Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest evil stepmom

Vær glad for at du denne gangen har funnet en mann som setter barna sine høyt....og som ikke "glemmer" de bare fordi han har funnet en ny familie:-)

Tror du ditt barn reagerer på at de andre har "dobbel" ferie?

Trykkleif; det skulle være stesøsknene, ikke stesøskenet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Det har du nok rett i.

Jeg vil jo helst det som er best for ungen da. Nå jobber ikke faren så han kan dra på ferie med ektefelle resten av året. Håper da virkelig ikke at de ser på det som noe offer å ha minstemann der.

Virker i hvert fall som den ordningen vi har nå funker bra men man vet jo aldri når det forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg vil jo helst det som er best for ungen da. Nå jobber ikke faren så han kan dra på ferie med ektefelle resten av året. Håper da virkelig ikke at de ser på det som noe offer å ha minstemann der.

Virker i hvert fall som den ordningen vi har nå funker bra men man vet jo aldri når det forandrer seg.

Hvis småen har det fint på lændet hos far, så tyder det nok på at de voksne trives godt med å ha ham der, ja!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er glad han setter samværet med ungene sine høyt! :)

Jeg tror nok at min (h*n er yngst) vil synes det er litt trist at vi i år ikke får noen tur (pga økonomien tillater ikke en tur for hele skokken), mens stesøskenet skal på tre ukers sydentur med mammaen sin. Men hun overlever nok. ;-)

Så far tar med sine barn på ferie, men dere får ikke være med fordi det blir for dyrt?...*forsto jeg deg riktig?*

Hvis det er tilfellet, så blir jo det urettferdig igjen syns nå jeg da......

Alle eller ingen sier nå jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Du mener med hånden på hjertet at det ville vært galt om vi dro til syden samtidig som de var i syden med sin mor? At det eneste riktige villle være å vente til de var tilbake fra sin første sydentur slik at de fikk bli med på den andre også? Ja - det er godt mulig. Ville nå bare høre hvordan andre gjør det.

Jeg vet noen har operert med annethvert år-prinsippet. Det ene året er de på tur med mor og det andre året med far. Det har jo litt med økonomi å gjøre, også. I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå.

Ja, ja, jeg vet - som man reder ligger man.

Jeg mener at store ferier reiser man med alle barna på, men små turer kan man godt ta med bare noen av barna på.

Hvis ikke vil jo de første barna føle at de ikke får være med på det de andre barna får være med på, som igjen kan løse et skred av uønskede reaksjoner. Ikke sikkert det er sånn for alle, for all del, men jeg ville hvertfall tenkt sånn.

Men reiser han på tre ukers ferie med de første barna, og ikke på ferie med deg og ditt barn? Har dere ikke barn sammen?

1 dersom dere ikke har barn sammen er det jo ikke så rart han prioriterer barna sine fremfor ditt.

og siden jeg ikke helt skjønte hva du skrev:

2 dersom han reiser på ferie med sine første barn og ikke deres felles barn, så synes jeg det er minst like dårlig, om ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinteren

Det ville vært, i mine øyne, helt urimelig å dra på ferie med deres felles barn, uten at hans barn fikk bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinteren

Du mener med hånden på hjertet at det ville vært galt om vi dro til syden samtidig som de var i syden med sin mor? At det eneste riktige villle være å vente til de var tilbake fra sin første sydentur slik at de fikk bli med på den andre også? Ja - det er godt mulig. Ville nå bare høre hvordan andre gjør det.

Jeg vet noen har operert med annethvert år-prinsippet. Det ene året er de på tur med mor og det andre året med far. Det har jo litt med økonomi å gjøre, også. I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå.

Ja, ja, jeg vet - som man reder ligger man.

Dersom de skal til syden med sin mor samtidig som dere skal med deres felles barn, er det en litt annen sak, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Unnskyld meg, men jeg får litt bakoversveis av slike innlegg og spesielt at du skriver den "nye" familien.

Hans første barn er en del av familien og ikke et "gammelt" familiemedlem som er moden for søppelbøtta.

Ja, jeg synes du er urimelig og litt korttenkt.

Du visste at han hadde et barn da du traff han, og du hadde et valg du kunne ta.

Du kunne ha valgt en mann uten barn.

Du valgte en mann med barn og du kan ikke bare kassere barnet sånn i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Du mener med hånden på hjertet at det ville vært galt om vi dro til syden samtidig som de var i syden med sin mor? At det eneste riktige villle være å vente til de var tilbake fra sin første sydentur slik at de fikk bli med på den andre også? Ja - det er godt mulig. Ville nå bare høre hvordan andre gjør det.

Jeg vet noen har operert med annethvert år-prinsippet. Det ene året er de på tur med mor og det andre året med far. Det har jo litt med økonomi å gjøre, også. I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå.

Ja, ja, jeg vet - som man reder ligger man.

"I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå"

Men deres felles barn er heldig som for ha papppaen sin sammen med seg i alle hverdager hele året.

Det er noe du burde tenke på og derfor trenger nok hans første barn disse 3 ukene sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det å få dobbelt opp med ferieturer er vel en av de få fordelene som barn med skillte foreldre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig at en far ser på det som en selvfølge at han tar med alle sine barn på ferie - og det burde du nok synes også.

Selv om du opplever det som stress, så mener jeg at du må "ofre" såpass for at de barna du ikke er biologisk mor til også føler seg som en del av familien til pappaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig hva du mener. Men jeg er nok enig med de andre her om at holdningen din er litt... rufsete.

Men du, hadde det ikke gått an å få til en 3 dagers campingtur mens hans barn var hos mor, for så å ta "hovedturen" når dere alle er samlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er IKKE urimelig!

Jo, selvsagt er hun det - hun syns sine unger passer bedre på ferie enn hans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få dobbelt opp med ferieturer er vel en av de få fordelene som barn med skillte foreldre har.

Nettopp - ellers i året er det jo bare stress for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg mener at store ferier reiser man med alle barna på, men små turer kan man godt ta med bare noen av barna på.

Hvis ikke vil jo de første barna føle at de ikke får være med på det de andre barna får være med på, som igjen kan løse et skred av uønskede reaksjoner. Ikke sikkert det er sånn for alle, for all del, men jeg ville hvertfall tenkt sånn.

Men reiser han på tre ukers ferie med de første barna, og ikke på ferie med deg og ditt barn? Har dere ikke barn sammen?

1 dersom dere ikke har barn sammen er det jo ikke så rart han prioriterer barna sine fremfor ditt.

og siden jeg ikke helt skjønte hva du skrev:

2 dersom han reiser på ferie med sine første barn og ikke deres felles barn, så synes jeg det er minst like dårlig, om ikke verre.

Oi - jeg skrev feil! Det er mor det skal på tre ukers sydentur med! Far (og jeg) skal ikke på ferie i år, nettopp fordi det blir for dyrt å reise med hele sulamitten - slik ståa er i år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

"I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå"

Men deres felles barn er heldig som for ha papppaen sin sammen med seg i alle hverdager hele året.

Det er noe du burde tenke på og derfor trenger nok hans første barn disse 3 ukene sammen med han.

Jeg skrev feil :) Det er sin mor de skal på tre ukers sydentur med. Far og jeg og fastboende barn skal ikke på tur i år, nettopp fordi det blir for dyrt å at med alle - slik ståa er i år.

Jeg hadde nok ikke akseptert at far reiste på tur med bare sine barn uten at det også vanket en tur på de fastboende her i huset? Så rund er jeg ikke...

:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Så far tar med sine barn på ferie, men dere får ikke være med fordi det blir for dyrt?...*forsto jeg deg riktig?*

Hvis det er tilfellet, så blir jo det urettferdig igjen syns nå jeg da......

Alle eller ingen sier nå jeg:-)

Hjelp, her ble det mye rot! :-)

Neida, far skal ikke på tur med bare sine barn. Det er moren som skal ha dem med på tur! Vi skal ikke på tur i år i det hele tatt, fordi det blir for dyrt å reise med hele gjengen. Kanskje vi får råd neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det å få dobbelt opp med ferieturer er vel en av de få fordelene som barn med skillte foreldre har.

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dyre, fine morsomme ferier, som Legoland, sydentur el.l. synes jeg man skal ta med alle barna eller ingen av barna.

Hvis det er snakk om f.eks en vanlig hyttetur el.l. synes jeg ikke det gjør noe om barna "splittes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...