Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest evil stepmom

Er det vanlig at far har med ungene på alle ferieturer med den "nye" familien sin, selv når mor (de bor hos mor) tar dem med på ferie hvert år selv?

Jeg synes ferier blir mye mas og lite ferie med alle ungene med hver gang, jeg! Men er jeg urimelig om jeg ber om å få en liten ferietur med bare far og de barn som bor hos oss fast? Det kunne for eksempel ha funnet sted mens fars barn var på ferie med mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er urimelig....det er ungene hans. De fleste gifte foreldre har ungene med seg på ferie, så det burde ikke være noe anderledes når de har skilte foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er snakk om at den ene parts barn ikke skal få være med, så syns jeg det er sært.....

Om dere to reiser alene en tur...uten noen barn, så stiller det seg jo annerledes..:-)

....syns jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Hvis det bare er snakk om at den ene parts barn ikke skal få være med, så syns jeg det er sært.....

Om dere to reiser alene en tur...uten noen barn, så stiller det seg jo annerledes..:-)

....syns jeg da...

Ja, kanskje det er sært? Mitt barn har ikke samvær med sin far, så h*n får "bare" ferie med oss, mens fars barn får "dobbelt opp" - men det kan jo ikke fars barn lastes for, selvsagt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er snakk om at den ene parts barn ikke skal få være med, så syns jeg det er sært.....

Om dere to reiser alene en tur...uten noen barn, så stiller det seg jo annerledes..:-)

....syns jeg da...

Den siste kommentaren din er jeg helt enig i..., glemte å legge til det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar minstemann være hos faren og hans familie hver gang det er skoleferie jeg. Han har han jo ikke på hverdager og heller ikke mer enn annenhver helg så jeg synes det er en riktig fordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, likte ikke helt innstillingen din . Skal ikke hans barn ha ferietid med han -selv om de har det med moren sin da? Det er vel det at de er sammen med faren som teller -ikke selve turen vel? Har man blitt sammen med en med barn fra før - så får en svelge "hele pakka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er sært? Mitt barn har ikke samvær med sin far, så h*n får "bare" ferie med oss, mens fars barn får "dobbelt opp" - men det kan jo ikke fars barn lastes for, selvsagt.

:-)

Men herregud da -det er vel samværet som er viktig - ikke at de får flere turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et tips, bare

Huff, likte ikke helt innstillingen din . Skal ikke hans barn ha ferietid med han -selv om de har det med moren sin da? Det er vel det at de er sammen med faren som teller -ikke selve turen vel? Har man blitt sammen med en med barn fra før - så får en svelge "hele pakka".

Helt enig. Svelger hun, blir han garantert fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Hvis det bare er snakk om at den ene parts barn ikke skal få være med, så syns jeg det er sært.....

Om dere to reiser alene en tur...uten noen barn, så stiller det seg jo annerledes..:-)

....syns jeg da...

Enig.

Voksne på aleneferie har jeg forståelse for - men å "dumpe" halvparten av barna?

Om vi snakker en liten hyttetur mens hans første barn er på tur med moren - så spiller det kanskje ikke så stor rolle, men snakker vi sydenturer oa synes jeg det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er sært? Mitt barn har ikke samvær med sin far, så h*n får "bare" ferie med oss, mens fars barn får "dobbelt opp" - men det kan jo ikke fars barn lastes for, selvsagt.

:-)

Vær glad for at du denne gangen har funnet en mann som setter barna sine høyt....og som ikke "glemmer" de bare fordi han har funnet en ny familie:-)

Tror du ditt barn reagerer på at de andre har "dobbel" ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er sært ja om du vil reise med bare mann og "dine" barn.

En ting om bare du og mannen din reiser helt alene uten unger. Men er det først med unger så får alle være med synes jeg. Så være om det er mine, dine eller våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg lar minstemann være hos faren og hans familie hver gang det er skoleferie jeg. Han har han jo ikke på hverdager og heller ikke mer enn annenhver helg så jeg synes det er en riktig fordeling.

Sånn er det her også. Bortsett fra i sommerferien. Det er fordi mor tar dem med på ferietur selv, og fordi far ikke kan ta 8 uker ferie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Settlers

Ja, da synes jeg du er urimelig, ja. Som noen påpeker, hadde det vært fordi du ønsket en ferie uten barn, men ikke når noen barn kan være med, mens andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også. Bortsett fra i sommerferien. Det er fordi mor tar dem med på ferietur selv, og fordi far ikke kan ta 8 uker ferie ;-)

Jeg drar ikke på ferie og jeg synes ungen har det mye bedre på lændet hos faren enn her i asfaltjungelen hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Enig.

Voksne på aleneferie har jeg forståelse for - men å "dumpe" halvparten av barna?

Om vi snakker en liten hyttetur mens hans første barn er på tur med moren - så spiller det kanskje ikke så stor rolle, men snakker vi sydenturer oa synes jeg det blir feil.

Du mener med hånden på hjertet at det ville vært galt om vi dro til syden samtidig som de var i syden med sin mor? At det eneste riktige villle være å vente til de var tilbake fra sin første sydentur slik at de fikk bli med på den andre også? Ja - det er godt mulig. Ville nå bare høre hvordan andre gjør det.

Jeg vet noen har operert med annethvert år-prinsippet. Det ene året er de på tur med mor og det andre året med far. Det har jo litt med økonomi å gjøre, også. I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå.

Ja, ja, jeg vet - som man reder ligger man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg drar ikke på ferie og jeg synes ungen har det mye bedre på lændet hos faren enn her i asfaltjungelen hele sommeren.

Det har du nok rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Vær glad for at du denne gangen har funnet en mann som setter barna sine høyt....og som ikke "glemmer" de bare fordi han har funnet en ny familie:-)

Tror du ditt barn reagerer på at de andre har "dobbel" ferie?

Ja, jeg er glad han setter samværet med ungene sine høyt! :)

Jeg tror nok at min (h*n er yngst) vil synes det er litt trist at vi i år ikke får noen tur (pga økonomien tillater ikke en tur for hele skokken), mens stesøskenet skal på tre ukers sydentur med mammaen sin. Men hun overlever nok. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...