Gå til innhold

Vogner


cecily

Anbefalte innlegg

Det er ikke den som velter.

Jeg har quinny comfort, og som sagt så er det en mini-mulighet for å velte i 2 av 8 posisjoner, så det er bare å la være å bruke den på den måten.

At ikke alle liker utseendet på Bugaboo forstår jeg godt, jeg syns den var überstygg med en gang jeg og. Men den er veldig mye penere i virkeligheten enn på de bildene.

Jeg hadde aldri kunnet ha en vogn som tippet (lett) om den ble brukt feil. Jeg er alt for klønete til det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    34

  • Åsemor

    15

  • annegunn

    11

  • carma

    10

Mest aktive i denne tråden

Vi har 3-hjuling, men ville ikke kjøpt det igjen.. Den er rett og slett helt vanvittig dårlig på vinterføre, og man føler at den skal bikke over når man går på tvers av en bakke.

Jeg hadde mine mistanker om dette, men vognkjøp er blitt så innmari rettet mot mannfolka, ekstrautstyr og hydrauliske bremser og lettmetallfelger... Mannfolket mitt skyldte imidlertid på at en 3-hjuling var det eneste som var mulig å få inn i bilen, men jeg lurer nå litt på akkurat det. :-)

Finn en 4-hjuling med tilpasset vindtrekk og regntrekk, der bagen kan tas av og ryggen kan slås helt ned. Evt en sportsvogn med en lett-bag man løfter ut og inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva het båten?

Roterende forhjul er supert, det er en av grunnene til at jeg i det hele tatt vurderer trehjuling (kjøpes ikke før om kanskje ett år...... *host*), men jeg kan ikke se for meg at en trehjuling er like stabil som en firehjuling. Det er enkel fysikk, fire punkter er mer stabilt enn tre.

Men sportsvognen skal ikke være en kombivogn eller en duovogn, for DET er for slitsomt å trille på, såpass erfaring har jeg ;-)

Vår vogn har roterende forhjul, og det er ikke alltid spesielt praktisk. Det er f.eks helt umulig å rygge med vogna uten å måtte heve forhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan det være en god vogn på vinterføre? *OTHfrelst*

3-hjuling med roterende forhjul er et helv*** på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vogn har roterende forhjul, og det er ikke alltid spesielt praktisk. Det er f.eks helt umulig å rygge med vogna uten å måtte heve forhjulet.

Wow, så snodig det var! Hvilket merke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-hjuling med roterende forhjul er et helv*** på vinterføre.

På min går det an å gjøre sånn at hjulet ikke roterer, og da funker den utmerket på snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare på navnet i linken, jeg åpnet den ikke :)

Jeg har lest litt nedover her, og kan ikke fatte at noen anbefaler vogner som har tippet *himle*

Man står ikke *alltid* ved siden av vogna. En krabat som er over 8 mnd vrir seg i alle retninger, og er fullt i stand til å bekke en trehjuling. Grøsser ved tanken på hva som kan skje når en 2-åring våkner etter duppen i vogna, og foreldrene ikke har 100% oppmerksomhet rettet mot vogna.

Gå for en stabil sak med godt renommè. Da har du en vogn til alle barna du skal ha ettehvert :)

Må nesten bare kommentere litt siden det er meg du himler av. ;)

Jeg har kun 1 gang opplevd vogn som har tippet uten at jeg holdt i vogna, og det var en 4-hjuling hvor barnet satt uten seler. Den vogna jeg har KAN tippe i oppover eller nedoverbakke med 2 av posisjonene til vogna, og det er 6 andre som fungerer utmerket, så det har aldri vært noe problem å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så snodig det var! Hvilket merke er det?

Altså, det går jo _an_ å rygge, men om du skal svinge litt samtidig som du kanskje må være litt rask, er det vanskelig. F.eks komme seg av en buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3-hjuling, men ville ikke kjøpt det igjen.. Den er rett og slett helt vanvittig dårlig på vinterføre, og man føler at den skal bikke over når man går på tvers av en bakke.

Jeg hadde mine mistanker om dette, men vognkjøp er blitt så innmari rettet mot mannfolka, ekstrautstyr og hydrauliske bremser og lettmetallfelger... Mannfolket mitt skyldte imidlertid på at en 3-hjuling var det eneste som var mulig å få inn i bilen, men jeg lurer nå litt på akkurat det. :-)

Finn en 4-hjuling med tilpasset vindtrekk og regntrekk, der bagen kan tas av og ryggen kan slås helt ned. Evt en sportsvogn med en lett-bag man løfter ut og inn.

Hvilket merke har dere?

Vi går for dypvogn tror jeg og så bytter vi den ut sensommer/høst neste år med en skikkelig fin sportsvogn som en kan regulere håndtaket på. Hva det blir for en vogn av merke og antall hjul får vi heller se når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Aner ikke, men de sier det går. ;)

Har nok aller mest lyst på en OTH, men både gubben og pengene sier nei. Fornuften også forsåvidt.

Du får ta deg en tur til Kjøben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

3-hjuling med roterende forhjul er et helv*** på vinterføre.

OTHen vår har funka helt fint i hele vinter, men de ukene det var mest snø, brukte jeg akebrett til barnehagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, men de sier det går. ;)

Har nok aller mest lyst på en OTH, men både gubben og pengene sier nei. Fornuften også forsåvidt.

Er de så rådyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en tur til Kjøben. ;)

Hvorfor er oth så fantastiske? Opplys meg, er du snill.

Man må da planlegge for det neste halvannet året må vite ;-) Fint å vite hva man kan bytte til når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de så rådyre?

Noen tusen koster de vel, og når man allerede har en "fancy" trehjuling så er det jo ingen nødvendighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke har dere?

Vi går for dypvogn tror jeg og så bytter vi den ut sensommer/høst neste år med en skikkelig fin sportsvogn som en kan regulere håndtaket på. Hva det blir for en vogn av merke og antall hjul får vi heller se når den tid kommer.

I'Coo. Styr unna, sier jeg bare. Dyr og dårlig, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Du får ta deg en tur til Kjøben. ;)

Er det billig i Danmark? *skal til Billund*

Svipper innom Kjøben om du har et godt tips, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi hadde en Simo kombivogn og var kjempefornøyd med vårt valg.

Kjekt med bag som kan løftes enkelt ut av vogna, med feks en sovende baby i. Og når ham ble eldre, var det greit å snu sportsvogndelen framover og bruke den.

Vi hadde bare kombi'n frem til han knapt nok trengte vogn lenger, og da kjøpte vi en enkel, billig trille til de sjeldne anledningene som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...