Gå til innhold

En høygravid natt....


Gjest annegunn, 36+1

Anbefalte innlegg

Gjest annegunn, 36+1

23.45: Jeg er trøtt, og går og legger meg. Bekkenet krangler, Lillevill i magen veksler mellom turnøvelser og tøying og strekking. Jeg finner ingen god stilling.

1.15: Tissepause. De gode stillingene og søvnen glimlrer med sitt fravær.

Rundt 2.00: Nok en tissepause.

2:30: Lillevill trener på sin nye hobby. Hun tar spenntak med beina, og borrer hodet eller hendene eller gudene vet hva så langt ned i bekkenet som hun kan. Det trigger bekkenløsningssmerter så det holder - tårene spretter.

3.00: Jeg gir opp senga, setter meg i saccoen. Konstaterer at det skjer lite på dol på denne tiden av døgnet, selv om Persille er våken. Skriver en mail og tar utallige runder freecell. Det turner i magen. Innimellom testes den nye festlige 'bore noe ned i bekkenet'-hobbyen ut, fulgt av gloser som Lillevill helst ikke bør lære seg på noen år enda.

4.30: Tusler tilbake til senga Tisser på veien. Noen er våkne i magen.

5.00: Sovner omsider......

7.30: Lillevill hilser meg god morgen med noen velretta spark, og går deretter over til å hikke. Jeg gir opp senga.

God morgen, ønskes alle fra Lillevill og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • annegunn

    20

  • carma

    16

  • mariaflyfly

    6

  • Glimtipper

    2

Huff....!

Da satt vi nok her på hver vår knaus i natt begge to og leste tråden om Persilles alder...

Jeg var så lite hensynsfull at jeg vekte sambo da klokka var blitt 03:30 og jeg syns jeg trengte en god og oppmundtrende klem, jeg. Og snille mannen stilte opp med klapp og klemmer og trøstende ord.

Søvnmangel er terror... og er det ikke utrolig at de små inni magen fortsetter å herje bekymringsløst rundt som noen tullinger?

Jeg håper du får bedre netter fremover. Søvn er uhorvelig viktig har jeg skjønt i det siste. Man blir rett og slett gal om man ikke får nok.

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....!

Da satt vi nok her på hver vår knaus i natt begge to og leste tråden om Persilles alder...

Jeg var så lite hensynsfull at jeg vekte sambo da klokka var blitt 03:30 og jeg syns jeg trengte en god og oppmundtrende klem, jeg. Og snille mannen stilte opp med klapp og klemmer og trøstende ord.

Søvnmangel er terror... og er det ikke utrolig at de små inni magen fortsetter å herje bekymringsløst rundt som noen tullinger?

Jeg håper du får bedre netter fremover. Søvn er uhorvelig viktig har jeg skjønt i det siste. Man blir rett og slett gal om man ikke får nok.

*klemmer*

Så du var her du også? Uff da :P

Jeg fikk klapp på armen i tretida i natt, jeg også, i halvørska :)

Heldigvis er dette ikke typisk. Men det er ikke første natta jeg har endt opp med 'pause' i saccoen. Problemet er at etter sånne netter er jeg temmelig gåen, og sovner på dagen, og da blir jo ikke så trøtt på kvelden - og så har vi det gående.

En ting er sikkert: Hvis Lillevill får antydningsvis samme sovemønster som jentungan hadde da hun var baby blir nattammingen bare barnemat i forhold til det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du var her du også? Uff da :P

Jeg fikk klapp på armen i tretida i natt, jeg også, i halvørska :)

Heldigvis er dette ikke typisk. Men det er ikke første natta jeg har endt opp med 'pause' i saccoen. Problemet er at etter sånne netter er jeg temmelig gåen, og sovner på dagen, og da blir jo ikke så trøtt på kvelden - og så har vi det gående.

En ting er sikkert: Hvis Lillevill får antydningsvis samme sovemønster som jentungan hadde da hun var baby blir nattammingen bare barnemat i forhold til det her.

"Jeg fikk klapp på armen i tretida i natt, jeg også, i halvørska :)"

Det høres ut som vante tilstander her også, men de siste ukene har de fleste varianter av "i ørska" forsvunnet fra sambos reaksjonsmønster, gitt. Han spretter opp som en spent fjær hvis jeg sier navnet hans om natta, hehe. Tror underbevisstheten hans er veldig klar over at fødselen nærmer seg :-p

"Problemet er at etter sånne netter er jeg temmelig gåen, og sovner på dagen, og da blir jo ikke så trøtt på kvelden - og så har vi det gående."

Sånn har jeg også gått og tenkt lenge, men nå er det slutt her. Nå gjelder det bare å få karret til meg de minuttene med søvn man kan klare å skvise ut av et døgn, og da kan jeg ikke være sær på tidspunktet :-p Men så har det jo vært litt ekstremt her i det siste, da... Etter over 50 timer uten søvn var jeg en smule halvgal og desperat, kan man si :-p

Håper tullene er greiere på utsiden! Vi er i alle fall godt trent i nattevåk :-p

Nå har jeg sittet oppe siden 06:30'ish, så nå skal jeg faktisk en tur ned og sjekke om senga funker litt igjen...

Håper du får en rolig dag og at bekkenet ditt oppfører seg litt bedre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg fikk klapp på armen i tretida i natt, jeg også, i halvørska :)"

Det høres ut som vante tilstander her også, men de siste ukene har de fleste varianter av "i ørska" forsvunnet fra sambos reaksjonsmønster, gitt. Han spretter opp som en spent fjær hvis jeg sier navnet hans om natta, hehe. Tror underbevisstheten hans er veldig klar over at fødselen nærmer seg :-p

"Problemet er at etter sånne netter er jeg temmelig gåen, og sovner på dagen, og da blir jo ikke så trøtt på kvelden - og så har vi det gående."

Sånn har jeg også gått og tenkt lenge, men nå er det slutt her. Nå gjelder det bare å få karret til meg de minuttene med søvn man kan klare å skvise ut av et døgn, og da kan jeg ikke være sær på tidspunktet :-p Men så har det jo vært litt ekstremt her i det siste, da... Etter over 50 timer uten søvn var jeg en smule halvgal og desperat, kan man si :-p

Håper tullene er greiere på utsiden! Vi er i alle fall godt trent i nattevåk :-p

Nå har jeg sittet oppe siden 06:30'ish, så nå skal jeg faktisk en tur ned og sjekke om senga funker litt igjen...

Håper du får en rolig dag og at bekkenet ditt oppfører seg litt bedre...!

Bekkenet er ikke bra etter sånne netter, ihvertfall, det er sikkert. Og formiddagen er vanligvis den beste tida.

Men vi har planer om en tur til badelandet på Gardermoen, der er det 34-graders terapibasseng. Forhåpentligvis virker det like bra som sist gang. Og når vi kommer hjem skal jeg også prøve senga igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn en stund jeg også, men jeg tror kroppen har fått nok og er utslitt slik at søvnmangel overdøver bekkensmerter. Har sovet som en stein de to siste nettene og det trengs nå. Lillegutt i magen vet heldigvis bedre enn å romstere så mye om nettene.

Er 36+6 i dag. Moro at vi er flere høygravide her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det sånn en stund jeg også, men jeg tror kroppen har fått nok og er utslitt slik at søvnmangel overdøver bekkensmerter. Har sovet som en stein de to siste nettene og det trengs nå. Lillegutt i magen vet heldigvis bedre enn å romstere så mye om nettene.

Er 36+6 i dag. Moro at vi er flere høygravide her!!

Ja, vi er jo (i hverfall) tre stykker som har termin omtrent samtidig her nå! Det er moro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet er ikke bra etter sånne netter, ihvertfall, det er sikkert. Og formiddagen er vanligvis den beste tida.

Men vi har planer om en tur til badelandet på Gardermoen, der er det 34-graders terapibasseng. Forhåpentligvis virker det like bra som sist gang. Og når vi kommer hjem skal jeg også prøve senga igjen....

Huff, stakkars... Håper vannet hjelper! Det høres veldig godt ut i alle fall.

Ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Squishy var i magen min hadde han noen særdeles akrobatiske netter på slutten og det var vanskelig å sove. Jeg pleide rett og slett å stå opp, vandre fram og tilbake til han sovnet av vuggingen og legge meg igjen. Kanskje det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Squishy var i magen min hadde han noen særdeles akrobatiske netter på slutten og det var vanskelig å sove. Jeg pleide rett og slett å stå opp, vandre fram og tilbake til han sovnet av vuggingen og legge meg igjen. Kanskje det kan hjelpe?

Vandre fram og tilbake er ikke akkurat noen yndlingsbesjeftigelse her for tiden - jeg går med krykker om jeg skal lenger enn på do.

Men at det virker, det kan nok hende, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars... Håper vannet hjelper! Det høres veldig godt ut i alle fall.

Ta vare på deg selv!

Det hjelper :) Ihvertfall er jeg helt smertefri når jeg bader. Var i vannet i halvannen time...

Og internettsida til hotellet overdriver ikke - vi hadde med badetermometer, og det _er_ 34 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandre fram og tilbake er ikke akkurat noen yndlingsbesjeftigelse her for tiden - jeg går med krykker om jeg skal lenger enn på do.

Men at det virker, det kan nok hende, ja.

Ja, da virker nok ikke rådet mitt noe særlig, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper :) Ihvertfall er jeg helt smertefri når jeg bader. Var i vannet i halvannen time...

Og internettsida til hotellet overdriver ikke - vi hadde med badetermometer, og det _er_ 34 grader.

Åhh... høres herlig ut :-)

Jeg fikk en plasthagestol i dusjen i dag og har shavet leggene! Juhu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leggene? Hvor er de?

:P

*ler*

Jo, jeg fant dem et stykke under magen der bare jeg fikk satt meg ned :-D

Noen fordeler er det med den dårlige sikten, da - jeg ser ikke strekkmerkene mine, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Jo, jeg fant dem et stykke under magen der bare jeg fikk satt meg ned :-D

Noen fordeler er det med den dårlige sikten, da - jeg ser ikke strekkmerkene mine, hehe.

Nedenfor magen? Omtrent på samme sted man må rekke når man skal klippe tånegler? Huff da...

Jaja, så lenge jeg ser tastaturet over bulen når jeg sitter med laptopen i fanget skal jeg vel ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedenfor magen? Omtrent på samme sted man må rekke når man skal klippe tånegler? Huff da...

Jaja, så lenge jeg ser tastaturet over bulen når jeg sitter med laptopen i fanget skal jeg vel ikke klage.

Åh, fuck... det var dét jeg skulle prøve på samtidig, ja...

Nå måtte jeg bare le her jeg sitter/ligger på sofan med laptopen på fanget og armene bendt rundt magen for å rekke frem til tastaturet :knegg:

Forresten, har bekkenløsningssmertene dine flyttet seg? Her er de ganske annerledes enn for noen uker siden. Nå sitter smertene mest høyt i lysken og i symfysen. Vondt som fy å gå...! Før satt det mye mer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fuck... det var dét jeg skulle prøve på samtidig, ja...

Nå måtte jeg bare le her jeg sitter/ligger på sofan med laptopen på fanget og armene bendt rundt magen for å rekke frem til tastaturet :knegg:

Forresten, har bekkenløsningssmertene dine flyttet seg? Her er de ganske annerledes enn for noen uker siden. Nå sitter smertene mest høyt i lysken og i symfysen. Vondt som fy å gå...! Før satt det mye mer bak.

Hehe...

Ja, de har flyttet seg, Eventuelt har de dukket opp andre steder også. Til å begynne med kjente jeg mest i skjøten mellom magen og lårene, og det strålte nedover beina, særlig hvis jeg gikk. Symfysen var bare vond hvis jeg tok der.

Nå er symfysen helt pyton, og smerten er ikke nødvendigvis symmetrisk - jeg kjenner ofte mer på høyre side,

Ryggen er mindre vond enn til å begynne med, men det er visst lettere å løsne på med fysioterapi, sies det, og det stemmer tydeligvis for meg. Endte opp med to uker mellom behandlingene i påsken, og da kom ryggsmertene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Ja, de har flyttet seg, Eventuelt har de dukket opp andre steder også. Til å begynne med kjente jeg mest i skjøten mellom magen og lårene, og det strålte nedover beina, særlig hvis jeg gikk. Symfysen var bare vond hvis jeg tok der.

Nå er symfysen helt pyton, og smerten er ikke nødvendigvis symmetrisk - jeg kjenner ofte mer på høyre side,

Ryggen er mindre vond enn til å begynne med, men det er visst lettere å løsne på med fysioterapi, sies det, og det stemmer tydeligvis for meg. Endte opp med to uker mellom behandlingene i påsken, og da kom ryggsmertene tilbake.

Ganske likt som her, da. Nå har jeg jo vært veldig mye i ro den siste uken da - så og si bare ligget hele dagen og natta. Det har nok litt å si for at de verste ryggvondtene har blitt bedre.

Lurer veldig på i hvor stor grad det vil være hemmende under fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt som her, da. Nå har jeg jo vært veldig mye i ro den siste uken da - så og si bare ligget hele dagen og natta. Det har nok litt å si for at de verste ryggvondtene har blitt bedre.

Lurer veldig på i hvor stor grad det vil være hemmende under fødselen...

Det siste der er jeg også temmelig spent på....

For ikke å snakke om hvordan det blir etter fødselen. De fleste blir jo bra temmelig fort, men det er helt ufattelig at det skal gå an å trille barnevogn, for eksempel. Eller å gå opp trappene uten å dra seg opp etter krykkene, ett trinn av gangen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...