Gå til innhold

¨hva slags forsikring har dere?


Gjest Aviaana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har uføre- og ulykkesforsikring, er ikke sikker på hvor stor utbetalingen er her.

Dessuten har vi akkurat ordnet med gjensidig livsforsikring, så dersom en av oss dør får den andre 1 mill.

Håper det aldri blir nødvendig, men det er godt å vite at vi er sikret _dersom_ noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barna har vi ulykke- og sykdomsforsikring.

På oss selv har vi gjeldsforsikring og ulykkesforsikring (+ helårs reiseforsikring).

Men vi burde naturligvis ha hatt sykdomsforsikring på oss voksne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har livsforsikring på hverandre, så har vi en ulykkesforsikring hver. Jeg har i tillegg ulykkesforsikring et annet sted (unødvendig) og uføreforsikring.

Også har vi en vanlig barneforsikring på jentungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har livforsikring og så har jeg barneforsikring på minstemann. Uføreforsikring har jeg hatt mens jeg jobbet, men fikk ingen utbetaling

Kan jeg spørre hvorfor du ikke fikk utbetaling?

Det er ikke for å grafse, og du velger selv om du vil svare eller ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du ikke fikk utbetaling?

Det er ikke for å grafse, og du velger selv om du vil svare eller ikke. :-)

Fordi jeg hadde hatt diagnosen fra jeg var femten, selv om jeg ble regnet for fullt arbeidsfør i alle år. Jeg synes faktisk det var litt urettferdig siden de hadde gitt meg uføreforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt forsikring i Gjensidige, som går både på dødsfall, uførhet, sykdom og skade.

Fikk selvsagt noen skjemaer i retur der jeg blir bedt om å redegjøre nærmere for de tingene som jeg nevnte spesielt i helseerklærlingen. Et ork å få fylt ut flere sjemaer, men jeg måt vel gjøre det.. Kanksje i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg hadde hatt diagnosen fra jeg var femten, selv om jeg ble regnet for fullt arbeidsfør i alle år. Jeg synes faktisk det var litt urettferdig siden de hadde gitt meg uføreforsikring.

Ok, takk for svar! (Det har stor betydning for meg personlig, siden jeg skal prøve å få meg sykdomsforsikring - til tross for arvelig sykdom i familien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! (Det har stor betydning for meg personlig, siden jeg skal prøve å få meg sykdomsforsikring - til tross for arvelig sykdom i familien).

Jeg tror du får siden du ikke er syk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig barneforsikring på ungene, det gjelder vel sykdom og ulykke, og en million i forsikring på meg.

Jeg har ulykkesforsikring og vurderer å utvide også til sykdomsforsikring.

Dvs. jeg "må bli" varig ufør eller dø av ulykke, ikke sykdom.

Vil ha all min gjeld slettet og at ungen skal ha noe etter meg om jeg dør og hvis jeg skulle bli varig syk/ufør så vil jeg ikke at ungene skal "belastes" med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk dekning via jobben. Den er visstnok bedre og med høyere beløp enn de som jobber i forsikringsselskapet. (De fortalte meg forrige uke at de ikke hadde andre firmaer med så høy dekning)

Så jeg vil nok overleve om noe skulle skje.

Gubben har bare en uførepensjon som utbetaler noen tusenlapper i mnd. om han blir sykmeldt eller ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får siden du ikke er syk selv.

hvor mye trenger man å oppgi til forsikringsselskapet. Sjekker de de opp med lege om det jeg sier stemmer?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...