Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

"Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne."

Naida, husker gjør man jo alltid.

"Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne."

Selvsagt var det mot hans vilje, hun vaklet fram og tilbake, var utro med fler osv.

"Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også."

Han var ikke skyld i noen av problemene de hadde, hennes psyke var skyld i dem.

"Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?"

Han tror kanskje at han var skyld i hennes problemer, men det var han ikke, men hun gjorde nok alt hun kunne for at han skulle tro det. Hun var som sagt skummel, truet med selvmord med en gang hun ikke fikk viljen sin.

"Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han."

Urmielig at jeg synes det er feil at de har kontakt, at han synes det er ok å ha kontakt med noen som har gjort ham så vondt, og også meg så mye vondt? Jeg ville aldri hatt kontakt med noen som gjorde ham vondt, og uansett ikke med noen som sårte ham.

"Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut."

Åjoda, de har snakket i timesvis, i flere mnd. Han dro alltid fra meg fordi hun ringte og måtte dit og snakke hele natta. Og snakket timesvis når han var hos meg også med henne på tlf.

"Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig."

Nei, hun ER eller var faktisk psykisk syk, uten at det hadde noe med bruddet å gjøre. Uansett burde 2 år med terapi fra ham etter bruddet og 1 år med terror til meg og ham ha gjort susen for henne, eller?

Hvor mye skal man godta fra en slik person? Skal alt godtas siden hun er syk?

"Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner."

5 år er nokø.

"Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg."

Som hvilke da tror du? Tror du jeg kan stille meg noen fler spm enn jeg allerede har gjort?

Du nevner hele tiden at hun er/var syk.

Likevel vil du nekte å forstå at han er klok nok til å skille mellom mennesket han var glad i og sykdom/årsak?

Jeg forstår ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Hvis det du skriver stemmer snakker vi åpenbart om en jente med store psykiske problemer.

Mannen din har nok mer medfølelse for sine medmennesker enn det du har. Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen.

Er så hjertens enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått hele historien nå? Ex sexen er ikke viktig, vet det er vanlig, det er bare med på å vise at han ikke blir ferdig med henne.

Det er resten av historien som er problemet, og det at til tross for at hun har oppført seg så dårlig så vil han fortsatt ikke gi slipp på henne.

Tror ikke han er utro med henne nå eller noe, men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt.

"men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt. "

Men da har du jo funnet svaret, eller?

Det er ikke sms-ene i seg slev som er problemet, heller ikke det at hun har trakassert deg eller at han i tiden før dere ble sammen gråt over henne og hadde sex med henne.

Det saken egentlig dreier seg om er frykten for at du bare er "nest best" og at han helst ville hatt henne, dersom ting forøvrig var annerledes.

Jeg skjønner veldig godt en slik frykt.

Men jeg tror ikke frykten vil forsvinne selv om han kutter ut sms'ene. Dere må rett og slett snakke sammen. Og jeg anbefaler at dere går til en familieterapeut.

For hus: DU KAN TA FEIL! Det er langt fra sikkert at ting er slik du frykter! Det er ikke sikkert at han elsker henne mer enn deg!

Han har prøvd henne og brutt med henne, og selv om det skulle være noen følelser igjen, var følelsene alene ikke nok for han til å fortsette å være sammen med henne.

Han valgte selv å slutte å være sammen med henne. Han valgte selv å la være å gå tilbake til henne etterpå.

Og ikke minst: HAN VALGTE SELV å bli sammen med deg og gifte seg med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du skriver stemmer snakker vi åpenbart om en jente med store psykiske problemer.

Mannen din har nok mer medfølelse for sine medmennesker enn det du har. Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen.

"Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen. "

Eller rett og slett fordi han håper og tror at 4-5 sms-er i året holder henne I LIVE!

Kanksje er det slike små ting som gjør at et menneske orker å fortsette å velge livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Hvis det du skriver stemmer snakker vi åpenbart om en jente med store psykiske problemer.

Mannen din har nok mer medfølelse for sine medmennesker enn det du har. Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen.

Det er mulig, men vet ikke egentlig om det er bra for henne. Hun har ikke funnet ny gutt, og jeg tror hun fortsatt vil ha ham. Så jeg tror han bare holder håpet hennes oppe. Tror det hadde vært bra for henne å klare seg helt selv jeg. Heller bruke familie og venner enn eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Ok - kanskje han "går med på" å sende henne disse meldingene for å forhindre at hun begynner å trakassere deg igjen?

Da kunne han jo sagt det til meg da. Han sier han bare svarer for å være høflig, og at han ikke har noen interesse av det selv. Kanskje han kunne bruke denne høfligheten mot meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bryte kontakt med en som har forsuret livet ens, nesten ødelgat en nyes kjærest og som har gjort det hun kunne for å ødelgge for det nye forholdet, hvorfor skulle det være så mye forlangt å slutte med?

Vi snakker ikke om en vanlig eks her, en vanlig eks er null problem, kunne han hatt som venninne til og med.

Det er snakk om 5 SMS. Uansett hvor mye du rettferdiggjør det, så er og blir det en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen. "

Eller rett og slett fordi han håper og tror at 4-5 sms-er i året holder henne I LIVE!

Kanksje er det slike små ting som gjør at et menneske orker å fortsette å velge livet.

Ja, helt klart.

Dama over viser skremmende lite omtanke for en psykisk ustabil kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Du nevner hele tiden at hun er/var syk.

Likevel vil du nekte å forstå at han er klok nok til å skille mellom mennesket han var glad i og sykdom/årsak?

Jeg forstår ikke det!

Du mener at fordi hun var syk så er alt hun gjorde ok? Og at det er bra for et psykisk ustabilt menneske å aldri slutte å ha håp om å få eksen tilbake, noe hun sikkert har når han stadig svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått hele historien nå? Ex sexen er ikke viktig, vet det er vanlig, det er bare med på å vise at han ikke blir ferdig med henne.

Det er resten av historien som er problemet, og det at til tross for at hun har oppført seg så dårlig så vil han fortsatt ikke gi slipp på henne.

Tror ikke han er utro med henne nå eller noe, men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt.

Med rene ord:

Jeg hadde vært stolt av å leve med en mann med slike empatiske evner!

Det har jeg heldigvis også, fordi han har holdt meg nær seg selv etter mange feil.

Det virker som om du bare er villig til å se detaljer i stedet for den fine personen han er?

Da faller du dessverre gjennom som sutrende og selvmedlidende, i stedet for ei som er i stand til å se livet i farger.

Og husk, årsaken til at mange har svart deg seriøst, i stedet for å anbefale deg å DUMPE han, er at det er lett synlig. Det er fint å lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt. "

Men da har du jo funnet svaret, eller?

Det er ikke sms-ene i seg slev som er problemet, heller ikke det at hun har trakassert deg eller at han i tiden før dere ble sammen gråt over henne og hadde sex med henne.

Det saken egentlig dreier seg om er frykten for at du bare er "nest best" og at han helst ville hatt henne, dersom ting forøvrig var annerledes.

Jeg skjønner veldig godt en slik frykt.

Men jeg tror ikke frykten vil forsvinne selv om han kutter ut sms'ene. Dere må rett og slett snakke sammen. Og jeg anbefaler at dere går til en familieterapeut.

For hus: DU KAN TA FEIL! Det er langt fra sikkert at ting er slik du frykter! Det er ikke sikkert at han elsker henne mer enn deg!

Han har prøvd henne og brutt med henne, og selv om det skulle være noen følelser igjen, var følelsene alene ikke nok for han til å fortsette å være sammen med henne.

Han valgte selv å slutte å være sammen med henne. Han valgte selv å la være å gå tilbake til henne etterpå.

Og ikke minst: HAN VALGTE SELV å bli sammen med deg og gifte seg med deg.

Men det er jo poenget mitt da, og sms ene bekrefter det. Jeg har ingen planer om å tvinge ham til å slutte, det kan jeg da heller ikke, jeg vil at han skal innse at hvis jeg er viktigere så velger han å slutte, for det vil jo vise at han er ferdig med henne da. Og at hensynet til meg er viktigere enn til henne. (noe som bare skulle mangle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"men jeg orker ikke leve med en mann som egentlig har en annen dame tettest til seg i hjertet sitt. "

Men da har du jo funnet svaret, eller?

Det er ikke sms-ene i seg slev som er problemet, heller ikke det at hun har trakassert deg eller at han i tiden før dere ble sammen gråt over henne og hadde sex med henne.

Det saken egentlig dreier seg om er frykten for at du bare er "nest best" og at han helst ville hatt henne, dersom ting forøvrig var annerledes.

Jeg skjønner veldig godt en slik frykt.

Men jeg tror ikke frykten vil forsvinne selv om han kutter ut sms'ene. Dere må rett og slett snakke sammen. Og jeg anbefaler at dere går til en familieterapeut.

For hus: DU KAN TA FEIL! Det er langt fra sikkert at ting er slik du frykter! Det er ikke sikkert at han elsker henne mer enn deg!

Han har prøvd henne og brutt med henne, og selv om det skulle være noen følelser igjen, var følelsene alene ikke nok for han til å fortsette å være sammen med henne.

Han valgte selv å slutte å være sammen med henne. Han valgte selv å la være å gå tilbake til henne etterpå.

Og ikke minst: HAN VALGTE SELV å bli sammen med deg og gifte seg med deg.

Ja, får man ikke førstevalget må man nesten ta til takke med andrevalget, selv om det kan være helt greit det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men vet ikke egentlig om det er bra for henne. Hun har ikke funnet ny gutt, og jeg tror hun fortsatt vil ha ham. Så jeg tror han bare holder håpet hennes oppe. Tror det hadde vært bra for henne å klare seg helt selv jeg. Heller bruke familie og venner enn eksen.

Om du virkelig tror det, så la henne leve i det håpet, da. Det har jo ingenting med deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

"Kanskje han sender God Jul-meldinger fordi det gir henne en glede i hverdagen. "

Eller rett og slett fordi han håper og tror at 4-5 sms-er i året holder henne I LIVE!

Kanksje er det slike små ting som gjør at et menneske orker å fortsette å velge livet.

Hvis hun etter så lang tid er avhengig av støtte fra ham, så er det faktisk ikke hans problem lenger. Da trenger hun mer hjelp og ikke minst å bryte kontakten, komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo poenget mitt da, og sms ene bekrefter det. Jeg har ingen planer om å tvinge ham til å slutte, det kan jeg da heller ikke, jeg vil at han skal innse at hvis jeg er viktigere så velger han å slutte, for det vil jo vise at han er ferdig med henne da. Og at hensynet til meg er viktigere enn til henne. (noe som bare skulle mangle)

Vet du hva?

Jeg har aldri hørt om vellykkede ultimatum!

Slutt med det, ellers....

Gjør noen alvorlige forsøk på å forstå at han bare husker på henne med omtanke, medlidenhet og forståelse!

Vil du ikke være mer stolt av deg selv hvis du klare å vise han forståelse isedet for å kritisere?

For det er ganske tydelig at du blir nødt til å heve deg til et modnere nivå. Der klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart.

Dama over viser skremmende lite omtanke for en psykisk ustabil kvinne.

Skal tro hvordan hun vil reagere den dagen det virkelig dukker opp et problem i det forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Skal tro hvordan hun vil reagere den dagen det virkelig dukker opp et problem i det forholdet?

Ja, tenk om han en dag f.eks. kommer hjem med kjøttdeig i stedet for karbonadedeig?

Jeg ser for meg full krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 4-5 SMS i løpet av et år er noe å hisse seg opp over.

Jeg sender meldinger til de jeg har lyst til å sende meldinger til. Om gubben skulle brydd seg med det hadde jeg blitt sur.

MEN tlf. min ligger alltid framme, så om han hadde ønsket å sjekke den hadde han hatt fulle muligheter til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk om han en dag f.eks. kommer hjem med kjøttdeig i stedet for karbonadedeig?

Jeg ser for meg full krig.

Nå fikk jeg veldig lyst til å trekke denne langt og lenger enn langt, men siden jeg ikke pleier å ødelegge tråder og fordi jeg er et omtenksomt menneske som ikke vil gjøre vondt verre for trådstarter, så gjør jeg det ikke. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får man ikke førstevalget må man nesten ta til takke med andrevalget, selv om det kan være helt greit det og....

Er det mulig å være noe annet enn slik du ser deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...