Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Det er ikke DET som er problemet, men les alle svar her, hun trakkaserte meg i nesten et år etter vi ble sammen, så en veldig vanskelig eks dette. Slikt gjør jo at en undres hvordan han fremdeles orker ha kontakt med henne...

Hvis det er tilfelle som du skriver nå, så virker det litt merkelig at han ikke bryter all kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

? Hva mener du? Få fram sannheten vil du aldri kunne, du må bare stole på ham på hans ord, tankene hans kan du ikke kontrollere. Handlingene hans kan du kanskje kontrollere ved å tvinge ham til å slutte å si "god jul" (ser du ikke selv hva slags fillesak dette er?), men hva hjelper det? Jeg ser ikke hvordan det skulle få fram noen "sannhet", eller hvordan du skulle ha noe grunnlag for å velge (hva da?). Han har valgt deg, du har valgt ham, dere er gift. Skal du skille deg hvis han fortsetter å sende henne tre-fire smser i året? Dere kan ha godt av familieterapi tror jeg, du er tydeligvis ikke sikker på dette forholdet og dere har adskillig å snakke om når det gjelder ekser og tillit.

Dette er som sagt ingen vanlig eks. Men en som i 1 år trakkaserte meg etter at vi ble sammen. Ville ikke skrive alt med en gang, for å få fram meninger. Hun ble hysterisk når han gikk fra henne, og når jeg kom inn i bildet gikk det ut over meg. Bare det skulle jo nesten tilsi at han ville brutt kontakten da, siden hun gikk på meg, men neida.

Jeg tror ikke han kommer over henne noengang, og hvis han heller ikke greier å slutte med sms, han kan ikke tvinges til å slutte, det må jo være hans vilje, så vet jeg faktisk ikke om jeg orker være i foholdet. For hvis hun fortsatt er så viktig for ham, burde han heller være hos henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg tror ikke det er disse meldingene som er problemet.

Jo, de befester alle problemer vi har hatt, og viser at han fortsatt ikke greier gi slipp på hnne til tross alt hun har gjort mot meg og ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg reagerte på at du sa "dårlig ex", og at han har tilbakefall (som du kaller det) etter at dere ble kjent "men før dere ble ordentlig sammen".

Jeg tror kanskje det er du som ser henne som en "dårlig ex", men at han ikke er av samme oppfatning?"

Hun gikk berserk når han ville gå fra henne. Han ville det fordi hun aldri greide å bestemme seg om hun ville ha ham eller ikke (psykiske problemer). Da ville hun plutselig ha bare ham, men da var det for sent for hans del.

Når han så holdt på sitt (delvis, siden han hadde tilbakefall) så truet hun med å ta livet sitt og diverse, og etter at jeg kom inn i bildet har hun trakkasert meg natt og dag med sms over en lang periode.

Etterhvert trodde jeg det hele var over, han lovet meg å fortelle om evt kontakt osv, men så viste det seg at det virket som det hadde roet seg fordi han holdt det skjult for meg i 2 år. Så nå synes jeg faktisk at han ved å slutte å ha kontakt med henne kan vise at han setter meg og mine følelser før henne. Slik han ser det er det tydeligvis viktigere å svare henne så ikke hun blir sur enn at det sårer meg at han gjør det.

"Et "stygt" brudd er som regel et brudd der minst en av partene er veldig glad i den andre. Rart, men oftest sant."

Ja, de var glade i hverandre begge to.

"Og slike stygge brudd er også ofte pga en tredjeperson.

Var det noe slikt?"

Nei, jeg kom ikke inn i bildet før han hadde bestemt seg.

OK. Det var nyttige opplysninger.

Det er viktig å sette seg inn i årsaker, hvis du er interessert i å få ro rundt deg selv.

Du kan anta, og sannsynligvis måtte godta at oppbruddet skjedde til tross for at begge var glade i hverandre.

Hennes psyke var en årsak, både til hennes egen vakling og til at han ble fortvilt og lei.

Men behøver det å bety at de sluttet å være glade i hverandre?

Han er antakelig smertelig klar over at det både var kjærlighet og bånd mellom dem som ikke var brutt. Det var en faktor de ikke maktet å styre som ble avgjørende.

Tror du det er lett å komme over det?

Hvor ofte har du tenkt på han med medlidenhet for å ha vært i gjennom slikt?

Jeg synes at det er pent å huske på henne som han var glad i, og at han viser henne omtanke.

Det ville vært storsinnet av deg å snu dine egne holdninger.

Klarer du å se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg har alltid ment at kontakt med ekser er noe en bør unngå. Men 4-5 sms i året der en ønsker hverandre god jul og gratulerer med dagen kan ikke kalles kontakt.

Du er tydeligvis svært redd for at han skal gå tilbake til henne. Det hjelper deg ikke å være så kontrollerende. Da risikerere du bare at nettopp det skjer. Han blir lei av maset ditt og ender kanskje opp hos henne igjen.

Han kunne sikkert brutt "kontakten", men hvorfor skulle han det? Det er helt harmløst og det blir urimelig om han skulle gjøre det kun fordi du har en irrasjonell frykt for å miste han. Hva blir det neste urimelige du krever av han?

Hvorfor ikke? Hvor vanskelig er det å slutte med de 5 smsene om han ikke likevel vil ha kontakt? Han må jo tenke på henne for i det hele tatt huske bursdagen hennes og "bli sammen" jubileumet deres (ja, de sender sms den dagen).

Hadde de vært venner hadde det vært en annen sak, men det er de jo ikke, så hvorfor da ønske hverandre god jul? Han sender ikke slik sms til andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Hvis det er tilfelle som du skriver nå, så virker det litt merkelig at han ikke bryter all kontakt.

Ja, det synes jeg også. For det er virkelig ikke snakk om en helt vanlig eks dette, en vanlig eks ville jeg ikke hatt noe problem med. En av vennene våre har da vært sammen med ham til og med, for lenge siden riktignok men. Så jeg er ikke vanligvis veldig usikker eller sjalu av meg. Ikke der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke? Hvor vanskelig er det å slutte med de 5 smsene om han ikke likevel vil ha kontakt? Han må jo tenke på henne for i det hele tatt huske bursdagen hennes og "bli sammen" jubileumet deres (ja, de sender sms den dagen).

Hadde de vært venner hadde det vært en annen sak, men det er de jo ikke, så hvorfor da ønske hverandre god jul? Han sender ikke slik sms til andre venner.

"Bli sammen jubile"?? OK, DET er sært...

Han burde antagelig slutt med meldinger for alle sin del, sin egen, din, og eksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de befester alle problemer vi har hatt, og viser at han fortsatt ikke greier gi slipp på hnne til tross alt hun har gjort mot meg og ham.

Men det er jo følelsene hans som eventuelt er problemet. Det er der bindingen sitter, ikke i noen meldinger i ny og ne.

Men det kan jo også tenkes at han er litt konfliktsky, og er redd for at hun skal bli sint og lage trøbbel hvis han bryter all kontakt.

Og det kan tenkes at han ikke har lyst til å bryte all kontakt. Du må forstå at det går an å være litt glad i en person, men ikke ha planer om gjenforening. Vi har mange rom i hjertet. Kan hun ikke få lov til å være innelåst i et lite et, mens du får et stort å boltre deg i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

OK. Det var nyttige opplysninger.

Det er viktig å sette seg inn i årsaker, hvis du er interessert i å få ro rundt deg selv.

Du kan anta, og sannsynligvis måtte godta at oppbruddet skjedde til tross for at begge var glade i hverandre.

Hennes psyke var en årsak, både til hennes egen vakling og til at han ble fortvilt og lei.

Men behøver det å bety at de sluttet å være glade i hverandre?

Han er antakelig smertelig klar over at det både var kjærlighet og bånd mellom dem som ikke var brutt. Det var en faktor de ikke maktet å styre som ble avgjørende.

Tror du det er lett å komme over det?

Hvor ofte har du tenkt på han med medlidenhet for å ha vært i gjennom slikt?

Jeg synes at det er pent å huske på henne som han var glad i, og at han viser henne omtanke.

Det ville vært storsinnet av deg å snu dine egne holdninger.

Klarer du å se det?

Jeg har trøstet ham hver fest vi har vært på det første året vi var sammen fordi han alltid begynte å grine og sutre over henne når han ble full.

Jeg har tålt 1 år med sms terror fra henne natt og dag, noe han ikke hadde særlig medfølelse for meg for, mer for stakkars henne som er så ute av seg.

Jeg har tålt at han har skjult dette for meg osv. Men nå må det snart bli slutt. Det er 5 år siden de var sammen. Han må komme over det. jeg har ikke mer medfølelse for ham, for han burde ikke trenge det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ved å sette meg og mine følelser før hennes så ville han da hvertfall vist meg at jeg var viktigst.

Nå er det jo viktigere å svare henne og ikke gjøre henne sur, enn at han sårer meg ved å gjøre det.

Hadde han klart å slutte så hadde det kanskje vist at han var over henne, ikke sant? Det er jo ikke slik at jeg tvinger ham da.

Akkurat sånn tankegang som du beskriver her, tror jeg gjør mange mannfolk helt forvirret.

Jeg forstår forsåvidt hva du mener. De fleste menn er på en helt annen kanal. De klarer bare ikke å tenke i så mange "lagdelte hypoteser". De kan nok _tyde_ den på et vis, men de forstår ikke at dette er en naturlig måte å resonnere på.

Jeg skal ikke gi deg noe råd, vil bare påpeke at du neppe får ham til å gå inn i den tankerekka der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Bli sammen jubile"?? OK, DET er sært...

Han burde antagelig slutt med meldinger for alle sin del, sin egen, din, og eksen!

Nettopp. Jeg føler hun bare er ute etter å fortsatt vite at han er der når hun trenger ham ,om det skulle trenges. Hun har alltid ville hatt kontrollen over ham, det var det han ble lei av henne.

Hun har heller ikke fått seg ny kjæreste, selv etter 5 år, og jeg tror de hadde hatt godt av å bare bli ferdige en gang for alle. Man må jo faktisk bare gå videre. for egen og andres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvorfor er det de som ikke er som meg som skal få viljen sin da? Fordi du er blandt dem? Ingen av oss har "rett" uansett. Enklere for ham å slutte enn det er for meg å godta. Ellers så lyver han jo om at han virkelig ikke har noen interesse av å ha kontakt med dama.

At han har vært glad i henne vet jeg jo, men at han fortsatt er det er jo ikke bra. Og noe må det jo være siden han ikke engang greier å la være å svare hver gang hun sender melding.

Hadde han sluttet med det hadde vi ikke hatt noen problemer, men han synes vel det er verdt å ha disse problemene heller enn å miste denne andre dama helt.

Jeg synes ikke du skal få viljen din bare fordi det er enklere for han å slutte, enn for deg å godta. Et forhold kan ikke fungere sånn, da kan det plutselig bli veldig mye man må slutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Men det er jo følelsene hans som eventuelt er problemet. Det er der bindingen sitter, ikke i noen meldinger i ny og ne.

Men det kan jo også tenkes at han er litt konfliktsky, og er redd for at hun skal bli sint og lage trøbbel hvis han bryter all kontakt.

Og det kan tenkes at han ikke har lyst til å bryte all kontakt. Du må forstå at det går an å være litt glad i en person, men ikke ha planer om gjenforening. Vi har mange rom i hjertet. Kan hun ikke få lov til å være innelåst i et lite et, mens du får et stort å boltre deg i?

Nei, ikke med den fortiden vi har, og slik hun har behandlet både meg og ham. Han burde ikke ha noe rom for en slik person. Og den dagen han slutter så er han over henne, men jeg er redd jeg aldri vil se den dagen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Jeg synes ikke du skal få viljen din bare fordi det er enklere for han å slutte, enn for deg å godta. Et forhold kan ikke fungere sånn, da kan det plutselig bli veldig mye man må slutte med.

Å bryte kontakt med en som har forsuret livet ens, nesten ødelgat en nyes kjærest og som har gjort det hun kunne for å ødelgge for det nye forholdet, hvorfor skulle det være så mye forlangt å slutte med?

Vi snakker ikke om en vanlig eks her, en vanlig eks er null problem, kunne han hatt som venninne til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trøstet ham hver fest vi har vært på det første året vi var sammen fordi han alltid begynte å grine og sutre over henne når han ble full.

Jeg har tålt 1 år med sms terror fra henne natt og dag, noe han ikke hadde særlig medfølelse for meg for, mer for stakkars henne som er så ute av seg.

Jeg har tålt at han har skjult dette for meg osv. Men nå må det snart bli slutt. Det er 5 år siden de var sammen. Han må komme over det. jeg har ikke mer medfølelse for ham, for han burde ikke trenge det mer.

Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne.

Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne.

Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også.

Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?

Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han.

Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut.

Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig.

Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner.

Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne.

Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne.

Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også.

Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?

Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han.

Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut.

Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig.

Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner.

Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg.

"Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne."

Naida, husker gjør man jo alltid.

"Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne."

Selvsagt var det mot hans vilje, hun vaklet fram og tilbake, var utro med fler osv.

"Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også."

Han var ikke skyld i noen av problemene de hadde, hennes psyke var skyld i dem.

"Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?"

Han tror kanskje at han var skyld i hennes problemer, men det var han ikke, men hun gjorde nok alt hun kunne for at han skulle tro det. Hun var som sagt skummel, truet med selvmord med en gang hun ikke fikk viljen sin.

"Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han."

Urmielig at jeg synes det er feil at de har kontakt, at han synes det er ok å ha kontakt med noen som har gjort ham så vondt, og også meg så mye vondt? Jeg ville aldri hatt kontakt med noen som gjorde ham vondt, og uansett ikke med noen som sårte ham.

"Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut."

Åjoda, de har snakket i timesvis, i flere mnd. Han dro alltid fra meg fordi hun ringte og måtte dit og snakke hele natta. Og snakket timesvis når han var hos meg også med henne på tlf.

"Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig."

Nei, hun ER eller var faktisk psykisk syk, uten at det hadde noe med bruddet å gjøre. Uansett burde 2 år med terapi fra ham etter bruddet og 1 år med terror til meg og ham ha gjort susen for henne, eller?

Hvor mye skal man godta fra en slik person? Skal alt godtas siden hun er syk?

"Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner."

5 år er nokø.

"Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg."

Som hvilke da tror du? Tror du jeg kan stille meg noen fler spm enn jeg allerede har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest det med at han holdt det skjuløt for meg i 2 år? Og at han lå med henne fler ganger etter jeg traff ham, osv. Som sagt, andre ekser kan han got sms med, eller være venner med, men med denne er det for my tull i historien. Og når han som han sier ikke har NOEN interesse av mld fra henne, hvorfor ikke bare slutte?

Han lå med henne etter at dere møttes, men såvidt jeg har skjønt var det før dere to ble kjærester? Så han gjorde jo egentlig ikke noe galt der.

Og siden du blåser dette opp til disse dimensjonene så kan jeg ikke si annet enn at jeg skjønner hvorfor han ikke har orket si noe om det. Jeg tror det hadde blitt minst like ille tatt opp fra deg om han sa det til å begynne med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne."

Naida, husker gjør man jo alltid.

"Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne."

Selvsagt var det mot hans vilje, hun vaklet fram og tilbake, var utro med fler osv.

"Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også."

Han var ikke skyld i noen av problemene de hadde, hennes psyke var skyld i dem.

"Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?"

Han tror kanskje at han var skyld i hennes problemer, men det var han ikke, men hun gjorde nok alt hun kunne for at han skulle tro det. Hun var som sagt skummel, truet med selvmord med en gang hun ikke fikk viljen sin.

"Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han."

Urmielig at jeg synes det er feil at de har kontakt, at han synes det er ok å ha kontakt med noen som har gjort ham så vondt, og også meg så mye vondt? Jeg ville aldri hatt kontakt med noen som gjorde ham vondt, og uansett ikke med noen som sårte ham.

"Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut."

Åjoda, de har snakket i timesvis, i flere mnd. Han dro alltid fra meg fordi hun ringte og måtte dit og snakke hele natta. Og snakket timesvis når han var hos meg også med henne på tlf.

"Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig."

Nei, hun ER eller var faktisk psykisk syk, uten at det hadde noe med bruddet å gjøre. Uansett burde 2 år med terapi fra ham etter bruddet og 1 år med terror til meg og ham ha gjort susen for henne, eller?

Hvor mye skal man godta fra en slik person? Skal alt godtas siden hun er syk?

"Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner."

5 år er nokø.

"Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg."

Som hvilke da tror du? Tror du jeg kan stille meg noen fler spm enn jeg allerede har gjort?

Hvis det du skriver stemmer snakker vi åpenbart om en jente med store psykiske problemer.

Mannen din har nok mer medfølelse for sine medmennesker enn det du har. Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke DET som er problemet, men les alle svar her, hun trakkaserte meg i nesten et år etter vi ble sammen, så en veldig vanskelig eks dette. Slikt gjør jo at en undres hvordan han fremdeles orker ha kontakt med henne...

Ok - kanskje han "går med på" å sende henne disse meldingene for å forhindre at hun begynner å trakassere deg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Han lå med henne etter at dere møttes, men såvidt jeg har skjønt var det før dere to ble kjærester? Så han gjorde jo egentlig ikke noe galt der.

Og siden du blåser dette opp til disse dimensjonene så kan jeg ikke si annet enn at jeg skjønner hvorfor han ikke har orket si noe om det. Jeg tror det hadde blitt minst like ille tatt opp fra deg om han sa det til å begynne med også.

Har du fått hele historien nå? Ex sexen er ikke viktig, vet det er vanlig, det er bare med på å vise at han ikke blir ferdig med henne.

Det er resten av historien som er problemet, og det at til tross for at hun har oppført seg så dårlig så vil han fortsatt ikke gi slipp på henne.

Tror ikke han er utro med henne nå eller noe, men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...