Gå til innhold

Guttenavn - noen som har gode ideer? (styr unna dere som hater navnetråder)


Gemini

Anbefalte innlegg

Takk for forslag!

Ti på topp på landsbasis i 2005 var:

1 Markus

2 Mathias

3 Jonas

4 Kristian

5 Tobias

6 Alexander

7 Adrian

8 Henrik

9 Andreas

10 Martin

Okey, da flyter jeg ikke med strømmen som dødfisk da hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    46

  • Sofline

    9

  • Velouria

    5

  • Piraye

    5

Mest aktive i denne tråden

Vet du at det er en gutt? Å så spennendes. :o)

Jeg synes Johan er fint. Men det kommer litt an på uttalelsen. Jeg kunne ikke ha det på guttungen, for her ville de sagt Johans, mens jeg sier Johan med trykk på òèn.

Er redd det blir uttalt på en måte jeg ikke liker. Dessuten heter en kamerat av mannen min det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint, men kanskje litt for spesielt?

egentlig ikke, internasjonale navn blir vel mer moderne etterhvert.... det kommer vel til slutt an på hvordan navnet klinger i foreldrenes ører, men uvanlig er det jo, men fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonah var jo kjempefint! har aldri hørt det som et navn i den moderne tid, ikke det jeg har på min minstemann heller da, han er vel den eneste i norge med det navnet:)

Jonah er ikke så dumt, bortsett fra at jeg er litt anti stumme h-er. Og innbiller meg at det blir misforståelser med Johan eller Jonas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Næ, broren til venninna mi heter det... :)

Men egentlig fint, så Sigve, som blir litt beslektet er en mulighet.

Ok. :)

Vanskelig å finne det rette navnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey, da flyter jeg ikke med strømmen som dødfisk da hvertfall. :)

Nei, ikke direkte, men har inntrykk av at Matheo og Leander er på vei opp? Hører i alle fall om flere smågutter som heter det, men kanskje ikke nok til å toppe noen liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Er redd det blir uttalt på en måte jeg ikke liker. Dessuten heter en kamerat av mannen min det...

Det må uttales rett, så om jeg en gang får en gutt, kan han bare hete Johan om jeg flytter til hjembygda mi igjen ;o)

Jeg husker da guttungen kom, og vi skulle finne navn. Vi hadde mange fine, men enten hadde jeg en venn, nabo e.l, ellers hadde sambo det.

Og så bestemte vi oss, men jeg ombestemte meg da han ble født. Det er ikke slik en ***** ser ut sa jeg når jeg så gutten, det er en ***** :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonah er ikke så dumt, bortsett fra at jeg er litt anti stumme h-er. Og innbiller meg at det blir misforståelser med Johan eller Jonas?

ja det er klart, eldstedattera mi har trykk på ièn i slutten på navnet sitt, vi har lest endel snåle tolkninger av hennes navn støtt og stadig:) men jonah var virkelig fint synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må uttales rett, så om jeg en gang får en gutt, kan han bare hete Johan om jeg flytter til hjembygda mi igjen ;o)

Jeg husker da guttungen kom, og vi skulle finne navn. Vi hadde mange fine, men enten hadde jeg en venn, nabo e.l, ellers hadde sambo det.

Og så bestemte vi oss, men jeg ombestemte meg da han ble født. Det er ikke slik en ***** ser ut sa jeg når jeg så gutten, det er en ***** :o)

Ja, jeg har hørt om flere som ombestemmer seg, eller først bestemmer seg når barnet har kommet.

Er åpen for at det kan bli løsningen, men gøy å få litt ideer å leke med i ventetiden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må uttales rett, så om jeg en gang får en gutt, kan han bare hete Johan om jeg flytter til hjembygda mi igjen ;o)

Jeg husker da guttungen kom, og vi skulle finne navn. Vi hadde mange fine, men enten hadde jeg en venn, nabo e.l, ellers hadde sambo det.

Og så bestemte vi oss, men jeg ombestemte meg da han ble født. Det er ikke slik en ***** ser ut sa jeg når jeg så gutten, det er en ***** :o)

Forresten, kan du ikke kontakte meg på MSN og fortelle det der? Hvis du vil da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Ja, jeg har hørt om flere som ombestemmer seg, eller først bestemmer seg når barnet har kommet.

Er åpen for at det kan bli løsningen, men gøy å få litt ideer å leke med i ventetiden da :)

Man skal leke med ideer i mellomtiden skjønner du, det er halve moroa det ;o)

Jeg kjenner mange som er bestemte på forhånd og beholder navnet. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med meg.

Hvor langt er du på vei nå? Jeg engasjerer meg i dol-graviditeter, siden jeg er litt babysyk, men ikke kan få barn akkurat nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal leke med ideer i mellomtiden skjønner du, det er halve moroa det ;o)

Jeg kjenner mange som er bestemte på forhånd og beholder navnet. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med meg.

Hvor langt er du på vei nå? Jeg engasjerer meg i dol-graviditeter, siden jeg er litt babysyk, men ikke kan få barn akkurat nå :o)

"Jeg engasjerer meg i dol-graviditeter, siden jeg er litt babysyk, men ikke kan få barn akkurat nå :o)"

Så er vi to. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal leke med ideer i mellomtiden skjønner du, det er halve moroa det ;o)

Jeg kjenner mange som er bestemte på forhånd og beholder navnet. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med meg.

Hvor langt er du på vei nå? Jeg engasjerer meg i dol-graviditeter, siden jeg er litt babysyk, men ikke kan få barn akkurat nå :o)

Jeg er snart 21 uker på vei. (tør ikke si uker og dager flere ganger, da tror jo folk jeg er helt tussete...!)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

"Jeg engasjerer meg i dol-graviditeter, siden jeg er litt babysyk, men ikke kan få barn akkurat nå :o)"

Så er vi to. :-)

Bra at det ikke bare er meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover en del som allerede er nevnt:

Oliver

Hmm... kommer ikke på fler i farta.

Men du; hvis du ikke kan bruke navnet på broren til venninna di, kan det bli veldig vanskelig å finne et navn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover en del som allerede er nevnt:

Oliver

Hmm... kommer ikke på fler i farta.

Men du; hvis du ikke kan bruke navnet på broren til venninna di, kan det bli veldig vanskelig å finne et navn. :-)

Hadde nok ikke tenkt sånn om broren til enhver venninne, men hun og jeg går gravide samtidig nå, så det teller nok litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke tenkt sånn om broren til enhver venninne, men hun og jeg går gravide samtidig nå, så det teller nok litt.

OK, men hun vil vel neppe bruke det navnet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men hun vil vel neppe bruke det navnet... :-)

Neida. Men navnetrender går jo gjerne i bølger, så de navnene som var vanlig da vi var små er mindre vanlige nå. Nå er det flere som tar i bruk navn fra våre oldeforeldres tid, eller utenlandske navn osv.

Så akkurat de navnene vi har flest assosiasjoner til vil vi nok klare å styre unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...