Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så enkelt

Joda, jeg skjønner jo at det kan være trøblete, og at krise er krise, og alt sånt...;-) Men sånn som hun over som mener at doene er for EKLE for ungen hennes, sånt kjøper jeg IKKE!

(Jeg synes, for eksempel, at doen på la oss si Stargate, er jævlig ekkel, men jeg er sikker på at ingen ville synes at det ga meg fritak til å sette meg utenfor for å pisse på fortauet! ;-))

:-)

Enkelte do er ikke forvsarlig rene. Jeg mener det er det offentliges ansvar å ha toaletter lett tilgjengelig og at de er i en stand som er hygiensisk forsvarlig. Greier de ikke det må de også regne med at barn blir nødt til å tisse i buskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke så enkelt

Jeg skrev ikke at han tisset der folk satt og spiste. Det har han heller aldri gjort. Men han har gjemt seg bak noen trær og tisset og det syns jeg er greit når det gjelder barn. Tror ikke loven om å ikke tisse ute kan gjelde barn.

Ja enkelte dasser i enkelte land er veldig uhygienske . Selv kan jeg gå på slike do men må da bruke papir på alt mulig fordi de er så skitne. Dette er også råd som jeg har lest. at man skal være svært nøyen på å ta med papir osv. på enkelte do i utlandet. Men for barn blir dette komplisert og jeg vil da ikke ha hele turen ødelagt med mageskjau.

Roter visst litt med nickene mine i dag. Men endry og ikke så enkelt er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du tør å sette deg på bakken ett eneste sted jeg. Har du ikke tenkt på alle hundene som har tisset nettopp der du setter deg ned? ...*s*

Jeg opplever det forøvrig som et adskillig verre problem med alle som søpler ned parkene fullstendig i løpet av en helg. Å se Santhanshaugen en mandag morgen er ikke et vakkert syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvis man skal reagere på barnetiss, så er det like viktig å tenke på alle spytteklysene som finnes overalt. Sneiper, tyggis, kattepiss, hundetiss andre dyre ekskrementer osv.

Synes kanskje du reagerer litt for voldsomt, men du er kanskje en slik "fin frue" på byen?

Du får sette deg til lunsj en dag etterat det har regnet. Da er jo det meste skyllet vekk.

Den ensete forsøplingen jeg har sett OPPMUNTRET til er at unger pisser i parken. Og ja, jeg er for fin til å ha piss i maten min, enten det nå stammer fra en "søt" unge eller en tilfeldig fyllikk. Faktisk.

Det er en uting å lære folk at en kan pisse hvor som helst. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Enkelte do er ikke forvsarlig rene. Jeg mener det er det offentliges ansvar å ha toaletter lett tilgjengelig og at de er i en stand som er hygiensisk forsvarlig. Greier de ikke det må de også regne med at barn blir nødt til å tisse i buskene.

Er det greit at jeg pisser hvor det måtte falle meg inn også eller? ikke det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg skrev ikke at han tisset der folk satt og spiste. Det har han heller aldri gjort. Men han har gjemt seg bak noen trær og tisset og det syns jeg er greit når det gjelder barn. Tror ikke loven om å ikke tisse ute kan gjelde barn.

Ja enkelte dasser i enkelte land er veldig uhygienske . Selv kan jeg gå på slike do men må da bruke papir på alt mulig fordi de er så skitne. Dette er også råd som jeg har lest. at man skal være svært nøyen på å ta med papir osv. på enkelte do i utlandet. Men for barn blir dette komplisert og jeg vil da ikke ha hele turen ødelagt med mageskjau.

De BURDE gjelde unger også. Piss blir ikke mere estetisk, og det er ikke sånn at det ike gjør noe at prken stinker som en utedass selv om det er unger som står bak.

Å pisse borte fra allfarvi, javist, men der folk ferdes og midt i sentrum? Nei, og æsj og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Skjønner ikke at du tør å sette deg på bakken ett eneste sted jeg. Har du ikke tenkt på alle hundene som har tisset nettopp der du setter deg ned? ...*s*

Jeg opplever det forøvrig som et adskillig verre problem med alle som søpler ned parkene fullstendig i løpet av en helg. Å se Santhanshaugen en mandag morgen er ikke et vakkert syn!

Det er hvertfall INGEN som står og applauderer og sier at det er søtt om det står ei bikkje og pisser i parken.

Forøvrig, jeg har faktisk ALDRI sett eide dyr som pisser midt i park og friluftslunger rundt her jeg bor, men jeg har sett sånn ca en million unger gjøre det, mens de blir smilt og oppmuntret. Fy faen for en uting.

Nå er det ikke noe hemmelighe at parker forsøples i utgangspunktet, men det er da sannelig ikke noe argument for at en skal applaudere MERE svineri.

Det blir som å si at dt er helt OK å kastye flasker i parken fordi det finnes jode som setter igjen engangsriller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ikke uten grunn at kvinner og jentunger som regel blir bitt av huggorm - i rompa.

*lol* Au! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Småbarnsforeldre er skyld i mye faenskap.

Hvorfor tror du fylliker bruker buskene aktivt? Det er naturligvis fordi de engang var barn de også, og lærte av sine foreldre at det var ok å tisse i buskene.

Mange av barna som i dag får lov av sine foreldre til å tisse i buskene, vokser opp til å bli nettopp fylliker, og de kommer til å dra med seg sine tissevaner inn i de voksnes verden.

Det er uhørt. Både at unger tisser i buskene, og at de samme ungene en dag blir fylliker som fortsetter å tisse i buskene.

Og det er foreldras feil. Det er de som ikke lærer unga sine skikk og bruk.

Enkelte skulle ikke hatt unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De BURDE gjelde unger også. Piss blir ikke mere estetisk, og det er ikke sånn at det ike gjør noe at prken stinker som en utedass selv om det er unger som står bak.

Å pisse borte fra allfarvi, javist, men der folk ferdes og midt i sentrum? Nei, og æsj og ekkelt.

Å oppfordre ungene til å tisse akkurat der hvor man til enhver tid befinner seg, uten forsøk på å finne et mer egnet sted, er selvsagt en uting uansett.

Men dersom tissingen først har skjedd, vil jeg påstå at det er adskillig verre med en tisset fra en full voksenblære, hvor man kanskje har gått og holdt seg kjempelenge og urinen er mørk og stinkete, enn fra et lite barn som kanskje akkurat har sluttet med bleie, og som tisser et par spiseskjeer med relativt lyst tiss! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg skrev ikke at han tisset der folk satt og spiste. Det har han heller aldri gjort. Men han har gjemt seg bak noen trær og tisset og det syns jeg er greit når det gjelder barn. Tror ikke loven om å ikke tisse ute kan gjelde barn.

Ja enkelte dasser i enkelte land er veldig uhygienske . Selv kan jeg gå på slike do men må da bruke papir på alt mulig fordi de er så skitne. Dette er også råd som jeg har lest. at man skal være svært nøyen på å ta med papir osv. på enkelte do i utlandet. Men for barn blir dette komplisert og jeg vil da ikke ha hele turen ødelagt med mageskjau.

Hva er det som får deg til å skille ungeurin og voksenurin?

Eller mener du det er greit at voksne gjør fra seg i buskene de også?

Med mindre du mener det finnes det overhodet ingen logiske argumenter for å tillate barneurin. Det er den samme urinen vi voksne kvitter oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Småbarnsforeldre er skyld i mye faenskap.

Hvorfor tror du fylliker bruker buskene aktivt? Det er naturligvis fordi de engang var barn de også, og lærte av sine foreldre at det var ok å tisse i buskene.

Mange av barna som i dag får lov av sine foreldre til å tisse i buskene, vokser opp til å bli nettopp fylliker, og de kommer til å dra med seg sine tissevaner inn i de voksnes verden.

Det er uhørt. Både at unger tisser i buskene, og at de samme ungene en dag blir fylliker som fortsetter å tisse i buskene.

Og det er foreldras feil. Det er de som ikke lærer unga sine skikk og bruk.

Enkelte skulle ikke hatt unger.

"LOL"

Skulle man ta innlegget ditt seriøst eller humoristisk?

Vel, jeg tok det ikke helt seriøst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugga Bugga

Hva er det som får deg til å skille ungeurin og voksenurin?

Eller mener du det er greit at voksne gjør fra seg i buskene de også?

Med mindre du mener det finnes det overhodet ingen logiske argumenter for å tillate barneurin. Det er den samme urinen vi voksne kvitter oss med.

Nei men Shit da, du har vel fått med deg at barn er uskyldige og voksne er syndige og skitne.

Barn har ren urin, mens voksne har skitten urin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei men Shit da, du har vel fått med deg at barn er uskyldige og voksne er syndige og skitne.

Barn har ren urin, mens voksne har skitten urin :)

Nettopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Småbarnsforeldre er skyld i mye faenskap.

Hvorfor tror du fylliker bruker buskene aktivt? Det er naturligvis fordi de engang var barn de også, og lærte av sine foreldre at det var ok å tisse i buskene.

Mange av barna som i dag får lov av sine foreldre til å tisse i buskene, vokser opp til å bli nettopp fylliker, og de kommer til å dra med seg sine tissevaner inn i de voksnes verden.

Det er uhørt. Både at unger tisser i buskene, og at de samme ungene en dag blir fylliker som fortsetter å tisse i buskene.

Og det er foreldras feil. Det er de som ikke lærer unga sine skikk og bruk.

Enkelte skulle ikke hatt unger.

Har du aldri tisset i en busk eller bak an container etter litt for mange alkoholenheter?

Må innrømme at det har nok jeg gjort. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"LOL"

Skulle man ta innlegget ditt seriøst eller humoristisk?

Vel, jeg tok det ikke helt seriøst:)

Nja. Jeg vet ikke helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har du aldri tisset i en busk eller bak an container etter litt for mange alkoholenheter?

Må innrømme at det har nok jeg gjort. :-)

Jeg? Jo, selvsagt. Jeg tisser i buskene ved minste mulighet.

Men hvem sin skyld er det? Min? I think not.

Jeg ble engang lært opp til å tisse i buskene. Det var helt greit. I min familie har vi tisset i buskene i generasjoner.

Men sånn jeg leser det her er det ungene laguna vil til livs, noe jeg også vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er hvertfall INGEN som står og applauderer og sier at det er søtt om det står ei bikkje og pisser i parken.

Forøvrig, jeg har faktisk ALDRI sett eide dyr som pisser midt i park og friluftslunger rundt her jeg bor, men jeg har sett sånn ca en million unger gjøre det, mens de blir smilt og oppmuntret. Fy faen for en uting.

Nå er det ikke noe hemmelighe at parker forsøples i utgangspunktet, men det er da sannelig ikke noe argument for at en skal applaudere MERE svineri.

Det blir som å si at dt er helt OK å kastye flasker i parken fordi det finnes jode som setter igjen engangsriller også.

Når snøen forsvinner er det hundebæsj langs hele fortauet i gata vår.

Grrrrrrrrr!

Jeg adopterer Dorthes uttrykk om at hun er vestkantrassist.

Jeg er hundeeier-rassist jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall INGEN som står og applauderer og sier at det er søtt om det står ei bikkje og pisser i parken.

Forøvrig, jeg har faktisk ALDRI sett eide dyr som pisser midt i park og friluftslunger rundt her jeg bor, men jeg har sett sånn ca en million unger gjøre det, mens de blir smilt og oppmuntret. Fy faen for en uting.

Nå er det ikke noe hemmelighe at parker forsøples i utgangspunktet, men det er da sannelig ikke noe argument for at en skal applaudere MERE svineri.

Det blir som å si at dt er helt OK å kastye flasker i parken fordi det finnes jode som setter igjen engangsriller også.

Hvor lufter folk hundene sine der du bor da?

Bor ikke i Oslo for tiden, men når vi oppholder oss der så er det ingen tvil om at hunder luftes i de parkene vi har sett (dvs. St.Hanshaugen, Frognerparken, Birkelunden, Stensparken mm). Det eneste vi holder oss unna er sandkasser og gjerder mot barnehager og barneparker.

Har heller aldri hørt motforestillinger mot lufting av bikkja i badeparken (etter at badegjestene har gått hjem) her vi bor.

Jeg er vant til at man anser det som ok at små barn tisser de fleste steder dersom det foreligger "tidsnød" (og som andre har sagt så er det som regel det), men at dette kun gjelder barn langt under skolealder.

Nei, man hører sjelden applaudering av kasting av søppel på bakken, men evnen til å overse fenomenet er imponerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...