Gå til innhold

vitser og gåter som passer til barn 6 år


lililja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er hvitt når du kaster det i lufta og gult når det lander på bakken? Svar: Egget.

Hva blir større og større dess mer du ta vekk fra det? Svar: Hullet

Denne egner seg mest muntlig: Hva er vått (Vott) uansett hvor tørt det er? Svar: Votten

Hva er det som går og går, men aldri kommer til døra? svar: Klokka

Hva er det som er ditt, men som andre bruker? Svar: Navnet ditt.

Så en vits til slutt som unger pleier å like. Her setter man inn passende navn.

Mamma, pappa og barnet skal inn i grisebingen. Først går mamma inn. Grisen slipper en promp, og da løper mamma ut i full fart. Så går barnet inn. Grisen slipper en promp, da løper barnet ut. så går pappa inn i grisebingen. Pappa slipper en promp, da løper alle grisene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ku og en kalv, en hel og en halv. Hvor mange ben har De?

Sier du hvit eller kvit eggplomme?

Kan du svarene ? ;)

8 ben, nei sorry den tok jeg ikke;)

Gul eggeplomme:) Skulle til å si hvit, men når jeg skrev så jeg den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hvitt når du kaster det i lufta og gult når det lander på bakken? Svar: Egget.

Hva blir større og større dess mer du ta vekk fra det? Svar: Hullet

Denne egner seg mest muntlig: Hva er vått (Vott) uansett hvor tørt det er? Svar: Votten

Hva er det som går og går, men aldri kommer til døra? svar: Klokka

Hva er det som er ditt, men som andre bruker? Svar: Navnet ditt.

Så en vits til slutt som unger pleier å like. Her setter man inn passende navn.

Mamma, pappa og barnet skal inn i grisebingen. Først går mamma inn. Grisen slipper en promp, og da løper mamma ut i full fart. Så går barnet inn. Grisen slipper en promp, da løper barnet ut. så går pappa inn i grisebingen. Pappa slipper en promp, da løper alle grisene ut.

:) Takk for mange fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 ben, nei sorry den tok jeg ikke;)

Gul eggeplomme:) Skulle til å si hvit, men når jeg skrev så jeg den:)

Hva er det som er grønt og hopper fra tre til tre? Et ekorn med ny joggedress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ben har de? hmmm, er litt trøtt nå- hjelp meg da....ben har de??? noen andre som tar den?

Du har to ben, går jeg ut i fra? hehe. Man spør jo pent da, hvor mange ben har De... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to ben, går jeg ut i fra? hehe. Man spør jo pent da, hvor mange ben har De... ;)

he he, jo jeg er litt trøtt nå- vet ikke om jeg ville tatt den likevel....Gleder meg til å " vitse" litt med datteren min i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvordan kan du se at det er en elefant i kjøleskapet?

- Trehjulssykkelen hans står parkert utenfor.

- Hvordan kan du se at elefanten har vært i kjøleskapet?

- Det er elefantspor i leverposteien.

Dansken, svensken og nordmannen skulle se hvem som klarte å være inne i et grisehus lengst. Først gikk dansken inn. Etter 1 minutt kom han ut fordi grisen hadde prompa. Så gikk svensen inn. Etter 5 minutter kom han ut fordi grisen hadde prompa.

Så var det nordmannen sin tur. Etter 1 minutt kom grisen ut, fordi nordmannen hadde prompa!!!

(Denne vitsen synes jentene mine på 5 og 6 er hysterisk morsom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, jo jeg er litt trøtt nå- vet ikke om jeg ville tatt den likevel....Gleder meg til å " vitse" litt med datteren min i morgen:)

Kos dere, og godnatt ja. Jeg burde huske mange flere, men er trøtt jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hvordan kan du se at det er en elefant i kjøleskapet?

- Trehjulssykkelen hans står parkert utenfor.

- Hvordan kan du se at elefanten har vært i kjøleskapet?

- Det er elefantspor i leverposteien.

Dansken, svensken og nordmannen skulle se hvem som klarte å være inne i et grisehus lengst. Først gikk dansken inn. Etter 1 minutt kom han ut fordi grisen hadde prompa. Så gikk svensen inn. Etter 5 minutter kom han ut fordi grisen hadde prompa.

Så var det nordmannen sin tur. Etter 1 minutt kom grisen ut, fordi nordmannen hadde prompa!!!

(Denne vitsen synes jentene mine på 5 og 6 er hysterisk morsom.)

Mer elefanter i kjøleskapet:

Hvordan får du en elefant inn i kjøleskapet? Du åpner døren, setter inn elefanten, og lukker døren igjen.

Hvordan får du en sjiraff inn i kjøleskapet? Du åpner døren, tar ut elefanten, setter inn sjiraffen og lukker døren.

Hvem løper fortest, elefanten eller sjiraffen? Elefanten, for sjiraffen sitter i kjøleskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvordan kan du se at det er en elefant i kjøleskapet?

- Trehjulssykkelen hans står parkert utenfor.

- Hvordan kan du se at elefanten har vært i kjøleskapet?

- Det er elefantspor i leverposteien.

Dansken, svensken og nordmannen skulle se hvem som klarte å være inne i et grisehus lengst. Først gikk dansken inn. Etter 1 minutt kom han ut fordi grisen hadde prompa. Så gikk svensen inn. Etter 5 minutter kom han ut fordi grisen hadde prompa.

Så var det nordmannen sin tur. Etter 1 minutt kom grisen ut, fordi nordmannen hadde prompa!!!

(Denne vitsen synes jentene mine på 5 og 6 er hysterisk morsom.)

Den siste der er en slager hjemme hos oss også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gå på biblioteket. Der finner du sikkert en god del vitse -og gåtebøker som passer.

Mange fine tips har du fått her også, skal jammen prøve dem ut på 7 åringen i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer elefanter i kjøleskapet:

Hvordan får du en elefant inn i kjøleskapet? Du åpner døren, setter inn elefanten, og lukker døren igjen.

Hvordan får du en sjiraff inn i kjøleskapet? Du åpner døren, tar ut elefanten, setter inn sjiraffen og lukker døren.

Hvem løper fortest, elefanten eller sjiraffen? Elefanten, for sjiraffen sitter i kjøleskapet...

Herlig, disse skal jeg servere for jentene i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig så morsomt det er med promp!!!!

Jeg fortalte vitsen til toåringen isted. Brukte da versjonen der pappaen, hun og jeg skulle inn i grisebingen. Hun gapskratta! "Åh, pappa feis sånn!!"

Tror ikke hun tok hele poenget, nei, men morsom var den lell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...