Gå til innhold

Standpunkt på nrk i kveld. Ang adopsjon.


Snorkfrøken

Anbefalte innlegg

Gjest enig i det

Huffda, gikk du tom for argumenter?

Det er ingen vits å kaste bort argumenter på deg er det vel. Det er uansett ikke noe å diskutere, det er ganske åpenlyst at du er en av de aller mest hårsåre adoptivforeldre, og det jeg mener er at det er ganske typisk. Så hvordan skulle det hjelpe å få masse mer pjatt av deg, jeg mener uansett det samme, bare blir mer og mer sikker på at jeg har rett etterhvert som du holder på.

For adoptivforeldre sin skyld er det best at du holder munn faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    44

  • muriel

    28

  • Logitechmusa

    7

  • mil1365380270

    6

Gjest hønemor2

Det er ingen vits å kaste bort argumenter på deg er det vel. Det er uansett ikke noe å diskutere, det er ganske åpenlyst at du er en av de aller mest hårsåre adoptivforeldre, og det jeg mener er at det er ganske typisk. Så hvordan skulle det hjelpe å få masse mer pjatt av deg, jeg mener uansett det samme, bare blir mer og mer sikker på at jeg har rett etterhvert som du holder på.

For adoptivforeldre sin skyld er det best at du holder munn faktisk!

Huffda, så sint vi ble. Du snakker om at det ikke er vits å diskutere med meg for du mener det samme uansett. Sier i grunnen det mest om meg eller om deg? Og jeg må slutte å snakke, for ellers tror du at alle er som meg. Ojsann, du er en temmelig enkel sjel, er du ikke? For min del så kan jeg faktisk diskutere heftig med folk, feks en hundeeier, uten å tro at akkurat den hundeeieren representerer alle andre hundeiere. Men vi er jo ikke alle like. Heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig i det

Huffda, så sint vi ble. Du snakker om at det ikke er vits å diskutere med meg for du mener det samme uansett. Sier i grunnen det mest om meg eller om deg? Og jeg må slutte å snakke, for ellers tror du at alle er som meg. Ojsann, du er en temmelig enkel sjel, er du ikke? For min del så kan jeg faktisk diskutere heftig med folk, feks en hundeeier, uten å tro at akkurat den hundeeieren representerer alle andre hundeiere. Men vi er jo ikke alle like. Heldigvis...

Sint? hehe.. ja jeg er sikkert både sint og stokk dum. Hurra for logikken din. Jeg tror ikke, eller håper ikke at alle adoptiv foreldre er like håpløse som deg, men du bedrer ikke bildet av dem som gruppe må du vel forstå. Det er jo nettopp det som er poenget mitt, at jeg får dårlig inntrykk av adoptivforeldre som en gruppe fordi mange av dere fremstår som veldig sære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønemor2

Sint? hehe.. ja jeg er sikkert både sint og stokk dum. Hurra for logikken din. Jeg tror ikke, eller håper ikke at alle adoptiv foreldre er like håpløse som deg, men du bedrer ikke bildet av dem som gruppe må du vel forstå. Det er jo nettopp det som er poenget mitt, at jeg får dårlig inntrykk av adoptivforeldre som en gruppe fordi mange av dere fremstår som veldig sære.

Logikken min? Jeg synes kanskje du skulle lese dine innlegg en gang til og se litt på din egen logikk. Du snakker mot deg selv hele tiden. Synes nesten du skal bestemme deg snart jeg.Men jeg skal forsøke å ikke forvirre deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig i det

Logikken min? Jeg synes kanskje du skulle lese dine innlegg en gang til og se litt på din egen logikk. Du snakker mot deg selv hele tiden. Synes nesten du skal bestemme deg snart jeg.Men jeg skal forsøke å ikke forvirre deg mer.

Jeg snakker ikke mot meg selv, nå du grave gørra ut av øynene dine. jeg har en mening jeg, som sagt. Det er du som roter og ravler her, men har du glede av det så versågod. Du endrer iallefall ikke mitt syn slik du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke mot meg selv, nå du grave gørra ut av øynene dine. jeg har en mening jeg, som sagt. Det er du som roter og ravler her, men har du glede av det så versågod. Du endrer iallefall ikke mitt syn slik du holder på.

Neimen, det var da voldsomt så hårsår du er da ! Synes virkelig synd på alle de andre tilhengerne av "Tore på sporet" når du fronter saken. Tror du gjør dem en bjørnetjeneste...

Du må ikke være så nærtagende, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hønemor2

Neimen, det var da voldsomt så hårsår du er da ! Synes virkelig synd på alle de andre tilhengerne av "Tore på sporet" når du fronter saken. Tror du gjør dem en bjørnetjeneste...

Du må ikke være så nærtagende, vet du!

"fniiiiz".... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig i det

Neimen, det var da voldsomt så hårsår du er da ! Synes virkelig synd på alle de andre tilhengerne av "Tore på sporet" når du fronter saken. Tror du gjør dem en bjørnetjeneste...

Du må ikke være så nærtagende, vet du!

Var det her rettet til meg? Jeg er på ingen måte fan av tore på sporet, har knapt sett programmet, men fatter ikke hvorfor noen skal ta sånn på vei bare fordi det sendes nok et dårlig tv program på tv.

Jeg er heller ikke nærtagende her da dette ikke er noe som betyr noe for meg personlig. Blir bare oppgitt over at adoptivforeldre tar sånn på vei jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er faktisk av den oppfatning at respekt er noe man skal gjøre seg fortjent til, og har ingen intensjoner om å lære barna mine at de skal respektere folk som mobber. Jeg synes folk som mobber er slemme, og synes ikke det gjør noe at de får høre det. Kanskje det er det som er problemet? At de aldri får høre det, mener jeg. Men jeg har innsett at det politisk korrekte er å si "jeg liker deg ikke når du sier dumme ting", og det er det barnet mitt sier nå. Men som sagt, mitt barn har fått klar beskjed om at unger som mobber skal man rett og slett ikke bry seg om, at det er DE som har et problem, ikke de som blir ertet. Som sagt, respekt er ikke noe man har krav på, men noe man gjør seg fortjent til. DET lærer jeg mine barn.

Da er jeg med :-) Reagerte på akkurat den ene tingen, for jeg synes du har skrevet veldig mye klokt ellers i denne saken. Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riste på hodet

Det er da nettopp det å ikke ville snakke om at barnet som er å være hårsår. Går du og forteller om det så er det ikke å være hårsår. Rydd litt opp i betegnelsene dine. De hårsåre prøver å fortrenge at ungene er adoptert, de ikke hårsåre prøver ikke å skjule at de er adoptert.

"De hårsåre prøver å fortrenge at ungene er adoptert, de ikke hårsåre prøver ikke å skjule at de er adoptert."

Så det er DET som er å være hårsår? Disse folkene du prater om, som er hårsåre og vil skjule og fortrenge at barnet er adoptert - adopterer et barn fra utlandet (som flesteparten gjør)?

Dum du, jo.

Vi er hårsåre fordi vi ønsker det beste for våre barn? Noe som vil si at vi ønsker at barnet oppsøker røttene sine, når det er klar for det. Og ikke røttene kommer til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

De som er med i Tore på sporet har vel ikke akkurat blitt kidnappa og ført inn i programmet med en pistol mot hodet vel? De har jo lov å si nei.

I fall du har glemt det: Det jeg i utgangspunktet svarte på var din påstand om at det er like naturlig å snakke om adoptivbarns bakgrunn som å snakke om fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig i det

"De hårsåre prøver å fortrenge at ungene er adoptert, de ikke hårsåre prøver ikke å skjule at de er adoptert."

Så det er DET som er å være hårsår? Disse folkene du prater om, som er hårsåre og vil skjule og fortrenge at barnet er adoptert - adopterer et barn fra utlandet (som flesteparten gjør)?

Dum du, jo.

Vi er hårsåre fordi vi ønsker det beste for våre barn? Noe som vil si at vi ønsker at barnet oppsøker røttene sine, når det er klar for det. Og ikke røttene kommer til barnet.

Det er da det mange gjør når de ikke kan svare på hvilket land barnet kommer fra engang. Virker som de prøver å late som de har født det selv. Sært sært sært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...