Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Ugga Bugga

Når snøen forsvinner er det hundebæsj langs hele fortauet i gata vår.

Grrrrrrrrr!

Jeg adopterer Dorthes uttrykk om at hun er vestkantrassist.

Jeg er hundeeier-rassist jeg!

Jeg leste i en tysk avis her en dag, hvor de foreslo å DNA-teste all hunsebæsj i en by (husker ikke hvilken), og samtidig skulle de ha et DNA-register over alle hunder som ble solgt, slik at de kunne sende store bøter til hundeeiere som la igjen bæsj på gata.

Det hørtes ut som en stor aprilspøk, men jeg synes allikevel det er en god ide. Det går neppe igjennom, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Småbarnsforeldre er skyld i mye faenskap.

Hvorfor tror du fylliker bruker buskene aktivt? Det er naturligvis fordi de engang var barn de også, og lærte av sine foreldre at det var ok å tisse i buskene.

Mange av barna som i dag får lov av sine foreldre til å tisse i buskene, vokser opp til å bli nettopp fylliker, og de kommer til å dra med seg sine tissevaner inn i de voksnes verden.

Det er uhørt. Både at unger tisser i buskene, og at de samme ungene en dag blir fylliker som fortsetter å tisse i buskene.

Og det er foreldras feil. Det er de som ikke lærer unga sine skikk og bruk.

Enkelte skulle ikke hatt unger.

...men jeg skulle gjerne likt og vært flue på veggen og observert spising av kameler den dagen enkelte muligens får unger selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg? Jo, selvsagt. Jeg tisser i buskene ved minste mulighet.

Men hvem sin skyld er det? Min? I think not.

Jeg ble engang lært opp til å tisse i buskene. Det var helt greit. I min familie har vi tisset i buskene i generasjoner.

Men sånn jeg leser det her er det ungene laguna vil til livs, noe jeg også vil.

Jeg var sammen med en mann et par måneders tid, før jeg traff mannen min.

Det begynte å ane meg tidlig at dette ikke var mannen for meg.

Da han pisset midt på gata i Oslo sentrum, veiende med tissen uten å holde i den en gang, fikk jeg nok.

Jeg sa hade og gikk hjem og så han aldri mer igjen. Han ringte og ringte, men nei takk!

Jeg er allergisk mot slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg var sammen med en mann et par måneders tid, før jeg traff mannen min.

Det begynte å ane meg tidlig at dette ikke var mannen for meg.

Da han pisset midt på gata i Oslo sentrum, veiende med tissen uten å holde i den en gang, fikk jeg nok.

Jeg sa hade og gikk hjem og så han aldri mer igjen. Han ringte og ringte, men nei takk!

Jeg er allergisk mot slik oppførsel.

Hehe, midt i sentrum?

Det høres ut som en fyr som muligens hadde sitt å stri med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en tysk avis her en dag, hvor de foreslo å DNA-teste all hunsebæsj i en by (husker ikke hvilken), og samtidig skulle de ha et DNA-register over alle hunder som ble solgt, slik at de kunne sende store bøter til hundeeiere som la igjen bæsj på gata.

Det hørtes ut som en stor aprilspøk, men jeg synes allikevel det er en god ide. Det går neppe igjennom, da.

Sikkert Berlin. Der ser man hvem som er turister og hvem som er fastboende ved å observere hvor de ser seg for når de går:

Turister kikker rundt seg, opp på bygninger og andre folk - fastboende ser ned, for å unngå å tråkke i hundebæsj.

Sier de, hvertfall ;-) Uansett er det sinnsykt mye hundebæsj i Berlin, håper de finner en seriøs måte å ordne opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

...men jeg skulle gjerne likt og vært flue på veggen og observert spising av kameler den dagen enkelte muligens får unger selv...

He he, det er selvsagt forskjell på egne englebarn og andres drittunger.

Hvis vi en dag får barn selv, så er det selvsagt bare søtt at de bæsjer og tisser overalt. At andres barn gjør det er derimot bare ekkelt og uhygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg? Jo, selvsagt. Jeg tisser i buskene ved minste mulighet.

Men hvem sin skyld er det? Min? I think not.

Jeg ble engang lært opp til å tisse i buskene. Det var helt greit. I min familie har vi tisset i buskene i generasjoner.

Men sånn jeg leser det her er det ungene laguna vil til livs, noe jeg også vil.

"I min familie har vi tisset i buskene i generasjoner."

At du har vokst opp uten å bli fyllik må være en gåte! :-) (Eller kanskje du er det for alt jeg vet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Joda, jeg skjønner jo at det kan være trøblete, og at krise er krise, og alt sånt...;-) Men sånn som hun over som mener at doene er for EKLE for ungen hennes, sånt kjøper jeg IKKE!

(Jeg synes, for eksempel, at doen på la oss si Stargate, er jævlig ekkel, men jeg er sikker på at ingen ville synes at det ga meg fritak til å sette meg utenfor for å pisse på fortauet! ;-))

:-)

Men du og du, så mange nye venner man får i køen! På Stargate altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

...men jeg skulle gjerne likt og vært flue på veggen og observert spising av kameler den dagen enkelte muligens får unger selv...

Men inntil den dagen kommer er det greit å kunne fortelle alle hønemødrene på dol at deres englebarns avføring ikke er spesielt sjarmerende for andre enn dem selv, samt å rette litt på alle andre feil de gjør.

Uansett: Her kommer jeg ikke til å måtte svelge en eneste kamel. Jeg ville selvfølgelig ikke latt en unge tisse på plenen hvor laguna sitter på et teppe og spiser nista si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Som hovedregel synes jeg offentlig tissing bør unngåes, og i hvert fall i folksomme strøk.

På hytta vår er det utetissing som gjelder, men der har vi egen tisseplass, godt skjermet og på egen eiendom.

Det skulle vært rimelig krise om jeg skulle latt unger tisse i parken. Er de i bleieavvenningsalder kan selvsagt uhell skje, men da må man jo også passe ekstra godt på at ungen bruker do ofte. Og å _oppmuntre_ til parktissing er selvsagt helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"I min familie har vi tisset i buskene i generasjoner."

At du har vokst opp uten å bli fyllik må være en gåte! :-) (Eller kanskje du er det for alt jeg vet...)

Ja. Det er et av livets store mirakler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så enkelt

Hva er det som får deg til å skille ungeurin og voksenurin?

Eller mener du det er greit at voksne gjør fra seg i buskene de også?

Med mindre du mener det finnes det overhodet ingen logiske argumenter for å tillate barneurin. Det er den samme urinen vi voksne kvitter oss med.

Nei jeg mener ikke det er greit at voksne tisser bak en busk. Er det lukten som plager deg mest eller at du ser noen tisser?

Jeg ville følt meg størr om jeg så en voksen tisset. Men når det gjelder barn blir det litt annerledes siden de ofte bader nakne og må ofte ha hjelp når de skal på do. Dessuten forstår jeg godt foreldrnes fortvilte situasjon når ungen må tisse med en gang og det ikke er do tilgejngelig der og da. Men jeg mener ikke det er greit at de tisser fullt synlig like ved der man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei jeg mener ikke det er greit at voksne tisser bak en busk. Er det lukten som plager deg mest eller at du ser noen tisser?

Jeg ville følt meg størr om jeg så en voksen tisset. Men når det gjelder barn blir det litt annerledes siden de ofte bader nakne og må ofte ha hjelp når de skal på do. Dessuten forstår jeg godt foreldrnes fortvilte situasjon når ungen må tisse med en gang og det ikke er do tilgejngelig der og da. Men jeg mener ikke det er greit at de tisser fullt synlig like ved der man spiser.

Jeg blir ikke støtt av å se noen tisse. Jeg er mann. Jeg er på pissoarer og urinerer sammen med andre stuereine menn flere ganger i måneden.

Problemet er naturligvis lukta og hygienen. Nå er riktig nok urin sterilt og lækkert i det øyeblikket godsakene forlater urinrøret, men det går ikke mange sekundene før avfallet ikke lenger kan betegnes som sterile godsaker, men som uhygiensk kroppsavfall med en ufyselig lukt. En lukt som spesielt vil gjøre seg gjeldene i solskinn.

Og det slenger man selvfølgelig ikke om seg med.

Selv katter og bikkjer klarer de fleste å få til å bli stuereine, og med det i minne bør det ikke være for mye forlangt at unger også bør lære sunt pissevett allerede fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men inntil den dagen kommer er det greit å kunne fortelle alle hønemødrene på dol at deres englebarns avføring ikke er spesielt sjarmerende for andre enn dem selv, samt å rette litt på alle andre feil de gjør.

Uansett: Her kommer jeg ikke til å måtte svelge en eneste kamel. Jeg ville selvfølgelig ikke latt en unge tisse på plenen hvor laguna sitter på et teppe og spiser nista si.

Noen hobbyer skal man jo ha! Og det er klart at det kan være befriende å fokusere på andres feil - akkurat som det er deilig å kunne lukka øya for egne.

Det er forøvrig mest hjemme hos laguna jeg har lyst til å være flue på veggen og se hvordan hun klarer å oppdra tolerante (det meste bør aksepteres så lenge mor liker det), generøse (all frukt og drikke deler man gladelig med alle) og renslige (bleier benyttes ved parkbesøk frem til skolealder, og spyposer monteres på brystet ved besøk på offentlig grunn) unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hehe, midt i sentrum?

Det høres ut som en fyr som muligens hadde sitt å stri med. :)

Han hadde drukket, men det hjelper ikke. Han skjøt hoftene frem og sto liksom veiet frem og tilbake med hoftene mens han tisset.Han synes nok selv han var morsom.

Jeg tror faktisk han hadde sitt og stri med også, men jeg orket ikke å være hobbypsykolog.

Dessuten var han over 30 og bodde hjemme hos moren sin.

En gang oppsøkte han meg midt på natten, da jeg bodde i fjerde etasje.

Jeg våknet av at han sto utenfor og gaulet og ropte. Jeg ville ikke åpne, men han ga seg ikke og av hensyn til naboene måtte jeg til slutt åpne. Han kom med blodige hender etter en slosskamp på byen og det var visst svært synd på han.

Som du skjønner er jeg glad jeg ikke endte opp med han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Jeg blir ikke støtt av å se noen tisse. Jeg er mann. Jeg er på pissoarer og urinerer sammen med andre stuereine menn flere ganger i måneden.

Problemet er naturligvis lukta og hygienen. Nå er riktig nok urin sterilt og lækkert i det øyeblikket godsakene forlater urinrøret, men det går ikke mange sekundene før avfallet ikke lenger kan betegnes som sterile godsaker, men som uhygiensk kroppsavfall med en ufyselig lukt. En lukt som spesielt vil gjøre seg gjeldene i solskinn.

Og det slenger man selvfølgelig ikke om seg med.

Selv katter og bikkjer klarer de fleste å få til å bli stuereine, og med det i minne bør det ikke være for mye forlangt at unger også bør lære sunt pissevett allerede fra starten av.

Hvordan klarer egentlig menn å tisse på pissoarer, sånn ved siden av hverandre?

Jeg tror jeg hadde fått prestasjonsangst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger klarer ikke å holde seg - og inni en busk sitter du vel ikke og spiser?

Det må være helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart folk burde være MYE flinkere tilå plukke opp søppel! sneiper, flasker og engangsgriller i parken er ikke kult.

Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?

Det er trist om Olaf Ryes plass kommer til å lukte som gjerdeområde på Roskilde allertede før 17 mai!

:-)

Du YDMYKER IKKE ungen din med å sette på den bleier, når den har sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvordan klarer egentlig menn å tisse på pissoarer, sånn ved siden av hverandre?

Jeg tror jeg hadde fått prestasjonsangst...

Det er enkelt. Det er bare å rulle den ut og la det stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner jo at det kan være trøblete, og at krise er krise, og alt sånt...;-) Men sånn som hun over som mener at doene er for EKLE for ungen hennes, sånt kjøper jeg IKKE!

(Jeg synes, for eksempel, at doen på la oss si Stargate, er jævlig ekkel, men jeg er sikker på at ingen ville synes at det ga meg fritak til å sette meg utenfor for å pisse på fortauet! ;-))

:-)

jeg får ikke mine unger til å tisse på ekle doer. ikke 14-åringen engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...