Gå til innhold

¨NHD: Påvirket av forgående tråd


Gjest snart psyk. igjen

Anbefalte innlegg

Gjest snart psyk. igjen

Hvis AP kun blir gitt til psykotiske mennesker, så skjønner jeg hvorfor det er så vanskelig å få begynne med en ny medisin pga bivirkninger.

Jeg er kanskje ikke psykotisk, men har en meget god effekt av AP. Har måttet slutte med den sorten jeg brukte pga bivirkninger og blir ikke tilbudt noe nytt, annet enn det jeg foreslår selv. Hvorfor har ikke leger lov å skrive ut nye AP? Hva skal jeg gjøre for å få foreskrevet et nytt AP? Hjelp, jeg blir snart syk igjen og vet jeg stanger mot et byrokrati, ingen vil ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan bare gå til legen din og be om medisin. Ingen nekter deg det. Hvis du lider av en psykosesykdom så kan du også få medisin gratis. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bare gå til legen din og be om medisin. Ingen nekter deg det. Hvis du lider av en psykosesykdom så kan du også få medisin gratis. lykke til.

ikke bli skremt av det som han skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart psyk. igjen

ikke bli skremt av det som han skriver.

Blir ikke skremt nei, men har egentlig en lege lov til å skifte til andre typer psykotiske medisiner? Må starte med en sånn type medisin litt veldig fort jeg, ellers går jeg rett til "hell" igjen. Har sobril, men den virker ikke lengre.

Kanskje en ide å stikke av fra hele denne verden, fanken, lei av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke skremt nei, men har egentlig en lege lov til å skifte til andre typer psykotiske medisiner? Må starte med en sånn type medisin litt veldig fort jeg, ellers går jeg rett til "hell" igjen. Har sobril, men den virker ikke lengre.

Kanskje en ide å stikke av fra hele denne verden, fanken, lei av alt.

Noen medisiner må en psykiater anbefale før en lege kan skrive de ut.

Men det er bare for legen å ta kontake med en psykiater som godkjenner det.

Har du fortal legen hvorfor du mener du trenger AP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke skremt nei, men har egentlig en lege lov til å skifte til andre typer psykotiske medisiner? Må starte med en sånn type medisin litt veldig fort jeg, ellers går jeg rett til "hell" igjen. Har sobril, men den virker ikke lengre.

Kanskje en ide å stikke av fra hele denne verden, fanken, lei av alt.

Jeg forstår ikke hvorfor du har problemer med å få antipsykotika. Det er få som ønsker å bruke det, de fleste er nødt pga alvorlig psykisk sykdom. Kanskje du burde byttet fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var rart,trodde det var omvendt jeg,trodde de var veldig "for" at folk skal ta dem,veldig trist at du vet hva som hjelper deg,og at du ikke får det og ikke blir tatt på alvor.

Det er jo "høl i huet"....=(

Håper virkelig du prater med legen din i morgen om dette,og sier at du føler det går rett til "hell" hvis ikke du får noe,de er der for å hjelpe deg.

Og når du har funnet ut at disse medikamentene hjelper deg,er det jo kjempefint for deg,og "systemet" SKAL hjelpe deg,håper det ordner seg.

Masse lykke til..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...