Gå til innhold

Guttenavn - noen som har gode ideer? (styr unna dere som hater navnetråder)


Gemini

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    46

  • Sofline

    9

  • Velouria

    5

  • Piraye

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Hehe, tror du ikke på meg?;-)

Har fått noen reaksjoner på navnet ja. Men det fikk jeg også på Brage sitt navn da han var baby.

Noen spurte også om jeg hadde oppkalt Loke etter han i Hotell Cæsar (den seien ser jeg jo aldri på).

Men jeg liker navnene og det er det viktigste:-)

Brage syns jeg er et fint navn, men har litt problem med Loke.

Joda, jeg tror på at du har kalt sønnen din det, men jeg trodde det ikke før etter at jeg hadde sjekket på ssb sine sider at det er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene dine, så jeg vet ikke om det er nevnt, men her er min favoritt: Sigurd! Og det heter gullgutten min :) Hadde det ikke blitt det hadde han hett Simon.

Det er også mitt favorittguttenavn, men Gemini sier under her at det vil hun ikke bruke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas og Sander er dessverre "oppbrukt" også... Men Sindre, Eirik og Sivert liker jeg, tror du er den her (av de som har svart) som har navnesmak mest lik min egen! :)

Jeg var avstandsforelska i en som het Sondre da jeg gikk på ungdomsskolen, og sa dengang at om jeg noengang fikk barn, og en gutt, så skulle han heter Sondre. Sondre var jo den nydeligste av alle! *ler* Dengang var det jo et ganske sjeldent navn, mens det nå er på navnetoppen. Ikke er jeg like opptatt av å bruke det heller, har på en måte mistet sin glans gjennom årene som har gått... Men jeg synes Sindre er en fin variant.

Og ja, jentenavn er mye enklere, det synes jeg også! Hadde et par jentenavn-forslag klart nesten før jeg testet positivt, i alle fall før vi visste kjønnet. Ikke at navn var noe vi brukte mye tid på da, men jeg lekte litt med tanken, og mannen min var enig i et par av forslagene. Vi har noen ideer nå også, men jeg lot være å nevne dem i hovedinnlegget her, fordi man gjerne får flere ideer når det står mer åpent!

Men her er noen navn vi har på blokka, alle er ikke nødvendigvis navn vi begge er enige om, og ikke listet i noen prioritert rekkefølge, men et lite utkast i alle fall:

Jakob/Jacob

Eirik

Sigve

Daniel

Victor/Viktor

Tobias (men mellomnavn-etternavnet begynner på S, så det blir kanskje tungt å uttale synes jeg)

Sindre

Erlend

Sivert

Skulle nok ha gått ut med dem i første omgang, men syntes som sagt det var mer morsomt å stille spørsmålet helt åpent.

Jakob/Jacob-fint (jeg liker best med K). Foreldrene min hadde tenkt til å kalle broren min det, men så fant de ut av at det betyr "den som går i helene på folk".

Eirik-Veldig fint

Sigve-Også fint

Daniel-Dårlige assosiasjoner (litt "belastet" navn)

Victor/Viktor-fint

Tobias (men mellomnavn-etternavnet begynner på S, så det blir kanskje tungt å uttale synes jeg)-ville jeg droppet siden mellomnavnet begynner på S

Sindre-OK

Erlend-OK

Sivert-Fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at det skal funke i utlandet også.

Gorm og Aslak er flott men helt umulig hvis du skal si navnet ditt sør for København.

JONA er et flott navn fordi det funker i utlandet, også på arabisk faktisk. Syns også at DAVID er et flott navn. Minner meg om en aldeles fantastisk mann som også er jøde, som jeg kjente men nå er død.

Politisk korrekt er VICTOR ettr Victor Jara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aksel/Axel er mitt absolutte favorittguttenavn :-)

Ellers liker jeg veldig godt Viljar, som er litt mer spesielt.

Andre fine guttenavn:

Gard

Erland

Odin

Leo

Max

Lukas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas og Sander er dessverre "oppbrukt" også... Men Sindre, Eirik og Sivert liker jeg, tror du er den her (av de som har svart) som har navnesmak mest lik min egen! :)

Jeg var avstandsforelska i en som het Sondre da jeg gikk på ungdomsskolen, og sa dengang at om jeg noengang fikk barn, og en gutt, så skulle han heter Sondre. Sondre var jo den nydeligste av alle! *ler* Dengang var det jo et ganske sjeldent navn, mens det nå er på navnetoppen. Ikke er jeg like opptatt av å bruke det heller, har på en måte mistet sin glans gjennom årene som har gått... Men jeg synes Sindre er en fin variant.

Og ja, jentenavn er mye enklere, det synes jeg også! Hadde et par jentenavn-forslag klart nesten før jeg testet positivt, i alle fall før vi visste kjønnet. Ikke at navn var noe vi brukte mye tid på da, men jeg lekte litt med tanken, og mannen min var enig i et par av forslagene. Vi har noen ideer nå også, men jeg lot være å nevne dem i hovedinnlegget her, fordi man gjerne får flere ideer når det står mer åpent!

Men her er noen navn vi har på blokka, alle er ikke nødvendigvis navn vi begge er enige om, og ikke listet i noen prioritert rekkefølge, men et lite utkast i alle fall:

Jakob/Jacob

Eirik

Sigve

Daniel

Victor/Viktor

Tobias (men mellomnavn-etternavnet begynner på S, så det blir kanskje tungt å uttale synes jeg)

Sindre

Erlend

Sivert

Skulle nok ha gått ut med dem i første omgang, men syntes som sagt det var mer morsomt å stille spørsmålet helt åpent.

Jacob er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

hva med Jo, det er det ikke mange som heter.

Imre, Gard, philip, preben,Trym og odin er eks. på guttenavn jeg syns om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen foreslått Johannes? Sikkert for langt men, fint navn :o)

Litt lengre enn vi helst ønsker, og så slutter det på s, og når neste navn begynner på s, så blir det lett litt vel tungt å uttale (barnet får to etternavn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Jo, det er det ikke mange som heter.

Imre, Gard, philip, preben,Trym og odin er eks. på guttenavn jeg syns om.

Hm, vi har nok litt ulik smak når det gjelder navn. Det er strengt tatt bare Gard jeg liker av de du foreslår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lengre enn vi helst ønsker, og så slutter det på s, og når neste navn begynner på s, så blir det lett litt vel tungt å uttale (barnet får to etternavn).

Marcus er fint guttenavn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi har nok litt ulik smak når det gjelder navn. Det er strengt tatt bare Gard jeg liker av de du foreslår :)

Likar godt navnet Kristoffer eg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fint navn, men det ligger også på topp på navnelista for 2005 i Norge... :)

Kva med Torjus eller Ole Kristian eller noko då? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likar godt navnet Kristoffer eg :-)

Sønnen til en venninne heter det, så det er litt "opptatt" føler jeg... Men fint navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med Torjus eller Ole Kristian eller noko då? ;-)

Torjus er jeg ikke så begeistret for, og en av mannen min sine kamerater heter faktisk Ole Kristian.

Men om du ser lenger ned i tråden, der overskriften er endret til "Guttenavn - her er våre egne ideer" - så ser du hvilke som vi vurderer foreløpig. Men det kan jo hende at vi utvider lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...