Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg har vært på Kreta

Jeg er en av disse feite folka du snakker om. Ja, jeg vet hvorfor jeg er tjukk: Lite mosjon og dårlig kosthold. Derfor har jeg tatt meg selv i nakken og begynt på en sunnere livsstil, og er nå ikke fullt så feit lenger. Jeg er redd for helsa mi, og jeg vil også leve lenge. :)

Men det er ikke enkelt å være stor og gå på en strand heller. Derfor gjør jeg ikke det, og du bekrefter hvorfor jeg ikke har lyst, når det er slik du tenker om tjukke folk. Synes alle skal få være som de vil, og du bør faktisk ha nok med å passe på deg selv. Live and let live!

Fint at du har tatt tak i ditt problem med overvekten, men folk må jo få lov til å synes at folk er feite, når de virkelig er det. Det er jo opp til en selv om en vil gå på stranden eller ikke, den er åpen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Tydelig at folk er hårsåre på dette området.

Det ER jo en kjensgjerning at både barn og voksne veier mer enn før. Det ER en kjennsgjerning at vi drikker mer brus og spiser mer godteri enn før. Det ER en kjennsgjerning at antall personer med diabetes og kostholdsrelaterte sykdommer øker.

Vi prøver det vi kan å ha et godt og sunt kosthold, men det er ikke så lett... Vi er veldig glad i godterier både barn og voksne, men vi har kuttet brusforbuket nesten til null og prøver å spise sunn hverdagsmat :-)

Hei prust! Hvordan går det med de siste kiloene? Har de kommet seg av eller er de hjertelig tilstede fortsatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Tror ikke at denne personene er selsentrert, men ber oss vel bare om å passe litt på. En kan faktisk ikke nekte for at det finnes flere overvektige personer idag, enn for noen tiår siden. Fett er ikke bra, og det er vel ganske viktig å ta vare på helsen sin, og ikke minst til sine barn.

Ikke bra å være for tynn heller - som min guttunge... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hverken meg eller mine barn feite, men MAKAN til selvsentrert dame du må være..

DU kan ikke vite hvorfor de er feite.. Noen spiser selvsagt for mye, men andre har genentiske feil/problem eller psykiske problem som fører til fedme..

Så SPAR deg.. og se deg heller godt i speilet! Du er nok ikke perfekt du heller!

Om alt var genetisk og pga sykdommer, hvorfor er det da sånn at det er så utrolig mange flere overvektige nå enn før??

Midre genetikk og sykdom før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Måtte du virkelig reise til Rhodos for å finne ut det der? Jeg er sikker på at det finnes feite folk i nærmiljøet ditt også. Bare se litt bedre etter.

Du kan også finne personer som er usympatiske på andre måter, uten å reise langt. Se f.eks. i speilet.

hehe:) som jeg skulle sagt det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hei prust! Hvordan går det med de siste kiloene? Har de kommet seg av eller er de hjertelig tilstede fortsatt? :)

Heisan du! Vet du...jeg har gitt opp :-( Det vil si... jeg hadde diaré på fredags kveld og da forsvant nesten en kilo, så jeg klamrer meg fast til den vekta nå.

Nei - jeg skulle ned 6 kilo fra august til mars. Klarte fire, men gikk opp 2...

Ikke har jeg trent heller på en måned, etter jeg fikk lumbago (det varte bare noen dager, men jeg kom ut av rytmen)...

Så bikinien sitter stramt på en slapp kropp :-(

Hadde gjort seg med 2-3 kilo reduksjon nå på rekordtid + oppstramming av magen!!!!

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for noen er dette arvelig. Noen spiser det samme som deg, men legger likevel på seg mye mer.

Noen. Et fåtall av alle! Tror ikke vi har noe stort stoffskifteproblem her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg ser du får mye pepper i tråden din, men jeg er egentlig enig med deg. Jada mye overvekt skyldes sykdom osv men det hører til unntaket og ikke til normalen. De fleste er tykke idag fordi de ikke beveger seg nok og spiser for mye usunn mat. Det tragiske er når denne dårlige vanen overføres til barna.

For ordens skyld, jeg mener ikke å støte noen her inne som er overvektige ved å mene at den magiske formelen er å spise mindre og bevege seg mer, jeg vet veldig godt at det er mye enklere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke å være usympatisk for å se at folk er FEITE. Jeg er lang og slank. 180 og 67 kg. Spiser normalt kost, og trener regel messig. Mine barn spiser til faste tider, og er aktive i hverdagen. Det er ikke jeg som er usympatisk. Det er ikke minfeil at folk er feite. Jeg er bare en av få som tør å si at folk virkelig er overvektige, og at de kankjse burde passe litt på.

Jøss, så observant du er som har lagt merke til at folk er overvektige! Og faen, så lei jeg er av at tynne og slanke mennesker gjør seg til bedrevitere og framsetter enkle svar på kompliserte problemstillinger!

Det ER usympatisk å snakke om mennesker på den måten du gjør. Å "kanskje burde passe litt på" er liksom løsningen?

Se deg sjøl i speilet og spør deg selv hvor empatisk du framstår overfor mennesker som ikke bare sliter med vektproblemer og potensielt dårlig helse - men også med holdninger fra slike som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest limegrønt piano

Det har du helt rett i, men nå spytter du i kjærka.

Dessuten kan de fleste med stoffskifteproblemer skylde på seg selv og sitt kosthold, eventuelt sine foreldre som ikke gjorde leksa si og derfor har skyld i at unga deres spiste på seg stoffskifteproblemer og overvekt.

Før jeg blir hengt får jeg påpeke at dette ikke gjelder _alle_.

Stoffskifteproblemer kan man få av å spise for lite også. Man kan tro at man har et sunt og bra kosthold som holder en slank og fin når man egentlig spiser for lite. Det var grunnen til at jeg fikk problemer med stoffskiftet. Alle kommenterte den fine kroppen min og skrøyt av at jeg var så sterk som spiste så sunt og lite. Jeg er fortsatt ganske slank men har gått opp mange kg pga stoffskiftet. Jeg er spent på hvordan Victoria Beckham og halve Hollywood blir seende ut når de har slanka seg så lenge at stoffskiftet slår seg vrangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overflod av mat og tid til å ikke gjøre noe lenger - det er klart det ligger i familiene -masse data, tv etc - i motsetting til familier som driver med sport, friluftsliv etc.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jøss, så observant du er som har lagt merke til at folk er overvektige! Og faen, så lei jeg er av at tynne og slanke mennesker gjør seg til bedrevitere og framsetter enkle svar på kompliserte problemstillinger!

Det ER usympatisk å snakke om mennesker på den måten du gjør. Å "kanskje burde passe litt på" er liksom løsningen?

Se deg sjøl i speilet og spør deg selv hvor empatisk du framstår overfor mennesker som ikke bare sliter med vektproblemer og potensielt dårlig helse - men også med holdninger fra slike som deg!

Ærlig talt så må man faktisk ta seg sammen hvis man har et dårlig kosthold og er feit. (samme hva forresten).

Jeg har vært rimelig overvektig selv og jeg vet hvor hardt det er å gå ned når man elsker kaker og godteri, men det handler om viljestyrke og kunnskap. Man må faktisk være villig til å ofre noe for å bli tynnere og få bedre helse.

Jeg mener ikke at man er mindreverdig selvom man er tykk, men jeg syns faktisk det er dårlig gjort å påføre ungene sine egne dårlige vaner og hva det medfører av både psykiske og fysiske plager.

Må man ha drittmat så får man spise det i smug når ikke ungene ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Heisan du! Vet du...jeg har gitt opp :-( Det vil si... jeg hadde diaré på fredags kveld og da forsvant nesten en kilo, så jeg klamrer meg fast til den vekta nå.

Nei - jeg skulle ned 6 kilo fra august til mars. Klarte fire, men gikk opp 2...

Ikke har jeg trent heller på en måned, etter jeg fikk lumbago (det varte bare noen dager, men jeg kom ut av rytmen)...

Så bikinien sitter stramt på en slapp kropp :-(

Hadde gjort seg med 2-3 kilo reduksjon nå på rekordtid + oppstramming av magen!!!!

Du da?

Men 2-3 kg for mye er ikke mye og du har fortsatt mulighet til å ta de av deg i løpet av sommeren :)

Jeg driver stort sett kun å leser om dagen og da pleier jeg alltid å gå ned litt i vekt pga stress og litt fordi jeg ikke har matlyst. Så de 3 kiloene er borte. MEN når det er sagt har jeg heller ikke trent på en månedes tid så det kan hende det er muskler jeg har tapt og ikke fett ;) Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Jeg er enig med deg! Det finnes unntak der sykdom gjør at enkelte er tykke, men som oftes er det usunn livsstil som gjør det.

Jeg er ikke av de aller tynneste og sunneste selv, men prøver å snu til et sunnere liv sånn litt etter litt.

Vi har en familie som (svigers) som har et enormt sukkerforbruk. Det er godterier hver eneste dag!!! Jeg har aldri tenkt over det før jeg fikk en skikkelig sukkergris av en unge... Det er bare såvidt jeg tørr dra på besøk på hverdager for jeg vet at de blir proppa med godteri.

Å jo, vi har sagt ifra, men de bryr seg ikke.

Utrolig irriterende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shiloh

Ja, det er fakta, vi blir feitere alle sammen (gjennomsnittlig). Dette visste du fra før, du behøvde vel ikke dra på Rhodos for å se det...?! ;o)

Livsstilen til mange er drepende. Det værste er at voksne overfører sine dårlige vaner/uvaner til barna.

Det er helt tragisk når ungene er så feite at de ikke klarer å leke/hoppe/sprette som unger skal kunne gjøre - pga foreldrenes forkastelige livsstil. Dem pakker innpå mat og snop i altfor store mengder og ender opp som flekseberg. Pyton.

Back to basics. Eating for surviving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, men nå spytter du i kjærka.

Dessuten kan de fleste med stoffskifteproblemer skylde på seg selv og sitt kosthold, eventuelt sine foreldre som ikke gjorde leksa si og derfor har skyld i at unga deres spiste på seg stoffskifteproblemer og overvekt.

Før jeg blir hengt får jeg påpeke at dette ikke gjelder _alle_.

Tror ikke man kan spise på seg stoffskiftesykdommer...jeg var slank før. Det var en fødsel - homoner som gjorde at jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest absolutt anonym

Jeg er ganske god og rund, men kanskje ikke det man kan kalle smellfeit. Vil du vite hva jeg spiser? Jeg spiser helt vanlig mat, ei eller to skiver (evt havregrøt) til frokost, ei skive til lunsj, vanlig middag, ei skive til kvelds og 5 om dagen.

Vil du vite hva ungene mine spiser? Helt vanlig mat som alle andre unger. Vi har som regel noe godt å kose oss med til ettermiddagskaffe/Barne-TV. På ukedagene frukt (en og annen dag innimellom kan det vanke kjeks) litt ekstra i helgene.

Vi lever et helt vanlig A4-liv, med besøk i svømmehall og sykkelturer jevnlig- som så mange andre.

Vil du vite hvordan ungene mine ser ut? Jeg har fire, to av dem er såkalt normalbygd og normalvektige, de to andre er liljesmale.

Er det noe du syns jeg bør forandre på, eller kan jeg få fortsette å kose meg med ungene mine (både på stranda og ellers) uten at jeg må bekymre meg for hva du og andre sier bak ryggen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Tror ikke man kan spise på seg stoffskiftesykdommer...jeg var slank før. Det var en fødsel - homoner som gjorde at jeg fikk det.

Jeg tror heller ikke man kan spise på seg en stoffskifte sykdom, men man kan spise så lite at kroppen venner seg til å ha lav forbrenning og hvis man da begynner å spise mer igjen så går man opp. Det er vel den berømte jo-jo slankingen dette :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så må man faktisk ta seg sammen hvis man har et dårlig kosthold og er feit. (samme hva forresten).

Jeg har vært rimelig overvektig selv og jeg vet hvor hardt det er å gå ned når man elsker kaker og godteri, men det handler om viljestyrke og kunnskap. Man må faktisk være villig til å ofre noe for å bli tynnere og få bedre helse.

Jeg mener ikke at man er mindreverdig selvom man er tykk, men jeg syns faktisk det er dårlig gjort å påføre ungene sine egne dårlige vaner og hva det medfører av både psykiske og fysiske plager.

Må man ha drittmat så får man spise det i smug når ikke ungene ser på.

Og ærlig talt, så går det an å utvise litt mer empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...