Gå til innhold

Det er pokker så skremmende!


Sør

Anbefalte innlegg

Jeg har lest MR-erklæringa, og kjenner muslimer som har gjort det samme og som er helt enige i den. Jeg vet også at det fins ytterliggående muslimer som tar avstand fra den.

Please,osiris.

Så vidt jeg kjenner til er det ingen muslimske land som har ratifisert den enda (mulig jeg tar feil, kanskje Jordan).

Det er ikke slik at all verdens folk synes noe om det som står i MR, skjønner du. Det er krevende å innse dette, men vi er tjent med å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    54

  • gripp

    34

  • keinstein

    30

  • Osiris

    15

Mest aktive i denne tråden

Please,osiris.

Så vidt jeg kjenner til er det ingen muslimske land som har ratifisert den enda (mulig jeg tar feil, kanskje Jordan).

Det er ikke slik at all verdens folk synes noe om det som står i MR, skjønner du. Det er krevende å innse dette, men vi er tjent med å prøve.

Det er kanskje krevende for deg å innse at det fins demokratisk innrettede muslimer som bor i NORGE, det er her de muslimene jeg kjenner bor og jobber. Jeg snakker om de og ikke muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bibelen guds ord likevel altså?

Eller gjelder det bare for personlig utvalgte deler av den?

Da er jo ethvert tolkende menneske selv gud, og det er jo den verste synd å som menneske gjøre seg til dommer i guds sted!

Ta guds ord på alvor, hvis ikke er du ingen sann kristen! Og det må man jo være for å lese noe som helst hellig inn i bibelen, og ikke bare anse den som et historisk verk som gir et visst innblikk i menneskesinnet og dets uttrykk.

Kristendommen tegnet en ny pakt med sin gud.

Men.

Muslimene begynte på nytt med en blanding av urgamle stammereligioner, løse ark, det gamle jødiske testamente og bestialske menneskefientlige lover. De tegnet ingen ny pakt.

Makthaverne skapte en destruerende dødskult uten egen framtid og med en unik evne til å bryte ned og konsumere alt. En brutal gjøkunge med prestene på toppen.

De har flyttet reiret sitt hit, og har begynt å skape et pralellt gjøkungesamfunn etter god gammel oppskrift. Et mer moderne ord er mafia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please,osiris.

Så vidt jeg kjenner til er det ingen muslimske land som har ratifisert den enda (mulig jeg tar feil, kanskje Jordan).

Det er ikke slik at all verdens folk synes noe om det som står i MR, skjønner du. Det er krevende å innse dette, men vi er tjent med å prøve.

Hvilken som helst relevans har det for hvorvidt NORGE skal overholde MR?

MR gjelder ALLE, uavhengig av om fedrelandet deres har ratifisert MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Hadd MR-erklæringen vært fulgt, hadde det kanskje ikk vært krig..hva vet jeg.

På den annen side er det jo vestlige verdier som er nedfelt der..

MR-erklæringen er jo blitt rene bibelen for humanetikere og ateister. Ut fra det man leser her på dol, fyller den samme funksjon som det nye testementet i Bibelen, supplert med de 10 bud.

Gripp:"MR-erklæringen er jo blitt rene bibelen for humanetikere og ateister. Ut fra det man leser her på dol, fyller den samme funksjon som det nye testementet i Bibelen, supplert med de 10 bud."

Sør: "Hva har ateister med dette å gjøre?"

Gripp har rett i at mange ateister har opphøyet MR til en del av sitt livssyn, gjort det til en slags trosbekjennelse.

Enig med gripp her - MR forplikter stater, på individnivå gir det lite forpliktelser, men mer rettigheter som kan brukes overfor staten. Mange bruker MR til propagandaformål ved å hakke på meningsmotstandere.

Sør: "Stalin var ateist (selv om han var født prestesønn), men var ikke akkurat opptatt av å følge MR."

Han var ikke sønn av en prest, men en skomaker fra Georgia. Stalin hette før Josif Dsjugashvili, studerte teologi, leste Darwins bok, fallt fra troen og ble en av klodens mest kjente tyranner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripp:"MR-erklæringen er jo blitt rene bibelen for humanetikere og ateister. Ut fra det man leser her på dol, fyller den samme funksjon som det nye testementet i Bibelen, supplert med de 10 bud."

Sør: "Hva har ateister med dette å gjøre?"

Gripp har rett i at mange ateister har opphøyet MR til en del av sitt livssyn, gjort det til en slags trosbekjennelse.

Enig med gripp her - MR forplikter stater, på individnivå gir det lite forpliktelser, men mer rettigheter som kan brukes overfor staten. Mange bruker MR til propagandaformål ved å hakke på meningsmotstandere.

Sør: "Stalin var ateist (selv om han var født prestesønn), men var ikke akkurat opptatt av å følge MR."

Han var ikke sønn av en prest, men en skomaker fra Georgia. Stalin hette før Josif Dsjugashvili, studerte teologi, leste Darwins bok, fallt fra troen og ble en av klodens mest kjente tyranner.

Ateisme er ikke et livssyn (slik humanisme er), men en beskrivelse om det er en himmel-gud i livssynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvilket alternativ?

Du snakket om en hypotetisk situasjon, hvor det var formodentlig titusenvis av gisler. (Jeg husker ikke akkurat detaljene.)

Det finnes ikke en stat som ikke forhandler med terrorister. USA vurderer å forhandle med Iran og Syria over Irak. Storbritannia forhandlet med IRA (indirekte). Osv.

Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal bekjempe dem, men at din "hellige krig" ikke fører frem. Det er bare å se til Irak for å bekrefte det.

Mener du at man kan slippe løs fanger (selvfølgelig underforstått også terrorister) for deretter bekjempe dem? Kom med detaljer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen tegnet en ny pakt med sin gud.

Men.

Muslimene begynte på nytt med en blanding av urgamle stammereligioner, løse ark, det gamle jødiske testamente og bestialske menneskefientlige lover. De tegnet ingen ny pakt.

Makthaverne skapte en destruerende dødskult uten egen framtid og med en unik evne til å bryte ned og konsumere alt. En brutal gjøkunge med prestene på toppen.

De har flyttet reiret sitt hit, og har begynt å skape et pralellt gjøkungesamfunn etter god gammel oppskrift. Et mer moderne ord er mafia.

Muslimer godtar Jesus som profet, har samme skapelsesberetning med Adam og Eva, og tilber samme gud som de kristne og jødene.

Alt dette vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjempe på fiendens side er forræderi og rammes av straffeloven (den militære).

Det skal straffes meget hardt, men man finner vel på noe for å la dem gå fri.

Hylland Eriksen har innført metoden: når vi ser at ting går galt, så er det best å dekke over og flytte fokus. Et hvert fokus vil være skadelig, fordi sannheten er uhyre provoserende og avslørende.

Innvandringsmotstand møtes med argumenter og forslag for å få MER innvandring. Motangrep er visst det beste forsvar. Han håper vel kamuflasjen, lureriet og fronten holder til han får reddet seg ut av landet selv før alt rakner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man kan slippe løs fanger (selvfølgelig underforstått også terrorister) for deretter bekjempe dem? Kom med detaljer nå.

Selvsagt kan man det, hvis det er formålstjenelig. Det er noe alle stater gjør, og det vet du godt.

Det eneste du fremviser med dette er din egen uvitenhet om real-politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylland Eriksen har innført metoden: når vi ser at ting går galt, så er det best å dekke over og flytte fokus. Et hvert fokus vil være skadelig, fordi sannheten er uhyre provoserende og avslørende.

Innvandringsmotstand møtes med argumenter og forslag for å få MER innvandring. Motangrep er visst det beste forsvar. Han håper vel kamuflasjen, lureriet og fronten holder til han får reddet seg ut av landet selv før alt rakner?

Har du tenkt på at det er fryktelig mange utlendinger i utlandet, keinstein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskerettighetene er klart en vestlig "oppfinnelse"...basert på våre vestlige konstitusjoner og lover.

Det gjelder både selve erklæringen og ikke minst alle de konvesjoner som er kommet til etterhvert. Jeg har aldris ett en muslimsk talsmann i Norge som er i nærheten av å kunne være enig i MR.

Islamske terrorister ler av deg, sør. av hele mr-preiket.

En uhyggelig figur sto på TV og tok i mot en unnskyldning fra en livredd redaktør.

Figuren hadde på forhånd tydelig antydet at han sto i kontakt med mennesker som kunne ta redaktører av dage, derfor kunne han ta i mot unnskyldningen og avlyse volden.

Det bekymrer meg at noen er i stand til å ta seg slik til rette med så stor frekkhet i Norges demokrati uten at noen løfter på øyebrynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uhyggelig figur sto på TV og tok i mot en unnskyldning fra en livredd redaktør.

Figuren hadde på forhånd tydelig antydet at han sto i kontakt med mennesker som kunne ta redaktører av dage, derfor kunne han ta i mot unnskyldningen og avlyse volden.

Det bekymrer meg at noen er i stand til å ta seg slik til rette med så stor frekkhet i Norges demokrati uten at noen løfter på øyebrynet?

Vi er jo vant med deg og dine, så forskjellen er ikke stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvilket alternativ?

Ateisme er ikke et livssyn (slik humanisme er), men en beskrivelse om det er en himmel-gud i livssynet.

Sør: "Ateisme er ikke et livssyn (slik humanisme er), men en beskrivelse om det er en himmel-gud i livssynet."

Tror de aller fleste er mener ateisme er et livssyn, sør.

Flere oppslagsverk gir uttrykk for det, f.eks. Wikipedia:

"Ateisme kommer fra gresk atheos og kan oversettes med «uten gud, som benekter gudene, gudløs, ugudelig, forlatt av gudene». Ateisme som livssyn vil si å ikke tro på en gud, fravær av gudstro. ...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uhyggelig figur sto på TV og tok i mot en unnskyldning fra en livredd redaktør.

Figuren hadde på forhånd tydelig antydet at han sto i kontakt med mennesker som kunne ta redaktører av dage, derfor kunne han ta i mot unnskyldningen og avlyse volden.

Det bekymrer meg at noen er i stand til å ta seg slik til rette med så stor frekkhet i Norges demokrati uten at noen løfter på øyebrynet?

..og han må vel være av de "moderate" muslimer, siden hele den norske regjering hadde isenesatt opptrinnet, med Pølse-Hansen smørblid og faderlig overvåkende det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og atter ja. At dette skal være så utrolig vanskelig å forstå?

Litt off topic, men ikke helt: hvor er denne trioen eller kvartetten med kjeften full av hatske drittord hele den lange Dol-dagen? Har de bjelle på datamaskinen? Sånn at om visse ord kommer på skjermen så RINGES DET MED BJELLA, og de slipper ølflaskene og alt de måtte ha i hendene og styrter ivrig til.

Det er ekkelt, patetisk, og veldig skremmende. Her på Dol er heldigvis det eneste stedet i min hverdag at jeg støter på så ekstremistiske personer, og man kan si at det utvider min horisont, men glad blir jeg ikke.

"hvor er denne trioen eller kvartetten "

Jeg tror de er på barselkurs.

De er gravide med sine ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo vant med deg og dine, så forskjellen er ikke stor.

Du er blitt så personfokusert og stygg i kjeften i det siste, sør.

Er det webmaster som har oppildnet deg gjennom sin slettepraksis, eller er det andre ting som hensetter deg i slikt slett humør på nyåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør: "Ateisme er ikke et livssyn (slik humanisme er), men en beskrivelse om det er en himmel-gud i livssynet."

Tror de aller fleste er mener ateisme er et livssyn, sør.

Flere oppslagsverk gir uttrykk for det, f.eks. Wikipedia:

"Ateisme kommer fra gresk atheos og kan oversettes med «uten gud, som benekter gudene, gudløs, ugudelig, forlatt av gudene». Ateisme som livssyn vil si å ikke tro på en gud, fravær av gudstro. ...."

Ateisme betyr ikke-teisme. Altså, ikke-gudstro. Det sier intet om hva man tror på - det kan være humanisme, kommunisme, og veldig mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er blitt så personfokusert og stygg i kjeften i det siste, sør.

Er det webmaster som har oppildnet deg gjennom sin slettepraksis, eller er det andre ting som hensetter deg i slikt slett humør på nyåret?

Skriver jeg noe verre om keinstein enn det han skriver (personlig) om muslimer?

Mener du det er verre å skrive om én person enn å skrive tilsvarende om 10000 personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og han må vel være av de "moderate" muslimer, siden hele den norske regjering hadde isenesatt opptrinnet, med Pølse-Hansen smørblid og faderlig overvåkende det hele.

Pølse-Hansen er patetisk, jeg måtte le da han med en usikker skjelving i munnvikene sa at Oslo -ikke- ble gettofisert, det er en myte. Samme dag ga han FRP skylda for gettofiseringen med sin boligpolitikk, (som de ikke har fått gjennomført fordi de omtalte boliger ble oppført lenge før FRPs nylige glansdager).

Et utspill fra en fotograf på Holmlia førte til at det gikk et ras med sympati, fabulering og anklager i øst og vest. Men aktørene fikk et sjokk da de fikk dokumentert at det bor bare 5-fem prosent etnisk norske i den omtalte veien som huser ca 2000 personer med stort og smått. En beboer hadde ikke mindre enn 15 mobiltelefoner regsitrert på seg (hmmm..). Videre undersøkelser avslørte en omfattende negativ konsentrasjon av etnisk norske i hele området, særlig østover. Eksempel på uheldig fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...