Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Vi har ett felles barn. I magen...

;-)

Aha.

Da foreslår jeg at du i år reiser på tur med magen og ditt barn, så kan dere evnt. ta en voksenferie uten barn senere.

Og til neste år har dere sikkert råd til å reise med alle.

Da får alle barna ferie med mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Ja, tanken har slått meg. Det hadde jeg hatt veldig lyst til, faktisk!

Men da blir det jo stakkars far som blir sittende uten ferietur...

Hehe. Til lags åt alle osv.

Nei, det er ikke stakkars far.

Dere kan reise et annet sted en annen gang, og dessuten har han forståelse for økonomi etc, det har ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg synes og ikke synes skal jeg vel helst få bestemme selv.

Du skriver jo i innlegget ditt hva du synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

*fnis*

Eventuelt kan jeg prøve å skaffe et sett nye besteforeldre! Vi skulle hatt noe sånt; rent-a-grand, eller et kontaktbyrå for barnløse eldre og eldreløse barn!

Det er jo de som "adopterer" besteforeldre også :-)

Du skal se du har noen i nabolaget som egner seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Her er det helt omvendt. Alt det morsomme blir gjort de helgene stebarna mine er her!

Så min samvittighet er ren ;-)

Skjønner godt at du hatet, ja. Har en venninne som enda ligger i krig med sin stemor!

Oi, glad jeg slipper det!

Men det høres i hvert fall bra ut at dere gjør det. Håper det med ferien ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det - det måtte en stemor til for å skjønne at jeg ikke er ond fordi om jeg ønsker meg en liten ferie uten stebarna mine. ;-)

Hvordan pleier dere å gjøre det?

Ehm...

Jeg er også stemor. Men skjønner at far vil ha med alle barna sine på hovedferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se det - det måtte en stemor til for å skjønne at jeg ikke er ond fordi om jeg ønsker meg en liten ferie uten stebarna mine. ;-)

Hvordan pleier dere å gjøre det?

Hvor mange er det snakk om da -i og med at det er så dyrt?

Vi skal på ferie med 3 unger og det går fint med hoteller - familierom.Koster det samme da om det er 1 eller 4 unger.

Og hva slags reiser er det snakk om? - Vi skal på biltur i 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Du skriver jo i innlegget ditt hva du synes!

Jeg skrev ikke det du påstår at jeg skriver. Du maler fanden på veggen.

Jeg synes alle ungene skal være med på alle ferier, men kunne tenkt meg èn og annen liten tur uten dem - for eksempel når de var på lang, flott tur med mammaen sin. Særlig når økonomien er litt stram her i gården per nu. Men mest sannsynlig blir det ingen tur i det hele tatt - og det er helt greit.

Men jeg trenger ikke å overbevise deg om hvor slem eller snill jeg er, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ehm...

Jeg er også stemor. Men skjønner at far vil ha med alle barna sine på hovedferie.

Det er da ikke det som er problemstillingen - om far vil eller ikke vil ha dem med.

Hvordan gjør dere det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke det du påstår at jeg skriver. Du maler fanden på veggen.

Jeg synes alle ungene skal være med på alle ferier, men kunne tenkt meg èn og annen liten tur uten dem - for eksempel når de var på lang, flott tur med mammaen sin. Særlig når økonomien er litt stram her i gården per nu. Men mest sannsynlig blir det ingen tur i det hele tatt - og det er helt greit.

Men jeg trenger ikke å overbevise deg om hvor slem eller snill jeg er, heldigvis.

en og annen liten tur er jo noe helt annet enn det inntrykket du først ga - Alle gjør vel det. jeg tar jo noen turer med eldstemann og noen med minstemann etc. etc. alt etter interesse. Den yngste får kanskje mer ut av en dag på Tusenfryd, mens eldste vil til syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det er jo de som "adopterer" besteforeldre også :-)

Du skal se du har noen i nabolaget som egner seg ;-)

Du skulle bare visst. Jeg saumfarer hver en gammel knirk som passerer oss. "Den der kunne blitt en fin besteforelder..! ...jeg er sikker på de har epletre i hagen... hun der baker gode boller..."

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

en og annen liten tur er jo noe helt annet enn det inntrykket du først ga - Alle gjør vel det. jeg tar jo noen turer med eldstemann og noen med minstemann etc. etc. alt etter interesse. Den yngste får kanskje mer ut av en dag på Tusenfryd, mens eldste vil til syden.

Så er det altså ikke så svart/hvitt som det ofte ser ut...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke det som er problemstillingen - om far vil eller ikke vil ha dem med.

Hvordan gjør dere det, da?

Nå er stedatra voksen. Men da hun var lita, var hun med oss på familieferie, ja. Som den naturligste ting av verden. For hun er en like viktig del av familien vår som hvilken som helst annen av oss.

Barnefri ferietur har vi ikke hatt på... skal vi se... 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det altså ikke så svart/hvitt som det ofte ser ut...

;-)

har noen sagt det? - men hovedferien er alle med på - har man ikke råd - så drar jo ikke halve familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også stemor

Vil det si at dere reiste to ganger, eller at dere bare var hjemme da dine stebarn hadde ferie med dere?

Det var ulikt.Noen ganger bare hjemme.Da tok vi småturer sammen.Noen ganger tok jeg med meg barna våre og gutten på en ekstra tur( har vært både i hellas og tyrkia med dem alene), noen ganger bare pappan og sønnen.Vi har også reist på ferie i 3 uker sammen hele familien.Men så har ikke vi hatt et så låst system.Det har vært litt etter som det har passet seg.Uansett har vi alltid fått det til slik at vi har hatt ei uke med med min mann og våre barn alene.

I dag er sønnen voksen.Og vi har et nært og godt forhold.DET er det viktigste av alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Nå er stedatra voksen. Men da hun var lita, var hun med oss på familieferie, ja. Som den naturligste ting av verden. For hun er en like viktig del av familien vår som hvilken som helst annen av oss.

Barnefri ferietur har vi ikke hatt på... skal vi se... 12 år.

Barnefri tur? Hva er det? Det har vi aldri hatt. Medaljens bakside når man treffer hverandre etter å ha fått barn med andre ;-)

Kanskje slemt å si det, men hadde han bare hatt èn fra før, hadde jeg kanskje ikke tenkt tanken på å dra uten stebarn. Men nå er det mer enn èn - og den ene er i tillegg ganske krevende.

*dukker for pryl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det var ulikt.Noen ganger bare hjemme.Da tok vi småturer sammen.Noen ganger tok jeg med meg barna våre og gutten på en ekstra tur( har vært både i hellas og tyrkia med dem alene), noen ganger bare pappan og sønnen.Vi har også reist på ferie i 3 uker sammen hele familien.Men så har ikke vi hatt et så låst system.Det har vært litt etter som det har passet seg.Uansett har vi alltid fått det til slik at vi har hatt ei uke med med min mann og våre barn alene.

I dag er sønnen voksen.Og vi har et nært og godt forhold.DET er det viktigste av alt :)

Så flott, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Du mener med hånden på hjertet at det ville vært galt om vi dro til syden samtidig som de var i syden med sin mor? At det eneste riktige villle være å vente til de var tilbake fra sin første sydentur slik at de fikk bli med på den andre også? Ja - det er godt mulig. Ville nå bare høre hvordan andre gjør det.

Jeg vet noen har operert med annethvert år-prinsippet. Det ene året er de på tur med mor og det andre året med far. Det har jo litt med økonomi å gjøre, også. I år skal fars barn på tre ukers ferietur med far, men det blir ingen tur med oss, fordi det blir for dyrt akkurat nå.

Ja, ja, jeg vet - som man reder ligger man.

Jeg synest dere skal reise med god samvittighet til syden, med barna i deres husholdning, dersom dere ikke har råd til å reise alle sammen. Det er ikke riktig at noen barn ikke skal få reise på ferie fordi foreldrene ikke har råd til å reise med alle sammen.

Hans barn reiser til syden med mamma, men de barna som bor fast hos dere skal ta til takke med hagen og boligfeltet sitt. Unnskyld meg, men det er mye urimelige kjerringer her på dol.

Jeg synest at dere skal reise til syden, når de andre barna er der, dersom alternativet er at dere ikke har råd til å reise alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

har noen sagt det? - men hovedferien er alle med på - har man ikke råd - så drar jo ikke halve familien.

Men om man ikke har råd til en hovedferie, kan man jo heller ikke ta med bare de fastboende på en liten tur, fordi da blir den lille turen hovedferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg synest dere skal reise med god samvittighet til syden, med barna i deres husholdning, dersom dere ikke har råd til å reise alle sammen. Det er ikke riktig at noen barn ikke skal få reise på ferie fordi foreldrene ikke har råd til å reise med alle sammen.

Hans barn reiser til syden med mamma, men de barna som bor fast hos dere skal ta til takke med hagen og boligfeltet sitt. Unnskyld meg, men det er mye urimelige kjerringer her på dol.

Jeg synest at dere skal reise til syden, når de andre barna er der, dersom alternativet er at dere ikke har råd til å reise alle sammen.

Dæven, deg fikk jeg lyst til å kysse!

Deilig når noen ser det fra mitt ståsted. Jeg kan nemlig heller ikke se at det er så rettferdig at våre fastboende skal måtte hoppe over ferietur når de andre faktisk skal på tre ukers sydentur! (Selv om det antakelig blir sånn).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...