Gå til innhold

Koke frossen fisk?


Gjest Shira12

Anbefalte innlegg

For noe tull!!

Hvor mange ganger har du egentlig kokt fisk?

Jeg koker alltid frossen fisk. Har du frossen blokk fra frysedisken, så trekker jeg den rett under kokepunktet i ca 10-12 minutter. Sjekker med en kniv om det ser greit ut innvendig.

Hemmligheten er å IKKE la det koke, men trekke under kokepunktet.

Koker det, blir det fort stenhardt.

Hmmmm... Har samme erfaring som Keinstein. Pusen fikk sin trukket frossen, vår skal tines føst, ja. Synes det blir stor forskjell på smak og lukt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noe tull!!

Hvor mange ganger har du egentlig kokt fisk?

Jeg koker alltid frossen fisk. Har du frossen blokk fra frysedisken, så trekker jeg den rett under kokepunktet i ca 10-12 minutter. Sjekker med en kniv om det ser greit ut innvendig.

Hemmligheten er å IKKE la det koke, men trekke under kokepunktet.

Koker det, blir det fort stenhardt.

Kokk fra hotellbransjen sier et definitivt nei i en lett dirrende tone med lett oppsperrede øyne. Knugende taushet, og jeg sneik meg vekk før de prøvde å holde meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kokte fisk i går, direkte fra dypfryst tilstand. Det gikk kjempefint. Ha godt med salt og en kork eddik i vannet, kok opp og la fisken trekke - ikke koke - i ca 10 min. Da koker ikke fisken i stykker. Blir så godt så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!!

Hvor mange ganger har du egentlig kokt fisk?

Jeg koker alltid frossen fisk. Har du frossen blokk fra frysedisken, så trekker jeg den rett under kokepunktet i ca 10-12 minutter. Sjekker med en kniv om det ser greit ut innvendig.

Hemmligheten er å IKKE la det koke, men trekke under kokepunktet.

Koker det, blir det fort stenhardt.

Dolberter er ingen kjøkkensvingere, gammelt jungelord.

Fisk SKAL trekkes ufrossen, sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg kokte fisk i går, direkte fra dypfryst tilstand. Det gikk kjempefint. Ha godt med salt og en kork eddik i vannet, kok opp og la fisken trekke - ikke koke - i ca 10 min. Da koker ikke fisken i stykker. Blir så godt så!

Eddik i vannet? Hm, det var nytt for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik i vannet? Hm, det var nytt for meg... :)

Prøv det neste gang du koker fisk, det gir en frisk og god smak. Selv mannen min som ikke liker torsk syntes det smakte bra :o) Men ikke for mye, bare en kork eddik til en kjele vann hvis du har 35% eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv det neste gang du koker fisk, det gir en frisk og god smak. Selv mannen min som ikke liker torsk syntes det smakte bra :o) Men ikke for mye, bare en kork eddik til en kjele vann hvis du har 35% eddik.

...og laubærblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...