Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest nytt ekteskap

Kan man kalle det å ha kontakt med sin ex dersom kontakten kun er 4-5 sms i året i forbindelse med jul, bursdager osv?

Og hvis man alikevel har så lite kontakt, hva er vitsen egentlig? Kunne man ikke da like gjerne bryte kontakten? Særlig om ny partner synes det er litt ubehagelig med denne kontakten.

Virker jo også spesielt rart med denne kontakten siden bruddet var meget stygt, og de slettes ikke var venner etterpå, men kontakten brytes aldri. Det har gått 5 år siden bruddet.

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

Ikke vits i å ha kontakt, men det er heller ingen krise med et par sms'er.

Nei, men hvis ny partner ikke liker det og blir såret så burde det ikke være noe problem å slutte vel?

Eller la være å svare om man får noen? Er det veldig urimelig å mene det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg fatter ikke at det i det hele tatt er mulig å mase om 4-5 sms i året.

Helt utrolig.

Du vet ikke noe om historien bak, men det har vært mange problemer, blandt annet at kontakten ble holdt skjult for ny partner i ca 2 år. Går litt på tillit da, og det gjør situasjonen sårere at det ikke bare kan brytes mellom de to.

Hvilken interesse har de egentlig av å si god jul til noen de var sammen med for 5 år siden da? Og som de ikke har mye kontakt med uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du vet ikke noe om historien bak, men det har vært mange problemer, blandt annet at kontakten ble holdt skjult for ny partner i ca 2 år. Går litt på tillit da, og det gjør situasjonen sårere at det ikke bare kan brytes mellom de to.

Hvilken interesse har de egentlig av å si god jul til noen de var sammen med for 5 år siden da? Og som de ikke har mye kontakt med uansett?

Han droppet å fortelle deg om sms-ene? Han har meldeplikt til deg, eller?

Du lar 4-5 sms i året plage deg. Herremininnihelveteshatt.

Det er da helt meningsløst å i det hele tatt spekulere på "hva poenget med disse sms-ene er", når kontakten er så til de grader begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Han droppet å fortelle deg om sms-ene? Han har meldeplikt til deg, eller?

Du lar 4-5 sms i året plage deg. Herremininnihelveteshatt.

Det er da helt meningsløst å i det hele tatt spekulere på "hva poenget med disse sms-ene er", når kontakten er så til de grader begrenset.

Pga problemene, så skulle jeg få vite om evt kontakt, så jeg kunne føleg meg trygg og sikker i forholdet, men istedet skjulte han det helt, til jeg oppdaget det selv.

Han påstår han ikke har noen interesse av å ha kontakt med henne, men hvorfor kan han da ikke bare kutte henne ut? For alt jeg vet har de mer kontakt enn det han innrømmer.

For meg er det ubegripelig hvorfor de har kontakt siden forholdet deres var som det var, hadde vært forståelig med en av de andre eksene hans, eller om eksen hadde blitt en venn etterpå, men ikke med denne eksen her. Føler det må ligge noe mer bak. Han hadde store problemer med å gi slipp på henne under bruddet, og lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve å regulere hvem partneren skal si "God Jul" til blir for kontrollerende synes jeg. Uansett om det er en eks eller bare en venn/kollega.

Blir for mye inngripen i partnerens private sfære.

Kanskje han holdt det skjult for deg i starten bare fordi han visste du ville reagere negativt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Pga problemene, så skulle jeg få vite om evt kontakt, så jeg kunne føleg meg trygg og sikker i forholdet, men istedet skjulte han det helt, til jeg oppdaget det selv.

Han påstår han ikke har noen interesse av å ha kontakt med henne, men hvorfor kan han da ikke bare kutte henne ut? For alt jeg vet har de mer kontakt enn det han innrømmer.

For meg er det ubegripelig hvorfor de har kontakt siden forholdet deres var som det var, hadde vært forståelig med en av de andre eksene hans, eller om eksen hadde blitt en venn etterpå, men ikke med denne eksen her. Føler det må ligge noe mer bak. Han hadde store problemer med å gi slipp på henne under bruddet, og lenge etterpå.

Jeg aner ikke hvorfor de har kontakt, men det er da uansett normal høflighet å svare på tekstmeldinger, og spesielt hvis det er så banalt som "god jul" eller "gratulerer med dagen" - noe du gir uttrykk for at det er.

Selv en eks fra helvete ville jeg svart på den slags meldinger. Det fordi jeg eier normal folkeskikk, noe mannen din åpenbart også gjør.

Jeg forstår forresten godt at han ikke har fortalt deg om sms-ene når du tar så til de grader på vei for "god jul"-meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Å prøve å regulere hvem partneren skal si "God Jul" til blir for kontrollerende synes jeg. Uansett om det er en eks eller bare en venn/kollega.

Blir for mye inngripen i partnerens private sfære.

Kanskje han holdt det skjult for deg i starten bare fordi han visste du ville reagere negativt...?

Å holde det tilbake fordi han viste jeg ville reagere negativt er nesten værre enn noe annet da. Var jo nettopp derfor han skulle si det, så jeg visste hvor ofte det var og sånn.

Greit nok at det virker kontrollerende, men burde det være så vanskelig å slutte da? Siden det er 5 år siden de var sammen, forholdet var dårlig, de var bitre uvenner etter bruddet og han vet det plager meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg aner ikke hvorfor de har kontakt, men det er da uansett normal høflighet å svare på tekstmeldinger, og spesielt hvis det er så banalt som "god jul" eller "gratulerer med dagen" - noe du gir uttrykk for at det er.

Selv en eks fra helvete ville jeg svart på den slags meldinger. Det fordi jeg eier normal folkeskikk, noe mannen din åpenbart også gjør.

Jeg forstår forresten godt at han ikke har fortalt deg om sms-ene når du tar så til de grader på vei for "god jul"-meldinger.

Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex? Hvor stor krise ville det være å ikke svare på disse god jul meldingene?

Selv har jeg da ikke nummeret engang til ekser 5 år tilbake i tid, hvorfor skulle jeg ha det når de ikke er venner av meg engang mer?

(Grunnen til at det er så sårt med denne eksen er at han har hatt tilbakefall til henne fler ganger etter han traff meg, men før vi egentlig ble sammen)

Virker jo som han fortsatt ikke vil gi helt slipp på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex? Hvor stor krise ville det være å ikke svare på disse god jul meldingene?

Selv har jeg da ikke nummeret engang til ekser 5 år tilbake i tid, hvorfor skulle jeg ha det når de ikke er venner av meg engang mer?

(Grunnen til at det er så sårt med denne eksen er at han har hatt tilbakefall til henne fler ganger etter han traff meg, men før vi egentlig ble sammen)

Virker jo som han fortsatt ikke vil gi helt slipp på henne.

Kan jeg spørre deg, hvor lenge har du kjent han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde det tilbake fordi han viste jeg ville reagere negativt er nesten værre enn noe annet da. Var jo nettopp derfor han skulle si det, så jeg visste hvor ofte det var og sånn.

Greit nok at det virker kontrollerende, men burde det være så vanskelig å slutte da? Siden det er 5 år siden de var sammen, forholdet var dårlig, de var bitre uvenner etter bruddet og han vet det plager meg?

Hvis dere har et godt forhold ellers og du ikke har noen grunn til å mistenke at han er utro synes jeg du skal droppe å mase om dette. Det gjør bare at du virker urimelig sjalu, og kan ødelegge forholdet på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Kan jeg spørre deg, hvor lenge har du kjent han?

Vi har vært sammen i 3 år, gift i ett, visst hvem han har vært mye lengre. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex? Hvor stor krise ville det være å ikke svare på disse god jul meldingene?

Selv har jeg da ikke nummeret engang til ekser 5 år tilbake i tid, hvorfor skulle jeg ha det når de ikke er venner av meg engang mer?

(Grunnen til at det er så sårt med denne eksen er at han har hatt tilbakefall til henne fler ganger etter han traff meg, men før vi egentlig ble sammen)

Virker jo som han fortsatt ikke vil gi helt slipp på henne.

"Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex?"

Er du virkelig den rette til å spørre om det? Hvor mye hensyn til din partner tar du når du reagerer på God Jul-meldinger?

Jeg aner ikke hvorfor han har kontakt (i den grad meldinger av denne typen kan kalles "kontakt") med denne dama. Det kan være så mangt. Men han har sannsynligvis vært veldig glad i denne dama engang, og normal høflighet koster ingenting.

Hvilket forhold du har til dine ekser og hvilke telefonnummer du har tatt vare på, har ingenting med saken å gjøre. Alle er ikke som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Hvis dere har et godt forhold ellers og du ikke har noen grunn til å mistenke at han er utro synes jeg du skal droppe å mase om dette. Det gjør bare at du virker urimelig sjalu, og kan ødelegge forholdet på sikt.

Skjønner hva du sier, men jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som må gi meg, og godta at han skal fortsette denne kontakten med denne eksen (for evig?) når jeg plages av det.

For ham burde det jo være skikkelig enkelt å bare bryte kontakten, hvis han som han sier ikke har noen interesse av å ha kontakt uansett. Skjønner du hvor jeg vil? Enklere og ikke noe tap for ham å gjør noe med det. For meg blir det snakk om å lukke problemet inne i meg å godta at han synes det er bedre å såre meg enn å være litt "uhøfflig" mot henne å slutte å svare.

Det er ikke akkurat slik at jeg ber ham kutte ut en venn eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Men, synes du ikke at hensynet til ny partner burde gå foran folkeskikk ovenfor en dårlig ex?"

Er du virkelig den rette til å spørre om det? Hvor mye hensyn til din partner tar du når du reagerer på God Jul-meldinger?

Jeg aner ikke hvorfor han har kontakt (i den grad meldinger av denne typen kan kalles "kontakt") med denne dama. Det kan være så mangt. Men han har sannsynligvis vært veldig glad i denne dama engang, og normal høflighet koster ingenting.

Hvilket forhold du har til dine ekser og hvilke telefonnummer du har tatt vare på, har ingenting med saken å gjøre. Alle er ikke som deg.

Nei, men hvorfor er det de som ikke er som meg som skal få viljen sin da? Fordi du er blandt dem? Ingen av oss har "rett" uansett. Enklere for ham å slutte enn det er for meg å godta. Ellers så lyver han jo om at han virkelig ikke har noen interesse av å ha kontakt med dama.

At han har vært glad i henne vet jeg jo, men at han fortsatt er det er jo ikke bra. Og noe må det jo være siden han ikke engang greier å la være å svare hver gang hun sender melding.

Hadde han sluttet med det hadde vi ikke hatt noen problemer, men han synes vel det er verdt å ha disse problemene heller enn å miste denne andre dama helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, men hvorfor er det de som ikke er som meg som skal få viljen sin da? Fordi du er blandt dem? Ingen av oss har "rett" uansett. Enklere for ham å slutte enn det er for meg å godta. Ellers så lyver han jo om at han virkelig ikke har noen interesse av å ha kontakt med dama.

At han har vært glad i henne vet jeg jo, men at han fortsatt er det er jo ikke bra. Og noe må det jo være siden han ikke engang greier å la være å svare hver gang hun sender melding.

Hadde han sluttet med det hadde vi ikke hatt noen problemer, men han synes vel det er verdt å ha disse problemene heller enn å miste denne andre dama helt.

Du spør om andres meninger, og du får dem. Jeg mener naturligvis at jeg har rett her, da jeg overhodet ikke, uansett hvordan jeg vrir på denne snodige problemstillingen, ikke engang klarer å se problemet, og jeg kan ikke skrive noe annet enn det jeg mener.

Det er stadig oppe innlegg om kontakt med ekser her inne, men denne God Jul-problematikken tar virkelig kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du sier, men jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som må gi meg, og godta at han skal fortsette denne kontakten med denne eksen (for evig?) når jeg plages av det.

For ham burde det jo være skikkelig enkelt å bare bryte kontakten, hvis han som han sier ikke har noen interesse av å ha kontakt uansett. Skjønner du hvor jeg vil? Enklere og ikke noe tap for ham å gjør noe med det. For meg blir det snakk om å lukke problemet inne i meg å godta at han synes det er bedre å såre meg enn å være litt "uhøfflig" mot henne å slutte å svare.

Det er ikke akkurat slik at jeg ber ham kutte ut en venn eller noe.

Ja da jeg forstår hva du sier, og skjønner hvor du vil. Det er sikkert mulig for ham å bryte kontakten med denne eksen. Men kanskje han mener dette er en del av hans selvfølgelige og personlige frihet. Sånn ville jeg tenkt, og jeg har vært trofast i 20 år nå.

Det som bekymrer meg er at når du lar en slik bagatell plage deg så mye, hva blir da det neste hvis han etterkommer dine ønsker nå? Er du mest usikker på ham, eller er du mest usikker på deg selv... ? Han har jo tross alt valgt deg, og giftet seg med DEG. Eksen hadde han et dårlig forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Jeg syns du er urimelig og oppkonstruerer problemer der problemer ikke finnes. Hvis du bestemmer deg for at et par "god jul"sms er helt ok: Vips, problemet er løst og det er ingenting å krangle om, ingen som må kontrolleres, ingen ting som må skjules. Du kan ikke bestemme hvem mannen din ønsker god jul, og han bør ikke gi seg her av hensyn til deg her, for du lider ingen overlast. Dette er ikke noe han gjør mot deg, det er bare noe du føler han gjør mot deg og det stemmer ikke. Dette er en fillesak, og det bør det være for deg også. Hva hvis han slutter å svare, men fortsatt mottar en god jul melding, da vil han jo tenke på henne. Hvordan skal du stoppe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...