert av det hele tiden, og frydet meg over å se splittene hos de unge som går lenger og lenger opp, og at de såvidt henger skautet i nakkehårene som symbol på at de har det;) Forsåvidt har kvinner i Iran mange større problemer enn hodeplaggene.

Det skremmer meg nå at det høres ut som Bush kommer til å gå til angrep på Iran som han har gjort før i Afghanistan og Irak. Ikke vet jeg hvor den mannen skal sendes, kanskje til månen hvor andre amerikanere har vært før han.

Ingen bør kunne gå naken ned Karl Johan. Det er faktisk forbudt i Norge å gå naken hvor som helst. Det gjelder begge kjønn, ikke som i Iran hvor menn går med bare armer og uten hodeplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

Jeg har blitt både kløpet i rompa, grafset i skrittet og befølt på puppene av norske karer også. Så selv om du er rettmessig forbanna nå, er det greit å holde tunga rett i munnen. Grafsete mannsgriser er nasty og uakseptabelt uansett hvor foreldrene deres er født hen.

Nei, men det kan ikke ha vært kl. 14.00 på en torsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Nei, men det kan ikke ha vært kl. 14.00 på en torsdag;)

Opplevde det mange ganger på ungdomsskolen. Ofte mandag og tirsdag også tilåmed! Kan le av det nå, men det var ekstremt lite moro den gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet. Disse burkababsene lar ikke rumpa mi være i fred. Men jeg kan jo ikke klandre dem heller.

Nei, jeg skjønenr godt at du ikke klandrer dem.

Jeg kunne også tenke meg å ta et godt tak rundt rumpa di (jeg har ikke sett den, men forestiller meg den som ganske fristende). ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg har det samme problemet. Disse burkababsene lar ikke rumpa mi være i fred. Men jeg kan jo ikke klandre dem heller.

Vet du SDD, jeg tror nesten at du må sende et bilde av stumpen din til Gyda og meg!

Ikke utenkelig at jeg også får lyst til å ta et godt tak i den da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg le godt;) Jeg ser for meg noen av de kulturelle reglene som de som flytter til Norge må lære seg.

Det er greit å klå på jenter på lørdagskvelder, men aldri kl. 14.00 på torsdager.

Før du klår på norske jenter så bør du drikke en viss mengde alkohol, ellers har du ikke unnskyldning.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at han ikke var norsk? Snakket han gebrokkent? Hadde på seg en eller annen nasjonaldrakt etc? Eller hadde han en annen hudfarge?

Hmmm - dersom det siste er tilfelle så må jeg minne deg om at der faktisk finnes NORDMENN som er MØRKE....

Skjerp deg! Skriv heller at du ikke liker slike mannfolk!!!

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så prøver liksom folk her inne å si at norske menn gjør dette og?!?!Yeah right!

Joda, jeg har hatt "norske" menn som har fulgt etter meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...det er _ingen_ norske gutter som gjør sånt...*ler*

Jeg husker ei dame fra stavanger som var så utrolig dum. Da blir jeg så sint, og tenker: Kan ikke dere helvetes stavangerjæver holde dere i stavanger, med de små hjerneløse hodene deres? Skal dere komme hit til oslo, så bør dere faen meg være litt smart - ellers kan dere bare dra tilbake dit dere kom fra!

"........................................."

*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spurte du han om pass siden du kan påstå at han ikke var norsk? Eller definerer du norsk som en som er lys i huden?"

Jeg vet jeg tar opp et veldig sårt tema her på dol nå, og normalt pleier jeg ikke si noe men jeg klarer ikke dy meg; ser du virkelig på en f.eks kølsvart mann fra Kongo, som så og si ikke snakker et ord av norsk og som ikke kan en dritt om norsk kultur, på som norsk? fordi han har norskt pass?

Du spør om vedkommende definerer en persom som norsk utifra hudtonen, og vet du hva? jeg ville sagt, til en viss grad ja! Man har selvfølgelig de utlendinger som har kommet hit i ung alder eller adoptert (såklart) som er helt norske, og er fullstendig integrerte i det norsk samfunn (mao hyler ikke om hallal kjøtt i norsk fengsler, eller om retten til moskeer som roper ut bønn 5 ganger om dagen osv), men samtidig har man de som overhodet ikke er integrerte i vårt samfunn, som nekter å lære seg norsk, som vil iføre konene sine i burka og det som er. Disse er IKKE norske etter min mening.

Et pass definerer for pokker ikke hva slags nasjonalitet en er! Iallefall ikke her i Norge!

Dette var skuffende lesning.

Selvfølgelig er man norsk selv om man tilhører en annen religion enn kristendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk slike tanker selv i går jeg, en mann ba meg om penger da jeg sto på bussholdeplassen går kveld. Jeg ristet bare på hodet og så en annen vei. Da begynner han å hvese noe om fitter - "alle fitter har penger, di fitte"

Ikke norsk han heller, og sliten som jeg var freste jeg å hold kjeften på deg. Fitte! Sier han, fy faen, ikke rart du ikke har penger, sa jeg, og gikk fra hele holdeplassen. Og tanken om at slike jævler kan dra seg til helvete tilbake dit de kom fra, er knapt til å unngå.....

Og jeg er ingen Frp'er, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vioola

Norge betyr veien til nord, fordi menneskene engang kom gående fra den sørlige delen av Europa. Kanskje vi kunne bedt de hvite, norske som gjør slikt å dra tilbake sørover;) Det spørs hvor mange hundre generasjoner de må bevise at de har vært i Norge. Takk til Dronning Sonja og Kronprinsesse Mette-Marit så er kongefamilien blitt "norsk".

Ups jeg glemte at de døper barna i kirken og har på seg fine hodeplagg, det er helt sikkert norsk;)

tja , man kan jo snu ballen litt og spørre hvor norske ungdom med innvandrerbakgrunn føler seg nå 90% finner ektefelle fra foreldrenes opprinnelsesland.

Uansett blir det fliesespikking. Er ikke så lett å ha alle begrepene i orden : ) innvandrer er til og med hva norsk pakkistansk ungdom født i norge kan bli kalt. forøvrig synes jeg verken innvandrer , mørkhudet , fremmedkulturell er særlig passende. ellers blir argumentet om også norske menn kan drive med seksuell trakkaseringen irrelevant. Det fjerner da ikke erfaringen en del av oss har om at vi opplever hyggipere seksuell trakassering fra menn med innvandrerbakgrunn enn det vi gjør fra etniske nordmenn..

er da en fair ting å si det. Man blir vel verken rasist eller fordomdsfull av det. Det at forøvrig trådstarter selv stempler seg selv som rasist er typisk for samfunnet vårt. Er du kritisk til elementer ved islam , mener at innvandring til norge har hatt endel negative følger og vil begrense den eller man stemmer frp så er det lett å bli kalt rasist av veldig mange .

er selv medlem i fpu og det er god del mennesker med innvandrerbakgrnn i organisasjone. Det ser ut til at de både trives og de har verv som hvem som helst annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge betyr veien til nord, fordi menneskene engang kom gående fra den sørlige delen av Europa. Kanskje vi kunne bedt de hvite, norske som gjør slikt å dra tilbake sørover;) Det spørs hvor mange hundre generasjoner de må bevise at de har vært i Norge. Takk til Dronning Sonja og Kronprinsesse Mette-Marit så er kongefamilien blitt "norsk".

Ups jeg glemte at de døper barna i kirken og har på seg fine hodeplagg, det er helt sikkert norsk;)

Hadde våre nye landsmenn oppført seg som norske, så hadde det vært lettere å godta de som norske også.

Men når de lever som de gjorde ifra det landet de opprinnelig kommer i fra, med all den (u)kulturen de drar med seg og har null interesse av å integrere seg, så er det ikke nor rart at det blir slik det blir.

I tillegg snakket ikke 3 generasjonen rent norsk heller, men visse unntak.

Se bare på Imamen som er leder i den moskeen det nå har vært bråk i. Han har vært Imam her i 14 år og babler fortsatt på sitt eget språk når han blir intervjuet i TV. Da er det jaggu på tide å ha lært seg såpass norsk at han kan gjøre seg forstått.

Absolutt ikke rart at folk begynner å bli drit lei alt det vi ser av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Er jo nettopp dette som er poenget...at utenlandske menn ofte er vant til andre kulturer og nettopp derfor behandler norske kvinner anderledes.,...Men kommer de til norge så får de faen meg ta kulturen til følge og begynne å oppføre seg norsk. Hva de er vant til er INGEN unnskyldning. Ikke rart kvinner blir forbannet hvis du driver på å unnskyder slik oppførsel!

HALLO!? Unnskylder jeg slik oppførsel? Langt ifra. MEN noen må fortelle de dette når de kommer til landet. Hvem sin oppgave det er får de som styrer landet finne ut av. men at de trenger at noen forteller de det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Dette var skuffende lesning.

Selvfølgelig er man norsk selv om man tilhører en annen religion enn kristendommen.

Det handler vel ikke alltid om religion?

Det kan vel så godt være språk, holdninger, integrering ellers, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...det er _ingen_ norske gutter som gjør sånt...*ler*

Jeg husker ei dame fra stavanger som var så utrolig dum. Da blir jeg så sint, og tenker: Kan ikke dere helvetes stavangerjæver holde dere i stavanger, med de små hjerneløse hodene deres? Skal dere komme hit til oslo, så bør dere faen meg være litt smart - ellers kan dere bare dra tilbake dit dere kom fra!

"........................................."

Poenget er at det tross alt er flere utenlandske eller med utenlands bakgrunn som gjør dette enn norske, selv om det også er norske som gjør det.

De har tross alt et annet kvinnesyn fra enkelte land enn hva vi har her i Norge. Det kan vel ikke bestrides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er vel heller at du trekker frem et trekk ved personen og tillegger alle andre personer med samme trekket (mann og mørkhudet) samme egenskapene (sleske, kåte og snart voldtektsmann).

Liker du selv å bli skåret over samme kam som andre sånn helt uten videre?

Du har et poeng her, men ikke glem nå da at mange land har et helt annet kvinnesyn en hva vi har her i Norge. Det kommer ofte frem i slike handlinger som dette.

Det er ikke helt uten grunn at jentene her i Norge ofte blir kalt for horer. Det er ok å knulle dere, men gifte seg med dere vil de ikke gjøre på grunn av at dere knuller litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...