Gå til innhold

Vogner


cecily

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Hvorfor er oth så fantastiske? Opplys meg, er du snill.

Man må da planlegge for det neste halvannet året må vite ;-) Fint å vite hva man kan bytte til når den tid kommer.

Den er helt annerledes å trille enn noen annen vogn jeg har vært borti. Og den er mye lettere. Også har den god liggestilling, god plass og ser stilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    34

  • Åsemor

    15

  • annegunn

    11

  • carma

    10

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Er det billig i Danmark? *skal til Billund*

Svipper innom Kjøben om du har et godt tips, hehe...

Den er billigere, men ikke veldig mye. Men om du tar deg bryet med å få igjen momsen, begynner det å ligne noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Simo kombivogn og var kjempefornøyd med vårt valg.

Kjekt med bag som kan løftes enkelt ut av vogna, med feks en sovende baby i. Og når ham ble eldre, var det greit å snu sportsvogndelen framover og bruke den.

Vi hadde bare kombi'n frem til han knapt nok trengte vogn lenger, og da kjøpte vi en enkel, billig trille til de sjeldne anledningene som var.

Jeg ser det blir brukt som argument for kombivogn, men det må da vel gå an med en dypvogn også? Skulle da tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Jeg ser det blir brukt som argument for kombivogn, men det må da vel gå an med en dypvogn også? Skulle da tro det.

Men da må du jo løsne hele bagen fra understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg lest alle svarene, men om du velger å gå for en tradisjonell dypvogn først, noe jeg syns høres meget fornuftig ut siden jeg gjorde det selv, så bør du rette blikket litt mot Danmark. Deres dypvogner er lengre og litt bredere enn våre fordi de bruker de mye lenger. De fleste jeg kjenner har brukt dypvognen til barnet er iallefall et år og gjerne litt lenger. De er litt billigere der også som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og langt tyngre. Med kalesjen og det hele ;-)

Jo, mulig det, men kombivognen er 4,5 kg tyngre å løfte inn i bilen.

Dessuten så lurte jeg på om jeg skulle kjøpe voksipose med bæreplate, så da er det problemet løst helt fint. Først kan jeg løpe inn med baby, så kan jeg hente selve bagen og la understellet stå igjen under trappen nede.

Vips, så var det problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alle svarene, men om du velger å gå for en tradisjonell dypvogn først, noe jeg syns høres meget fornuftig ut siden jeg gjorde det selv, så bør du rette blikket litt mot Danmark. Deres dypvogner er lengre og litt bredere enn våre fordi de bruker de mye lenger. De fleste jeg kjenner har brukt dypvognen til barnet er iallefall et år og gjerne litt lenger. De er litt billigere der også som regel.

Det blir nok en fornuftig ny Simo dypvogn. Etter det jeg har sett på nettet, så er de ganske romslige i forhold til mange andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare kommentere litt siden det er meg du himler av. ;)

Jeg har kun 1 gang opplevd vogn som har tippet uten at jeg holdt i vogna, og det var en 4-hjuling hvor barnet satt uten seler. Den vogna jeg har KAN tippe i oppover eller nedoverbakke med 2 av posisjonene til vogna, og det er 6 andre som fungerer utmerket, så det har aldri vært noe problem å unngå det.

Jeg har opplevd at vogna har nesten-tippet i en brå sving med bussen. Da sto vogna litt på skrå, og hadde ikke jeg hatt et godt tak i styret, ville den ikke bare nesten-tippet. Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt dypvogn som du bruker de første 6 mndr + kanskje til dagsoving.

Så kjøper du en skikkelig god sportsvogn dere kan bruke fra 6 mndr til 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt dypvogn som du bruker de første 6 mndr + kanskje til dagsoving.

Så kjøper du en skikkelig god sportsvogn dere kan bruke fra 6 mndr til 3 år.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mulig det, men kombivognen er 4,5 kg tyngre å løfte inn i bilen.

Dessuten så lurte jeg på om jeg skulle kjøpe voksipose med bæreplate, så da er det problemet løst helt fint. Først kan jeg løpe inn med baby, så kan jeg hente selve bagen og la understellet stå igjen under trappen nede.

Vips, så var det problemet løst.

Vi har bærebag oppi dypvognbagen sånn at det går an å løfte den rett ut og inn når hun sovner i vogna. Enda enklere enn kombi til og med ;-)

Og som du sier, Voksi med bæreplate funker like greit sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bærebag oppi dypvognbagen sånn at det går an å løfte den rett ut og inn når hun sovner i vogna. Enda enklere enn kombi til og med ;-)

Og som du sier, Voksi med bæreplate funker like greit sikkert.

Det går an å kjøpe det altså?

Lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe det altså?

Lurt!

Jepp. Tror vi betalte 250,- for en pent brukt Simo bærebag som passer perfekt oppi vognbagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...