Gå til innhold

Gave til ansatte ved barnehageslutt?


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

Vår to håpefulle skal slutte i barnehagen sin til sommeren pga. flytting.

Vi er veldig, veldig fornøyd med barnehagen, og har lyst til å gi dem noe - både de ansatte og barnehagen.

Til selve barnehagen har vi tenkt å gi ei bok med en takkefrase inni.

Men hva med de ansatte? Vi skal ha et kort der det står "Takk for at dere har tatt så godt vare på det kjæreste vi har. Hilsen X og X". Problemet er "bare" gaven...

Det er en riktig så livlig gjeng (kjenner dem alle privat også), så vin er ikke dumt. Det er bare det at ei vinflaske blir veldig lite vin på hver av dem, og en 3-litring blir kanskje litt - eh - harry? Eller?

Hva annet kan vi finne på, o kloke hoder?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Vi kjøpte fine blomster til å ha pynte med i barnehagen. + et kort med mange gode ord.

Alternativt bake noe godt- som de også kan ha i barnehagen?

Vin? jo selvfølgelig. Men omgås de privat seg imellom også`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Kan du ikke gi en vin og en liten champagne eller noe da?

Det kommer jo litt an på hvilket beløp du vil legge deg på.

For min del handler det langt mer om tanken bak enn beløpet, jeg har fått alt fra duftlys til dyre vaser, og ble like glad for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Vi kjøpte fine blomster til å ha pynte med i barnehagen. + et kort med mange gode ord.

Alternativt bake noe godt- som de også kan ha i barnehagen?

Vin? jo selvfølgelig. Men omgås de privat seg imellom også`?

"Vi kjøpte fine blomster til å ha pynte med i barnehagen. + et kort med mange gode ord."

Synes det blir litt snaut...

"Alternativt bake noe godt- som de også kan ha i barnehagen?"

Det blir avslutning for ungene den dagen vi flytter, og da lager de noe sjøl. Dessuten - huset mitt skal det IKKE bakes i så nært flyttedato...

"Vin? jo selvfølgelig. Men omgås de privat seg imellom også`?"

Nei, det gjør de ikke. Tenkte mer på at de kunne ta den på personalfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Kan du ikke gi en vin og en liten champagne eller noe da?

Det kommer jo litt an på hvilket beløp du vil legge deg på.

For min del handler det langt mer om tanken bak enn beløpet, jeg har fått alt fra duftlys til dyre vaser, og ble like glad for alt :)

De er 6 voksne der + ei fast ekstrahjelp + ei som er i permisjon. Da blir det litt lite med ei flaske vin selv om man sper på med litt champagne.

Har ingen spesiell sum vi skal bruke, har bare lyst til å gjøre litt stas på dem. Om "den perfekte" tingen koster 100,- eller 500,- er ikke så viktig, det er viktigere at det blir riktig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mom33

Hva med en fin plante de kan ha på avdelingen?;-)

Hm, jeg ser ikke helt for meg hvor de skal ha den, liksom , men det kan jo være en idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opplevd det

Et epletre?

....som selvsakt plantes av dere sammen siste dagen.

Kult synes jeg, og et minne som står der i maaaaaaange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Et epletre?

....som selvsakt plantes av dere sammen siste dagen.

Kult synes jeg, og et minne som står der i maaaaaaange år.

Det er en god idè, men det fikk de av "avgangskullet" for 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Et epletre?

....som selvsakt plantes av dere sammen siste dagen.

Kult synes jeg, og et minne som står der i maaaaaaange år.

Krever dog at man bor sørpå.

Men ideen er ikke dum.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Kjøp en busk, eller staude som de kan plante i hagen, da har de gaven lenge ;)

Ett eller annet utendørs kan jo være greit, men kanskje ikke til de ansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pekka

Kjøp en busk, eller staude som de kan plante i hagen, da har de gaven lenge ;)

Da mente jeg ikke i barnehagen, men i egen hage hjemme. Vet om andre som har gitt det og det var veldig rørte og glade barnehage tanter den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mom33

Krever dog at man bor sørpå.

Men ideen er ikke dum.

;-)

Neida, man må ikke bo sørpå. Med mindre du mener at alt fra grensa mellom Nordland og Nord-Trøndelag er sørpå, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Da mente jeg ikke i barnehagen, men i egen hage hjemme. Vet om andre som har gitt det og det var veldig rørte og glade barnehage tanter den dagen.

Å. Den var ny, ja.

Kanskje noen fine, om enn små rosebusker? God idè, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber selv i barnehage

Jobber selv i barnehage. Og på vår avdeling får vi vin, da ei flaske til hver, har også fått gavekort på polet og blomster. Trur vi er den eneste avdelinga som får så mye vin, de andre får sjokolde etc:)

Synes ikke det er hva en får som teller, men en liten oppmeksomhet og kort er veeldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den glade giver

vi ga en vinflaske til hver enkelt av de som jobbet på avdelingen der 5 åringen gikk.

samme sommer byttet yngstejenta fra småbarnsavdeling til storebarnsavdeling, så vi ga likegodt vin til alle de ansatte i småbarnsavdelingen også. barna fortsetter i samme bhg til skolestart, og nettopp derfor er mitt inntrykk at de voksne i småbarnsavd. ofte blir glemt.

det ble vel 14 vinflasker tilsammen. jeg lagde et lite kort til hver enkelt der jeg takket.

synes det er en helt grei gave hvis giveren har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den glade giver

"Vi kjøpte fine blomster til å ha pynte med i barnehagen. + et kort med mange gode ord."

Synes det blir litt snaut...

"Alternativt bake noe godt- som de også kan ha i barnehagen?"

Det blir avslutning for ungene den dagen vi flytter, og da lager de noe sjøl. Dessuten - huset mitt skal det IKKE bakes i så nært flyttedato...

"Vin? jo selvfølgelig. Men omgås de privat seg imellom også`?"

Nei, det gjør de ikke. Tenkte mer på at de kunne ta den på personalfest.

vin som gave må jo ikke nytes sammen med kollegaer da!

får jo rett som det er vin i gave på jobben, og da sitter jo ikke vi kollegaene og pimper etter arb.tid akkurat..!

må ikke omgås privat for å få vin da. for man må jo selvsagt få en flaske hver, når det kun er max 10 ansatte behøver det heller ikke å bli så dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

vin som gave må jo ikke nytes sammen med kollegaer da!

får jo rett som det er vin i gave på jobben, og da sitter jo ikke vi kollegaene og pimper etter arb.tid akkurat..!

må ikke omgås privat for å få vin da. for man må jo selvsagt få en flaske hver, når det kun er max 10 ansatte behøver det heller ikke å bli så dyrt..

Neida.

Men jeg trodde trådstarter snakket om en liten barnehage, og ville gi EN flaske vin eller en 3-liters.

Selvfølgelig kan man gi til hver av dem.

;-)

Men jeg tror virkelig ikke mengden teller. Jeg tror det viktigste er et personlig kort med hyggelige og ærlige ord sammen med uansett gave.

En flaske vin alene er upersonlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...