Gå til innhold

Fremfall/nedfall av skjede vegg/blærevegg/blære


Gjest migrenepiken

Anbefalte innlegg

Gjest migrenepiken

Jeg lurer så fælt på om noen som har erfaring med det.

Har lenge gått med smerter og trykk i underlivet.Det har vært flere ting.

Nå føler jeg ubehag i skjeden ,huden når jeg beveger meg. Føles som er sunket nedover og ligger litt opp i åpningen som en vegg,føles som jeg har en tampong konstant der som har glidd nedover.

Om Kveldene føler jeg trykk og stikking og brenning i underlivet.

Jeg kjenner selv huden henger når jeg kjenner med fingeren.

Svir i blæreåpningen. Det er blitt verre.

Jeg tisser ikke på meg.Skvetter ikke.

Men er det blæren som henger eller er det skjedeveggen eller?? Vet at noe henger. Hva gjør de med meg mon tro? Hva må til for at en må operere?

Har også hatt Gardnerella vaginalis. Fikk medisin. Nå bare klør jeg og det er fortsatt sviing.

I tillegg til den slappe blæreveggen.

Har vært hos lege. Mente musklaturen på blærevegggen var slapp. Jeg er faktisk blitt litt verre oppi der etter han så.

Skal videre til gynokolog om

1 mnd. Jeg holder på å bli gal.

Noen som har brukt slik RING? Når bruker man det.

Jeg er bare 38 år og dette er så deprimerende. Har født 2 barn.Helt egenproduserte. Så prøvde vi 4 prøverør.Ville har 3 barnet. (det ble adopsjon) Lykkelig mor til 3 nå.

Ene barnet ble tatt med sugekopp etter 2 timer hard press.

Jeg trenger støtte og råd. Andres oplevelse!

Håper på tilbakemeldinger.

PRUST foreksempel. Hvordan forløp hadde du? Plager? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ylvali1365381015

Dette var jammen bare utrolig pussig!! Her logger jeg meg på for å skrive nøyaktig det samme innlegg som du har skrevet! Kan kjenne igjen samtlige symptomer, med unntak av smerter, for jeg synes bare det er ubehagelig.

Jeg har kjent svie/kløe i skjeden, og registrert at blæra har sunket ned, ser den rett innenfor skjedeåpningen. Sant og si føles det som du sier- som om noe sitter fast der, en tampong feks, som er i ferd med å skli ut. Har kjent det slik siden mandag, ikke gått lenge mao. Hadde hyppig sex fra fre til man, i ulike stillinger. Kan det ha trigget en ev nedsenkning, tro?? For jeg var ikke flink med bekkenøvelser etc. Dermed var muskulaturen sikkert litt slapp fra før.

Har ingen erfaringer utover dette å bidra med, desverre. Ingen råd... Skulle gjerne hatt råd selv.

Til trøst: Jeg er bare 33! :-(

Og har født to store barn. Tror den største synden likevel er at jeg ikke har vært flink med trening og øvelser etter fødslene. Hva med deg?

Hva har du foretatt deg? Må jeg til gynekolog? Skal du det, og i såfall:hva kan gjøres med tilstanden? Tror du?

Operasjon? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Dette var jammen bare utrolig pussig!! Her logger jeg meg på for å skrive nøyaktig det samme innlegg som du har skrevet! Kan kjenne igjen samtlige symptomer, med unntak av smerter, for jeg synes bare det er ubehagelig.

Jeg har kjent svie/kløe i skjeden, og registrert at blæra har sunket ned, ser den rett innenfor skjedeåpningen. Sant og si føles det som du sier- som om noe sitter fast der, en tampong feks, som er i ferd med å skli ut. Har kjent det slik siden mandag, ikke gått lenge mao. Hadde hyppig sex fra fre til man, i ulike stillinger. Kan det ha trigget en ev nedsenkning, tro?? For jeg var ikke flink med bekkenøvelser etc. Dermed var muskulaturen sikkert litt slapp fra før.

Har ingen erfaringer utover dette å bidra med, desverre. Ingen råd... Skulle gjerne hatt råd selv.

Til trøst: Jeg er bare 33! :-(

Og har født to store barn. Tror den største synden likevel er at jeg ikke har vært flink med trening og øvelser etter fødslene. Hva med deg?

Hva har du foretatt deg? Må jeg til gynekolog? Skal du det, og i såfall:hva kan gjøres med tilstanden? Tror du?

Operasjon? :-/

Hei!

Det var jammen hyggelig med en i samma båt:-)

Huff ille å si det, men.

Nå skal du høre. Jeg var hos legen i dag fordi jeg skulle ta en blodprøve. Fikk en akutt time og fikk snakket med fastlegen min.

En annen lege så nemlig på meg for 2 uker siden.

Min fastlege ville se på meg og han konstaterte at jeg har blæreveggfremfall. Det var som jeg følte. Noe som lå der. Hang der.

Grunnen til at dette kan komme? Det er svakt bekken, bekkenmusklatur. Så to tunge barn da kan vel være tøfft.

Jeg har hatt to svangerskap og hun ene var over 4 kg.

Også har jeg aldri trent musklene der nede. jeg har aldri trent noe egentlig.

Jeg er henvist til gynokolog. Skal dit 14 desember. Det er veldig lenge til syns jeg.Men sånn er det.

Legen trodde at inngrep oprasjon ble valgt for meg. Men han var ikke gynokolog som han sa så han visste ikke.

Kanskje hun ber meg begynne å trene. Helt ærlig. Det tror jeg ikke jeg klarer. Klarer ikke stramme musklene der nede særlig mye. Huff flaut å si det.

Jeg er plaget. Føler sååå ubehag. Det er ikke ok å være meg om dagen for å si det slik.

Har sopp i tillegg til at jeg avsluttet Flagyl kur mot Gardnerella infeksjon.

Det vil vel si at jeg fikk sopp av Flagyl kur.

Har lyst å kaste hele underlivet på dynga.

Tror ikke sex har fremprovosert det. Det har nok gått over tid. Jeg er veldig nysgjerrig på om noen skriver inn her og kan fortelle litt hvordan et sånt inngrep er. Smertefullt? Blir en bra av det?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet lege og gynokolog.

Veldig spent på fortsettelsen din.

Trøst at du var 33 år.:-)). Det kan tydligvis skje i mange aldre.

Har du ikke vondt i det hele tatt? Ikke hatt diffuse smerter i underlivet noen gang?

Jeg går med følsen av blærekatarr og trykk i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var jammen hyggelig med en i samma båt:-)

Huff ille å si det, men.

Nå skal du høre. Jeg var hos legen i dag fordi jeg skulle ta en blodprøve. Fikk en akutt time og fikk snakket med fastlegen min.

En annen lege så nemlig på meg for 2 uker siden.

Min fastlege ville se på meg og han konstaterte at jeg har blæreveggfremfall. Det var som jeg følte. Noe som lå der. Hang der.

Grunnen til at dette kan komme? Det er svakt bekken, bekkenmusklatur. Så to tunge barn da kan vel være tøfft.

Jeg har hatt to svangerskap og hun ene var over 4 kg.

Også har jeg aldri trent musklene der nede. jeg har aldri trent noe egentlig.

Jeg er henvist til gynokolog. Skal dit 14 desember. Det er veldig lenge til syns jeg.Men sånn er det.

Legen trodde at inngrep oprasjon ble valgt for meg. Men han var ikke gynokolog som han sa så han visste ikke.

Kanskje hun ber meg begynne å trene. Helt ærlig. Det tror jeg ikke jeg klarer. Klarer ikke stramme musklene der nede særlig mye. Huff flaut å si det.

Jeg er plaget. Føler sååå ubehag. Det er ikke ok å være meg om dagen for å si det slik.

Har sopp i tillegg til at jeg avsluttet Flagyl kur mot Gardnerella infeksjon.

Det vil vel si at jeg fikk sopp av Flagyl kur.

Har lyst å kaste hele underlivet på dynga.

Tror ikke sex har fremprovosert det. Det har nok gått over tid. Jeg er veldig nysgjerrig på om noen skriver inn her og kan fortelle litt hvordan et sånt inngrep er. Smertefullt? Blir en bra av det?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet lege og gynokolog.

Veldig spent på fortsettelsen din.

Trøst at du var 33 år.:-)). Det kan tydligvis skje i mange aldre.

Har du ikke vondt i det hele tatt? Ikke hatt diffuse smerter i underlivet noen gang?

Jeg går med følsen av blærekatarr og trykk i underlivet.

Det jeg først tenkte på var en uterus prolaps, livmoren kan glippe sine fester og dette ned i vaginalen. Kjempetrasig.

Trening er kjempeviktig etter fødsel og dere som er så unge vet jo det. Viktig for sexlivet og for at en ikke skal bli inkontinent før en er førti.|

Håper ikke det er så gale som det høres ut.

Urinblæra vil ikke komme ut av vagina, bare så det er sagt, da er det livmoren som er på veg ut.

Jeg ville gått til gyntilsyn straks.

Dessverre liten trøst fra meg i dag, men lykke til likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Det jeg først tenkte på var en uterus prolaps, livmoren kan glippe sine fester og dette ned i vaginalen. Kjempetrasig.

Trening er kjempeviktig etter fødsel og dere som er så unge vet jo det. Viktig for sexlivet og for at en ikke skal bli inkontinent før en er førti.|

Håper ikke det er så gale som det høres ut.

Urinblæra vil ikke komme ut av vagina, bare så det er sagt, da er det livmoren som er på veg ut.

Jeg ville gått til gyntilsyn straks.

Dessverre liten trøst fra meg i dag, men lykke til likevel.

Det er ifølge legen blærefremfall. Blærevegg fremfall for min del.

At det er trasig er sikkert og visst.

Det er tre typer sa legen.

1) Blærefremfall

2) Livmorfremfall

3) Endetarm/bakreskjedevegg fremfall.

Alt dette er trasig. Desverre er det vel fåtall som trener dette området spesielt etter fødsel.

Desverre for meg...jeg har ikke gjordt det:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ifølge legen blærefremfall. Blærevegg fremfall for min del.

At det er trasig er sikkert og visst.

Det er tre typer sa legen.

1) Blærefremfall

2) Livmorfremfall

3) Endetarm/bakreskjedevegg fremfall.

Alt dette er trasig. Desverre er det vel fåtall som trener dette området spesielt etter fødsel.

Desverre for meg...jeg har ikke gjordt det:-((

Syntes det er rart at du ikke er henvist til urolog.

Ang trening av bekkenmusklatur for å hindre det du her snakker om: ALLE jeg kjenner trener for å ungå det, ikke bare etter fødsel men det er viktig for kvinner generelt.

Ang sex er det jo særdeles viktig. Ingen vil jo være slapp å få "prompelyder" når en har sex.

Ei heller vil jeg "tisse" på meg eller løpe rundt med tena lady.

Nei sett i gang å tren bekkenmusklene, det vil tjene deg spesielt og mannen din vil garantert merke det ;-)))

Knip når du går, står, sitter, knip når du gjør hvasomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Hei!

Det var jammen hyggelig med en i samma båt:-)

Huff ille å si det, men.

Nå skal du høre. Jeg var hos legen i dag fordi jeg skulle ta en blodprøve. Fikk en akutt time og fikk snakket med fastlegen min.

En annen lege så nemlig på meg for 2 uker siden.

Min fastlege ville se på meg og han konstaterte at jeg har blæreveggfremfall. Det var som jeg følte. Noe som lå der. Hang der.

Grunnen til at dette kan komme? Det er svakt bekken, bekkenmusklatur. Så to tunge barn da kan vel være tøfft.

Jeg har hatt to svangerskap og hun ene var over 4 kg.

Også har jeg aldri trent musklene der nede. jeg har aldri trent noe egentlig.

Jeg er henvist til gynokolog. Skal dit 14 desember. Det er veldig lenge til syns jeg.Men sånn er det.

Legen trodde at inngrep oprasjon ble valgt for meg. Men han var ikke gynokolog som han sa så han visste ikke.

Kanskje hun ber meg begynne å trene. Helt ærlig. Det tror jeg ikke jeg klarer. Klarer ikke stramme musklene der nede særlig mye. Huff flaut å si det.

Jeg er plaget. Føler sååå ubehag. Det er ikke ok å være meg om dagen for å si det slik.

Har sopp i tillegg til at jeg avsluttet Flagyl kur mot Gardnerella infeksjon.

Det vil vel si at jeg fikk sopp av Flagyl kur.

Har lyst å kaste hele underlivet på dynga.

Tror ikke sex har fremprovosert det. Det har nok gått over tid. Jeg er veldig nysgjerrig på om noen skriver inn her og kan fortelle litt hvordan et sånt inngrep er. Smertefullt? Blir en bra av det?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet lege og gynokolog.

Veldig spent på fortsettelsen din.

Trøst at du var 33 år.:-)). Det kan tydligvis skje i mange aldre.

Har du ikke vondt i det hele tatt? Ikke hatt diffuse smerter i underlivet noen gang?

Jeg går med følsen av blærekatarr og trykk i underlivet.

Sant og si var jeg innom fastlegen i august, der jeg nevnte denne trykkfølelsen nedentil. Var også da innom dol for å spørre meg til råds, jeg fryktet nemlig livmorhalskreft eller andre (og tross alt mer alvorlige) forhold. Har også lurt på om jeg har pcos siden jeg av og til får denne udefinerbare trykkfølelsen/ubehaget i underlivet.

Legen (som jeg forresten ikke skal gå til mer-ubehagelig kvinne) sa ikke annet enn at jeg måtte ta kontakt igjen dersom det ikke ga seg. Kom ikke med noen spørsmål eller forslag, undersøkelser...

En mnd etter fjernet hun spiralen min, og burde vel da kunne se at muskulaturen var svak?

Iallefall burde hun nevne det, når jeg meddeler at grunnen til at jeg ønsker spiralen fjernet er at jeg tenker på nr. tre!

Herregud, er det bare å glemme nå da? :-(((

Føler meg som en olding her jeg sitter. Vel har jeg ikke akkurat frekventert treningssentrene i utide, men jeg er da ikke fullstendig i forfall heller! Inaktiv er jeg ikke!

Uhuhuuuu, hvorfor meg??! :-((((

Jeg har da trent periodevis siste tre år!

Hvis jeg får enda et svangerskap med 4,5 kilos barn går jeg vel helt i oppløsning???!! Neiogneiogneiiii... :-/

Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Syntes det er rart at du ikke er henvist til urolog.

Ang trening av bekkenmusklatur for å hindre det du her snakker om: ALLE jeg kjenner trener for å ungå det, ikke bare etter fødsel men det er viktig for kvinner generelt.

Ang sex er det jo særdeles viktig. Ingen vil jo være slapp å få "prompelyder" når en har sex.

Ei heller vil jeg "tisse" på meg eller løpe rundt med tena lady.

Nei sett i gang å tren bekkenmusklene, det vil tjene deg spesielt og mannen din vil garantert merke det ;-)))

Knip når du går, står, sitter, knip når du gjør hvasomhelst.

Du skriver at alle du kjenner gjør det.

Alle jeg kjenner sier de gjør det sjelden og glemmer det og ingen går på treningsstudio.

Hvorfor er gynokolog feil? Er legen min dum?

Hvorfor nevnte ikke han urolog?

Det er kanskje for sent for meg. Det virket som det var sannsynlig med oprasjon.

Jeg tisser ikke på meg. Så langt er det ikke kommet. Har aldri skvettet heller.

Ang sex...for å si det helt ærlig så er det ikke akkurat det jeg tenker mest på.

Prompelyder kunne jeg ha som 18 åring også.

Da hadde jeg ikke født barn.

Har du spesielt greie på dette?

Ønsker også å høre fra noen som faktisk ikke har klart å forhindre at dette er skjedd!

Har noen erfaring med nedfall og klart å trene opp igjen uten inngrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg først tenkte på var en uterus prolaps, livmoren kan glippe sine fester og dette ned i vaginalen. Kjempetrasig.

Trening er kjempeviktig etter fødsel og dere som er så unge vet jo det. Viktig for sexlivet og for at en ikke skal bli inkontinent før en er førti.|

Håper ikke det er så gale som det høres ut.

Urinblæra vil ikke komme ut av vagina, bare så det er sagt, da er det livmoren som er på veg ut.

Jeg ville gått til gyntilsyn straks.

Dessverre liten trøst fra meg i dag, men lykke til likevel.

"Urinblæra vil ikke komme ut av vagina, bare så det er sagt, da er det livmoren som er på veg ut."

Tøys. Jeg er selv operert for blærefremfall i skjeden. Blæra kan utmerket godt komme ut gjennom skjeden ved brist/svakheter i musklene i skjedeveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les svar fra meg, som er lagt feil i tråden. ;-)

Ligger under innlegget mitt, som svar til ylvali...

Jeg ble operert for blærefremfall for snart 5 år siden og det var svært vellykket! Trening vil neppe hjelpe på dette, så be om å bli satt på venteliste for operasjon så snart som mulig.

En slik operasjon vil ikke hjelpe mot inkontinens om noen av dere har det, men den får blæra på plass igjen. Gynekologen som opererte meg var kvinnelig og etter operasjonen sa hun lattermildt:"Nå har vi gjort deg så trang som en jomfru igjen!" ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Sant og si var jeg innom fastlegen i august, der jeg nevnte denne trykkfølelsen nedentil. Var også da innom dol for å spørre meg til råds, jeg fryktet nemlig livmorhalskreft eller andre (og tross alt mer alvorlige) forhold. Har også lurt på om jeg har pcos siden jeg av og til får denne udefinerbare trykkfølelsen/ubehaget i underlivet.

Legen (som jeg forresten ikke skal gå til mer-ubehagelig kvinne) sa ikke annet enn at jeg måtte ta kontakt igjen dersom det ikke ga seg. Kom ikke med noen spørsmål eller forslag, undersøkelser...

En mnd etter fjernet hun spiralen min, og burde vel da kunne se at muskulaturen var svak?

Iallefall burde hun nevne det, når jeg meddeler at grunnen til at jeg ønsker spiralen fjernet er at jeg tenker på nr. tre!

Herregud, er det bare å glemme nå da? :-(((

Føler meg som en olding her jeg sitter. Vel har jeg ikke akkurat frekventert treningssentrene i utide, men jeg er da ikke fullstendig i forfall heller! Inaktiv er jeg ikke!

Uhuhuuuu, hvorfor meg??! :-((((

Jeg har da trent periodevis siste tre år!

Hvis jeg får enda et svangerskap med 4,5 kilos barn går jeg vel helt i oppløsning???!! Neiogneiogneiiii... :-/

Hjelp.

Hei igjen!!

Jeg var faktisk hos gyn. oktober i fjor. fordi jeg var redd for akkurat det du skrev. Tok ultralyd og alt var normalt.

Jeg har også tenkt i ettertid om hun ikke så at det var slapt. Jeg var ikke så happy over henne jeg heller.Men det hjalp meg bort fra redselen den gangen.

Så dukket de samme symptomer opp i høst. Og nå har jeg fått bekreftet at ja huden henger nedmot åpningen min. Jeg kjenner det hele tiden. Ser det og kjenner med finger.

Ang barn nr 3. Skjønner at det må være frustrerende. Fort deg til lege. Snakk med han/hun.

Det kan jo ikke være heldig for blæren. Føler du tissetrang oftere?

Får du tømt blæren helt?

Akkurat nå er jeg glad jeg ikke har gått et svangerskap til. Med den svake musklaturen i bekkenet.

Skulle du ikke bli anbefalt et svangerskap til er adopsjon absolutt å anbefale:-))

Vi har verdens nydligste lille tulle med nydlige brune øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Jeg ble operert for blærefremfall for snart 5 år siden og det var svært vellykket! Trening vil neppe hjelpe på dette, så be om å bli satt på venteliste for operasjon så snart som mulig.

En slik operasjon vil ikke hjelpe mot inkontinens om noen av dere har det, men den får blæra på plass igjen. Gynekologen som opererte meg var kvinnelig og etter operasjonen sa hun lattermildt:"Nå har vi gjort deg så trang som en jomfru igjen!" ;o)

Hei!

Jeg leste i gamle innlegg om disse sakene, og husker nikket ditt.

Det var jammen godt å høre dette fra deg.

Legen min antok at jeg måtte opereres. Jeg er jo kjempe redd for det.

Så det var ok å høre litt om at andre har opplevd det.

Lå du lenge på sykehus. Leste om ei som lå 6 dager.

Er det veldig vondt? Fortell gjerne litt.

Også blir vi som jomfruer igjen! Sannelig ikke dårlig:-)))

Kanskje vi skal gifte oss for annen gang da? Fornye ektesakapsløftene:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg leste i gamle innlegg om disse sakene, og husker nikket ditt.

Det var jammen godt å høre dette fra deg.

Legen min antok at jeg måtte opereres. Jeg er jo kjempe redd for det.

Så det var ok å høre litt om at andre har opplevd det.

Lå du lenge på sykehus. Leste om ei som lå 6 dager.

Er det veldig vondt? Fortell gjerne litt.

Også blir vi som jomfruer igjen! Sannelig ikke dårlig:-)))

Kanskje vi skal gifte oss for annen gang da? Fornye ektesakapsløftene:-))

Jeg lå vel 4-5 dager på sykehuset, da grein jeg meg hjem (nesten da) for jeg hadde sånn hjemlengsel etter ungene. :o)

Smerter skal du ikke være redd for, du får så mye smertestillende som du trenger og ber om.

Husker en av damene som lå der samtidig, de hadde kjøpt seg nye seng like før og hun hadde sagt til mannen at:"Nå blir det ny seng og ny mus!" ;o) Hun var ikke like høy i hatten like etter operasjonen, men det gikk nok fort over.

Såvidt jeg husker var det 4 ukers samleieforbud og like lenge forbud mot tunge løft, etterpå slik at alt skulle gro skikkelig. Jeg har ikke merket noe til arrvev eller noe slikt, vi har godt grokjøtt nedentil! Følsomheten har heller ikke blitt mindre, nesten motsatt! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Jeg lå vel 4-5 dager på sykehuset, da grein jeg meg hjem (nesten da) for jeg hadde sånn hjemlengsel etter ungene. :o)

Smerter skal du ikke være redd for, du får så mye smertestillende som du trenger og ber om.

Husker en av damene som lå der samtidig, de hadde kjøpt seg nye seng like før og hun hadde sagt til mannen at:"Nå blir det ny seng og ny mus!" ;o) Hun var ikke like høy i hatten like etter operasjonen, men det gikk nok fort over.

Såvidt jeg husker var det 4 ukers samleieforbud og like lenge forbud mot tunge løft, etterpå slik at alt skulle gro skikkelig. Jeg har ikke merket noe til arrvev eller noe slikt, vi har godt grokjøtt nedentil! Følsomheten har heller ikke blitt mindre, nesten motsatt! ;o)

Hvor gammel er du?

Hvilke plager/ubehag hadde du før det ble oppdaget?

Gikk du lenge å ventet før oprasjon?

Var det mye heng hos deg?

Hvis blæren har begynt å henge hvorfor syr de inni skjeden?

Jeg syns det er så ekkelt slik jeg går nå.

Føler en klump inne skeden som verker særlig om ettermiddag og kveld.

Jeg skal til gyn om 1 mnd. Uutholdelig lenge til ,huff

Du høres veldig positiv ut!

Takker for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Hvilke plager/ubehag hadde du før det ble oppdaget?

Gikk du lenge å ventet før oprasjon?

Var det mye heng hos deg?

Hvis blæren har begynt å henge hvorfor syr de inni skjeden?

Jeg syns det er så ekkelt slik jeg går nå.

Føler en klump inne skeden som verker særlig om ettermiddag og kveld.

Jeg skal til gyn om 1 mnd. Uutholdelig lenge til ,huff

Du høres veldig positiv ut!

Takker for det!

Hvor gammel er du? Nå er jeg 38, da jeg ble operert var jeg altså 34.

> Hvilke plager/ubehag hadde

> du før det ble oppdaget?

Jeg merket det selv da, blæra hang jo ned i skjeden og ned i åpningen på det verste. Dessuten hadde jeg stressinkontinens som jeg omsider ble operert for i fjor, med meget godt resultat!

Gikk du lenge å ventet før oprasjon? Oh yeah... Skal vi se... *Tenke tenke* Det var vel rundt ett års ventetid kanskje? Så det er bare å pelle seg til lege så fort som mulig!

Var det mye heng hos deg? Jepp, blæra hang ned i skjedeåpningen på det verste.

Hvis blæren har begynt å henge hvorfor syr de inni skjeden? De syr fra skjeden, de går ikke inn fra fremsiden av magen, det er jo bak blæren svakheten i muskulaturen er og det er ikke så langt mellom skjeden og blæra. :o) Dessuten har vi veldig godt grokjøtt der!

Spør gjerne mer om det er noe du lurer på så skal jeg prøve å svare. :o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Hvor gammel er du? Nå er jeg 38, da jeg ble operert var jeg altså 34.

> Hvilke plager/ubehag hadde

> du før det ble oppdaget?

Jeg merket det selv da, blæra hang jo ned i skjeden og ned i åpningen på det verste. Dessuten hadde jeg stressinkontinens som jeg omsider ble operert for i fjor, med meget godt resultat!

Gikk du lenge å ventet før oprasjon? Oh yeah... Skal vi se... *Tenke tenke* Det var vel rundt ett års ventetid kanskje? Så det er bare å pelle seg til lege så fort som mulig!

Var det mye heng hos deg? Jepp, blæra hang ned i skjedeåpningen på det verste.

Hvis blæren har begynt å henge hvorfor syr de inni skjeden? De syr fra skjeden, de går ikke inn fra fremsiden av magen, det er jo bak blæren svakheten i muskulaturen er og det er ikke så langt mellom skjeden og blæra. :o) Dessuten har vi veldig godt grokjøtt der!

Spør gjerne mer om det er noe du lurer på så skal jeg prøve å svare. :o) Lykke til!

Hei på deg igjen!

Jeg lurer på masse jeg. Har noen spørsmål :-)

Hvor i landet ventet du i 1 år?

Hvordan taklet du hverdagen i ventetiden?

Drev du med tunge løft og husarbeid?

En må jo løfte på små barn. Har en 2 åring.

Tok du knipeøvelser under denne tiden? Har det noe for seg? Kanskje for å forhindre de to andre typene fremfall.

Det er bare så vanskelig å kjenne om det er riktig når jeg kniper. Det er jo liksom en kladd som gjør det litt vanskelig.

Merker at det tapper en for energi,dessuten er jeg så irrritabel.

Støvsugde nå og merker den klumpen som sandpapir inni der.

Hva slags plager hadde du det året du ventet på inngrep?

Har vært hos lege.. Venter på dommen fra gynokolog. Er jo ventetid der.

Veldig glad for at du deler dine erfaringer. En blir jo litt frustrert.Og engstelig.

Litt nytt for meg ennå. ER redd for inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg igjen!

Jeg lurer på masse jeg. Har noen spørsmål :-)

Hvor i landet ventet du i 1 år?

Hvordan taklet du hverdagen i ventetiden?

Drev du med tunge løft og husarbeid?

En må jo løfte på små barn. Har en 2 åring.

Tok du knipeøvelser under denne tiden? Har det noe for seg? Kanskje for å forhindre de to andre typene fremfall.

Det er bare så vanskelig å kjenne om det er riktig når jeg kniper. Det er jo liksom en kladd som gjør det litt vanskelig.

Merker at det tapper en for energi,dessuten er jeg så irrritabel.

Støvsugde nå og merker den klumpen som sandpapir inni der.

Hva slags plager hadde du det året du ventet på inngrep?

Har vært hos lege.. Venter på dommen fra gynokolog. Er jo ventetid der.

Veldig glad for at du deler dine erfaringer. En blir jo litt frustrert.Og engstelig.

Litt nytt for meg ennå. ER redd for inngrep.

Hvor i landet ventet du i 1 år? Trondheim. Nå husker jeg ikke helt, men jeg mener jeg ventet ett års tid ja.

Hvordan taklet du hverdagen i ventetiden? Drev du med tunge løft og husarbeid? Jeg levde som vanlig, men var nok noe mer tilbakeholden i sengen, syntes liksom ikke det var sånn stas at eksen skulle fingre blæra mi... ;o)

Tok du knipeøvelser under denne tiden? Har det noe for seg? Jeg tror at muskler og sener hos meg fikk så stor medfart under den første fødselen at jeg rett og slett ikke "får kontakt" med musklene i bekkenbunnen. Så knipeøvelser og behandling som gikk på stimulering av musklene der var til meget liten nytte for meg. Prøvde også ring i skjeden, men fant ingen i riktig str, den ene var for liten og kjentes ut som om den skulle falle ut, den neste str var så stor at den var ubehagelig.

Hva slags plager hadde du det året du ventet på inngrep? Egentlig var det mest psykisk, men jeg kjente blæra i skjedeåpningen på de verste dagene og det var jo ubehagelig. Og som sagt - det var ikke akkurat positivt for sexlivet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Hvor i landet ventet du i 1 år? Trondheim. Nå husker jeg ikke helt, men jeg mener jeg ventet ett års tid ja.

Hvordan taklet du hverdagen i ventetiden? Drev du med tunge løft og husarbeid? Jeg levde som vanlig, men var nok noe mer tilbakeholden i sengen, syntes liksom ikke det var sånn stas at eksen skulle fingre blæra mi... ;o)

Tok du knipeøvelser under denne tiden? Har det noe for seg? Jeg tror at muskler og sener hos meg fikk så stor medfart under den første fødselen at jeg rett og slett ikke "får kontakt" med musklene i bekkenbunnen. Så knipeøvelser og behandling som gikk på stimulering av musklene der var til meget liten nytte for meg. Prøvde også ring i skjeden, men fant ingen i riktig str, den ene var for liten og kjentes ut som om den skulle falle ut, den neste str var så stor at den var ubehagelig.

Hva slags plager hadde du det året du ventet på inngrep? Egentlig var det mest psykisk, men jeg kjente blæra i skjedeåpningen på de verste dagene og det var jo ubehagelig. Og som sagt - det var ikke akkurat positivt for sexlivet da.

Hei du!

Huff jeg håper ikke dette var grunnen til at han ble eksen din!

Det er psykisk tøfft. Men det jeg ikke skjønner er at du ikke hadde noen diffuse ubehag der huden hang? Blæren .

Jeg har sviing etter at jeg har tisset. Holder jeg meg litt for lenge verker det etter jeg har tisset. Dette er spesielt i urinåpningen.

Også føles det som en sviende boble i skjeden som snart føles som ramler ut!

Ramlet det ut hos deg?

Er det bare hud som er fremfall eller er det skjedd en endring i selve blæren?

Er det den som har ramlet ned? Da skjønner jeg ikke at de ikke må henge opp blæren? Ikke bar snurpe huden inne dotta!

Hvordan utartet stressinkontinens seg? Hvordan reparerer de det?

En ting til. Jeg holder på å bli gal jeg allerede.

Har du noen peiling på å gjøre dette privat? Var det noe du vurderte?

Isteden for å vente nesten 1 år.

Kunne du beskrevet den ringen for meg? Er det noe som vanligvis kan hjelpe.

Tror du hvis den hadde passet skjeden din at den hadde vært ok å ha der? Merker man den?

Beklager hvis jeg maser fælt. Men jeg tenker vel ikke på så veldig mye annet om dagen. Synd men sant! Føler meg misslykka og dårlig forfatning.

Fikk du spinal eller narkose? Kan man ønske seg?

Ang sex så har vi ikke hatt det etter at jeg ble som verst. Tror ikke han har lyst å kjenne på det med fingra iallfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Les svar fra meg, som er lagt feil i tråden. ;-)

Ligger under innlegget mitt, som svar til ylvali...

Hei ylvali!

Ble stille fra deg. Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...