Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

Jeg forakter i det hele tatt folk som med overlegg og kaldt blod slakter ned og dreper uskyldige og endatil små barn. Staten Israel er minst like ille som terroristene de prøver å bekjempe. Minst. For ikke å si verre, fordi de har langt hardere skyts å gå inn med, og ikke minst fordi de har alle muligheter til å finne andre løsninger på konflikten.

Hat avler hat. Det har ikke møkkamenneskene skjønt. Igår og inatt har de latt bombene regne ned over Libanon, for å få gjort mest mulig jævelskap før våpenhvilen startet idag tidlig. Men hva betyr en våpenhvile for dem når det er så viktig å tvære siste rest ut av faenskapen før de må la våpnene hvile? Øye for øye, tann for tann, står det skrevet. Ja, det er jo også noe å leve etter.

Jeg begynner å forstå hvordan jødehatet kunne oppstå.

Burde en ikke kunne forvente annerledes av en opplyst og sivilisert stat? Burde en ikke kunne forvente annerledes av folk som sjøl har vært så til de grader plaga og forfulgt? Er det eneste de har lært at den smerte de sjøl har opplevd skal de nå påføre andre?

Tenker de da ikke?

Avsky. Det er det rette ordet for hva jeg føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

HELT enig.

-men nå blir du sikkert anklaget for å være jødehater, antisemitt og nazist. Og for å fornærme nordmenn som tilfeldigvis er jøder. For det er tabu å kritisere Israel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig.

-men nå blir du sikkert anklaget for å være jødehater, antisemitt og nazist. Og for å fornærme nordmenn som tilfeldigvis er jøder. For det er tabu å kritisere Israel...

Jeg er også enig. Og syns som Jostein Gaarder at grensene fra 48 er til å respektere og forsvare, men ikke de som ble satt i 67, etter at Israel hadde kriget seg til mer enn de var tilstått.

På tv for et år siden omtrent, var det intervjuer med en ung israelsk kvinne i en av "nybygger"-landsbyene Israel har vært frekke nok til å bygge på palestinsk jord. Hun var ung og pen, med baby på armen, og snakket et uforfalsket New York-amerikansk og hun vrei hånlig på munnen da hun uttalte at palestinerne kunne "get the hell outta here!"

Hun var innvandret fra USA, for bare to år siden, sa hun.

Jepp, det er også det forfulgte Israel, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg forakter i det hele tatt folk som med overlegg og kaldt blod slakter ned og dreper uskyldige og endatil små barn."

Jeg regner med at du dermed også forakter Hizbollah, Hamas, PLO samt alle andre millitante terrororganisasjoner og enheter som gjennomfører ulike terrorangrep rettet mot uskyldige - og de folk rundt dem som aktivt støtter opp om og bidrar til deres "sak"?

Bare sånn for ballansen skyld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg har også fått Staten Israel fullstendig i vrangstrupen den siste måneden.

Hva er det med disse folka som slakter ned kvinner og barn? Sender millioner på flukt. Bomber et land tilbake til steinalderen.

1/3 av de drepte er barn. Haugevis er kvinner.

Til sammenligning er mer enn 100 av de rundt 150 Hizbollah har drept soldater.

Det er bemerkelsesverdig at militærmakten Israel treffer så jævla dårlig at de kun har drept svært få Hizbollah-soldater sammenlignet med hvor mange sivile de har slakta ned, mens Hizbollah med sine enkle våpen har en treffprosent på soldater på mer enn 75 %.

Og for hva? Hvor mange nye Hizbollah-soldater har ikke Israel produsert nå? Hvor mange andre terrorister produserer de ikke på løpende bånd om dagen? Hatet mot Israel vil i Midtøsten nå bli verre enn noensinne.

Og det er ikke det minste bemerkelsesverdig.

Selv vi som sitter trygt her i Norge begynner å nære et voldsomt hat mot denne militærmakta.

Og alt de sier når de bomber litt og slakter sivile er "unnskyld". Herregud. Har ikke disse folka et snev av respekt for liv? De sier muslimene ikke har det. På tide de ser seg selv i speilet. Det holder ikke å si "unnskyld".

Sionistene i styringa er intet annet enn terrorister av det verste slaget.

Og nå er jeg vel antisemitt jeg også.

Antisemitt = de av oss som ikke støtter opp om massemord utført av jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg, men jeg forstår ikke jødehatet. Sivile jøder har da ikke noe med dette å gjøre. I tillegg har Goliath et godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er enig med deg, men jeg forstår ikke jødehatet. Sivile jøder har da ikke noe med dette å gjøre. I tillegg har Goliath et godt poeng.

Hvor ser du jødehatet?

Og det er klart Goliath har rett. Men hvor ser du folk som støtter drap på sivile fra muslimsk side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg forakter i det hele tatt folk som med overlegg og kaldt blod slakter ned og dreper uskyldige og endatil små barn."

Jeg regner med at du dermed også forakter Hizbollah, Hamas, PLO samt alle andre millitante terrororganisasjoner og enheter som gjennomfører ulike terrorangrep rettet mot uskyldige - og de folk rundt dem som aktivt støtter opp om og bidrar til deres "sak"?

Bare sånn for ballansen skyld....

Som sagt: Jeg forakter i det hele tatt folk som med overlegg og kaldt blod slakter ned og dreper uskyldige og endatil små barn.

Men noe av poenget er at jeg forventer mer av staten Israel enn av ekstreme terroristgrupperinger. Det gjør kanskje ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått Staten Israel fullstendig i vrangstrupen den siste måneden.

Hva er det med disse folka som slakter ned kvinner og barn? Sender millioner på flukt. Bomber et land tilbake til steinalderen.

1/3 av de drepte er barn. Haugevis er kvinner.

Til sammenligning er mer enn 100 av de rundt 150 Hizbollah har drept soldater.

Det er bemerkelsesverdig at militærmakten Israel treffer så jævla dårlig at de kun har drept svært få Hizbollah-soldater sammenlignet med hvor mange sivile de har slakta ned, mens Hizbollah med sine enkle våpen har en treffprosent på soldater på mer enn 75 %.

Og for hva? Hvor mange nye Hizbollah-soldater har ikke Israel produsert nå? Hvor mange andre terrorister produserer de ikke på løpende bånd om dagen? Hatet mot Israel vil i Midtøsten nå bli verre enn noensinne.

Og det er ikke det minste bemerkelsesverdig.

Selv vi som sitter trygt her i Norge begynner å nære et voldsomt hat mot denne militærmakta.

Og alt de sier når de bomber litt og slakter sivile er "unnskyld". Herregud. Har ikke disse folka et snev av respekt for liv? De sier muslimene ikke har det. På tide de ser seg selv i speilet. Det holder ikke å si "unnskyld".

Sionistene i styringa er intet annet enn terrorister av det verste slaget.

Og nå er jeg vel antisemitt jeg også.

Antisemitt = de av oss som ikke støtter opp om massemord utført av jøder.

Selvfølgelig er vi antisemitter. Alle som ikke uten forbehold støtter staten Israel er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig.

-men nå blir du sikkert anklaget for å være jødehater, antisemitt og nazist. Og for å fornærme nordmenn som tilfeldigvis er jøder. For det er tabu å kritisere Israel...

Nettopp. Se også hva jeg svarte SDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du jødehatet?

Og det er klart Goliath har rett. Men hvor ser du folk som støtter drap på sivile fra muslimsk side?

Jeg snakker ikke om jødehat i denne konflikten, men musikeren sa at han begynte å skjønne jødehatet (generelt, som jeg forstod).

"Men hvor ser du folk som støtter drap på sivile fra muslimsk side? "

Hørt om selvmordsbombing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt: Jeg forakter i det hele tatt folk som med overlegg og kaldt blod slakter ned og dreper uskyldige og endatil små barn.

Men noe av poenget er at jeg forventer mer av staten Israel enn av ekstreme terroristgrupperinger. Det gjør kanskje ikke du?

Hvorfor forventer du mer av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å ha en dol'sk variant av en "gaarder", som kan matche originalen i pompøst skvalder.

Poenget i musikerens innlegg er så vidt jeg kan se, motstand mot krig. Ikke akkurat revolusjonerende tanker, men noe vi kan slutte oss til.

Litt originalt er det selvsagt at han krever av Israelske myndigheter at de skal sitte og se på at terrorist-raketter hagler ned over israelerne, uten å foreta seg noe for å avvæpne fanskapet. Men hva kan man egentlig vente fra en som serverer slikt tanketomt oppkok.

"Det er viktig med krig og fred og miljø og sånn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg snakker ikke om jødehat i denne konflikten, men musikeren sa at han begynte å skjønne jødehatet (generelt, som jeg forstod).

"Men hvor ser du folk som støtter drap på sivile fra muslimsk side? "

Hørt om selvmordsbombing?

Eh, ja. Jeg har hørt om selvmordsbombing.

Men har du virkelig sett mange som støtter selvmordsbomberne?

De eneste du ser støtte drap av sivile er disse fanatiske Israel-Vennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått Staten Israel fullstendig i vrangstrupen den siste måneden.

Hva er det med disse folka som slakter ned kvinner og barn? Sender millioner på flukt. Bomber et land tilbake til steinalderen.

1/3 av de drepte er barn. Haugevis er kvinner.

Til sammenligning er mer enn 100 av de rundt 150 Hizbollah har drept soldater.

Det er bemerkelsesverdig at militærmakten Israel treffer så jævla dårlig at de kun har drept svært få Hizbollah-soldater sammenlignet med hvor mange sivile de har slakta ned, mens Hizbollah med sine enkle våpen har en treffprosent på soldater på mer enn 75 %.

Og for hva? Hvor mange nye Hizbollah-soldater har ikke Israel produsert nå? Hvor mange andre terrorister produserer de ikke på løpende bånd om dagen? Hatet mot Israel vil i Midtøsten nå bli verre enn noensinne.

Og det er ikke det minste bemerkelsesverdig.

Selv vi som sitter trygt her i Norge begynner å nære et voldsomt hat mot denne militærmakta.

Og alt de sier når de bomber litt og slakter sivile er "unnskyld". Herregud. Har ikke disse folka et snev av respekt for liv? De sier muslimene ikke har det. På tide de ser seg selv i speilet. Det holder ikke å si "unnskyld".

Sionistene i styringa er intet annet enn terrorister av det verste slaget.

Og nå er jeg vel antisemitt jeg også.

Antisemitt = de av oss som ikke støtter opp om massemord utført av jøder.

Palestinerne er jo også semitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja. Jeg har hørt om selvmordsbombing.

Men har du virkelig sett mange som støtter selvmordsbomberne?

De eneste du ser støtte drap av sivile er disse fanatiske Israel-Vennene.

Mange selvmordsbombere som "guder" i Palestina og andre steder. Hvor normalt det er vet jeg selvsagt ikke, men sånn fremstilles det i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått Staten Israel fullstendig i vrangstrupen den siste måneden.

Hva er det med disse folka som slakter ned kvinner og barn? Sender millioner på flukt. Bomber et land tilbake til steinalderen.

1/3 av de drepte er barn. Haugevis er kvinner.

Til sammenligning er mer enn 100 av de rundt 150 Hizbollah har drept soldater.

Det er bemerkelsesverdig at militærmakten Israel treffer så jævla dårlig at de kun har drept svært få Hizbollah-soldater sammenlignet med hvor mange sivile de har slakta ned, mens Hizbollah med sine enkle våpen har en treffprosent på soldater på mer enn 75 %.

Og for hva? Hvor mange nye Hizbollah-soldater har ikke Israel produsert nå? Hvor mange andre terrorister produserer de ikke på løpende bånd om dagen? Hatet mot Israel vil i Midtøsten nå bli verre enn noensinne.

Og det er ikke det minste bemerkelsesverdig.

Selv vi som sitter trygt her i Norge begynner å nære et voldsomt hat mot denne militærmakta.

Og alt de sier når de bomber litt og slakter sivile er "unnskyld". Herregud. Har ikke disse folka et snev av respekt for liv? De sier muslimene ikke har det. På tide de ser seg selv i speilet. Det holder ikke å si "unnskyld".

Sionistene i styringa er intet annet enn terrorister av det verste slaget.

Og nå er jeg vel antisemitt jeg også.

Antisemitt = de av oss som ikke støtter opp om massemord utført av jøder.

Selvføglelig er du det. Det er jo jeg også. Men "jødehater" er litt mer _slående_ enn "antisemitt". Jeg har sågar blitt anklaget for å forsvare Gaarder, når alt jeg har sagt er at hans fem fjær har blitt til 40 elefanter :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren ?

Hvordan hadde du foretrukket at Israel reagerte? Sitte med hendene i fanget mens kidnappere og selvmordsbombere fikk operere fritt og rakettene haglet ned over dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...