Gå til innhold

Bare gruer meg til fødsel.


Gjest Veranda

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

Ja, Storken i Bergen er en sånn avdeling. Ikke så populær blandt sykehusets leger visstnok, men mye brukt blandt byens fødende. Jeg har født nr 1 og 3 der, og nr 2 på vanlig fødeavdeling. Foretrakk fødslene på storken for min del, men det er flere ting som spilte inn. Feks ble fødsel nr 2 veldig hektisk fordi vi reiste for sent inn til sykehuset, kjøreturen var vond, og det ble ikke tid til å snakke med jordmor om hvordan jeg ønsket det. Dessuten var ikke jordmoren av det sjarmerende slaget heller.

På storken fikk jeg mulighet til å ta med musikk, badeolje etc., men hadde ikke noe av det. Under den siste fødselen hørte vi på radio, husker jeg tenkte under en av de sterkeste åpningsriene at noen måtte skifte kanal for de spilte noen redselsfulle country sanger - det ble for mye å takle samtidig med riene!!!

;-D

feil musikk eller feil type mennesker kan virkelig ødelegge en fødsel!

storken, ja... hørtes bra ut!

håper at det ikke er kun på sydvestsiden det finnes slike tilbud. i såfall vurderer jeg seriørt å flytte for et par måneder neste gang det er fødsel på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ylvali1365381015

    12

  • Paloma

    6

  • asterix

    5

  • Solsikkefrø

    1

Gjest barnimagen.com

det har du jo rett i.

jeg er kanskje litt unormalt engasjert i spørsmål vedrørende dette, da min eldste drøm er å bli jordmor. ;-)

da det nødvendigvis forutsetter sykepleien, er det _uaktuelt_ i utgangspunktet. makan til lite interessant studium for meg skal man lete etter...

men, men. kan du ikke fortelle om dine opplevelser og dine tanker rundt fødsel her på dol da? det ville virkelig inspirere og glede også andre enn meg!

trenger ikke være så innmari langt eller detaljert, bare en oppsummering eller brainstorming på temaet? andres erfaringer og tanker er en berikelse, vet du.

håper du vil vurdere det- det hadde vært så artig å høre fra deg! god natt og sov søtt!

mvh,

http://www.barnimagen.com har to forum om hjemmefødsler hvor du kan lese om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på svangerskapsmøte i går - og det spm kom opp - hun ene helsesøstra der sa det så fint, husker det ikke ordrett men hun nevnte at det er en naturlig syklus for kroppen og å frarøve den det med keisersnitt var å lure kroppen. For mentalt så forbereder kroppen seg mer til fødselen en en selv gjør - jeg er 37 uker i dag og kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til 15 timers tøy og press-- men det hun sa beroliget meg noe. Det er forferdelig mens det står på, men når barnet er ute glemmer en "alt". Høres banalt ut, og du som har gått gjennom det før vet jo dette bedre enn meg, men det med at kroppen forbereder seg mer enn tankene i ens eget hode det hjalp meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pike231365381026

Hei!

Skjønner at du gruer deg til fødsel!

De fleste jeg har snakket med husker ikke smerten bare lykken etterpå.

Jeg har ikke vært gjennom en "vanlig" fødsel selv,jeg måtte avbryte svangerskap i 20 uke pga feil på fostret og da måtte jeg føde ut på vanlig måte og syns det var ille selv om barnet var veldig lite.Å få ut selve fostret var ikke vondt men riene. Jordmora sa det kommer til å gjøre like vondt som sterke mensensmerter og det pleier jeg å ha så jeg var ikke så bekymret men det gjorde 100 ganger mer vondt så jeg ble rett å slett forbanna.

Jeg fikk noe smertestillende som ikke funket og senere fikk jeg morfin som heller ikke dempet smerten så jeg var veldig frustret, og jeg klarer ikke å glemme smerten heller(etter 3mnd) men jeg trodde det var fordi jeg ikke fikk noe "belønning" for alt jeg var gjennom etterpå. Men jeg har kanskje tenkt feil.

Jeg har ikke blitt skremt til å føde en gang til for nå tenker jeg på at neste gang kommer det jo en baby som jeg får beholde!

Men uansett så vil jeg anbefalle deg å snakke med flere jordmødre om råd og ikke bare din faste fpr de sier mye forskjellig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...