Gå til innhold

Fremfall/nedfall av skjede vegg/blærevegg/blære


Gjest migrenepiken

Anbefalte innlegg

Hei du!

Huff jeg håper ikke dette var grunnen til at han ble eksen din!

Det er psykisk tøfft. Men det jeg ikke skjønner er at du ikke hadde noen diffuse ubehag der huden hang? Blæren .

Jeg har sviing etter at jeg har tisset. Holder jeg meg litt for lenge verker det etter jeg har tisset. Dette er spesielt i urinåpningen.

Også føles det som en sviende boble i skjeden som snart føles som ramler ut!

Ramlet det ut hos deg?

Er det bare hud som er fremfall eller er det skjedd en endring i selve blæren?

Er det den som har ramlet ned? Da skjønner jeg ikke at de ikke må henge opp blæren? Ikke bar snurpe huden inne dotta!

Hvordan utartet stressinkontinens seg? Hvordan reparerer de det?

En ting til. Jeg holder på å bli gal jeg allerede.

Har du noen peiling på å gjøre dette privat? Var det noe du vurderte?

Isteden for å vente nesten 1 år.

Kunne du beskrevet den ringen for meg? Er det noe som vanligvis kan hjelpe.

Tror du hvis den hadde passet skjeden din at den hadde vært ok å ha der? Merker man den?

Beklager hvis jeg maser fælt. Men jeg tenker vel ikke på så veldig mye annet om dagen. Synd men sant! Føler meg misslykka og dårlig forfatning.

Fikk du spinal eller narkose? Kan man ønske seg?

Ang sex så har vi ikke hatt det etter at jeg ble som verst. Tror ikke han har lyst å kjenne på det med fingra iallfall. :-)

"Huff jeg håper ikke dette var grunnen til at han ble eksen din!" Nei nei! :o) Han er en flott mann og ingen dust, selv om han er eksen min.

"Dette er spesielt i urinåpningen." Hmmm... Du har ikke en lett uvi da? Blærefremfallet er jo gjennom veggen mot skjeden, ikke i urinrørsåpningen.

"Ramlet det ut hos deg?" Den falt inn i skjeden ja, men falt heldigvis ikke så langt ned at den kom ut gjennom skjeden da.

"Er det bare hud som er fremfall eller er det skjedd en endring i selve blæren? Er det den som har ramlet ned?"

Det er muskelveggen i skjeden som svikter og selve blæra som kommer ut ja.

"Da skjønner jeg ikke at de ikke må henge opp blæren? Ikke bar snurpe huden inne dotta!" Men det gjør de jo! De henger den opp på nytt, men av en eller annen grunn så hjelper ikke den operasjonen mot inkontinens, da er det selve urinlederen og blærehalsen som strammes inn.

"Hvordan utartet stressinkontinens seg? Hvordan reparerer de det?" Jeg kunne ikke løpe til bussen / sparke fotball med ungene / hoppe på trampis osv osv uten at jeg lekket litt urin. Noen lekker bare litt, mens andre tømmer hele blæra i slike tilfeller. Jeg løp ikke til bussen uten å ha bind eller truseinnlegg på og slett ikke om det var en stund siden jeg hadde vært på do.

Operasjonen mot det var såre enkel!!! Lokalbedøvelse, så satt de inn en slags bøyle via skjeden og opp mot skambeinet, ble sydd ett sting i skjeden og ett på hver side av venusberget. Bøylen heiser opp blærehalsen på en måte slik at den ikke "henger og slenger". Dette er straks 13 mnd siden og jeg er så og si tett som ei potte! Bruker truseinnlegg på trampolina for der er støtene så voldsomme. :o)

"Har du noen peiling på å gjøre dette privat? Var det noe du vurderte? Isteden for å vente nesten 1 år." Jeg ringte rundt og sjekket, men i Trondheim var det ingen som opererte cystocele (det var det het!) privat.

"Kunne du beskrevet den ringen for meg? Er det noe som vanligvis kan hjelpe. Tror du hvis den hadde passet skjeden din at den hadde vært ok å ha der? Merker man den?" Den er som en tykk gummiring med varierende omkrets, ganske tung og den skal holde blæra oppe, jeg var overrasket over hvor stor den var. Noen tar den ut under sex, andre har faktisk sex med ringen i. Jeg følte at den holdt på å falle ut når jeg satt på do og trykket f.eks. Men dersom man finner en str som passer så skal den visst fungere helt fint. Men psykisk sett tror jeg ikke jeg hadde orket å ha den på permanent basis nei.

"Beklager hvis jeg maser fælt." Mas ivei du! Bare hyggelig om jeg kan være til nytte! :o)

"Men jeg tenker vel ikke på så veldig mye annet om dagen. Synd men sant! Føler meg misslykka og dårlig forfatning." Husker godt den følelsen der ja. Følte meg ikke som kvinne i det hele tatt på den tiden, det som gjorde meg til kvinne var på en måte ødelagt. Men det lar seg reparere!

"Fikk du spinal eller narkose? Kan man ønske seg?" Full narkose, det er tross alt en omfattende operasjon som sikkert tok et par timer om ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ylvali1365381015

Hei ylvali!

Ble stille fra deg. Hvordan går det?

Du, jeg har faktisk knepet og knepet denne uka, synes faktisk det er blitt litt bedre!

Jeg bør nok oppsøke lege uansett, er vel litt fornektende nå.

Jeg er kjempenervøs for å være gravid! :-/ plutselg passer det ikke i det hele tatt med flere barn, jeg bør undersøkes først...

Jeg står foran en travel uke med innleveringer og møter, mannen er borte og barna skal ha sitt...vet ikke når jeg tar kontakt med legen. Kan man bestille time hos gyn direkte? Jeg vil ikke at den kjekke manlige legen skal se på meg først... ;-/

Hvordan er det med deg forresten? :-) Ønsker deg en god start på uka, så "snakkes" vi nok snart!

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenepiken

Du, jeg har faktisk knepet og knepet denne uka, synes faktisk det er blitt litt bedre!

Jeg bør nok oppsøke lege uansett, er vel litt fornektende nå.

Jeg er kjempenervøs for å være gravid! :-/ plutselg passer det ikke i det hele tatt med flere barn, jeg bør undersøkes først...

Jeg står foran en travel uke med innleveringer og møter, mannen er borte og barna skal ha sitt...vet ikke når jeg tar kontakt med legen. Kan man bestille time hos gyn direkte? Jeg vil ikke at den kjekke manlige legen skal se på meg først... ;-/

Hvordan er det med deg forresten? :-) Ønsker deg en god start på uka, så "snakkes" vi nok snart!

Mvh,

Hei du!!

Takk som spør.jeg er frustrert og syns dette er en pyton situasjon.

Du kan jo bare gå til gynokolog privat. Volvat f.eks.

Jeg bestemte meg for å la det stå til. jeg var desperat. Har nemlig brukt volvat noen ganger. Men nå orket jeg ikke dra dit.

Fikk mannlig lege etter at den kvinnelige sluttet for 4 år siden.Og det passet ikke meg heller og har ikke tatt GU hos han.

Men nå måtte jeg bare . Det er jo greit for nå kan han følge syke historiene mine fremover egentlig. Slik at det blir ryddig.

Det var bare å legge seg ned det. Han så det jeg kjente. Sånn er det.

At det nå er lang ventetid hos hun Gynokologen jeg skal til er kjedelig og frustrerende. Men samtidig kommer jeg til ei som jeg gikk hos i svangerskapene mine. Det var hun som sa begge gangene at det var jente.. Det stemte:-)

Det var hun som engang fant ut at fosteret mitt i 15 uke var dødt.

Men tankene er der om å få til dette raskere og privat. Det er sikkert mulig. Er veldig usikker og litt redd. Så jeg venter nok på den timen jeg har fått.

Jeg holder vel ut. Det hjelper ikke knipe for meg nå.Det er bare ubehagelig. Syns det er vanskelig.

Det er psykisk tøfft å gå slik. Jeg har endel ubehag og trykk. I tillegg tisser jeg ofte . Det svir!

Leste på nettet at dette var vanlig ved blærefremfall.

Det kalles inkontinens selvom jeg ikke skvetter og tisser på meg.

Du kan be legen din henvise deg til gynokolog uten at han må se på deg. Det gjorde min lege en gang. For jeg sa at jeg var sjenert.

Du bør jo få opp farten. Lange køer på slike inngrep om det må til . Har jeg skjønt.

Vi prates da:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...