Gå til innhold

Det er pokker så skremmende!


Sør

Anbefalte innlegg

Her finner du en liste over de landene som har ratifisert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter. Den er ratifisert av mange muslimske land. Både ytringsfrihet og retten til privatliv (herunder homofili) er vernet under konvensjonen.

http://www.ohchr.org/english/countries/ratification/4.htm

Indonesia var temmelig seint ute, og det skyldes den manglende kompatibiliteten med islam.

Der befinner de fleste ekte muslimene seg. Det tilspisser seg der også, og det går hardt ut over kvinnene, de svakeste, som vanlig. De har begynt å hugge armer og ben av folk. Om man er skyldig, og evt i hva er ikke så viktig, det er statueringen av eksempler som teller: frykt. Etterforskning? Kan det være nødvendig? Det sørger Allah for i tilfelle.

Om vi pisker en kvinne som ikke er prostituert, er ikke så viktig. Folk må ikke tro de kan slippe unna ved å forsvare seg. Rykter får holde som grunn. Halvparten av æresdrapene skjer på grunn av rykter, og bare kvinner blir drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    54

  • gripp

    34

  • keinstein

    30

  • Osiris

    15

Mest aktive i denne tråden

Alle i SV har god folkeskikk og er ordentlig forutsigbare og prinsippfaste. De lar ikke jødehatet gå enda. Det har de beholdt siden før 1940.

Alle SV-ere var ikke født før1940,og partiet ble ikke dannet før noenogtredve år etter 1940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle SV-ere var ikke født før1940,og partiet ble ikke dannet før noenogtredve år etter 1940

Hvorfor satt Hanna i fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven, jeg må lære meg til å bli litt frekkere skjønner jeg. :)

Tja..du er vel frekk nok, men hvis du vrir det hele litt over fra sarkasme og i retning det ondskapsfulle, begynner det å komme seg.

Jeg er ikke så flink til slikt, men setter pris på god sjikane...gjerne med klart perfide islett.

Det er kanskje å gå for langt, men skitt au; Godt nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..du er vel frekk nok, men hvis du vrir det hele litt over fra sarkasme og i retning det ondskapsfulle, begynner det å komme seg.

Jeg er ikke så flink til slikt, men setter pris på god sjikane...gjerne med klart perfide islett.

Det er kanskje å gå for langt, men skitt au; Godt nyttår.

Jeg må nok skuffe deg med at jeg har veldig dårlige anlegg for å være ondskapsfull.

Godt nyttår til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"oppdaget at Iran (for eksempel) har ratifisert den aktuelle konvensjonen :-)"

De som nylig skulle merke jøder og vantro så ikke muslimer skulle ta feil og ta dem i hånda?

Hahaha.

Før i tida skulle alle muslimer ha skjegg, det var for at de skulle føle samhold og gjenkjenne hverandre. 15 cm langt skjegg går ikke folk med frivillig i ørkenen, og det tar lang tid å anlegge, så evt vantro ikke kan kamuflere seg. Arabere har også et spesielt skjegg som ikke er lett for andre å få.

Så når skjeggene gror i Oslo, og burkaer og hijaber florerer, da er det vår for islam og høst for de vantro.

Jeg kom over en diskusjon på radioen mellom agderbisp Skjevesland og Egeland i Dagbla omkring pressens dekning av religion i sin alminnelighet.

Skjevesland hevdet meget bestemt at den senere tids aktualisering av religiøse spørsmål burde føre til bredere dekning av slike saker i våre medier.

"Aktualisering av religiøse spørsmål" gjelder generelt den økende islamske tilstedeværelse, samt mer spesielle saker som publiseringen av muhammed-tegningene.

Jeg har ikke reflektert så mye over det tidligere, men det er tydelig av den norske kirken aner en mulighet til økt innflytelse selv..gjennom den polarisering som nødvendigvis må komme, og at kristendom og islam slik sett har felles interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var jo ikke SV-er da, men ei veldig ung jente.

Jødene er nemlig selve bildet på kapitalistsvinet, og det har de vært helt siden de røde var små og lyserøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødene er nemlig selve bildet på kapitalistsvinet, og det har de vært helt siden de røde var små og lyserøde.

Nå må du gi deg. Vi har vel hatt minst en diskusjon tidligere om å skille mellom stat og religion/person i en diskusjon. Jeg har mange ganger rast over staten Israel og staten Irak og begges handlinger. Men jeg nekter å knytte raseriet mot jøder eller muslimer generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over en diskusjon på radioen mellom agderbisp Skjevesland og Egeland i Dagbla omkring pressens dekning av religion i sin alminnelighet.

Skjevesland hevdet meget bestemt at den senere tids aktualisering av religiøse spørsmål burde føre til bredere dekning av slike saker i våre medier.

"Aktualisering av religiøse spørsmål" gjelder generelt den økende islamske tilstedeværelse, samt mer spesielle saker som publiseringen av muhammed-tegningene.

Jeg har ikke reflektert så mye over det tidligere, men det er tydelig av den norske kirken aner en mulighet til økt innflytelse selv..gjennom den polarisering som nødvendigvis må komme, og at kristendom og islam slik sett har felles interesser.

Aktivister skaper motaktivister, og kirkens prester ønsker kanskje å være en motvekt mot muhammedanerprestene?

De har i hvert fall "litt" mer utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg. Vi har vel hatt minst en diskusjon tidligere om å skille mellom stat og religion/person i en diskusjon. Jeg har mange ganger rast over staten Israel og staten Irak og begges handlinger. Men jeg nekter å knytte raseriet mot jøder eller muslimer generelt.

Før du anklager, må du først se hvor det er mest raseri. Så hvem som er rasende, og så hvem disse retter raseriet mot.

Jeg kan f eks ikke huske at en kristen ungdomsleder i Norge anbefaler pisking av ulydige og umoralske kvinner i år 2002 eller deromkring?

Det er lenge siden noen kristne organisasjoner danner milits og går til angrep på folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du anklager, må du først se hvor det er mest raseri. Så hvem som er rasende, og så hvem disse retter raseriet mot.

Jeg kan f eks ikke huske at en kristen ungdomsleder i Norge anbefaler pisking av ulydige og umoralske kvinner i år 2002 eller deromkring?

Det er lenge siden noen kristne organisasjoner danner milits og går til angrep på folk?

Jeg har heller aldri påstått at kristne ungdomsledere i Norge har påstått det du nevner. Jeg kommer nok fortsatt til å rette mitt raseri eller engasjement der hvor jeg føler det blir begått med urett. Da spiller det ingen rolle for meg hvilken religion som er vanlig eller statsreligion der det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg. Vi har vel hatt minst en diskusjon tidligere om å skille mellom stat og religion/person i en diskusjon. Jeg har mange ganger rast over staten Israel og staten Irak og begges handlinger. Men jeg nekter å knytte raseriet mot jøder eller muslimer generelt.

Osiris; her trengs en avklaring.

Mener du at man ikke skal kunne kritisere en ideologi/religion på generelt grunnlag? Hva er det med kritikken av islam som gjør enkelte (ikke-muslimer) så oppbrakt?

Hvis man skal kritisere en ideologi/religion, må man jo generalisere, ikke sant?

Jeg forsøker oppriktig å få tak i hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osiris; her trengs en avklaring.

Mener du at man ikke skal kunne kritisere en ideologi/religion på generelt grunnlag? Hva er det med kritikken av islam som gjør enkelte (ikke-muslimer) så oppbrakt?

Hvis man skal kritisere en ideologi/religion, må man jo generalisere, ikke sant?

Jeg forsøker oppriktig å få tak i hva du mener.

Du kan kritisere individer og individuelle tolkninger av islam, kristendom, osv.

Å tro at man kan si "islam er sånn og sånn" er like naivt som å si at "alle kristne er mot homofile" eller "for homorile" eller "mot abort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osiris; her trengs en avklaring.

Mener du at man ikke skal kunne kritisere en ideologi/religion på generelt grunnlag? Hva er det med kritikken av islam som gjør enkelte (ikke-muslimer) så oppbrakt?

Hvis man skal kritisere en ideologi/religion, må man jo generalisere, ikke sant?

Jeg forsøker oppriktig å få tak i hva du mener.

Jeg mener bare at vi ikke kan skjære alle over en kam. Alle kristne mener ikke det samme. Alle land som har kristendom som hovedreligion mener ikke det samme i ett og alt. Alle muslimer mener ikke det samme, ei heller alle muslimske stater. Det samme gjelder jøder som ikke alltid mener det samme som Israel. De gangene jeg har kritisert Israel så har du og Keinstein og noen til vært på hugget for å forsvare jøder og jødedommen, noe jeg aldri har kritisert. Jøder og muslimer i Norge må slippe å stå til ansvar for det Israel og Irak gjør, men de må stå til rette for egne handlinger her i Norge. Det har vært mye muslimhets på dol, ikke så mye kritikk av Islam selv om vi har sett det også. Jeg syns det er en kjempestor forskjell på å kritisere islam og på å kritisere muslimer på generell basis. Jeg har ingenting i mot religionskritikk, men vi kan ikke skjære alle som hører til en religion over en kam!

Det er det jeg prøver å få fram, og jeg har diskutert dette gang etter gang med deg og Keinstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over en diskusjon på radioen mellom agderbisp Skjevesland og Egeland i Dagbla omkring pressens dekning av religion i sin alminnelighet.

Skjevesland hevdet meget bestemt at den senere tids aktualisering av religiøse spørsmål burde føre til bredere dekning av slike saker i våre medier.

"Aktualisering av religiøse spørsmål" gjelder generelt den økende islamske tilstedeværelse, samt mer spesielle saker som publiseringen av muhammed-tegningene.

Jeg har ikke reflektert så mye over det tidligere, men det er tydelig av den norske kirken aner en mulighet til økt innflytelse selv..gjennom den polarisering som nødvendigvis må komme, og at kristendom og islam slik sett har felles interesser.

Du skriver: "Jeg har ikke reflektert så mye over det tidligere, men det er tydelig av den norske kirken aner en mulighet til økt innflytelse selv..gjennom den polarisering som nødvendigvis må komme, og at kristendom og islam slik sett har felles interesser."

Seriøst gripp, har du ikke tenkt på dette før nå?

Hvem tror du tjener på denne polariseringen? Kristne mørkemenn, muslimske mørkemenn, og mørkemenn som keinstein et al.

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Caplex: "ateisme (av gr.), benektelse av at Gud eksisterer. — ateist, person som benekter at det eksisterer noen gud" - med andre ord en fellesbetegnelse på personer som benekter guds eksistens og ikke et spesifikt livssyn

Caplex benekter ikke at ateisme er et livssyn. Skal en ateisme være konsekvent/"hold i", betyr det i praksis at mange/de aller fleste alternativer til livssyn er eliminert. Dermed gjenstår en halvdifus måte å oppfatte livet på. Ateismens trosbekjennelse i samfunnsmessig kontekst vil normalt være lik sør sin, det vil si menneskerettigheter, i ekstremversjon messet side opp og side ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caplex benekter ikke at ateisme er et livssyn. Skal en ateisme være konsekvent/"hold i", betyr det i praksis at mange/de aller fleste alternativer til livssyn er eliminert. Dermed gjenstår en halvdifus måte å oppfatte livet på. Ateismens trosbekjennelse i samfunnsmessig kontekst vil normalt være lik sør sin, det vil si menneskerettigheter, i ekstremversjon messet side opp og side ned.

Stalinister er ateister. De var ikke mye for MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Det er de feige pasisfistenes prinsipp: snu det andre kinnet til og håp på det beste. Alle er gode på bunnen. Er du ynkelig nok, så blir du spart.

Keinsteins: ikke snu det andre kinnet til, du får bare halve trynet revet av. Ynkelighet fostrer bare forakt fra en som allerede ser på deg som et ynkelig svin, og forventer at du skal være ynkelig.

Noe urett kan jeg tåle. Finner ikke mening i alltid å ta igjen, spesielt når unnlatelse av hevn ikke eskalerer en konflikt, men demper den.

Mitt eksempel var ment å vise et tilfelle på det motsatte - der manglende reaksjon overfor ondskap, her terrorister, ville gjøre vondt verre. Man har ansvar for sine nærmeste og et medmenneskelig ansvar for uskyldige mennesker. Deres menneskeverd skal ivaretas. Det har med rettsikkerhet, menneskerettigheter og folkerett å gjøre.

Sørs variant er ansvarsløshet og som du beskriver feighet. Han ville heller ha frigitt fengslede terorister og dermed hjelpe rekrutteringen til terrorbevegelsene! Sør prediker en pervertert oppfatning av menneskerettigheter. Underforstått: "Jøder begår overgrep mot nabofolk når de forsvarer seg. Palistinere forsvarer seg selv og får sine menneskerettigheter krenket av jødiske israelere."

Før utbruddet av MidtØstens siste krig fallt det i gjennomsnitt fallt 13 raketter over israelsk bebyggelse hver eneste dag. Det har han ikke fått med seg eller regner for irrelevant. Men uansett, Israel har aldri gått til krig uten grunn. Følger man sørs resonnement kan det bare forstås som jøder ikke burde forsvare seg selv, de har ingen verdi, altså en jødeforakt. Med andre ord like avstumpet holdning overfor jødiske mennesker som du finner i SV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kritisere individer og individuelle tolkninger av islam, kristendom, osv.

Å tro at man kan si "islam er sånn og sånn" er like naivt som å si at "alle kristne er mot homofile" eller "for homorile" eller "mot abort".

*host*..

det var nå rette karen som sa det da...den samme sør som brukte år av sitt liv til å kritisere kristendommen...ja, såpass intenst at hele livssynsforumet ble nedlagt.

..

Så argumentasjonen tilpasses nok til hvilken regligion det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...