Gå til innhold

Navn...hva syns dere?


Gjest millit

Anbefalte innlegg

Philip og Madeleine....

Vi venter et lite nurk vi ikke vet kjønnet på.

Så hva syns dere andre om disse navnene. Blir det litt for svensk kongelig-aktig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker begge navnene, jeg - men vi har bestemt oss for å kjøre en norskere linje så da utelukkes begge disse.

Men jeg liker navnene absolutt og kunne valgt dem selv, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er nydelige! :)

Jeg syns ikke de er fr svensk-kongeaktig om dere bruker dem alene. Men om dere får en gutt og senere en jente, og gir dem de navnene, blir det kanskje litt vel påfallende.. ;) Men om jeg virkelig likte navnene, så hadde jeg ikke brydd meg om det.

En jeg kjenner heter Hans. Og søsteren Grete. De har sikkert fått høre det et "par ganger" opp gjennom, men nå i voksen alder er det bare morsomt. (Men Hans og Grete er kanskje litt mer oppsiktsvekkende enn navnene til de svenske kongebarna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Jeg syns de er nydelige! :)

Jeg syns ikke de er fr svensk-kongeaktig om dere bruker dem alene. Men om dere får en gutt og senere en jente, og gir dem de navnene, blir det kanskje litt vel påfallende.. ;) Men om jeg virkelig likte navnene, så hadde jeg ikke brydd meg om det.

En jeg kjenner heter Hans. Og søsteren Grete. De har sikkert fått høre det et "par ganger" opp gjennom, men nå i voksen alder er det bare morsomt. (Men Hans og Grete er kanskje litt mer oppsiktsvekkende enn navnene til de svenske kongebarna)

Jeg kjenner også et søskenpar som heter Hans og Grete. Tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke sånne navn, i samme gate som Cecilie, Victoria, Felix, osv. Litt for vestkantklamt for min smak.

Siden du spør altså. :-)

Skrev jeg Cecilie..? Jøss, mente Celine. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er nydelige! :)

Jeg syns ikke de er fr svensk-kongeaktig om dere bruker dem alene. Men om dere får en gutt og senere en jente, og gir dem de navnene, blir det kanskje litt vel påfallende.. ;) Men om jeg virkelig likte navnene, så hadde jeg ikke brydd meg om det.

En jeg kjenner heter Hans. Og søsteren Grete. De har sikkert fått høre det et "par ganger" opp gjennom, men nå i voksen alder er det bare morsomt. (Men Hans og Grete er kanskje litt mer oppsiktsvekkende enn navnene til de svenske kongebarna)

Og jeg kjenner tre brødre som heter Per, Pål og Espen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greie navn, selv om jeg tenker på Philip som en litt pinglete fyr med utstående tenner (kun pga tidligere bekjentskaper ;-))

Jeg ville brukt Filip istedetfor Philip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er nydelige! :)

Jeg syns ikke de er fr svensk-kongeaktig om dere bruker dem alene. Men om dere får en gutt og senere en jente, og gir dem de navnene, blir det kanskje litt vel påfallende.. ;) Men om jeg virkelig likte navnene, så hadde jeg ikke brydd meg om det.

En jeg kjenner heter Hans. Og søsteren Grete. De har sikkert fått høre det et "par ganger" opp gjennom, men nå i voksen alder er det bare morsomt. (Men Hans og Grete er kanskje litt mer oppsiktsvekkende enn navnene til de svenske kongebarna)

Jeg vet av tvillinger som heter Fanny og Alexander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker begge navnene, jeg - men vi har bestemt oss for å kjøre en norskere linje så da utelukkes begge disse.

Men jeg liker navnene absolutt og kunne valgt dem selv, ja.

Fortsatt gravid? Har du mail-adressen min? Kan du sende meg en mail? Hvis ikke kan jeg legge ut en adresse her, for jeg vil så gjerne sende mail til deg. :) (Ikke noe spennende altså, skal vel for så vidt bare spørre hvordan du har det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...