Gå til innhold

Det er pokker så skremmende!


Sør

Anbefalte innlegg

Overalt der et folk ikke har benyttet sin selvforsvarsrett, er rettsstaten forsvunnet, innbyggerne døde eller flyktet eller underkuet av sosiopater ved makten. Å si at mennesker ikke skal forsvare seg mot terrorister er å si de ikke skal benytte sin rett til sikkerhet, at terroristenes liv er mer verdt enn slike uskyldige folkegrupper. Slik propaganda veldig avslørende for egentlige motiver - rasistisk intoleranse mot folk som forsvarer seg selv! Å propagandere mot et folk skal forsvare seg selv mot terror, er å gjøre seg selv til talerør for terrorister og rasisme og en kjempeskam!

Hva med Costa Rica da? De har jo avskaffet hæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    54

  • gripp

    34

  • keinstein

    30

  • Osiris

    15

Mest aktive i denne tråden

Ja for FN har jo gjort så vanvittig mye for å gjøre ting bedre i verden.

FN er et organ uten noe som helst makt. De bare tror de har makt.

Men ingen reell makt.

Det finnes ingen annen instans i verden som kan ha så mye makt og innflytelse som FN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hallo....i lukentruken

Er ikke bibelen guds ord likevel altså?

Eller gjelder det bare for personlig utvalgte deler av den?

Da er jo ethvert tolkende menneske selv gud, og det er jo den verste synd å som menneske gjøre seg til dommer i guds sted!

Ta guds ord på alvor, hvis ikke er du ingen sann kristen! Og det må man jo være for å lese noe som helst hellig inn i bibelen, og ikke bare anse den som et historisk verk som gir et visst innblikk i menneskesinnet og dets uttrykk.

Det gamle testamente er jo en oversikt over Guds utvalgte folk, jødene, og hvordan deres historie forløp seg, hva de gjorde seg skyldige osv. Samtidig så viser den jo også oversikt over hvordan andre mennesker levde på den tiden (de som trodde på Ba'al og andre avguder) og hvordan man behandlet hverandre.

Det nye testamente gir også innblikk i hvordan folk levde da Jesus ble født.

Dette er da svært innlysende for alle som leser Bibelen vel? Du leser om hva som skjer med menneskene og hvordan de levde på den tiden! Den har jo historiske fakta om de ulike kongene, aleksander den store osv.

Og gjennom alt dette så kan man lese hva Gud mener om hva de gjorde, hva Gud mener man bør gjøre for å følge Han, hvordan man bør te seg, hvordan man bør behandle folk etc.

Å ikke være utro, å ikke drepe andre, å ikke lyve og stjele, snu det andre kinnet til etc, etc!!!

Hva er det du egentlig ikke forstår med hva jeg skriver? Jeg har studert Bibelen og historiske kilder nøye og jeg tror ikke jeg biter over eplet om jeg faktisk sier at jeg vet mer inngående om Bibelen enn du gjør.

Så ikke kom til meg om "sann kristen", for det vet du sikkert knapt hva er.

Så ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør sine papegøyer?

Og det kom fra Keinsteins super-papegøye numero uno.

Morsomt!

Godt nyttår forresten:)

Døh..det var jo jeg som lært'n opp, jo. Nå er jeg kun konsulent, dvs kaster litt bensin på trådene hvis jeg gidder.

Godt nyttår forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

...eh... Hvem er det som sier at man ikke skal forsvare seg mot terrorister?

I hvilket innlegg?

Mener du at man kan slippe løs fanger (selvfølgelig underforstått også terrorister) for deretter bekjempe dem? Kom med detaljer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man kan slippe løs fanger (selvfølgelig underforstått også terrorister) for deretter bekjempe dem? Kom med detaljer nå.

Du snakket om en hypotetisk situasjon, hvor det var formodentlig titusenvis av gisler. (Jeg husker ikke akkurat detaljene.)

Det finnes ikke en stat som ikke forhandler med terrorister. USA vurderer å forhandle med Iran og Syria over Irak. Storbritannia forhandlet med IRA (indirekte). Osv.

Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal bekjempe dem, men at din "hellige krig" ikke fører frem. Det er bare å se til Irak for å bekrefte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til bibelen så er menneskerettighetserklæringa vedtatt i et verdensomspennende vedtaksført organ.

Jeg synes dere bør lese MR-erklæringen og tilknyttede konvensjoner.

Likestilling mellom kjønnene, behandling av homofile f.eks., ytringsfrihet, allmenn stemmerett..er alt velkjente saker fra vestlig lovgivning.

Jeg tror du vil ha store vansker med å få en (mannlig) muslim til å stå fram og forsvare ytringsfrihet og likestilling mellom kjønnene. Drar med litt om homofile, må du lete riktig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Hva med Costa Rica da? De har jo avskaffet hæren.

At Costa Rica avskaffet hæren, betyr ikke at de vil la være å forsvare seg mot terrorisme. De har i stedet en politistyrke til å ta seg av sikkerhet, av noen spydige kallt en politistat. Alle land tilpasser seg til trusler som terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere bør lese MR-erklæringen og tilknyttede konvensjoner.

Likestilling mellom kjønnene, behandling av homofile f.eks., ytringsfrihet, allmenn stemmerett..er alt velkjente saker fra vestlig lovgivning.

Jeg tror du vil ha store vansker med å få en (mannlig) muslim til å stå fram og forsvare ytringsfrihet og likestilling mellom kjønnene. Drar med litt om homofile, må du lete riktig lenge.

Hva er poenget?

Muslimer (og alle andre) har selvsagt rett til beskyttelse under MR.

Foresten er det merkelig, det du skriver tatt i betraktning, at du da ikke står på barrikadene for å forsvare disse "vestlige verdiene"?

Eller er du på samme side som fundamentalistene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vestlige verdier"???

Skal du gjøre hevd på det gode også nå?

Akkurat det samme gjør de kristne jeg kjenner, påstår at gjensidighetsregelen og nestekjærligheten er et kristent fenomen alene.

Skaffer du deg definisjonsmakten og eier "det sanne" og "det gode", har du alt på det rene... Da har du utdefinert "de andre" og kan gradvis begynne å umenneskeliggjøre dem, demonisere dem og dermed unnta dem fra MR, som du så fancy ksller det.

Vips, der har man en god gammel situasjon, hørt om dette før, tror du??

Hitler var veldig for likestilling mellom mennesker og det meste som i dag kalles menneskerettigheter, men han hadde laget en egen definisjon på hvem av jordens befolkning som var mennesker....

På samme måten har islams ledere definert muslimer som mennesker og de vantro som.... vantro.

Hele islams ideologi bygger på den dype forakten for vantro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Costa Rica avskaffet hæren, betyr ikke at de vil la være å forsvare seg mot terrorisme. De har i stedet en politistyrke til å ta seg av sikkerhet, av noen spydige kallt en politistat. Alle land tilpasser seg til trusler som terror.

Vel, det er heller ingen her som har foreslått at vi skal la være å forsvare oss mot terrorisme.

Klarer du ikke å argumentere sak, siden du må tillegge andre slike meninger vi aldri har gitt uttrykk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget?

Muslimer (og alle andre) har selvsagt rett til beskyttelse under MR.

Foresten er det merkelig, det du skriver tatt i betraktning, at du da ikke står på barrikadene for å forsvare disse "vestlige verdiene"?

Eller er du på samme side som fundamentalistene?

Hva poenget er?

At vi skal være på vakt overfor krefter som vil ødelegge demokratiet og MR.

Islam er p.t. den mest alvorlige av slike trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hitler var veldig for likestilling mellom mennesker og det meste som i dag kalles menneskerettigheter, men han hadde laget en egen definisjon på hvem av jordens befolkning som var mennesker....

På samme måten har islams ledere definert muslimer som mennesker og de vantro som.... vantro.

Hele islams ideologi bygger på den dype forakten for vantro.

Du skriver: "Hele islams ideologi bygger på den dype forakten for vantro."

Hele DIN ideologi bygger på den dype forakten for vantro (= "muslimer").

Dere er akkurat like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva poenget er?

At vi skal være på vakt overfor krefter som vil ødelegge demokratiet og MR.

Islam er p.t. den mest alvorlige av slike trusler.

Men det er ingen fundamentalistiske muslimer her som skriver noe slikt.

Derimot er det, her på DOL, folk som er mot MR (se hovedinnlegget), men jeg legger merke til at du "glemmer" å fordømme dem!

De er en enda større fare for MR, for de har nemlig stemmerett her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for FN har jo gjort så vanvittig mye for å gjøre ting bedre i verden.

FN er et organ uten noe som helst makt. De bare tror de har makt.

Men ingen reell makt.

FN og Trygve Lie.

Statuen av TL står på Furuset senter.

Hvis vi ikke er på vei mot en radikalisering av muslimske miljøer, hva er det som driver en guttegjeng på 15 mann, et tau og en bil til å jage politi og tilskuere for så velte statuen?

De sier selv at TL er symbolet på dem som ga "apenes og grisenes brødre" det landet som rettmessig tilhører muslimer, men det må vi vel ta med en klype salt?

Guttestreker? I tilfelle en helt ny type og med en energi og sinne som guttegjenger sjelden oppdriver. Dessuten var disse -ganske- store for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ingen fundamentalistiske muslimer her som skriver noe slikt.

Derimot er det, her på DOL, folk som er mot MR (se hovedinnlegget), men jeg legger merke til at du "glemmer" å fordømme dem!

De er en enda større fare for MR, for de har nemlig stemmerett her.

Du skriker over deg.

Du har sett noen innlegg hvor noen mener kort prosess overfor terrorister som aksjonerer, er det beste...og ser for det at disse skriverne er MR-motstandere.

Selvsagt det reneste tøv. Det er fullt ut tillatt etter alle konvensjoner å avlive fiendtlige soldater. Terrorister er å anse som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriker over deg.

Du har sett noen innlegg hvor noen mener kort prosess overfor terrorister som aksjonerer, er det beste...og ser for det at disse skriverne er MR-motstandere.

Selvsagt det reneste tøv. Det er fullt ut tillatt etter alle konvensjoner å avlive fiendtlige soldater. Terrorister er å anse som dette.

Norske statsborgere kjemper på islamsk side i både Afganistan og i Somalia.

I Afganistan kjemper de mot allerte soldater, og kanskje dreper de en dag norske. Ønsker vi dem velkommen "hjem"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriker over deg.

Du har sett noen innlegg hvor noen mener kort prosess overfor terrorister som aksjonerer, er det beste...og ser for det at disse skriverne er MR-motstandere.

Selvsagt det reneste tøv. Det er fullt ut tillatt etter alle konvensjoner å avlive fiendtlige soldater. Terrorister er å anse som dette.

Les det Goliath skrev, så ser du at det verken er snakk om nødverge eller "skyte soldater", men "ingen regler..."

Hvorfor denne unnfallenheten? Det er åpenbart for alle at Goliath angriper MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere bør lese MR-erklæringen og tilknyttede konvensjoner.

Likestilling mellom kjønnene, behandling av homofile f.eks., ytringsfrihet, allmenn stemmerett..er alt velkjente saker fra vestlig lovgivning.

Jeg tror du vil ha store vansker med å få en (mannlig) muslim til å stå fram og forsvare ytringsfrihet og likestilling mellom kjønnene. Drar med litt om homofile, må du lete riktig lenge.

Jeg har lest MR-erklæringa, og kjenner muslimer som har gjort det samme og som er helt enige i den. Jeg vet også at det fins ytterliggående muslimer som tar avstand fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske statsborgere kjemper på islamsk side i både Afganistan og i Somalia.

I Afganistan kjemper de mot allerte soldater, og kanskje dreper de en dag norske. Ønsker vi dem velkommen "hjem"?

Å kjempe på fiendens side er forræderi og rammes av straffeloven (den militære).

Det skal straffes meget hardt, men man finner vel på noe for å la dem gå fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...