Gå til innhold

Navn...hva syns dere?


Gjest millit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trebarnsmor, 25 år og lykkelig

nydelige navn!Jeg liker norske best, skikkelige gammelnorske, som varg,hauk og tord og sånn, men dine forslag er def. noe jeg ville ha vurdert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene er fine, og hver for seg tenker nok ingen på svenske kongebarn, vil jeg tro!

Selv valgte vi et mer "traust" navn til snuppa vår, men det kommer jo an på etternavnet også - det bør jo være nogenlunde i samme "stilen" kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philip er et pent navn, men det er utrolig vanlig nå, så du bør kanskje ta høyde for at ungen kommer til å hete "Philip + initial" i barnehagen/på skolen. :o)

Madeleine synes jeg er litt for dillete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt gravid? Har du mail-adressen min? Kan du sende meg en mail? Hvis ikke kan jeg legge ut en adresse her, for jeg vil så gjerne sende mail til deg. :) (Ikke noe spennende altså, skal vel for så vidt bare spørre hvordan du har det...)

Fortsatt gravid, ja.

Jeg hadde mailadressen din en gang, men den er nok borte i hotmailrotet. Syns du absolutt skal legge ut adressen din jeg! Av ulike grunner har jeg ikke lyst til å legge ut min her selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sånne navn, i samme gate som Cecilie, Victoria, Felix, osv. Litt for vestkantklamt for min smak.

Siden du spør altså. :-)

Jeg er overbevist om at du da elsker nicket mitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greie navn, selv om jeg tenker på Philip som en litt pinglete fyr med utstående tenner (kun pga tidligere bekjentskaper ;-))

Jeg ville brukt Filip istedetfor Philip.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo hun fra Bjørkely ;-) Det er ikke vestkant, vel. :-)

Avonlea må vite.

Det var godt at jeg ikke fikk sosse- eller søtnosstempel c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avonlea må vite.

Det var godt at jeg ikke fikk sosse- eller søtnosstempel c",)

Dessuten var det ikke meningen å nevne Cecilie i det hele tatt, aner ikke hvor det kom fra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt gravid, ja.

Jeg hadde mailadressen din en gang, men den er nok borte i hotmailrotet. Syns du absolutt skal legge ut adressen din jeg! Av ulike grunner har jeg ikke lyst til å legge ut min her selv.

[email protected], så gir jeg deg en ny etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at mannen min er svensk og vi har et svensk (veldig flott etter min mening ;-)) etternavn....Vi bor dog i Norge, så sånn sett er det vel ikke så farlig om det er litt svensk-kongelige navn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes begge navnene er veldig fine! kjenner selv noen barn som heter det, og forbinder jo derfor navnene med disse barna.. jobber i barnehage, så når jeg selv skal velge navn, blir det vanskelig å ikke forbinde navn med barn jeg har hatt. Om dere liker begge navnene og senere får en av motsatt kjønn som denne gangen ville jeg ikke brydd meg om å bruke begge navnene. de passer jo godt sammen! og om dere liker de er det jo ingenting i veien for det! om dere syns det blir for "hermete" kan dere jo skrive det på en annen måte enn de svenske kongebarna, for eksempel Filip og Madelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...